Reviews over Luchtvaartmaatschappijen


    3x bedrogen door Vueling

    Review over Vueling Airlines

    7 februari 2024

    Wij (2 personen) hebben met Vueling gevlogen van Alicante naar Barcelona en daarna met een overstap naar Amsterdam

    Ik heb de vlucht aanvankelijk uitgesteld in verband met ziekenhuisopname van mijn vrouw. Voor deze vlucht heb ik gekozen voor een flexibel ticket (gemeld is dat bij ziekte ik het geld terug krijg). Nu schijnt het een verzekering te zijn. Verzekering vraagt om bewijzen. Dat heb ik geleverd, maar men blijft om documenten vragen. Artsen geven in NL dergelijke verklaringen niet meer. Maar ik heb de ziekenhuisopname wel bewezen met documentatie. Echter verzekering blijft maar vragen stellen en meer documenten verlangen. Dit is onbehoorlijk gedrag. Geen Vueling meer, want die verzekering is bedrog van de klant.

    Bagage
    Iedereen loopt met grote stukken bagage het vliegtuig in.
    Maar wij werden er uitgekozen omdat we twee kleine tassen bij hadden.
    Blijkbaar iets gemist, maar extra kosten voor de hand bagage: 120 Euro per stuk. Dit is excorbitant hoog, terwijl het tickt 80 € was. Wat een bedrog. Het is een rip deal. De bagage kost meer dan het ticket. Ik voel mij bestolen;
    We probeerden met de vertegenwoordiger op de airport te praten, maar er werd niet geluisterd. Zeer onvriendelijke behandeling. Nog nooit zoiets mee gemaakt terwijl wij vriendelijk bleven.
    Er werd geen antwoord gegeven.
    Discussie en uitleg werd op een autistische wijze behandeld.

    Voordeel van Transavia:
    Bij Transavia (heenvlucht) kan voor rond de 10 euro een flexibel ticket gekocht worden waarna de vlucht zonder problemen 50x gewijzigd kan worden. Vueling meldt dat dat ook kan, maar blijkt achteraf een verzekering te zijn die erg moeizaam de wijziging afhandeld.
    Bij Transavia kan je 2 stuks bagage meenemen, bij Vueling maar 1 kleine tas voor onder de stoel

    Ik ben erg teleurgesteld in Vueling, wat een ellende, voel me bedrogen en bestolen.
    Bij de volgende boeking zal ik niet zo naïef zijn om hier in te trappen
    Want ik heb nu 3x betaald voor één vlucht, eigenlijk 6x want we waren met twee personen.
    1. een maal door de nep verzekering
    2. een maal door extra kosten bagage.

    Transavia is veel vriendelijker. Voortaan Transavia dus

    Derde teleurstelling:
    Ik heb een tijd geleden een account aangemaakt bij Vueling.
    Ik wilde weer inloggen, email adres bekend, maar wachtwoord werkt niet.
    Ik probeerde een nieuw wachtwoord te krijgen, maar het systeem werkt niet. Het lukte mij wekenlang niet om een nieuw wachtwoord te krijgen. Behalve de eerder genoemde problemen, is ook dit een tegenvaller.
    Mogelijk dat ik daardoor gemist heb dat Vueling een slechtere service biedt en de klant bedriegt et een nepverzekering.

    Advies aan Vueling
    Zorgen dat je op een makkelijke manier een nieuw wachtwoord kan verkrijgen zodat ik mijn boeking beter kan beheren, en beter kan begrijpen wat Vueling nu aanbiedt. Het is erg onduidelijk zo. En beter aan de klant uitleggen dat een flexibel ticket betekent dat je te maken hebt met een verzekering en bij problemen eindeloos bezig bent met duidelijk maken dat je vrouw in het ziekenhuis lag. Vueling is niet eerlijk hierover


    Ik heb nog nooit zo'n slechte incheckervaring gehad. Vueling gaat onvriendelijk om met klanten. Het lijkt er op dat Vueling vooral bezig is om op een oneerlijke manier geld ontrekken aan zijn klanten. De ene teleurstelling volgt op de andere. Dit heeft niks met prijsvechten te maken maar met bedrog.
    Daarnaast zijn er verschillende incheckrijen waarbij gemeld wordt dat dit op het boarding pass staat, maar ik kon het niet vinden.
    De uitleg bij de balie hierover wordt verricht in een sneltrein vaart. Waarom die haast ? Leg rustig uit in alle talen wat de bedoeling is

    Sterke punten
    Veel bestemmingen

    Zwakke punten
    Duur, niet eerlijk, bedrog, denkt alleen aan geld, onvriendelijk

