Reviews over Luchtvaartmaatschappijen


    Boek nooit met Wizz air!

    Review over Wizz Air

    Vreselijke ervaring.
    De heenvlucht had al een uur vertraging.
    De terugvlucht was helemaal een ramp.

    +3u vertraging. Geland in Keulen ipv Charleroi. GEEN communicatie. Geen oplossing. Geen verontschuldigingen.

    Iedereen stond in het midden van de nacht in de luchthaven van Keulen. Er waren mensen met jonge kindjes. Ipv om 19u te landen in Charleroi, stonden we om middernacht in Keulen. Uiteindelijk een taxi gevonden, ticketje ingediend bij Wizz air. Ik krijg nu een mail terug dat ze van geen vertraging weten bij die vlucht ?! Ongezien, ik raad iedereen ten sterkste af om ooit bij deze maatschappij te boeken.

    Sterke punten
    GEEN

    Zwakke punten
    Vertraging - communicatie - klantendienst - vriendelijkheid personeel - reactiesnelheid - behulpzaamheid - …..

    Annulering

    Review over Wizz Air

    Omdat mijn vrouw ernstig ziek werd moest ik onze vlucht annuleren. Ik heb dit op tijd gedaan, maar het bedrag werd op een account gezet en niet teruggestort op mijn rekening. Ik had voordat ik de vlucht ging annuleren eerst contact moeten opnemen met wizzair. Maar dat staat in de kleine letters. Ik kan nu dus naar mijn geld fluiten want je moet binnen een jaar een andere vlucht nemen.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    communicatie

    Wizzair drama

    Review over Wizz Air

    Doe het niet!! Het is een beroerde vliegtuigmaatschappij. Het begint al bij het boeken van je vlucht. De website van Wizzair ziet er uit als een kermisattractie/schreeuwerige belwinkel. Overal 'poppen' er onnodige reclamebeelden op. Na een aantal seconden raak je als klant al overprikkeld. Als je dan gaat boeken krijg je allerlei extra keuzes die men overduidelijk heeft bedacht om extra te kunnen verdienen. Het maakt een armoedige indruk. Als je stoelen wil boeken, dan is het bv. niet mogelijk om die naast elkaar te boeken (tenzij je (uiteraard) bereid bent extra te betalen). De tickets leken niet duur, maar bij het toevoegen van de bagage werd het uiteindelijke bedrag verdubbeld. Vervolgens tickets downloaden en inchecken. Wat een opgave! Eerst moet je een app downloaden, dan vanuit een van je vele mails van Wizz air het vluchtnummer achterhalen, wat vervolgens weer niet bleek te werken, want de naam van mijn vriendin (i.pv. die van mij) moest worden ingevuld (voor beide tickets). Als je vervolgens later je tickets nodig hebt, begint het gedoe weer opnieuw of je wordt uit de website gegooid. Ook lijk je dan ook nog op de website van Vliegtickets.nl in te moeten loggen. Wat een chaos! Het inloggen is zo omslachtig, irritant en onduidelijk dat ik niet kon onthouden hoe we uiteindelijk bij onze tickets kwamen. Vervolgens, aangekomen op vliegveld Eindhoven, blijkt onze vlucht 2 uur vertraging te hebben opgelopen. We hadden bij het boeken van de vliegtickets de optie 'via SMS op de hoogte worden gehouden bij vertragingen' kunnen aanvinken, maar uit principe (betalen voor zulke informatie is belachelijk) hebben we dit niet gedaan. Dus om op de hoogte te blijven was het weer telkens inloggen op die vreselijke site. De vliegreis was verder oké. Opvallend was de clowneske goedkoop uitziende kleuren op het vliegtuig, overeenkomstig met de website. Veel mensen wilden voor het opstijgen van het vliegtuig uiteindelijk nog van stoel veranderen (om naast hun partner te kunnen zitten), wat vertragend werkte.

