• We zitten nog steeds op Hato, 4 uur vertraging, service en begeleidingsniveau onder nul, vlieg niet met Divi Divi, waardeloos!!!!

    Sterke punten
    Zijn er tot nu toe niet

    Zwakke punten
    Reliability/ betrouwbaarheid

    Door L. BRECHEISEN op 15 januari 2020 Reageer

  • Heb veel betaald voor business class uiteindelijk zelfde als economy verschrikkelijk ziet het eruit zo erg alles ziet er vies uit bah nooit meer never ik ga mijn klacht indienen bij vliegmaatschappijen! Hoe durven ze stoelen kapot etc!!!

    Sterke punten
    Niks nada

    Zwakke punten
    Alles maar dan ook echt alles

    Door Nadia op 11 januari 2020 Reageer

  • 1 ster is nog te veel!
    4 januari gevlogen met deze maatschappij van Hurghada naar Dusseldorf.
    5,5 uur is een toestel wat geen voorzien had van ventilatoren bij de zitplaatsen en temperatuur van een 30 graden had en zitplaatsen waar een persoon van 1.76 nog niet normaal kan zitten.
    Ergste van alles er was zelfs geen service aan boord en hapje of drankje te verkrijgen.
    We hebben al vaak gevlogen hebben geen hoge eigen maar dit sloeg werkelijk nergens op nog niet gesproken over de zure koppen van de bemanning deze leken niet veel plezier in hun werk te hebben!

    Sterke punten
    Absoluut Geen

    Zwakke punten
    zeer onvriendelijk personeel
    geen service aan boord
    werkelijk geen zitruimte
    oude vieze toestellen
    erg warm aan boord geen ventilatie

    Door Olof op 5 januari 2020 Reageer

  • We gave aeroflot a chance, many people said you booked with aeroflot... Good luck... We thought yeah right....

    Here it starts: we paid 100 euro more to select seats, with this I hoped because of my length(205cm) that I would be able to book the extra leg space, I would not even mind to pay again a bit extra, this was not possible, we called with the airline and asked if they could book them for us. This was not possible, we should do this at the airport 24 hours before check in, we went specially 24 hours to the airport to arrange this, this was not possible, we should do th is in Moskou... There were we had 1.5 hour transfer time....

    Next day we checked in and we said OK... We will fix the extra leg space in Moskou, when we arrived in Moskou... We literally entered the HELL... We had to wait in a line with inhuman staff which were everything but friendly, because of a delay we had 45 minutes transfer time. We passed the whole line and asked other travelers if we could go first... Luckily they were more friendly than the ground staff jn Moskou. At the transfer desk we tried to get the extra legspace... Not possible we were too late... We had to run to get the flight and we were exactly on time. During the flight there were many rows with the extra legspace free. I was not aloud to change seats.. Even not possible to pay for it...

    This means that I couldnt sit normal because I simply so not fit in between the seat and the person in front of me... That I couldn't sleep move or whatever... The person in front of me neither because it is not possible to move the seat backwards because of my legs...

    For the way back we managed it differently, we went again 24 hours before to the airport...no aeroflot desk... 3 hours before... For this flight back we managed it....

    With good mood at the gate the new HELL starts... 1 hour delay because of cleaning the plane...

    We had again 1.5 hours to transfer... 10 hour long flight in stress because of the staff who can only say you go to transfer desk, I cannot help you...

    This transfer desk lays behind the lovely security check of the moskou airport.... So you can forget this... There happened a wonder after 20 minutes running for my life... Drilling my girlfriend to run as well... We made it... Exactly...

    But...

    NEVER AGAIN AEROFLOT..... NEVER AGAIN...

    I never ever wrote such a long review...during these flights there were so many people complaining, many people who were so scared and stressed out because of aeroflot.... I even don't want to spend time anymore on this company aeroflot.... But I need to WARN people to make sure they choose a proper airline which are friendly and helpful...

