In het verleden vaak gevlogen met Arie fly blij richting de Caribbean , Curaçao ,Dominicaanse, Jamaica
En om eerlijk te zijn altijd goede vluchten gehad , boekte altijd comfort class voor extra beenruimte en dat was altijd oké .
Ook goede verzorging aan boord wat betreft warme maaltijd / snacks .
Ook de bemanning altijd vrolijk en vriendelijk .
En je weet als je in het vliegtuig zit en je wilt iets extra bestellen dat je daar flink moet betalen dus dat vindt ik maar gezeur dit weet je van tevoren.
1 x een vertraging gehad op de Dominicaanse met 78 uur vertraging , ook hier goed ondergebracht in hotels all inn clusive , goede reis begeleiding daar ter plekke en bij terugkomst Schiphol goed en netjes gecomposteerd.
Afgelopen periode met Tui naar Curaçao gevlogen , goede en nette vlucht geen op of aanmerking en voldoende beenruimte op zowel de heen en terug vlucht comfort geboekt .
Op deze vlucht 2x één uur vertraging maar toch op tijd in Curaçao en Schiphol
Op terug vlucht was er voor een stoel vrij in de starclass deze kon ik krijgen voor €75,- dus gedaan heerlijk de ruimte en flink in de watten gelegd voor 9 vlieguren
Voor mij de volgende keer weer Tui goed en vertrouwd .
Super slecht.. heen reis �146 bij moeten betalen voor onze rugtas, die gewoon binnen het formaat was! Onze zoon van 9 zat met zijn team als in het vliegtuig. Toen wij antwoord wilde op de vraag waarom onze rugtas niet werd toegestaan, kregen we als antwoord als je niet betaald mag je het vliegtuig niet in en de gate sluit over 5 minuten.\\\\\\\\r\\\\\\\\n\\\\\\\\r\\\\\\\\nOp de terugreis is mijn zoontje zijn telefoon in het vliegtuig vergeten, we mochten het vliegtuig niet in en moesten maar contact opnemen met de klantenservice\\\\\\\\r\\\\\\\\n Gelijk gedaan en daar krijg je als antwoord dat je ilost maar in de gaten moet houden. Je raad het al die telefoon komt er nooit op te staan. Na heen en weer gebel en blijven mailen.. never nooit geen antwoord meer. Pure diefstal deze maatschappij en zeer klant onvriendelijk
Super slecht.. heen reis �146 bij moeten betalen voor onze rugtas, die gewoon binnen het formaat was! Onze zoon van 9 zat met zijn team als in het vliegtuig. Toen wij antwoord wilde op de vraag waarom onze rugtas niet werd toegestaan, kregen we als antwoord als je niet betaald mag je het vliegtuig niet in en de gate sluit over 5 minuten.\\r\\n\\r\\nOp de terugreis is mijn zoontje zijn telefoon in het vliegtuig vergeten, we mochten het vliegtuig niet in en moesten maar contact opnemen met de klantenservice\\r\\n Gelijk gedaan en daar krijg je als antwoord dat je ilost maar in de gaten moet houden. Je raad het al die telefoon komt er nooit op te staan. Na heen en weer gebel en blijven mailen.. never nooit geen antwoord meer. Pure diefstal deze maatschappij en zeer klant onvriendelijk
Extra betaald voor grotere plekken, zoals de kaart van tevoren aangaf. Eenmaal in het vliegtuig bleken doe normale (zeer kleine) plekken te zijn.
Klantenservice bevestigt dat de kaart van tevoren niet duidelijk is en dat ook niet staat vermeld welke stoelen precies XL stoelen zijn, maar wil.geen refund geven.
De service aan boord was matig, maar de afwikkeling van gegronde klachten is exht waardeloos. Kies voor een andere maatschappij. In dit geval geldt goedkoop is duurkoop en
Wij hadden gehoopt eindelijke een goede vliegmaatschappij gevonden te hebben. Wij hebben twee eerdere retourvluchten gemaakt met deze maatschappij. Allemaal met vertraging maar aangezien we op vakantie zijn maken we daar nog niet zo'n probleem van. Boeken en inchecken ging probleemloos en afgezien van de vertragingen waren er geen problemen.
Maar zoals het altijd gaat leer je een bedrijf pas echt kennen wanneer er iets fout gaat. Wij weten dat goedkope vliegmaatschappijen heel moeilijk doen over die 350 gram overgewicht of een koffer die een millimeter te groot is dus hadden wij prioriteit geboekt en onze koffers meerdere malen gewogen en gemeten en binnen de opgegeven maten en gewichten bevonden.
Omdat we prioriteit hadden mochten wij extra handbagage meenemen dus een koffer en een kleine rugtas. Die hadden we dan ook bij ons. Bij de incheckbalie ging alles zonder problemen en hebben we onze boarding-passes gekregen en begon het gesodemieter. Mijn vrouw had twee flesjes water gekocht en we hadden nog een paar broodjes over die we thuis klaargemaakt hadden. Ze krijgt haar instapkaart en ze wilt naar het vliegtuig lopen maar wordt tegengehouden door een van de viswijven dat voor personeel uit moet gaan en wordt toegesnauwd vrouw dat ze zo niet aan boord kan.
Mijn vrouw is nogal gevoelig voor dit soort gedrag dus raakte een beetje in paniek en vroeg wat ze fout deed. "Je hebt teveel bagage bij je" werd mijn vrouw toegesnauwd. Mijn vrouw kijkt haar hulpeloos aan. "Je plastic tas, je mag deze niet meenemen. Dit zijn twee stuks bagage je mag maar 1 stuk bagage meenemen." Mijn vrouw probeert uit te leggen dat ze de flesjes water net gekocht heeft , maar het viswijf blijft onvermurwbaar. "Het moet voldoen aan de voorwaarden die wij stellen en het moet in het kleinste vakje van het maatrek passen". Mijn vrouw zet haar handtas en plastic tas in het kleinste vakje en natuurlijk paste dit er makkelijk in.
"Maakt niet uit", snauwt het viswijf haar toe, "Het mag maar 1 stuk bagage zijn." Mijn vrouw stopt haar tas in de plastic tas en heeft zo 1 tas.
Het hele verhaal heeft ons vakantiegevoel in een keer weggenomen en ik was echt razend op de vrouw en vroeg haar hoe ze zo'n verschrikkelijk wijf kan zijn. Het wordt echter nog erger want mijn vrouw vraagt ineens, waar is mijn paspoort? "Ik heb jouw paspoort" zegt het viswijf.
Toen was het genoeg voor mij. What the f*** are you doing with my wifes passport? Who the f*** do you think you are? Het viswijf lacht en zegt dat mijn vrouw haar paspoort niet terugkrijgt voor ze doet wat zij wilt. en begint mij toe te bijten dat ik mijn paspoort moet geven. "Je hebt niet eens het recht mijn paspoort te vragen" What kind piece of shit are you to behave like that.