    Zeer slechte organisatie

    Review over SunExpress

    Wat een zeer slechte organisatie.
    Bij het inchecken moesten wij €.5,00 per persoon betalen als incheckkosten!!?? Wij waren met 4 personen dus even €.20,00 aftikken. Onder zwaar protest werden wij gewoon gedwongen anders mochten wij niet mee. Ondanks dat alles al betaald was.
    Chagrijnige grote bek kregen wij van de baliemedewerkers, echt brutaal. In het vliegtuig niets anders. Chagrijnig personeel en eenmaal in de lucht boden ze eten en drinken aan. 1 flesje water ten groote van een kopje moesten wij €.2,50 betalen. Voor een Snicker wilden ze €.3,00 hebben. Wij zeiden dat het een belachelijke prijs was voor hetgeen ze aanbieden. Geen begrip maar een brutale snau kregen wij van de purser. Het toilet was smerig en zat poep overal en stonk naar urine. Ramen waren vies en vol vette smerigheid. Nooit en nooit meer in ons leven met deze organisatie en werkelijk ongelooflijk dat ze nog bestaan. Geen aanrader en zal niet adviseren zaken te doen met dit waardeloze bedrijf. U bent gewaarschuwd!!!!!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Zeer slechte organisatie

    Review over SunExpress

    Wat een zeer slechte organisatie.
    Bij het inchecken moesten wij €.5,00 per persoon betalen als incheckkosten!!?? Wij waren met 4 personen dus even €.20,00 aftikken. Onder zwaar protest werden wij gewoon gedwongen anders mochten wij niet mee. Ondanks dat alles al betaald was.
    Chagrijnige grote bek kregen wij van de baliemedewerkers, echt brutaal. In het vliegtuig niets anders. Chagrijnig personeel en eenmaal in de lucht boden ze eten en drinken aan. 1 flesje water ten groote van een kopje moesten wij €.2,50 betalen. Voor een Snicker wilden ze €.3,00 hebben. Wij zeiden dat het een belachelijke prijs was voor hetgeen ze aanbieden. Geen begrip maar een brutale snau kregen wij van de purser. Het toilet was smerig en zat poep overal en stonk naar urine. Ramen waren vies en vol vette smerigheid. Nooit en nooit meer in ons leven met deze organisatie en werkelijk ongelooflijk dat ze nog bestaan. Geen aanrader en zal niet adviseren zaken te doen met dit waardeloze bedrijf. U bent gewaarschuwd!!!!!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alkes is slecht

    Zeer slechte organisatie

    Review over SunExpress

    Wat een zeer slechte organisatie.
    Bij het inchecken moesten wij €.5,00 per persoon betalen als incheckkosten!!?? Wij waren met 4 personen dus even €.20,00 aftikken. Onder zwaar protest werden wij gewoon gedwongen anders mochten wij niet mee. Ondanks dat alles al betaald was.
    Chagrijnige grote bek kregen wij van de baliemedewerkers, echt brutaal. In het vliegtuig niets anders. Chagrijnig personeel en eenmaal in de lucht boden ze eten en drinken aan. 1 flesje water ten groote van een kopje moesten wij €.2,50 betalen. Voor een Snicker wilden ze €.3,00 hebben. Wij zeiden dat het een belachelijke prijs was voor hetgeen ze aanbieden. Geen begrip maar een brutale snau kregen wij van de purser. Het toilet was smerig en zat poep overal en stonk naar urine. Ramen waren vies en vol vette smerigheid. Nooit en nooit meer in ons leven met deze organisatie en werkelijk ongelooflijk dat ze nog bestaan. Geen aanrader en zal niet adviseren zaken te doen met dit waardeloze bedrijf. U bent gewaarschuwd!!!!!

    Onverwachts kosten bagage

    Review over Vueling Airlines

    Bij inchecken op de luchthaven bleek met onze aangehouden informatie welke vooraf was gegeven over grote van koffers onjuist. Hierdoor kwamen wij voor onverwachts hoge kosten te staan op zowel heen als terugreis. Werd totaal niet meegedacht. Zelfde gebeurde met een stel naast ons aan de incheck balie. Dit lijkt dus niet eenmalig ons enkel te zijn overkomen. Wij vliegen nooit meer met Vueling!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Zie review

    Edelweiss, very bad experience

    Review over Fly Edelweiss

    2 december 2023:
    Zanzibar to Zürich
    Connecting flight from Zürich to Amsterdam

    Our experience:
    - Total delay: > 12 hours.
    - An awful tiring night, not at all receiving the necessary care. Completely left to our own devices.
    - A total lack of proper information, which caused a lot of uncertainty.
    - Extra costs.
    - Missed appointments next day: up till now still not refunded.
    - One lost suitcase (was found after more than a week, missing the electric shaver: stolen? ).
    This all caused serious inconvenience to us.