    Door Bart op 4 januari 2020 Reageer

  • Laat je niet gek maken door de wat goedkopere tickets!!!! Je betaalt liever wat meer en vlieg beter met een ander vliegmaatschapij.

    Pegasusun taa AMK, orospu çocukları!!!

    BAD!!!!!!!

    Sterke punten
    Goedkoop is duurkoop!

    Zwakke punten
    SLECHTE SERVICE!!!!!!

    Door Serkan op 31 december 2019 Reageer

  • Ik heb betaald maar hun geven mijn tickets niet

    Door Tulay op 28 december 2019 Reageer

  • Meer dan 12 uur vertraging vanaf Düsseldorf, géén informatie, vliegtuig kwam gewoon niet.
    Per bus naar Keulen, en vandaar uit 12uur later op de plaats van bestemming.
    Aan Europese wetgeving heeft men maling, claim voor een vergoeding wordt gewoonweg aan de kant geschoven.
    Schaamteloze bedoening!

    Sterke punten
    Géén.

    Zwakke punten
    Zware vertragingen en geen compensatie, waardeloze communicatie op de airport.

    Door Marcel. op 3 december 2019 Reageer

  • Vlucht Brussel - Windhoek; bagage 4 dagen te laat toegekomen
    Vlucht Windhoek - Brussel: Bagage geopend (door security ? want er zal een groen securitylabel aan beide valiezen) en laptop, lader en flesje parfum gestolen.
    Claim ingediend; 7 weken geen teken van leven en dan mail dat ze niets kunnen doen en niet tussenkomen. Op concrete vragen komt geen antwoord. Schandalig! Nooit meer met BA!

    Door Luts Luk op 21 november 2019 Reageer

  • Meer dan 3 uur vertraging gehad vlucht Bodrum Brussel . Nauwelijks info gekregen over de vertraging. Vlucht was gecharterd voor TUI. Moest eten en drinken op het vliegveld . Normaal gesproken moest de kosten vergoed worden maar als je ze dit aankaart weigeren ze .Hun uitleg was simpel wij opereren vanuit Turkije en EE regels geldt of interesseert ons niet. TUI speelt de bal naar hun ,zij schuiven de probleem aan TUI. Mooi spelletje en uiteindelijk de klant wordt benadeeld. Ergste van allemaal dat TUI een mail stuurt dat de probleem afgesloten is volgens hun met 100% tevredenheid ????

    Sterke punten
    Geen te vinden

    Zwakke punten
    Slecht service
    Slechte communicatie

    Door E.Y. op 10 november 2019 Reageer

  • 6 uur voor vertrek (11:40 uur. 4 oktober) werd ik geïnformeerd per SMS dat De vlucht s,avonds om 19:15 uur zou vertrekken. Pick-up tijd van hotel 16:40 uur. Van de chauffeur gehoord dat wij niet naar de luchthaven gingen maar naar een ander hotel. In dit hotel van TUI hostes gehoord dat de vlucht om 13:20 uur op 5 oktober gaat. Weer in NL 3 keer telefonisch en 4 keer per E-Mail geprobeerd de reden van vertraging te achterhalen. TUI geeft geen antwoord en reageert helemaal niet meer. Super arrogant.

    Sterke punten
    Vliegen vanaf Groningen.

    Zwakke punten
    Bij vertraging beter informeren. Onvriendelijke helpdesk medewerker.