Dit ging een tijdje zo over en weer totdat uiteindelijk de complete ground-staff zich ermee begon te bemoeien en vond dat ik respect voor hun moest tonen. Mijn antwoord, "Respect moet je verdienen, en de manier waarop jullie je gedragen is onbeschoft, onopgevoed en Asociaal. Wij zijn wel de mensen die jullie salaris betalen". Ze bedreigden mij met de politie, waarop ik aangaf dat ik heel graag met de politie wilde spreken, ervan uitgaande dat er in Wallonië een rechtvaardig en eerlijk politieapparaat is.
De Federale politie op de vloer in Charleroi Airport bleek echter al snel van hetzelfde soort tuig als het Wizz-air personeel. Nadat het tuigwijf liep te liegen dat ik haar geslagen had (ik heb het mens met geen vinger aangeraakt) begon een van de politieagenten mij gelijk af te snauwen en mijn paspoort te eisen, zonder mij ook maar een seconde te kans te geven mijn verhaal te doen.
Het is overduidelijk dat personeel en federale politie van Charleroi Airport er van geniet dat ze zich zo kunnen gedragen, Walloniërs zijn berucht om dit gedrag. Ik heb het nooit willen geloven, maar nu ondervond ik in levende lijve dat Walloniërs daadwerkelijk het tuig zijn.
Ik werd afgevoerd en buiten zicht van anderen en camera's achter gesloten deuren gearresteerd. Na een paar uur vast gezeten te hebben had ik er genoeg van en schreeuwde op de top van mijn longen, Gaat er iemand hier nog naar mijn kant van het verhaal luisteren of hoe zit dat? Een van de tuigagenten die mij gearresteerd had deed met een bezorgde blik in zijn ogen de deur open een tweede agent kwam binnen en die kon ineens wel normaal met mij communiceren. Hij vroeg me nog even geduld te hebben en binnen 5 minuten werd ik opgehaald om mijn verhaal te doen. De agent heeft mij hoofdschuddend aangehoord en aangegeven dat dit gedrag standaard is bij het personeel van Wizz-air, waarop ik aangegeven heb dat dit helaas niet alleen het geval is bij het personeel van Wizz-Air en dat zijn collega's die mij gearresteerd hadden geen haar beter waren. Hier gaf hij geen antwoord op maar als deze agent naar buiten gekomen was weet ik zeker dat we alles op een normale manier op hadden kunnen lossen.
Dit verhaal staat niet op zichzelf gezien de vele soortgelijke review die op het internet te vinden zijn. Wij zijn twee dagen later via Berlijn gevlogen (weer met Wizz-air omdat het niet anders kon) en daar was de ervaring heel anders. Het personeel keek niet eens naar de bagage. Zelfde vliegmaatschappij, totaal andere ervaring dus het ligt er maar net aan wat voor soort personeel je gaat treffen bij de incheckbalie.
Wat echter nog veel schokkender is is dat het management van Wizz-air dit gedrag van het personeel gedoogd en totaal niet geïnteresseerd is dat hun cliënten op een dergelijke manier door het personeel behandeld wordt. Uiteraard heb ik een enorme klacht bij Wizz-air ingediend, maar hun reactie was als volgt: Please note that we cannot dispute the decisions of our representatives at the airport concerned, as they serve precisely to confirm that each customer is travelling in accordance with the requirements and regulations of the countries between which they are travelling, and with our terms and conditions to which they have agreed.
Met andere woorden, Wizz air management accepteert het gedrag van het personeel en is totaal niet geïnteresseerd dat de vakantie ervaring van hun cliënten danig verpest wordt.
Ik wil graag iedere lezer aanraden een les te leren uit de negatieve reviews over dit walgelijke bedrijf en zeker geen gebruikt te maken van Wizz-air, zelfs als het niet anders kan. Hoe sneller dit soort scam bedrijven failliet gaat, des te beter.
Vliegen was ooit een feest, dat is door dit soort maatschappijen echt voorbij!
Sterke punten geen
Zwakke punten Boertig onbeschoft en onopgevoed personeel.
Stoelen met kussens van Max 2 cm stof, waardoor je binnen een uur niet meer weet hoe je moet zitten. Stoelen niet instelbaar.
Beenruimte alleen geschikt voor mensen onder de 1.70
Gore toiletten aan boord die onder de urinesteen zitten.
Gore vliegtuigen.
Criminele praktijken om maar zoveel mogelijk geld uit je zak te kloppen
Houden zich niet aan de regels opgesteld door de EU. MAar aangezien de EU zelf een grote scamorganisatie is heb je hier ook niets aan.
Constant vertragingen door het onprofessionele onbeschofte personeel van Wizzair.
Praktisch onbereikbare klantenservice. Krijg je wel iemand aan de lijn spreken ze waarschijnlijk alleen zeer gebrekkig Engels waardoor ze niet verstaanbaar zijn.
Heel slecht behandeld op het vliegveld in Antalya.
We hadden handbagage inbegrepen maar moesten toch betalen voor handbagage. 4x40 euro. Die man achter de desk zei dat we maar een klacht moesten indienen. Op de heenweg hadden precies dezelfde services met de handbagage en toen hoefden we niks te betalen. Omdat het inclusief was.
Zijn moeilijk te bereiken en als je over en weer mailt krijg je steeds hetzelfde antwoord in de mail.
Ze doen niks met klachten en zijn niet klantvriendelijk. Wij vliegen nooit meer met Sunexpress.
Sunexpress denkt alleen maar aan geld en geven niks om hun klanten. Als je je geld terug vraagt reageren ze niet meer.
Zwakke punten Negeren, niet klantvriendelijk, denken alleen aan het geld
02-05-2025 Flight SK974 van Bangkok naar Kopenhagen. Italiaanse jongen, in een rolstoel, wordt bij de gate door de captain van SAS Airlines geweigerd omdat hij geen assistentie heeft aangevraagd. De jongen heeft geen assistentie nodig omdat hij zelf van de gate naar het vliegtuig kan lopen. Dat heeft hij ook aangegeven bij het inchecken en dat was toen in orde.
Toch mag hij niet aan boord van de SAS captain. Waaron niet? De piloot mag dan vaak in de lucht zijn, dat maakt hem nog geen God en hij is zeker ook geen dokter die kan beslissen of iemand wel of niet kan lopen! De jongen laat zien dat hij kan lopen maar nog krijgt hij geen toegang tot het vliegtuig. Verschillende mede-passagiers bieden aan om als assistent op te treden. Ook dat mag niet van de captain. Hij is onverbiddelijk. DE SAS PILOOT LAAT DE INVALIDE JONGEN ACHTER IN BANGKOK!. Wat een schande!!! Ik zal nooit maar dan ook nooit meer vliegen met SAS!
Zwakke punten Klantenservice niet bereikbaar, maaltijden
Overboeking Boedapest naar Eindhoven. Als je kijkt op hun site staat er, is in behandeling 2x250 euro Terwijl ze toch alle gegevens hebben. Hier zou ik nooit geen vliegticket meer boeken. Het zijn gewoon boefjes.
Overboeking Boedapest naar Eindhoven. Als je kijkt op hun site staat er, is in behandeling 2x250 euro Terwijl ze toch alle gegevens hebben. Hier zou ik nooit geen vliegticket meer boeken. Het zijn gewoon boefjes.