    De terugreis:
    Twaalf uur van te voren probeerden we weer online in te checken. Eerst bleek het vluchtnummer geen resultaat op te leveren. Na talloze inlogpogingen op verschillende manieren kwam de mededeling dat online inloggen op het vliegveld in Tirana niet mogelijk was, waarbij het dan logisch is dat de organisatie dit dan voor de 'klant' regelt op het vliegveld. Aangekomen op het vliegveld werden we verwezen naar een incheckbalie, waarbij het nummer niet correspondeerde met de plaats van bestemming (er stond Italië i.p.v. Eindhoven op het bordje) . Dit leidde tot verwarring bij de wachtenden en veel heen en weer geschuif in rijen. Vervolgens aangekomen bij de kauwgomkauwende man bij de incheckbalie bleek dat we wel online hadden moeten inchecken. Volgens deze man zou het inchecken op website slechts 3 seconden tijd in beslag nemen. Dat wij een andere beleving hierbij hadden leek hem weinig te deren. Uiteindelijk kostte het op het vliegveld inchecken ons 45 euro p.p. extra.

    De steward en stewardessen op de terugreis waren gelukkig wel aardig.

    Sterke punten
    Stewardessen zijn aardig.

    Zwakke punten
    Je merkt dat alles om geld draait.

    Vreselijk

    Review over Wizz Air

    Slecht bedrijf. Verlies van geld en tijd.geen info over de veel te verlate vlucht. Nacht doorbrengen op het vliegveld zonder enige info.

    Zwakke punten
    Geen informatie bij verlate of geannuleerde vlucht.
    Slechte service.

    Slechte service geen contact m

    Review over Wizz Air

    Vlucht vanuit Tirana. We stonden voor de gate en men sloot deze. We mochten er niet doorh. De grondstewardess wilde ons helpen maar werd gemaand ( door portofoon)niet mee te werken. Deur can vliegtuig was nog open! Bij Servicedesk geen hulp beschikbaar. Niemand hielp! Vreselijk. Probeer in contact te komen met wizzair maar lukt met geen mogelijkheid. @wizzair als je dit leest contact me. Dit is klant onvriendelijk en slecht voor de reputatie

    Zwakke punten
    Geen service contact totaal onmogelijk

    Onbestaande service

    Review over Wizz Air

    Zeer teleurstellend. Ik heb een annulatieverzekering bij WizzAir, maar toen ik contact probeerde op te nemen met hun callcenters, waren twee nummers niet in dienst en was één nummer nergens te vinden. Daarnaast rekenen ze torenhoge kosten aan voor wijzigingen, en als je WizzAir zelf wilt contacteren, kost dat €1,50 per minuut, zonder enige garantie op een oplossing. Geen aanrader.

    Zwakke punten
    Annulatieverzekering is niets waard
    Hoge bijkomende kosten
    Onbestaande dienstverlening

    Positieve review Wizz Air

    Review over Wizz Air

    Wij brachten mijn moeder en haar vriend vanuit ons huis in Hongarije naar Boedapest om terug naar Nederland te vliegen.Bij aankomst waren we ruim op tijd om in te checken.Tijdens een bakje koffie en een broodje werd mijn moeder niet goed en was erg verward.Omdat haar vriend op de vakantiebestemming ook al een ongelukkige val had gemakt liepen ze beide nu erg moeilijk.In combinatie met hun verwarde staat hebben we om extra begeleiding gevraagd bij de balie van Wizz Air.Alles werd in rap tempo geregeld.Nieuwe boardingpassen 2 begeleiders voor rolstoelen en ze zijn tot in het vleigtuig geholpen.Ook bij aankomst in Eindhoven zijn ze op deze wijze ontvangen en geholpen.Onze dank gaat uit naar de perfecte service van het Wizz Air personeel..jullie hebben ons enorm geholpen .

    Zwakke punten
    Klantenservice

    Vreselijk!

    Review over Wizz Air

    Wegens de computer probleem wereldwijd op 19/07/2024, werd de vlucht van mijn man geannuleerd en heeft hij een vluchtste vlucht kunnen nemen 2dagen nadien met wizzair.
    Hem werd gezegd dat alles ging worden terugbetaald. Nu, na wizzair gecontacteerd te hebben, eerst wouden ze maar een deel terugbetalen en als wij daarover niet akkoord gingen. Hebben ze volledig geweigerd om iets terug te betalen! Schandalig is dit! Wizzair kan hiermee niet wegkomen!