    Door Lucky op 7 november 2019 Reageer

  • Wij hadden een vlucht geboekt vanaf Antalya om 09:30 uur terug naar huis. Er waren ook goedkopere opties voor de terugvlucht, maar we wilden niet tussen 06:00 en 08:00 uur vliegen omdat we dan midden in de nacht moeten opstaan.
    Maar, nadat we de inlog gegevens hadden gekregen bleek deze vlucht op 06:30 uur te staan. Kortom, Corendon verkoopt een 'mooie' vluchttijd voor een voor Corendon gunstigere prijs (voor Corendon) dan de concurrentie, terwijl er 'onderwater' al een beroerde tijd bekend is.
    Toen begon het circus met Corendon. In het kort, er werd ontkend dat de tijd op 06:30 uur stond. Dat moest een foutje zijn...
    Uiteraard kwam er 3 weken voor vertrek een mailtje dat de vluchttijden veranderd zijn. We hebben weer verzocht om een andere tijd te krijgen, of onze vlucht te annuleren. Maar dat werd weggewimpeld door het servicecenter. Op een officiëel ingediende klacht (dwaling) werd niet gereageerd. En helaas val je met deze klacht ook buiten de reikwijdte van het ECC, ILT en Consuwijzer. Er zat niets anders op dan de vroege tijd te accepteren. En jammer genoeg kan je zulke praktijken bij geen enkel loket aan het licht brengen.
    Voor ons in ieder geval geen Corendon meer.

    Zwakke punten
    Corendon in Nederland staat 'los' van Corendon Airlines.
    Servicecenter in Duitsland is niet telefonisch bereikbaar. Je moet daarom een Turks nummer bellen als je telefonisch contact wil.

    Door G Hueting op 5 november 2019 Reageer

  • Geachte lezer,

    Wij hadden spullen in de bagage goed ingepakt in doosjes en folie en deze spullen inclusief een blik was totaal verbogen. Twee potjes waren stuk dit is voor ons een teken dat er zeer ruw wordt omgesprongen met bagage. Dit waren cadeautje voor onze ouders die wij niet mee konden nemen in het vliegtuig.
    Is toch mogelijk om normaal met andermans spullen om te gaan wij hadden nu voor €50,00 schade en veel werk om alles schoon te maken!

    Met vriendelijke groeten,

    Eelke Wiersma.

    Door Eelke Wiersma op 1 november 2019 Reageer

  • I fly alot and never experienced this before with another company. A few days before the flight I get an email saying the flight is cancelled and you are placed on a flight a few hours later. This will make it almost impossible to catch our connection flight. I will never fly with them again.

    Zwakke punten
    Cancelling of flights.
    Still getting information by email of a flight that is cancelled.
    Their app says I can check in to the flight that is cancelled.

    Door Tony Van den Eynde op 27 oktober 2019 Reageer

  • We had a connecting flight with Austrian from Bangkok to Vienna and the connecting flight was also Austrian airline we can to the connecting gate 15 minutes before there were people walking in the gate access and we were refused because the gate was closed and that was 15 min before flight from Vienna to Düsseldorf
    The gate crew was very very rude and inflexible we could easily get boarded
    So we bought a new ticket € 700+ for 2 persons and waited 5 hours
    My advice I NEVER EVER FLY WITH AUSTRIAN DON’T DO IT!!!!

    Door Jasmine Luttmer op 23 oktober 2019 Reageer

  • Please do yourself a favour and don't fly with this horrible company. We had a delay which made us miss our connecting flight. No information was given during the flight, we had to figure out ourselves how to get to the customer service desk in Madrid, where we waited an hour and a half in line. Behind us people from other AirEuropa flights, which is also an indication of their poor service. We got a reschedule to the next day. Until today I am waiting for a compensation conform the European legislation. Until today they keep trying to avoid taking their responsibility. The flight back was not a pick-nick either, the airplane was incredibly dirty, too late and the staff didn't get the ticket system started so gave us handwritten tickets and luggage stickers. A free seats policy is a recipe for disaster, yet this company didn't consider this. My luggage got lost in Madrid and returned to me day afterwards. This wasn't surprising as our plane yet again had inexplicable delays and we had to run to catch our connexion. Oh but the staff was so friendly to advise us to run to the other terminal after wasting time handing out tickets in the arrival hall one by one. The terminal was a 20 minute run away. Horrible experience, horrible customer service, Never again!!