    Due to the international rules (to which Edelweiss is bound to), we have the right to receive compensation:

    €600 because of a serious delay > 5 hours, and exceeding a distance of 3.500 km.

    Edelweiss however tries to avoid its obligation by stating that de-icing is grounds for an exception to this claim for it would be an extraordinary situation.

    But de-icing is part of a normal handling procedure at certain weather conditions not to be be confuesed with extraordinary circumstances.

    Zwakke punten
    Onbetrouwbaar. Grote vertraging (12 uur). Ons recht op compensatie wordt weggewuifd. Geen verantwoordelijkheid nemen. Onvoldoende informatie verstrekken. Geen voorzieningen tijdens vertraging. Chaos met de koffers.

    Does not honor cancellation

    Review over Aegean Airlines

    According Aegeans cancelation policy, bookings can be cancelled within 24 hours after the booking has been made. We now want to cancel both bookings, but according to Aegean we cannot cancel the booking because it has been made on another day! So, the bookings have been made at 2:53&2:57 AM on the 25th and we sent the cancellation request on the 26th at 1:05 AM. Because it is another calendar day, the 24H does not stand, according to their callcenter. I think per definition 24h will be another calendar day! The 'supervisor': MARIA PARAVOLIDAKI is not willing to speak to us. It is ridiculous and very bad that AEGEAN does not honor its own rules. We will not accept this and will definitely claim our rights with the European commission or elsewhere.

    Zwakke punten
    Onbetrouwbaar

    Voucher Iberia

    Review over Iberia

    Since October they promise to come back to me for my voucher and they don�t. My voucher will expire next month! I keep calling and posting on social media so I hope this helps

    Sterke punten
    None

    Zwakke punten
    - no customerservice

    Verschrikkelijkk!!!!!

    Review over Aegean Airlines

    27 oktober zouden we vliegen van Nederland naar Azerbeidzjan. \\r\\nIk en mijn man werden geweigerd op het luchthaven om de vliegtuig in te stappen. \\r\\nWij beschikken over twee nationaliteiten: Turkse en de Belgische. \\r\\nMensen met Turkse nationaliteit mogen Azerb.binnen zonder visum (https://migration.gov.az/en/news_detail/14495?s=08#:~:text=As%20of%20April%201%20citizens,the%20territory%20of%20both%20countries).\\r\\n\\r\\nWe lieten dit zien, maar alsnog geen toegang gekregen.\\r\\nWe zijn een maand verder...\\r\\nIk bel, geen oplossing. Zitten er dames met gebrekkig Engels aan de telefoon die alleen maar standaardzinnen zeggen/vragen..\\r\\nik mail, geen antwoord..\\r\\nDit is een systeemfout.. \\r\\nSchandalig!!!!\\r\\nAfzetters!!!.\\r\\nIk ga overal reviews plaatsen waar kan!

    Sterke punten
    geen!!!

    Verschrikkelijkk!!!!!

    Review over Aegean Airlines

    27 oktober zouden we vliegen van Nederland naar Azerbeidzjan.
    Ik en mijn man werden geweigerd op het luchthaven om de vliegtuig in te stappen.
    Wij beschikken over twee nationaliteiten: Turkse en de Belgische.
    Mensen met Turkse nationaliteit mogen Azerb.binnen zonder visum (https://migration.gov.az/en/news_detail/14495?s=08#:~:text=As%20of%20April%201%20citizens,the%20territory%20of%20both%20countries).

    We lieten dit zien, maar alsnog geen toegang gekregen.
    We zijn een maand verder...
    Ik bel, geen oplossing. Zitten er dames met gebrekkig Engels aan de telefoon die alleen maar standaardzinnen zeggen/vragen..
    ik mail, geen antwoord..
    Dit is een systeemfout..
    Schandalig!!!!
    Afzetters!!!.
    Ik ga overal reviews plaatsen waar kan!

    Sterke punten
    geen!!!

    Horrible

    Review over Turkish Airlines

    I booked a flight from Amsterdam to Aqaba with a stop in Istanbul. Because the first flight was delayed I missed my transfer in Istanbul. I told the crew I would miss my next flight and they said they would arrange for me (and some other passengers) to be picked up by ground stewards and taken quickly to the next flight and that they would wait for us. When we got off the plane, offcourse no one was waiting for us.
    The first flight that went to Aqaba was the next day. I had to wait on the airport the whole night and couldn't sleep for more than 24 hours because they said there was no time to book an hotel. They gave me a coupon for food but there was not any restaurant who accepted the coupon. I had to pay for the food and for the wifi to check my next flight, who was also delayed. I arrived one day later on my destination and missed the first day of my only 5 day trip because of this and they will not pay me any compensation because they say the reason of the delay was out of their control. However they will not tell me the reason of the delay. The service of cheaper airlines I traveled with, is much, much better than the service of TurkishAirlines, where you pay double for the same tickets.