    Onbetrouwbaar

    Review over Wizz Air

    7u vertraging... ondanks het recht op compensatie geen terugbetaling gezien. Geen enkele persoonlijke mail, enkel standaardbrieven...
    Een vlucht met vertraging, daar kan ik zelfs nog begrip voor opbrengen, maar op die manier communiceren... das een gebrek aan respect en zorg voor de klanten.

    Sterke punten
    Mooi vliegtuig

    Zwakke punten
    Stiptheid, betrouwbaarheid en vooral communicatie, klantvriendelijkheid

    THE BEST CREDIT FIX

    Review over Wizz Air

    I contacted H A C K M A V E N S C R E D I T S P E C I A L I S T a few days ago through text and surprisingly they are carrying out an actual credit fix, my score was raised from 514 to 765 excellent score within 5days and all repossession, derogatory, and inquiries were deleted from my report! I took advantage of this and you too can by reaching out to them via EMAIL: H A C K M A V E N S 5 @ G M A I L (DOT) C O M or Call/Text/Whats-App: [+ 1 (2 0 9) 4 1 7 – 1 9 5 7] and I’m sure you will be happy you did.

    Super

    Review over Wizz Air

    Vlucht was vertraagd, netjes een reactie van Wizz Air gekregen en binnen een week volledige bedrag terug. Heb vaker vertraging gehad maar nooit eerder zo vlot en makkelijk restitutie gekregen van een vlucht maatschappij.
    Verder een prima vlucht gehad met vriendelijk personeel.

    Sterke punten
    Klantvriendelijk

    De te lange wachttijd in de sp

    Review over SunExpress

    Meer dan 3 u vertraging waar door we heel laat toekwamen ,en met een kind in Brussel in de slurf moeten staan 3/4 u(waardoor er vele mensen onwel werden en nadien er terug uit en
    flesjes water over de kinderen werd gegoten voor de hitte ( nog nooit meegemaakt ),zelf werden we niet ingelicht
    Na terug weg mijn valies volledig kapot zelfs de wieltjes eraf ( ´oh goed voor schroothoop zelfs maar 2 j oud ( hopelijk hier een vergoeding voor

    Sterke punten
    Valies met 20kg in de prijs inbegrepen

    Zwakke punten
    Nooit op tijd
    En valiezen worden hardhandig gesmeten zodat ze stuk vliegen

    Waardeloos

    Review over Lion Air

    Werden meer dan 4 uur aan het lijntje gehouden in Ende Indonesië. Vliegtuig zou niet kunnen landen door de weersomstandigheden waons erg verbaasde want het weer was gewoon rustig.na 4 uur wachten kon er kennelijk wel ineens een vliegtuig landen. Aansluitende vlucht naar Denpassar was er niet meer dus overnachten I Kupang wat niet word vergoed en dag gemist in Bali inclusief hotelovernachting ook deze moet je maar lekker zelf betalen. Wat een kut maatschappij. 1 ster is nog teveel

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Nemen niet de verantwoording voor de geleden schade die reizigers oplopen door vertraging

    Klapband corendon airlines

    Review over Corendon Airlines

    Normaal gesproken zouden we van Alanya naar keulen vliegen om 11.35. Helaas gingen er geen vluchten meer vanaf alanya vanwege een ongeluk op de airport.
    We werden met bussen vervoerd van alanya naar antalya, zonder verdere informatie bleek dat onze vlucht om 17.35 vloog.Onze vlucht is om 18.00 vertrokken vanaf antalya. Ik heb mijn aansluitende trein gemist naar amsterdam en heb een hotel moeten boeken omdat er na 21.00 geen treinen meer vertrokken vanaf keulen naar nederland. Heb TAXI, tram,trein, hotel kosten gemaakt en niks is gecompenseerd. Schandalig hoe ze met gedupeerden omgaan!