Als passagier op Vueling-vlucht VY1377 van Alicante naar Amsterdam ondervond ik op 27 november hoe rigide regels klantbeleving in de weg kunnen staan. Na een kwartier in de rij met boardende passagiers te hebben gestaan besloot ik om nog een snelle sanitair stop te maken. Toen ik 5 minuiten later terug kwam werd mij de toegang tot de gate geweigerd, hoewel er nog passagiers op de loopbrug stonden om in te stappen. Dit starre optreden van het grondpersoneel negeerde de context en toonde een gebrek aan klantgerichtheid. Ondanks een trouwe klantrelatie van meer dan 10 jaar werd bureaucratie verkozen boven flexibiliteit en empathie. Vueling zou meer aandacht moeten besteden aan klantloyaliteit door personeel de ruimte te geven om redelijke uitzonderingen te maken. Ik heb een nieuwe ticket gekocht voor € 200,- om 5 uur later in via Barcelona in Amsterdam aan te komen.
Sterke punten goedkoop
Zwakke punten Vuelingâs Grondpersoneel op Alicante stelt bureaucratische regels boven klanten.
Wij hebben een aantal keren geboekt met Turkish Airlines en hebben altijd Business class geboekt. Dit jaar was het erg slecht en ook de afhandeling toen de vlucht werd geannuleerd.
Wij boeken altijd Business class en toen de vlucht op de luchthaven werd geannuleerd werd er een nieuw vliegtuig 2 uur later ingezet voor vertrek en ineens zten we economy. Er werd daar toen beloofd dat we een retour ticket binnen een jaar mochten boeken van de vlucht van Istanbul naar Dalaman of ons geld terug voor de tickets en het wachten. Toen we thuis kwamen hoorde we niets meer van Turkish Airlines en heb ik gemaild. Het antwoord was ineens dat ze niets terugbetaald en dat we ook geen retour ticket kregen omdat het binnen de regels valt. Met andere woorden als je een business ticket boekt mogen ze het zonder terug te betalen omzetten naar een economy ticket. Heel bijzonder er wordt dus van de klanten gestolen. We waren met zijn 4 en hebben nu te veel betaald wat we niet terug gaan krijgen van ze. Turkish Airlines steelt dus van hun klanten. / We have booked a number of times with Turkish Airlines and have always booked Business class. This year it was very bad and also the handling when the flight was cancelled.
We always book Business class and when the flight was cancelled at the airport, a new plane was put in place 2 hours later for departure and suddenly we were sitting economy. They promised us that we could book a return ticket within a year from the flight from Istanbul to Dalaman or our money back for the tickets and the waiting. When we got home we heard nothing more from Turkish Airlines and I emailed. The answer was suddenly that they did not refund anything and that we did not get a return ticket because it falls within the rules. In other words, if you book a business ticket, they can convert it to an economy ticket without refunding it. Very special, they are stealing from their customers. There were 4 of us and we have now paid too much which we will not get back from them. Turkish Airlines is stealing from their customers.
Zwakke punten Ze liegen tegen hun klanten en laten je business betalen en dan krijg je economy
Ik vloog met een orkest naar Las Palmas vanuit Barcelona met Vueling. Ik had een ticket met extra ruimbagage gekocht plus 2 stuks voor in de çabin'. Mijn saxofoon was 10 cm te groot en moest dus in het ruim. Ik had geen keus dus gaf ik mijn sax af ( waarde 12.000 euro) voor in het ruim. Er bleek achteraf genoeg ruimte in het vliegtuig. Het had makkelijk meegenomen kunnen worden. Bij aankomst geen saxofoon terwijl ik diezelfde avond een concert had. Al die ellende om 55 euro extra te verdien met alle gevolgen van dien. Wel elke mogelijkheid aangrijpen om geld uit je zak te kloppen maar goed je werk doen is er niet bij. In mijn leven als professioneel musicus ( zo'n 6000 concerten gedaan) heb ik dit dus NOOIT meegemaakt. Men heeft altijd coulance voor de situatie. Maar niet bij Vueling. Daar kan je alleen starheid en slechte service verwachten. Veel zogenaamde klantvriendelijkheid voor de bühne en daar blijft het dan ook bij. Beter een andere maatschappij boeken.
Ze zijn de grootste Hongaarse bende, prijzen veranderen elke seconde. Ze boeken vliegtuig helemaal voool en dan nog 5 a 10 man extra en dan blokkeren ze hele site dat jij niet kan meer online inchecken. Ze zijn verschrikkelijk boeven.
Is de eerste keer dat ik met Air Europa vloog van Brussel naar Madrid en Madrid Gran Canaria en nam voor de kleine meerprijs Business class, is gewoon geweldig !
vriendelijke crew en eten top, ook de lounges waar je terecht kan geen opmerkingen ik deed het onmiddellijk terug
Sterke punten goede service , vriendelijk , top eten , 60 kg bagage
Zwakke punten De vliegtuigen mogen iets properder maar zeker verder niets op aan te merken in tegendeel
Ze worden ingezet om vluchten te doen voor Tui terwijl Tui toestellen aan de grond blijven omdat dit goedkoper is en Tui geld in hun zakken kan steken , geen plaats geen service geen verstaanbare crew , vliegtuigen smerig en vuil en geen catering aan boord op de terugvlucht, een regelrechte schande dat ze deze maatschappij laten vliegen want dat is onverantwoord en de crew aub zet ze aan de deur en stamp ze van de trap !
Sterke punten Freebird sterke punten is de onvriendelijke crew en de stoelen waar je zelfs je hand niet tussen de voorste stoel en je knie krijgt, ook zijn ze super in hun service, komen met een boekje daarna is er niets aan boord van catering
Zwakke punten De zwakke punten kan ik hier niet allemaal neerschrijven maar ik kan zeggen dat ze beter hun vloot en hun naam naar de schroot doen en dan nog zullen ze denk ik zelfs het niet aannemen
Gelukkig had ik niet van tevoren alle slechte en vijandige reviews gelezen, anders had ik zeker niet geboekt voor een vakantievlucht Eindhoven-Varna (14-21 oktober 2024). Maar godzijdank las ik dat pas allemaal achteraf.
Op de harde stoelen na (en het applaudisseren van de passagiers bij de landing, ik wist niet dat dat nog bestond en is Wizz Air niet te verwijten) kan ik HELEMAAL NIETS NEGATIEFS zeggen over Wizz Air:
1. online boeking (website) ging zeer eenvoudig, en bij het later bijboeken van extra bagage via de app (en naast elkaar zitten en automatische check-in) bleek de naadloze integratie van website en app.
2. stiptheid dik in orde: op de heenreis 20 minuten te laat vertrokken en netjes op tijd aangekomen, op de terugreis stipt op tijd vertrokken en 35 minuten te vroeg aangekomen.
3. bagageafhandeling voorbeeldig, beide keren maar 10 minuten hoeven wachten, dus relaxed de tijd voor een toiletstop en daarna vlot naar de uitgang.
4. vriendelijk personeel en schoon vliegtuig en toilet.
Ik ben 1,77m en had voldoende beenruimte. Volgende keer neem ik een stoelkussentje mee.