    Zwakke punten
    Every flight gets delayed or cancelled withouth given a reason
    They lie to you
    Horrible service

    Criminele organisatie

    Review over Wizz Air

    Wizz verkoop gewoon meer stoelen dan er in een vliegtuig zitten in de hoop dat er een paar niet komen opdagen en anders laten ze gewoon een paar mensen staan.

    Sterke punten
    Die zijn er echt niet voor de klant.
    Ik kan kiezen tussen 1 t/m 5 sterren maar 1 is echt te veel, deze criminele organisatie moet verboden worden!!

    Zwakke punten
    Echt alles, er is echt niets positiefs te melden.
    Je kan aan de reviews met 5 sterren gewoon zien dat die door Wizz air zijn geplaatst, staat vol met praktische informatie.

    Waardeloos

    Review over Wizz Air

    Wizz probeert zijn klanten tegen zich te keren
    Met z’n vieren rij één geboekt maar doodleuk op rij 27 gezet zonder uitleg en zonder terugbetaling van 156 euro.
    Bellen mailen chatten enz, niets werkt…
    In mei al precies het zelfde meegemaakt.
    Ik ga NOOIT meer met Wizz, ik ga nog liever lopen.

    Zwakke punten
    Kan GEEN contact krijgen

    De slechste maatschappij

    Review over Vueling Airlines

    Mijn handbagage was volgens de richtlijnen toch moest ik 75 euro betalen. Ik heb geprotesteerd en mocht toen niet meer mee op de vlucht, de politie werd gebeld en die zag direct dat het onzin was en wees de agressieve medewerker terecht en ik mocht doorlopen. Vueling heeft niets met mijn klachten gedaan. Dit is de slechtste maatschappij ooit.

    Sterke punten
    N.v.t.

    Zwakke punten
    Veel

    Slechte ever

    Review over Vueling Airlines

    Handbagage betekent bij Vueling underseat tas klein slap anders 60 euro bij pinnen nooit meer Vueling slecht onbeschoft personeel 100 keer liever transvertragia. Oplichters 0 sterren

    Sterke punten
    Niets geld van klanten stelen

    Zwakke punten
    Nieys

    Demoralising

    Review over Turkish Airlines

    My flight from Stansted to Istanbul was delayed for no good reason and with no explanation from the crew at the airport and inside the plane. The crew inside reassured me I would not miss my connection to Tbilisi. However, we arrived about 20-30 minutes late and upon arrival, airport staff told me to go pick up my luggage (which took 1 hour to turn up) and head to Turkish Airlines' hotel desk. They put me up in a hotel and told me they'd rebooked on the same flight... 24 hours later! I arrived at my destination 24 hours late and Turkish Airlines are now denying me compensation on the basis that the delay was beyond their control - they are unsurprisingly doing everything they can to avoid providing me with evidence of that.

    It's worth noting the exact same thing happened on my way back though that time, I ended up spending 12 hours in the airport as they didn't offer me a hotel room. Once again, they denied me compensation on the basis that the delay was beyond their control and continue ignoring my requests for evidence.

    Their customer service team is helpless and doing everything they can to avoid providing me with the information I requested.

    They are the most chaotic and unhelpful airline I've ever had to deal with and I do not recommend flying with them.

    I went to Tbilisi to attend a conference and several people who flew with Turkish Airlines faced similar issues.

    Slechte maatschappij

    Review over EasyJet

    Ze willen overal geld aan verdienen. Koffer was zo genaamd te groot. Konden we bijna 100 pond betalen. Terwijl de koffer speciaal gekocht was met de juiste afmetingen.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Bad, very customer unfriendly

    Review over Wizz Air

    Seats are terrible, flights mostly late, but besides that I booked airport parking via Wizzair website, paid €130 for this. I never got parking info, so at the airport (Eindhoven) I had to book again myself for another €130. They work with Parkvia and both parties point at eachother for the mistake, I can not get my money back, email is every time the same message and on the phone they just hang up. Both Wizzair and Parkvia are terrible. Do not use them

    Vertraging

    Review over Freebird Airlines

    Niet online inchecken. Zowel heen als terugvlucht meer dan 2 uur vertraging. Ook andere vluchten met andere bestemmingen veel vertraging.