    Sterke punten
    Haven't found them yet

    Zwakke punten
    See my review for a non-exhaustive list

    Door Tom Vancaeyzeele op 22 oktober 2019 Reageer

  • Na al een paar keer van Amsterdam naar Hong Kong te zijn gevlogen, die telkens weer goed bevielen, nu een enkeltje van Chongqing naar Shenzhen. En ik moet zeggen, nog beter dan ik al gewend was. Meer dan vriendelijk personeel en een zeer prettig toestel. Vrienden van ons die niet op internet hadden ingecheckt werden vanwege ruimtegebrek ingedeeld in Econemy plus. Zij hadden dus nog meer plezier. Voor mij één van de beste maatschappijen die er is.

    Sterke punten
    Mooie en schone toestellen. Vriendelijk personeel.

    Zwakke punten
    Nog niet gezien/meegemaakt

    Door Ed Tettelaar op 20 oktober 2019 Reageer

  • Mijn zoon uit Stockholm had op de heen EN terugreis naar Amsterdam 3 uur vertraging en hiervan 2 uur laten zitten in het vliegtuig aan de grond zonder überhaupt een flesje water te krijgen. De aankomsttijden veranderden van 23 uur naar 2 uur in de nacht. Heel klant onvriendelijk en er moet snel een compensatie voor komen.
    Deze maatschappij is anders niet aan te bevelen.

    Sterke punten
    Geen ster

    Zwakke punten
    geen ster niet betrouwbaar en klant onvriendelijk

    Door Michaela op 14 oktober 2019 Reageer

  • Te laat in amsterdam schiphol, dus te laat in Lissabon. Dus geen vlucht naar New York. Dus overnachting in Lissabon, volgende dag pas new york .

    Sterke punten
    ??????????????

    Zwakke punten
    Vertraging , ??? Slecht verstaanbaar .

    Door Marie op 7 oktober 2019 Reageer

  • Nauwelijks verstaanbare info vanuit crew, slecht Engels en zacht.
    Ik vond het personeel matig vriendelijk. Hadden er niet zo wel zin in leek het. Met karretje tegen mijn knie gereden, kon nauwelijks sorry van af.
    Zeer beroerde beenruimte ( (Airbus A 320)
    Technisch goede vlucht. Vrouwelijke ( co)piloot die het vliegtuig keurig van en asn de grond kreeg

    Sterke punten
    Vlekkeloze start en landing, niks op aan te merken

    Zwakke punten
    Nauwelijks verstaanbare info vanuit crew, slecht Engels en zacht.
    Ik vond het personeel matig vriendelijk. Hadden er niet zo wel zin in leek het. Met karretje tegen mijn knie gereden, kon nauwelijks sorry van af.
    Zeer beroerde beenruimte ( (Airbus A 320)

    Door FrankBrabant op 22 september 2019 Reageer

  • Net terug vanuit Egypte met Nesma Airlines. Onvriendelijk personeel, meer met zichzelf bezig dan met de passagiers. Na 3 uur vliegen krijg je pas iets te drinken, wij zaten op rij nr 4 in het vliegtuig, ik moest naar toilet, ik mocht niet voor in het vliegtuig, moest achterin het vliegtuig naar toilet. Voor ons nooit geen Nesma airlines meer. Zeer onvriendelijk!

    Sterke punten
    Niet

    Zwakke punten
    Zeer onvriendelijk, en alles wat ik heb vermeld.

    Door Jo op 18 september 2019 Reageer

  • Wij hebben op 27-08-2019 gevlogen met onur air.
    We gingen al met 3,5 uur vertraging weg dus dat was al een domper.
    Als je dan vriendelijk personeel in het vliegtuig aantreft zou dat al wat vergoeden maar niets was minder waar.
    Ze waren zeer onvriendelijk en alles was ze te veel en ging met gezucht en gesteun.
    Op een vlucht van bijna 5 uur kregen we een half bekertje drinken (koffie) nou ja water met iets bruinig kleurtje en dat was het dan ook wel.
    Het personeel zat veel liever op hun telefoontje te spelen en dat gebeurde dan ook de hele vlucht,aandacht voor gasten was echt ver maar dan ook ver te zoeken.
    Dan ook nog de stoelen en je beenruimte het niet te beschrijven hoe slecht en weinig.
    het slaat nergens meer op.
    Wij zouden met een andere maatschappij vliegen eigenlijk, maar door omstandig heden bij die maatschappij werd
    het dus uiteindelijk een vlucht met onur air.
    Wij zullen onur air aan niemand aan bevelen en gaan zeker zelf ook nooit maar ook nooit meer vliegen met onur air.