Sterke punten Moderne vliegtuigen, maakt beloftes waar, prettige vluchttijden, aantrekkelijke prijsvechter
Vreselijke ervaring.
De heenvlucht had al een uur vertraging.
De terugvlucht was helemaal een ramp.
+3u vertraging. Geland in Keulen ipv Charleroi. GEEN communicatie. Geen oplossing. Geen verontschuldigingen.
Iedereen stond in het midden van de nacht in de luchthaven van Keulen. Er waren mensen met jonge kindjes. Ipv om 19u te landen in Charleroi, stonden we om middernacht in Keulen. Uiteindelijk een taxi gevonden, ticketje ingediend bij Wizz air. Ik krijg nu een mail terug dat ze van geen vertraging weten bij die vlucht ?! Ongezien, ik raad iedereen ten sterkste af om ooit bij deze maatschappij te boeken.
Omdat mijn vrouw ernstig ziek werd moest ik onze vlucht annuleren. Ik heb dit op tijd gedaan, maar het bedrag werd op een account gezet en niet teruggestort op mijn rekening. Ik had voordat ik de vlucht ging annuleren eerst contact moeten opnemen met wizzair. Maar dat staat in de kleine letters. Ik kan nu dus naar mijn geld fluiten want je moet binnen een jaar een andere vlucht nemen.
Doe het niet!! Het is een beroerde vliegtuigmaatschappij. Het begint al bij het boeken van je vlucht. De website van Wizzair ziet er uit als een kermisattractie/schreeuwerige belwinkel. Overal 'poppen' er onnodige reclamebeelden op. Na een aantal seconden raak je als klant al overprikkeld. Als je dan gaat boeken krijg je allerlei extra keuzes die men overduidelijk heeft bedacht om extra te kunnen verdienen. Het maakt een armoedige indruk. Als je stoelen wil boeken, dan is het bv. niet mogelijk om die naast elkaar te boeken (tenzij je (uiteraard) bereid bent extra te betalen). De tickets leken niet duur, maar bij het toevoegen van de bagage werd het uiteindelijke bedrag verdubbeld. Vervolgens tickets downloaden en inchecken. Wat een opgave! Eerst moet je een app downloaden, dan vanuit een van je vele mails van Wizz air het vluchtnummer achterhalen, wat vervolgens weer niet bleek te werken, want de naam van mijn vriendin (i.pv. die van mij) moest worden ingevuld (voor beide tickets). Als je vervolgens later je tickets nodig hebt, begint het gedoe weer opnieuw of je wordt uit de website gegooid. Ook lijk je dan ook nog op de website van Vliegtickets.nl in te moeten loggen. Wat een chaos! Het inloggen is zo omslachtig, irritant en onduidelijk dat ik niet kon onthouden hoe we uiteindelijk bij onze tickets kwamen. Vervolgens, aangekomen op vliegveld Eindhoven, blijkt onze vlucht 2 uur vertraging te hebben opgelopen. We hadden bij het boeken van de vliegtickets de optie 'via SMS op de hoogte worden gehouden bij vertragingen' kunnen aanvinken, maar uit principe (betalen voor zulke informatie is belachelijk) hebben we dit niet gedaan. Dus om op de hoogte te blijven was het weer telkens inloggen op die vreselijke site. De vliegreis was verder oké. Opvallend was de clowneske goedkoop uitziende kleuren op het vliegtuig, overeenkomstig met de website. Veel mensen wilden voor het opstijgen van het vliegtuig uiteindelijk nog van stoel veranderen (om naast hun partner te kunnen zitten), wat vertragend werkte.
De terugreis:
Twaalf uur van te voren probeerden we weer online in te checken. Eerst bleek het vluchtnummer geen resultaat op te leveren. Na talloze inlogpogingen op verschillende manieren kwam de mededeling dat online inloggen op het vliegveld in Tirana niet mogelijk was, waarbij het dan logisch is dat de organisatie dit dan voor de 'klant' regelt op het vliegveld. Aangekomen op het vliegveld werden we verwezen naar een incheckbalie, waarbij het nummer niet correspondeerde met de plaats van bestemming (er stond Italië i.p.v. Eindhoven op het bordje) . Dit leidde tot verwarring bij de wachtenden en veel heen en weer geschuif in rijen. Vervolgens aangekomen bij de kauwgomkauwende man bij de incheckbalie bleek dat we wel online hadden moeten inchecken. Volgens deze man zou het inchecken op website slechts 3 seconden tijd in beslag nemen. Dat wij een andere beleving hierbij hadden leek hem weinig te deren. Uiteindelijk kostte het op het vliegveld inchecken ons 45 euro p.p. extra.
De steward en stewardessen op de terugreis waren gelukkig wel aardig.
Vlucht vanuit Tirana. We stonden voor de gate en men sloot deze. We mochten er niet doorh. De grondstewardess wilde ons helpen maar werd gemaand ( door portofoon)niet mee te werken. Deur can vliegtuig was nog open! Bij Servicedesk geen hulp beschikbaar. Niemand hielp! Vreselijk. Probeer in contact te komen met wizzair maar lukt met geen mogelijkheid. @wizzair als je dit leest contact me. Dit is klant onvriendelijk en slecht voor de reputatie
Zwakke punten Geen service contact totaal onmogelijk
Zeer teleurstellend. Ik heb een annulatieverzekering bij WizzAir, maar toen ik contact probeerde op te nemen met hun callcenters, waren twee nummers niet in dienst en was één nummer nergens te vinden. Daarnaast rekenen ze torenhoge kosten aan voor wijzigingen, en als je WizzAir zelf wilt contacteren, kost dat €1,50 per minuut, zonder enige garantie op een oplossing. Geen aanrader.
Zwakke punten Annulatieverzekering is niets waard
Hoge bijkomende kosten
Onbestaande dienstverlening
Niets te klagen met Tui
Review over TUIflyIn het verleden vaak gevlogen met Arie fly blij richting de Caribbean , Curaçao ,Dominicaanse, Jamaica
En om eerlijk te zijn altijd goede vluchten gehad , boekte altijd comfort class voor extra beenruimte en dat was altijd oké .
Ook goede verzorging aan boord wat betreft warme maaltijd / snacks .
Ook de bemanning altijd vrolijk en vriendelijk .
En je weet als je in het vliegtuig zit en je wilt iets extra bestellen dat je daar flink moet betalen dus dat vindt ik maar gezeur dit weet je van tevoren.
1 x een vertraging gehad op de Dominicaanse met 78 uur vertraging , ook hier goed ondergebracht in hotels all inn clusive , goede reis begeleiding daar ter plekke en bij terugkomst Schiphol goed en netjes gecomposteerd.
Afgelopen periode met Tui naar Curaçao gevlogen , goede en nette vlucht geen op of aanmerking en voldoende beenruimte op zowel de heen en terug vlucht comfort geboekt .
Op deze vlucht 2x één uur vertraging maar toch op tijd in Curaçao en Schiphol
Op terug vlucht was er voor een stoel vrij in de starclass deze kon ik krijgen voor €75,- dus gedaan heerlijk de ruimte en flink in de watten gelegd voor 9 vlieguren
Voor mij de volgende keer weer Tui goed en vertrouwd .