    BOEK NIET VIA CORENDON, PAK LIEVER TRANSAVIA OF TUI. HIER WORDT JE TENMINSTE FATSOENLIJK BEHANDELD!!

    Sterke punten
    niks

    Zwakke punten
    alles

    Hacking/Recovery

    Review over Wizz Air

    I almost lost my life after falling victim to a scam that went on for weeks, I got contacted by a lady pretending to be a Forex trader, she told me that I’ll make huge profits if I invest on her platform not knowing that I was being targeted, I started making investments through bitcoins until it was time to withdraw and they insisted I had to pay 20% to withdraw my money and it was then I knew I was being swindled. Unfortunately, I had already put $90,000 into this investment scam. While I was wallowing in depression, I came across an article about Mr. JAMEMESMCKAYWIZARD. Whom I contacted that helped me recover my money, I didn’t hesitate to give him the necessary details he took some information from me and to my surprise, all my money was recovered within 48 hours. I’m truly grateful to him and his team for their professionalism in helping me recover my money. If you have lost money to any of these scams, I’ll recommend them to you. Their contact: jamesmckaywizard at gmail dot com or WhatsApp +31647340446.

    Is dit onze nationale "trots"?

    Review over KLM

    Geboekt via Booking.com voor een KLM vlucht.
    Ineens geinformeerd worden dat dit AirMalta gaat worden. Zou je nog wat van kunnen zeggen, maar goed ( in een reactie van KLM, zeggen ze dat als je met KLM wil vliegen, je direct via hen dient te boeken..?! )
    Daarna bleek dat wanneer je een drankje en een hapje wilde je hiervoor diende te betalen ( het gaat me niet om het geld, meer om - je boekt klm en daar weet je van dat je een drankje en snackje krijgt )
    Op de terugreis zouden we "niet hebben betaald" voor de baggage - hierdoor MOEST de baggage in het ruim ipv aan boord als handbagage.
    er was geen discussie mogelijk!! Bij aankomst hierdoor nogmaals 40 minuten wachten op de baggage - had anders gewoon uit het vliegtuig kunnen gaan en meteen richting huis.

    Reactie van klm - ( na 16 dagen ) een copy paste bericht we kunnen niets voor u doen.

    extra kosten en een hoop gedoe

    Review over Condor

    We boekten een vijfdaagse vakantie voor 2 personen naar Tenerife met Condor standaard incl. 20 kg ruimbagage en 1 stuks handbagage per persoon via onze reisorganisatie. Door tegenstrijdige informatie in de Condor-app besloten we de klantenservice te bellen voor opheldering over de bagageregels. Op hun advies boekten we twee extra handbagagestukken van 8 kg. We pakten een officiële Samsonite-handbagagekoffer die volledig voldeed aan de afmetingen zoals aangegeven op hun website en in de reisdocumenten, samen met een kleine rugzak en een ruimbagagekoffer.

    Bij de bagage drop-off in Düsseldorf beweerde de balie medewerkster onterecht dat onze officiële Samsonite-handbagage te groot was en drong erop aan extra ruimbagage te boeken voor de terugvlucht om 'vermeende' extra kosten te vermijden. Tijdens onze vakantie contacteerden we Condor's klantenservice, die ons echter verzekerde dat onze bagage binnen de limieten was en dat geen extra boeking nodig was. De klantenservice medewerker suggereerde zelfs dat onze reisorganisatie een notitie in Condor's systeem kon zetten om problemen te voorkomen, maar die bevestigde dat zij helemaal geen toegang hebben tot het Condor systeem. Om geen risico te lopen bij de terugvlucht, betaalden we via de Condor-App toch bijna €125 voor 30 kg extra ruimbagage. We belden de Condor klantenservice opnieuw en de medewerker verzekerde ons dat alles in orde was en dat we nu twee stuks handbagage van 8kg en maximaal drie stuks ruimbagage tot een totaal van 50 kg (met een limiet van 32 kg per stuk) konden meenemen.