    Scheelde twee dagen zonde.

    Review over Corendon Airlines

    Reis geboekt boor 8 personen.Vertrek zou 7.00 smorgens zijn en terugvlucht om 21.00
    Te mooi om waar te zijn.Vlucht werd 14 dagen van te voren ineens veranderd in plaats van 7.00 uur werd het 17.00 uur. Dus 10 uur later.Maar ook de terug vlucht werd in plaats van w 21.00 uur savonds naar 14.00 smiddags verzet Dit scheelde ons dus totaal twee dagen. Tel uit je winst. 8 dagen vakantie worden er zo 6 .Volgende keer boeken we ergens anders.

    Sterke punten
    Verder goede service

    Zwakke punten
    Vlucht tijden

    Prima vlucht

    Review over Tailwind Airlines

    Na alle negatieve berichten was ik ernom bang. Vliegtuig is niet nieuw maar wel heen schoon. Prima gevlogen heen en terug reis geen nare dingen opgemerkt

    Sterke punten
    Schoon
    Vriendelijke personeel

    Zwakke punten
    Geen

    WORST EXPERIENCE EVER!

    Review over Corendon Airlines

    WORST EXPERIENCE EVER!
    DO NOT USE CORENDON!

    When we bought the ticket, we had a good flight time home and that was one of the reasons why we decided on that flight. Even before the day of departure Corendon Dutch Airlines changed the flight time two times till the worse (arriving in CPH in the middle of the night, which was extremely hard for my 83 years old dad and which forced the rest of us to take another day off and forced us to change the parking reservation).
    On the day of the departure we arrived at the airport (Gazipaza) and when we were in the check in queue Corendon Dutch Airlines cancelled the flight. It was nearly midnight. No one knew when we could go home and the level of information was very inadequate.
    We went into buses. The bus driver didn’t know where to take us and drove us around the area for an hour before he found the right hotel (it was only a 20 minutes drive). It was the most lousy hotel ever! So dirty. No light in the corridor. My sister and her husbands room had wet towels and make up on the pillow. And the door was smashed by a closed fist. My niece got harassed in the elevator by the baggage boy. It was a nightmare! The delay ended up to be over 12 hours. And Corendon makes it so difficult to claim a compensation! So unethical! No service at all.

    Sterke punten
    Nothing

    Zwakke punten
    Read the review

    geen uitbetaling vertraging

    Review over Vietnam Airlines

    Meer dan een dag vertraging met vietnam airlines, daardoor ook schade na latere aankomst in Hanoi.
    Ondanks een ontvangen brief dat er een schade bedrag betaald zal worden, wordt er gewoon niks betaald.
    Hebben plan om wederom vluchten naar Vietnam te boeken, maar op deze manier niet meer met Vietnam Airlines. gaan dit ook melden op Facebook en gaan Reviews schrijven.
    Kunnen Vietnam Airlines niet aanbevelen!

    Sterke punten
    sterke punten om niet het toegezegde schade bedrag te betalen!

    Zwakke punten
    zwakke punten om niet het toegezegde bedrag te betalen!















    no response on mail of contact

    Review over Aegean Airlines

    Omdat ik wat vergeten was in het vliegtuig heb ik via de mail contact opgenomen,
    Helaas geen reactie Daarna meerdere manieren van contact geprobeerd echter 0 reaktie

    Sterke punten
    netjes in het vliegtuig, vriendelijk personeel

    Zwakke punten
    reageren nergens op , behalve waneer je een vliegticket boekt . Hoge ticketprijzen indien je geen korting krijgt

    waardeloos en geld weg

    Review over Vueling Airlines

    een vlucht geboekt met vertrektijd 15:15
    aankomst op vliegveld was om 13:55.
    stond om 14:05 in de rij voor de incheck balie.
    de balie werd vroeg gesloten met als gevolg dat ik en enkele mensen voor mij niet meer konden inchecken.
    aanbod voor enkele anderen was een latere vlucht met flinke bijbetaling.
    dit was voor mij niet meer mogelijk.
    ik kon nog een ticket krijgen voor de volgende ochtend om 7 uur en betaling van een compleet ticket.
    en dan ook nog een afgeblaft worden aan de telefoon en op het vliegveld.
    wat een zooitje ongeregeld is dit bedrijf.
    ik zal iedereen afraden met dit bedrijf zaken te doen of te vliegen met deze maatschappij

    Sterke punten
    heb ik nog niet kunnen vinden.
    eigenlijk is die ene ster nog te veel

    Zwakke punten
    zie mijn review