Sterke punten
Goede Airline , goede zitplaatsen .
Zwakke punten
Kom eerder met communicatie als er vertraging is door het één of ander vooral als de mensen in de gate staan te wachten of in het vliegtuig zitten en maar niets horen , dit is echt een verbeterpunt.
SLECHT TRIEST
Review over Wizz AirSuper slecht.. heen reis �146 bij moeten betalen voor onze rugtas, die gewoon binnen het formaat was! Onze zoon van 9 zat met zijn team als in het vliegtuig. Toen wij antwoord wilde op de vraag waarom onze rugtas niet werd toegestaan, kregen we als antwoord als je niet betaald mag je het vliegtuig niet in en de gate sluit over 5 minuten.\\\\\\\\r\\\\\\\\n\\\\\\\\r\\\\\\\\nOp de terugreis is mijn zoontje zijn telefoon in het vliegtuig vergeten, we mochten het vliegtuig niet in en moesten maar contact opnemen met de klantenservice\\\\\\\\r\\\\\\\\n Gelijk gedaan en daar krijg je als antwoord dat je ilost maar in de gaten moet houden. Je raad het al die telefoon komt er nooit op te staan. Na heen en weer gebel en blijven mailen.. never nooit geen antwoord meer. Pure diefstal deze maatschappij en zeer klant onvriendelijk
SLECHT TRIEST
Review over Wizz AirSuper slecht.. heen reis �146 bij moeten betalen voor onze rugtas, die gewoon binnen het formaat was! Onze zoon van 9 zat met zijn team als in het vliegtuig. Toen wij antwoord wilde op de vraag waarom onze rugtas niet werd toegestaan, kregen we als antwoord als je niet betaald mag je het vliegtuig niet in en de gate sluit over 5 minuten.\\r\\n\\r\\nOp de terugreis is mijn zoontje zijn telefoon in het vliegtuig vergeten, we mochten het vliegtuig niet in en moesten maar contact opnemen met de klantenservice\\r\\n Gelijk gedaan en daar krijg je als antwoord dat je ilost maar in de gaten moet houden. Je raad het al die telefoon komt er nooit op te staan. Na heen en weer gebel en blijven mailen.. never nooit geen antwoord meer. Pure diefstal deze maatschappij en zeer klant onvriendelijk
Waardeloos
Review over Air EuropaExtra betaald voor grotere plekken, zoals de kaart van tevoren aangaf. Eenmaal in het vliegtuig bleken doe normale (zeer kleine) plekken te zijn.
Klantenservice bevestigt dat de kaart van tevoren niet duidelijk is en dat ook niet staat vermeld welke stoelen precies XL stoelen zijn, maar wil.geen refund geven.
De service aan boord was matig, maar de afwikkeling van gegronde klachten is exht waardeloos. Kies voor een andere maatschappij. In dit geval geldt goedkoop is duurkoop en
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
De service
Nooit maar dan ook nooit meer!
Review over Wizz AirWij hadden gehoopt eindelijke een goede vliegmaatschappij gevonden te hebben. Wij hebben twee eerdere retourvluchten gemaakt met deze maatschappij. Allemaal met vertraging maar aangezien we op vakantie zijn maken we daar nog niet zo'n probleem van. Boeken en inchecken ging probleemloos en afgezien van de vertragingen waren er geen problemen.
Maar zoals het altijd gaat leer je een bedrijf pas echt kennen wanneer er iets fout gaat. Wij weten dat goedkope vliegmaatschappijen heel moeilijk doen over die 350 gram overgewicht of een koffer die een millimeter te groot is dus hadden wij prioriteit geboekt en onze koffers meerdere malen gewogen en gemeten en binnen de opgegeven maten en gewichten bevonden.
Omdat we prioriteit hadden mochten wij extra handbagage meenemen dus een koffer en een kleine rugtas. Die hadden we dan ook bij ons. Bij de incheckbalie ging alles zonder problemen en hebben we onze boarding-passes gekregen en begon het gesodemieter. Mijn vrouw had twee flesjes water gekocht en we hadden nog een paar broodjes over die we thuis klaargemaakt hadden. Ze krijgt haar instapkaart en ze wilt naar het vliegtuig lopen maar wordt tegengehouden door een van de viswijven dat voor personeel uit moet gaan en wordt toegesnauwd vrouw dat ze zo niet aan boord kan.
Mijn vrouw is nogal gevoelig voor dit soort gedrag dus raakte een beetje in paniek en vroeg wat ze fout deed. "Je hebt teveel bagage bij je" werd mijn vrouw toegesnauwd. Mijn vrouw kijkt haar hulpeloos aan. "Je plastic tas, je mag deze niet meenemen. Dit zijn twee stuks bagage je mag maar 1 stuk bagage meenemen." Mijn vrouw probeert uit te leggen dat ze de flesjes water net gekocht heeft , maar het viswijf blijft onvermurwbaar. "Het moet voldoen aan de voorwaarden die wij stellen en het moet in het kleinste vakje van het maatrek passen". Mijn vrouw zet haar handtas en plastic tas in het kleinste vakje en natuurlijk paste dit er makkelijk in.
"Maakt niet uit", snauwt het viswijf haar toe, "Het mag maar 1 stuk bagage zijn." Mijn vrouw stopt haar tas in de plastic tas en heeft zo 1 tas.
Het hele verhaal heeft ons vakantiegevoel in een keer weggenomen en ik was echt razend op de vrouw en vroeg haar hoe ze zo'n verschrikkelijk wijf kan zijn. Het wordt echter nog erger want mijn vrouw vraagt ineens, waar is mijn paspoort? "Ik heb jouw paspoort" zegt het viswijf.
Toen was het genoeg voor mij. What the f*** are you doing with my wifes passport? Who the f*** do you think you are? Het viswijf lacht en zegt dat mijn vrouw haar paspoort niet terugkrijgt voor ze doet wat zij wilt. en begint mij toe te bijten dat ik mijn paspoort moet geven. "Je hebt niet eens het recht mijn paspoort te vragen" What kind piece of shit are you to behave like that.
Dit ging een tijdje zo over en weer totdat uiteindelijk de complete ground-staff zich ermee begon te bemoeien en vond dat ik respect voor hun moest tonen. Mijn antwoord, "Respect moet je verdienen, en de manier waarop jullie je gedragen is onbeschoft, onopgevoed en Asociaal. Wij zijn wel de mensen die jullie salaris betalen". Ze bedreigden mij met de politie, waarop ik aangaf dat ik heel graag met de politie wilde spreken, ervan uitgaande dat er in Wallonië een rechtvaardig en eerlijk politieapparaat is.
De Federale politie op de vloer in Charleroi Airport bleek echter al snel van hetzelfde soort tuig als het Wizz-air personeel. Nadat het tuigwijf liep te liegen dat ik haar geslagen had (ik heb het mens met geen vinger aangeraakt) begon een van de politieagenten mij gelijk af te snauwen en mijn paspoort te eisen, zonder mij ook maar een seconde te kans te geven mijn verhaal te doen.