    Bij de terugvlucht probeerden Condor-medewerkers bijna iedere passagier voor ons extra kosten aan te rekenen vanwege vermeend overgewicht. Onze ruimbagagekoffer van 23,5 kg, ruim onder de limiet van 32 kg per stuk en totaal 50 kg, werd ook als te zwaar gemarkeerd. Hoewel we slechts twee kleine handbagagestukken bij ons hadden en 20 kg minder ruimbagage dan de toegestane hoeveelheid, probeerde de medewerker ons extra kosten op te leggen. Toen we bezwaar maakten, reageerde ze bot en dreigde ons de toegang tot het vliegtuig te weigeren. Uiteindelijk moest een supervisor ingrijpen, die bevestigde dat we aan alle vereisten voldeden, waarna we zonder verdere betaling door mochten.

    De inconsistentie, slechte communicatie en geldklopperij van Condor hebben ons flink gefrustreerd en onze vakantie een beetje verpest. Vlieg niet met Condor als je stress en onverwachte uitgaven tijdens je reis wilt voorkomen.

    Opgelicht voor extra's

    Review over Qatar Airways

    Toelsag betaald voor zetels met extra beenruimte maar Qatar Airways verkoopt dezelfde zetels meermaals. Pas tijdens de onboarding wordt er melding gemaakt dat de zetels niet toegewezen kunnen worden.
    Qatar Airways reageerd totaal niet op klachten. Ook niet vanwewe het reisbureau.

    3x bedrogen door Vueling

    Review over Vueling Airlines

    7 februari 2024

    Wij (2 personen) hebben met Vueling gevlogen van Alicante naar Barcelona en daarna met een overstap naar Amsterdam

    Ik heb de vlucht aanvankelijk uitgesteld in verband met ziekenhuisopname van mijn vrouw. Voor deze vlucht heb ik gekozen voor een flexibel ticket (gemeld is dat bij ziekte ik het geld terug krijg). Nu schijnt het een verzekering te zijn. Verzekering vraagt om bewijzen. Dat heb ik geleverd, maar men blijft om documenten vragen. Artsen geven in NL dergelijke verklaringen niet meer. Maar ik heb de ziekenhuisopname wel bewezen met documentatie. Echter verzekering blijft maar vragen stellen en meer documenten verlangen. Dit is onbehoorlijk gedrag. Geen Vueling meer, want die verzekering is bedrog van de klant.

    Bagage
    Iedereen loopt met grote stukken bagage het vliegtuig in.
    Maar wij werden er uitgekozen omdat we twee kleine tassen bij hadden.
    Blijkbaar iets gemist, maar extra kosten voor de hand bagage: 120 Euro per stuk. Dit is excorbitant hoog, terwijl het tickt 80 € was. Wat een bedrog. Het is een rip deal. De bagage kost meer dan het ticket. Ik voel mij bestolen;
    We probeerden met de vertegenwoordiger op de airport te praten, maar er werd niet geluisterd. Zeer onvriendelijke behandeling. Nog nooit zoiets mee gemaakt terwijl wij vriendelijk bleven.
    Er werd geen antwoord gegeven.
    Discussie en uitleg werd op een autistische wijze behandeld.

    Voordeel van Transavia:
    Bij Transavia (heenvlucht) kan voor rond de 10 euro een flexibel ticket gekocht worden waarna de vlucht zonder problemen 50x gewijzigd kan worden. Vueling meldt dat dat ook kan, maar blijkt achteraf een verzekering te zijn die erg moeizaam de wijziging afhandeld.
    Bij Transavia kan je 2 stuks bagage meenemen, bij Vueling maar 1 kleine tas voor onder de stoel

    Ik ben erg teleurgesteld in Vueling, wat een ellende, voel me bedrogen en bestolen.
    Bij de volgende boeking zal ik niet zo naïef zijn om hier in te trappen
    Want ik heb nu 3x betaald voor één vlucht, eigenlijk 6x want we waren met twee personen.
    1. een maal door de nep verzekering
    2. een maal door extra kosten bagage.