    Zwakke punten
    hebben wij niet ervaren

    Door A op 11 september 2019 Reageer

  • Ik zou ze eigenlijk een dikke vette nul geven of zelfs -1. Het is zo'n slechte policy over de handbagage. Vanaf april 2019 moet je extra betalen voor je handbagage. Oh jawel, je handbagage... Normaal is dat inbegrepen, maar eigenlijk is dat puur geldklopperij. Ik wou dan 'priority' bij boeken via de app, omdat je handbagage wel inbegrepen is. Jammer genoeg stond het niet meer bij de opties bij de app, dus ik kon niks aanduiden. Dus ik heb 25 euro moeten betalen bij het inchecken, OH JAWEL 25 BALLEN. We waren met twee dus we moesten 50 EURO afgeven!! Vroeger kon ik ryanair appreciëren, maar nu.... jammer voor de mensen die werken bij Ryanair want tegen die mensen kan ik ook niet meer vriendelijk doen.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Heel veel

    Door Kelly op 10 september 2019 Reageer

  • Deze week reis geboekt voor mijn moeder om naar Macedonië te reizen ze mog niet op vliegtuig omdat haar paspoort maar 2maand nog geldig was maar haar id kart just verlengt is haar geld krijgt ze ook niet terug twijfel ze gewoon via Jetair wel mogt Ries naar prishtina ik noem dat gewoon oplichters oppassen voor deze vuilaards !!!

    Sterke punten
    Geen !

    Zwakke punten
    Onbeleefd werkers

    Door Behije op 27 augustus 2019 Reageer

  • Ik heb nog nooit zo'n belabberde service meegemaakt van een luchtvaartmaatschappij. Van de vier recente vluchten waarvan we maanden van te voren de stoelen al hadden gereserveerd is het iedere keer misgegaan. Iedere keer hebben ze de gereserveerde, betaalde en bevestigde stoelen met extra beenruimte zonder enige notificatie geannuleerd, veranderd en op het laatst hebben ze zelfs mijn vrouw en kinderen op normale stoelen achterin gezet en mij apart voorin. Terugbetaling van de betaalde maar niet geleverde stoelen gebeurt ook alleen nadat ik hier dringend meerdere keren om heb moeten vragen en het reisbureau hen ook heb moeten laten benaderen. Ja ze zijn iets goedkoper maar deze manier van werken heb ik nog nergens meegemaakt!

    Sterke punten
    Aan boord wel vriendelijke medewerkers.

    Zwakke punten
    Slecht georganiseerd!! Geen communicatie.

    Door Martijn op 15 augustus 2019 Reageer

  • Leuk in januari een vakantie naar Side in september geboekt bij Corendon aangezien kennissen daar de reis al geboekt hadden en de vluchttijden mooi waren heb ik dat ook gedaan.Maar nadat ik de reis helemaal betaald heb ongeveer drie weken geleden zijn de vluchttijden inmiddels al twee keer gewijzigd heen vlucht eerst 08.20 uur nu 19.10 uur terugvlucht was eerst 17.30 uur nu 06.00 uur dit scheelt me 1 dag.Ook al staat bij de boeking dat de vluchttijden gewijzigd kunnen worden voel ik me bedonderd.Had ik maar eerder deze reviews gelezen voor mij nooit meer boeken bij Corendon

    Sterke punten
    Vluchttijden veranderen.

    Door J v Gorp op 11 augustus 2019 Reageer