Het is overduidelijk dat personeel en federale politie van Charleroi Airport er van geniet dat ze zich zo kunnen gedragen, Walloniërs zijn berucht om dit gedrag. Ik heb het nooit willen geloven, maar nu ondervond ik in levende lijve dat Walloniërs daadwerkelijk het tuig zijn.
Ik werd afgevoerd en buiten zicht van anderen en camera's achter gesloten deuren gearresteerd. Na een paar uur vast gezeten te hebben had ik er genoeg van en schreeuwde op de top van mijn longen, Gaat er iemand hier nog naar mijn kant van het verhaal luisteren of hoe zit dat? Een van de tuigagenten die mij gearresteerd had deed met een bezorgde blik in zijn ogen de deur open een tweede agent kwam binnen en die kon ineens wel normaal met mij communiceren. Hij vroeg me nog even geduld te hebben en binnen 5 minuten werd ik opgehaald om mijn verhaal te doen. De agent heeft mij hoofdschuddend aangehoord en aangegeven dat dit gedrag standaard is bij het personeel van Wizz-air, waarop ik aangegeven heb dat dit helaas niet alleen het geval is bij het personeel van Wizz-Air en dat zijn collega's die mij gearresteerd hadden geen haar beter waren. Hier gaf hij geen antwoord op maar als deze agent naar buiten gekomen was weet ik zeker dat we alles op een normale manier op hadden kunnen lossen.
Dit verhaal staat niet op zichzelf gezien de vele soortgelijke review die op het internet te vinden zijn. Wij zijn twee dagen later via Berlijn gevlogen (weer met Wizz-air omdat het niet anders kon) en daar was de ervaring heel anders. Het personeel keek niet eens naar de bagage. Zelfde vliegmaatschappij, totaal andere ervaring dus het ligt er maar net aan wat voor soort personeel je gaat treffen bij de incheckbalie.
Wat echter nog veel schokkender is is dat het management van Wizz-air dit gedrag van het personeel gedoogd en totaal niet geïnteresseerd is dat hun cliënten op een dergelijke manier door het personeel behandeld wordt. Uiteraard heb ik een enorme klacht bij Wizz-air ingediend, maar hun reactie was als volgt: Please note that we cannot dispute the decisions of our representatives at the airport concerned, as they serve precisely to confirm that each customer is travelling in accordance with the requirements and regulations of the countries between which they are travelling, and with our terms and conditions to which they have agreed.
Met andere woorden, Wizz air management accepteert het gedrag van het personeel en is totaal niet geïnteresseerd dat de vakantie ervaring van hun cliënten danig verpest wordt.
Ik wil graag iedere lezer aanraden een les te leren uit de negatieve reviews over dit walgelijke bedrijf en zeker geen gebruikt te maken van Wizz-air, zelfs als het niet anders kan. Hoe sneller dit soort scam bedrijven failliet gaat, des te beter.
Vliegen was ooit een feest, dat is door dit soort maatschappijen echt voorbij!
Sterke punten
geen
Zwakke punten
Boertig onbeschoft en onopgevoed personeel.
Stoelen met kussens van Max 2 cm stof, waardoor je binnen een uur niet meer weet hoe je moet zitten. Stoelen niet instelbaar.
Beenruimte alleen geschikt voor mensen onder de 1.70
Gore toiletten aan boord die onder de urinesteen zitten.
Gore vliegtuigen.
Criminele praktijken om maar zoveel mogelijk geld uit je zak te kloppen
Houden zich niet aan de regels opgesteld door de EU. MAar aangezien de EU zelf een grote scamorganisatie is heb je hier ook niets aan.
Constant vertragingen door het onprofessionele onbeschofte personeel van Wizzair.
Praktisch onbereikbare klantenservice. Krijg je wel iemand aan de lijn spreken ze waarschijnlijk alleen zeer gebrekkig Engels waardoor ze niet verstaanbaar zijn.
Slecht behandeld
Review over SunExpressHeel slecht behandeld op het vliegveld in Antalya.
We hadden handbagage inbegrepen maar moesten toch betalen voor handbagage. 4x40 euro. Die man achter de desk zei dat we maar een klacht moesten indienen. Op de heenweg hadden precies dezelfde services met de handbagage en toen hoefden we niks te betalen. Omdat het inclusief was.
Zijn moeilijk te bereiken en als je over en weer mailt krijg je steeds hetzelfde antwoord in de mail.
Ze doen niks met klachten en zijn niet klantvriendelijk. Wij vliegen nooit meer met Sunexpress.
Sunexpress denkt alleen maar aan geld en geven niks om hun klanten. Als je je geld terug vraagt reageren ze niet meer.
Zwakke punten
Negeren, niet klantvriendelijk, denken alleen aan het geld
Piloot weigert invalide jongen
Review over SAS Scandinavian Airlines02-05-2025 Flight SK974 van Bangkok naar Kopenhagen. Italiaanse jongen, in een rolstoel, wordt bij de gate door de captain van SAS Airlines geweigerd omdat hij geen assistentie heeft aangevraagd. De jongen heeft geen assistentie nodig omdat hij zelf van de gate naar het vliegtuig kan lopen. Dat heeft hij ook aangegeven bij het inchecken en dat was toen in orde.
Toch mag hij niet aan boord van de SAS captain. Waaron niet? De piloot mag dan vaak in de lucht zijn, dat maakt hem nog geen God en hij is zeker ook geen dokter die kan beslissen of iemand wel of niet kan lopen! De jongen laat zien dat hij kan lopen maar nog krijgt hij geen toegang tot het vliegtuig. Verschillende mede-passagiers bieden aan om als assistent op te treden. Ook dat mag niet van de captain. Hij is onverbiddelijk. DE SAS PILOOT LAAT DE INVALIDE JONGEN ACHTER IN BANGKOK!. Wat een schande!!! Ik zal nooit maar dan ook nooit meer vliegen met SAS!
Zwakke punten
Klantenservice niet bereikbaar, maaltijden
Slechtste maatschappij op aard
Review over Wizz AirDoor een typfout mochten we 130 euro meer betalen
Personeel is crimineel
Moeten op het matje geroepen worden
Sterke punten
None
Zwakke punten
Alles is zwak
Is not correct
Review over Wizz AirThis is fristi time and last time
Sterke punten
On ster is to much oplichters
Is not correct
Review over Wizz AirThis is fristi time and last time
Sterke punten
On ster is to much oplichters
Niet uitbetalen compensatie
Review over Wizz AirOverboeking Boedapest naar Eindhoven. Als je kijkt op hun site staat er, is in behandeling 2x250 euro Terwijl ze toch alle gegevens hebben. Hier zou ik nooit geen vliegticket meer boeken. Het zijn gewoon boefjes.
Sterke punten
Mooie beloftes
Zwakke punten
Het niet uitbetalen bij overboeking
Niet uitbetalen compensatie
Review over Wizz AirOverboeking Boedapest naar Eindhoven. Als je kijkt op hun site staat er, is in behandeling 2x250 euro Terwijl ze toch alle gegevens hebben. Hier zou ik nooit geen vliegticket meer boeken. Het zijn gewoon boefjes.