    Transavia is veel vriendelijker. Voortaan Transavia dus

    Derde teleurstelling:
    Ik heb een tijd geleden een account aangemaakt bij Vueling.
    Ik wilde weer inloggen, email adres bekend, maar wachtwoord werkt niet.
    Ik probeerde een nieuw wachtwoord te krijgen, maar het systeem werkt niet. Het lukte mij wekenlang niet om een nieuw wachtwoord te krijgen. Behalve de eerder genoemde problemen, is ook dit een tegenvaller.
    Mogelijk dat ik daardoor gemist heb dat Vueling een slechtere service biedt en de klant bedriegt et een nepverzekering.

    Advies aan Vueling
    Zorgen dat je op een makkelijke manier een nieuw wachtwoord kan verkrijgen zodat ik mijn boeking beter kan beheren, en beter kan begrijpen wat Vueling nu aanbiedt. Het is erg onduidelijk zo. En beter aan de klant uitleggen dat een flexibel ticket betekent dat je te maken hebt met een verzekering en bij problemen eindeloos bezig bent met duidelijk maken dat je vrouw in het ziekenhuis lag. Vueling is niet eerlijk hierover


    Ik heb nog nooit zo'n slechte incheckervaring gehad. Vueling gaat onvriendelijk om met klanten. Het lijkt er op dat Vueling vooral bezig is om op een oneerlijke manier geld ontrekken aan zijn klanten. De ene teleurstelling volgt op de andere. Dit heeft niks met prijsvechten te maken maar met bedrog.
    Daarnaast zijn er verschillende incheckrijen waarbij gemeld wordt dat dit op het boarding pass staat, maar ik kon het niet vinden.
    De uitleg bij de balie hierover wordt verricht in een sneltrein vaart. Waarom die haast ? Leg rustig uit in alle talen wat de bedoeling is

    Sterke punten
    Veel bestemmingen

    Zwakke punten
    Duur, niet eerlijk, bedrog, denkt alleen aan geld, onvriendelijk

    Zeer slechte organisatie

    Review over SunExpress

    Wat een zeer slechte organisatie.
    Bij het inchecken moesten wij €.5,00 per persoon betalen als incheckkosten!!?? Wij waren met 4 personen dus even €.20,00 aftikken. Onder zwaar protest werden wij gewoon gedwongen anders mochten wij niet mee. Ondanks dat alles al betaald was.
    Chagrijnige grote bek kregen wij van de baliemedewerkers, echt brutaal. In het vliegtuig niets anders. Chagrijnig personeel en eenmaal in de lucht boden ze eten en drinken aan. 1 flesje water ten groote van een kopje moesten wij €.2,50 betalen. Voor een Snicker wilden ze €.3,00 hebben. Wij zeiden dat het een belachelijke prijs was voor hetgeen ze aanbieden. Geen begrip maar een brutale snau kregen wij van de purser. Het toilet was smerig en zat poep overal en stonk naar urine. Ramen waren vies en vol vette smerigheid. Nooit en nooit meer in ons leven met deze organisatie en werkelijk ongelooflijk dat ze nog bestaan. Geen aanrader en zal niet adviseren zaken te doen met dit waardeloze bedrijf. U bent gewaarschuwd!!!!!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Zeer slechte organisatie

    Review over SunExpress

    Wat een zeer slechte organisatie.
    Bij het inchecken moesten wij €.5,00 per persoon betalen als incheckkosten!!?? Wij waren met 4 personen dus even €.20,00 aftikken. Onder zwaar protest werden wij gewoon gedwongen anders mochten wij niet mee. Ondanks dat alles al betaald was.
    Chagrijnige grote bek kregen wij van de baliemedewerkers, echt brutaal. In het vliegtuig niets anders. Chagrijnig personeel en eenmaal in de lucht boden ze eten en drinken aan. 1 flesje water ten groote van een kopje moesten wij €.2,50 betalen. Voor een Snicker wilden ze €.3,00 hebben. Wij zeiden dat het een belachelijke prijs was voor hetgeen ze aanbieden. Geen begrip maar een brutale snau kregen wij van de purser. Het toilet was smerig en zat poep overal en stonk naar urine. Ramen waren vies en vol vette smerigheid. Nooit en nooit meer in ons leven met deze organisatie en werkelijk ongelooflijk dat ze nog bestaan. Geen aanrader en zal niet adviseren zaken te doen met dit waardeloze bedrijf. U bent gewaarschuwd!!!!!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alkes is slecht