Sterke punten
Mooie beloftes
Zwakke punten
Het niet uitbetalen bij overboeking
Bureaucratie boven Service
Review over Vueling AirlinesAls passagier op Vueling-vlucht VY1377 van Alicante naar Amsterdam ondervond ik op 27 november hoe rigide regels klantbeleving in de weg kunnen staan. Na een kwartier in de rij met boardende passagiers te hebben gestaan besloot ik om nog een snelle sanitair stop te maken. Toen ik 5 minuiten later terug kwam werd mij de toegang tot de gate geweigerd, hoewel er nog passagiers op de loopbrug stonden om in te stappen. Dit starre optreden van het grondpersoneel negeerde de context en toonde een gebrek aan klantgerichtheid. Ondanks een trouwe klantrelatie van meer dan 10 jaar werd bureaucratie verkozen boven flexibiliteit en empathie. Vueling zou meer aandacht moeten besteden aan klantloyaliteit door personeel de ruimte te geven om redelijke uitzonderingen te maken. Ik heb een nieuwe ticket gekocht voor € 200,- om 5 uur later in via Barcelona in Amsterdam aan te komen.
Sterke punten
goedkoop
Zwakke punten
Vuelingâs Grondpersoneel op Alicante stelt bureaucratische regels boven klanten.
Steelt van klanten
Review over Turkish AirlinesWij hebben een aantal keren geboekt met Turkish Airlines en hebben altijd Business class geboekt. Dit jaar was het erg slecht en ook de afhandeling toen de vlucht werd geannuleerd.
Wij boeken altijd Business class en toen de vlucht op de luchthaven werd geannuleerd werd er een nieuw vliegtuig 2 uur later ingezet voor vertrek en ineens zten we economy. Er werd daar toen beloofd dat we een retour ticket binnen een jaar mochten boeken van de vlucht van Istanbul naar Dalaman of ons geld terug voor de tickets en het wachten. Toen we thuis kwamen hoorde we niets meer van Turkish Airlines en heb ik gemaild. Het antwoord was ineens dat ze niets terugbetaald en dat we ook geen retour ticket kregen omdat het binnen de regels valt. Met andere woorden als je een business ticket boekt mogen ze het zonder terug te betalen omzetten naar een economy ticket. Heel bijzonder er wordt dus van de klanten gestolen. We waren met zijn 4 en hebben nu te veel betaald wat we niet terug gaan krijgen van ze. Turkish Airlines steelt dus van hun klanten. / We have booked a number of times with Turkish Airlines and have always booked Business class. This year it was very bad and also the handling when the flight was cancelled.
We always book Business class and when the flight was cancelled at the airport, a new plane was put in place 2 hours later for departure and suddenly we were sitting economy. They promised us that we could book a return ticket within a year from the flight from Istanbul to Dalaman or our money back for the tickets and the waiting. When we got home we heard nothing more from Turkish Airlines and I emailed. The answer was suddenly that they did not refund anything and that we did not get a return ticket because it falls within the rules. In other words, if you book a business ticket, they can convert it to an economy ticket without refunding it. Very special, they are stealing from their customers. There were 4 of us and we have now paid too much which we will not get back from them. Turkish Airlines is stealing from their customers.
Zwakke punten
Ze liegen tegen hun klanten en laten je business betalen en dan krijg je economy
Slechte service
Review over Vueling AirlinesIk vloog met een orkest naar Las Palmas vanuit Barcelona met Vueling. Ik had een ticket met extra ruimbagage gekocht plus 2 stuks voor in de çabin'. Mijn saxofoon was 10 cm te groot en moest dus in het ruim. Ik had geen keus dus gaf ik mijn sax af ( waarde 12.000 euro) voor in het ruim. Er bleek achteraf genoeg ruimte in het vliegtuig. Het had makkelijk meegenomen kunnen worden. Bij aankomst geen saxofoon terwijl ik diezelfde avond een concert had. Al die ellende om 55 euro extra te verdien met alle gevolgen van dien. Wel elke mogelijkheid aangrijpen om geld uit je zak te kloppen maar goed je werk doen is er niet bij. In mijn leven als professioneel musicus ( zo'n 6000 concerten gedaan) heb ik dit dus NOOIT meegemaakt. Men heeft altijd coulance voor de situatie. Maar niet bij Vueling. Daar kan je alleen starheid en slechte service verwachten. Veel zogenaamde klantvriendelijkheid voor de bühne en daar blijft het dan ook bij. Beter een andere maatschappij boeken.
Criminelen bende
Review over Wizz AirZe zijn de grootste Hongaarse bende, prijzen veranderen elke seconde. Ze boeken vliegtuig helemaal voool en dan nog 5 a 10 man extra en dan blokkeren ze hele site dat jij niet kan meer online inchecken. Ze zijn verschrikkelijk boeven.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Heel veel te benoemen...
Gewoon super in Business
Review over Air EuropaIs de eerste keer dat ik met Air Europa vloog van Brussel naar Madrid en Madrid Gran Canaria en nam voor de kleine meerprijs Business class, is gewoon geweldig !
vriendelijke crew en eten top, ook de lounges waar je terecht kan geen opmerkingen ik deed het onmiddellijk terug
Sterke punten
goede service , vriendelijk , top eten , 60 kg bagage
Zwakke punten
De vliegtuigen mogen iets properder maar zeker verder niets op aan te merken in tegendeel
Een regelrechte RAMP
Review over Freebird AirlinesZe worden ingezet om vluchten te doen voor Tui terwijl Tui toestellen aan de grond blijven omdat dit goedkoper is en Tui geld in hun zakken kan steken , geen plaats geen service geen verstaanbare crew , vliegtuigen smerig en vuil en geen catering aan boord op de terugvlucht, een regelrechte schande dat ze deze maatschappij laten vliegen want dat is onverantwoord en de crew aub zet ze aan de deur en stamp ze van de trap !
Sterke punten
Freebird sterke punten is de onvriendelijke crew en de stoelen waar je zelfs je hand niet tussen de voorste stoel en je knie krijgt, ook zijn ze super in hun service, komen met een boekje daarna is er niets aan boord van catering
Zwakke punten
De zwakke punten kan ik hier niet allemaal neerschrijven maar ik kan zeggen dat ze beter hun vloot en hun naam naar de schroot doen en dan nog zullen ze denk ik zelfs het niet aannemen
Super value for money en goede
Review over Wizz AirGelukkig had ik niet van tevoren alle slechte en vijandige reviews gelezen, anders had ik zeker niet geboekt voor een vakantievlucht Eindhoven-Varna (14-21 oktober 2024). Maar godzijdank las ik dat pas allemaal achteraf.
Op de harde stoelen na (en het applaudisseren van de passagiers bij de landing, ik wist niet dat dat nog bestond en is Wizz Air niet te verwijten) kan ik HELEMAAL NIETS NEGATIEFS zeggen over Wizz Air:
1. online boeking (website) ging zeer eenvoudig, en bij het later bijboeken van extra bagage via de app (en naast elkaar zitten en automatische check-in) bleek de naadloze integratie van website en app.
2. stiptheid dik in orde: op de heenreis 20 minuten te laat vertrokken en netjes op tijd aangekomen, op de terugreis stipt op tijd vertrokken en 35 minuten te vroeg aangekomen.
3. bagageafhandeling voorbeeldig, beide keren maar 10 minuten hoeven wachten, dus relaxed de tijd voor een toiletstop en daarna vlot naar de uitgang.
4. vriendelijk personeel en schoon vliegtuig en toilet.
Ik ben 1,77m en had voldoende beenruimte. Volgende keer neem ik een stoelkussentje mee.
Sterke punten
Moderne vliegtuigen, maakt beloftes waar, prettige vluchttijden, aantrekkelijke prijsvechter
Zwakke punten
Nog niet meegemaakt
Boek nooit met Wizz air!
Review over Wizz AirVreselijke ervaring.
De heenvlucht had al een uur vertraging.
De terugvlucht was helemaal een ramp.
+3u vertraging. Geland in Keulen ipv Charleroi. GEEN communicatie. Geen oplossing. Geen verontschuldigingen.
Iedereen stond in het midden van de nacht in de luchthaven van Keulen. Er waren mensen met jonge kindjes. Ipv om 19u te landen in Charleroi, stonden we om middernacht in Keulen. Uiteindelijk een taxi gevonden, ticketje ingediend bij Wizz air. Ik krijg nu een mail terug dat ze van geen vertraging weten bij die vlucht ?! Ongezien, ik raad iedereen ten sterkste af om ooit bij deze maatschappij te boeken.
Sterke punten
GEEN
Zwakke punten
Vertraging - communicatie - klantendienst - vriendelijkheid personeel - reactiesnelheid - behulpzaamheid - â¦..
Annulering
Review over Wizz AirOmdat mijn vrouw ernstig ziek werd moest ik onze vlucht annuleren. Ik heb dit op tijd gedaan, maar het bedrag werd op een account gezet en niet teruggestort op mijn rekening. Ik had voordat ik de vlucht ging annuleren eerst contact moeten opnemen met wizzair. Maar dat staat in de kleine letters. Ik kan nu dus naar mijn geld fluiten want je moet binnen een jaar een andere vlucht nemen.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
communicatie
Wizzair drama
Review over Wizz AirDoe het niet!! Het is een beroerde vliegtuigmaatschappij. Het begint al bij het boeken van je vlucht. De website van Wizzair ziet er uit als een kermisattractie/schreeuwerige belwinkel. Overal 'poppen' er onnodige reclamebeelden op. Na een aantal seconden raak je als klant al overprikkeld. Als je dan gaat boeken krijg je allerlei extra keuzes die men overduidelijk heeft bedacht om extra te kunnen verdienen. Het maakt een armoedige indruk. Als je stoelen wil boeken, dan is het bv. niet mogelijk om die naast elkaar te boeken (tenzij je (uiteraard) bereid bent extra te betalen). De tickets leken niet duur, maar bij het toevoegen van de bagage werd het uiteindelijke bedrag verdubbeld. Vervolgens tickets downloaden en inchecken. Wat een opgave! Eerst moet je een app downloaden, dan vanuit een van je vele mails van Wizz air het vluchtnummer achterhalen, wat vervolgens weer niet bleek te werken, want de naam van mijn vriendin (i.pv. die van mij) moest worden ingevuld (voor beide tickets). Als je vervolgens later je tickets nodig hebt, begint het gedoe weer opnieuw of je wordt uit de website gegooid. Ook lijk je dan ook nog op de website van Vliegtickets.nl in te moeten loggen. Wat een chaos! Het inloggen is zo omslachtig, irritant en onduidelijk dat ik niet kon onthouden hoe we uiteindelijk bij onze tickets kwamen. Vervolgens, aangekomen op vliegveld Eindhoven, blijkt onze vlucht 2 uur vertraging te hebben opgelopen. We hadden bij het boeken van de vliegtickets de optie 'via SMS op de hoogte worden gehouden bij vertragingen' kunnen aanvinken, maar uit principe (betalen voor zulke informatie is belachelijk) hebben we dit niet gedaan. Dus om op de hoogte te blijven was het weer telkens inloggen op die vreselijke site. De vliegreis was verder oké. Opvallend was de clowneske goedkoop uitziende kleuren op het vliegtuig, overeenkomstig met de website. Veel mensen wilden voor het opstijgen van het vliegtuig uiteindelijk nog van stoel veranderen (om naast hun partner te kunnen zitten), wat vertragend werkte.
De terugreis:
Twaalf uur van te voren probeerden we weer online in te checken. Eerst bleek het vluchtnummer geen resultaat op te leveren. Na talloze inlogpogingen op verschillende manieren kwam de mededeling dat online inloggen op het vliegveld in Tirana niet mogelijk was, waarbij het dan logisch is dat de organisatie dit dan voor de 'klant' regelt op het vliegveld. Aangekomen op het vliegveld werden we verwezen naar een incheckbalie, waarbij het nummer niet correspondeerde met de plaats van bestemming (er stond Italië i.p.v. Eindhoven op het bordje) . Dit leidde tot verwarring bij de wachtenden en veel heen en weer geschuif in rijen. Vervolgens aangekomen bij de kauwgomkauwende man bij de incheckbalie bleek dat we wel online hadden moeten inchecken. Volgens deze man zou het inchecken op website slechts 3 seconden tijd in beslag nemen. Dat wij een andere beleving hierbij hadden leek hem weinig te deren. Uiteindelijk kostte het op het vliegveld inchecken ons 45 euro p.p. extra.
De steward en stewardessen op de terugreis waren gelukkig wel aardig.
Sterke punten
Stewardessen zijn aardig.
Zwakke punten
Je merkt dat alles om geld draait.
Vreselijk
Review over Wizz AirSlecht bedrijf. Verlies van geld en tijd.geen info over de veel te verlate vlucht. Nacht doorbrengen op het vliegveld zonder enige info.
Zwakke punten
Geen informatie bij verlate of geannuleerde vlucht.
Slechte service.
Slechte service geen contact m
Review over Wizz AirVlucht vanuit Tirana. We stonden voor de gate en men sloot deze. We mochten er niet doorh. De grondstewardess wilde ons helpen maar werd gemaand ( door portofoon)niet mee te werken. Deur can vliegtuig was nog open! Bij Servicedesk geen hulp beschikbaar. Niemand hielp! Vreselijk. Probeer in contact te komen met wizzair maar lukt met geen mogelijkheid. @wizzair als je dit leest contact me. Dit is klant onvriendelijk en slecht voor de reputatie
Zwakke punten
Geen service contact totaal onmogelijk
Onbestaande service
Review over Wizz AirZeer teleurstellend. Ik heb een annulatieverzekering bij WizzAir, maar toen ik contact probeerde op te nemen met hun callcenters, waren twee nummers niet in dienst en was één nummer nergens te vinden. Daarnaast rekenen ze torenhoge kosten aan voor wijzigingen, en als je WizzAir zelf wilt contacteren, kost dat €1,50 per minuut, zonder enige garantie op een oplossing. Geen aanrader.
Zwakke punten
Annulatieverzekering is niets waard
Hoge bijkomende kosten
Onbestaande dienstverlening