    Zeer slechte organisatie

    Review over SunExpress

    Wat een zeer slechte organisatie.
    Bij het inchecken moesten wij €.5,00 per persoon betalen als incheckkosten!!?? Wij waren met 4 personen dus even €.20,00 aftikken. Onder zwaar protest werden wij gewoon gedwongen anders mochten wij niet mee. Ondanks dat alles al betaald was.
    Chagrijnige grote bek kregen wij van de baliemedewerkers, echt brutaal. In het vliegtuig niets anders. Chagrijnig personeel en eenmaal in de lucht boden ze eten en drinken aan. 1 flesje water ten groote van een kopje moesten wij €.2,50 betalen. Voor een Snicker wilden ze €.3,00 hebben. Wij zeiden dat het een belachelijke prijs was voor hetgeen ze aanbieden. Geen begrip maar een brutale snau kregen wij van de purser. Het toilet was smerig en zat poep overal en stonk naar urine. Ramen waren vies en vol vette smerigheid. Nooit en nooit meer in ons leven met deze organisatie en werkelijk ongelooflijk dat ze nog bestaan. Geen aanrader en zal niet adviseren zaken te doen met dit waardeloze bedrijf. U bent gewaarschuwd!!!!!

    Onverwachts kosten bagage

    Review over Vueling Airlines

    Bij inchecken op de luchthaven bleek met onze aangehouden informatie welke vooraf was gegeven over grote van koffers onjuist. Hierdoor kwamen wij voor onverwachts hoge kosten te staan op zowel heen als terugreis. Werd totaal niet meegedacht. Zelfde gebeurde met een stel naast ons aan de incheck balie. Dit lijkt dus niet eenmalig ons enkel te zijn overkomen. Wij vliegen nooit meer met Vueling!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Zie review

    Edelweiss, very bad experience

    Review over Fly Edelweiss

    2 december 2023:
    Zanzibar to Zürich
    Connecting flight from Zürich to Amsterdam

    Our experience:
    - Total delay: > 12 hours.
    - An awful tiring night, not at all receiving the necessary care. Completely left to our own devices.
    - A total lack of proper information, which caused a lot of uncertainty.
    - Extra costs.
    - Missed appointments next day: up till now still not refunded.
    - One lost suitcase (was found after more than a week, missing the electric shaver: stolen? ).
    This all caused serious inconvenience to us.

    Due to the international rules (to which Edelweiss is bound to), we have the right to receive compensation:

    €600 because of a serious delay > 5 hours, and exceeding a distance of 3.500 km.

    Edelweiss however tries to avoid its obligation by stating that de-icing is grounds for an exception to this claim for it would be an extraordinary situation.

    But de-icing is part of a normal handling procedure at certain weather conditions not to be be confuesed with extraordinary circumstances.

    Zwakke punten
    Onbetrouwbaar. Grote vertraging (12 uur). Ons recht op compensatie wordt weggewuifd. Geen verantwoordelijkheid nemen. Onvoldoende informatie verstrekken. Geen voorzieningen tijdens vertraging. Chaos met de koffers.

    Does not honor cancellation

    Review over Aegean Airlines

    According Aegeans cancelation policy, bookings can be cancelled within 24 hours after the booking has been made. We now want to cancel both bookings, but according to Aegean we cannot cancel the booking because it has been made on another day! So, the bookings have been made at 2:53&2:57 AM on the 25th and we sent the cancellation request on the 26th at 1:05 AM. Because it is another calendar day, the 24H does not stand, according to their callcenter. I think per definition 24h will be another calendar day! The 'supervisor': MARIA PARAVOLIDAKI is not willing to speak to us. It is ridiculous and very bad that AEGEAN does not honor its own rules. We will not accept this and will definitely claim our rights with the European commission or elsewhere.

    Zwakke punten
    Onbetrouwbaar