Reviews over Luchtvaartmaatschappijen


    Baware always charging extra even for what is paid for! - Review over EasyJet

    Upon arrival at the gate in Crete Greece EasyJet employees charged €29 from everyone with an handbag/trolley although it's the standard size approved on their website!!! This is a scandal, ashame for this airline to earn this way, many of the passengers protested, but they were threatening that they would just leave without us, we were forced to pay for 6 persons €174!!! Funny thing is that when you paid you could take you trolly on board! Never again flying with this airline.

    Sterke punten
    Weinig

    Zwakke punten
    Proberen overal geld te rekenen

    Misleid - Review over Turkish Airlines

    Zeer slechte ervaringen: bij de balie op het vliegveld misleid rondom tussenstop en tickets (werd gesteld dat dingen die eerder waren verteld zoals shuttlebus en overnachting zelf te bepalen niet konden) waardoor een extra ticket geboekt moest worden om op plaats van bestemming te komen. Hierover gebeld en werd ook bevestigd dat we waren misleid en via de site klachten konden indienen. Dit hebben we herhaaldelijk gedaan maar kwamen in de reacties (door diverse mensen van hen) niets verder en ook onze advocaat een brief laten schrijven - toen vrij vlot reactie dat we niet de waarheid spraken en vooraf hadden kunnen weten. Normaliter schrijf ik geen review maar we hebben aangegeven dit wel te doen als we niet fatsoenlijk behandeld worden - dus hierbij.

    Zwakke punten
    Vage en elkaar tegensprekende communicatie en beticht worden van het spreken van onwaarheden i.p.v. fatsoenlijk in gesprek.

    Drama - Review over Air Europa

    Air Europa is the worst! Our bags are 2 days late. The Spanish staff refuses to talk English and they’re not nice at all! They talk sh!t… they cannot handle to switch bags to another airplane. They told us our bags would be here by the morning, it is now evening and the bags are still not here. The flight was 1,5hours delayed. When I tried to call them they didn’t answer. I would not recommend it to anyone!!! They will break their promises!! Air Europa is the source of trust issues!!!

    Sterke punten
    Causing trust issues

    Zwakke punten
    Enough.

    Waardeloze service en onbereikbaar - Review over SAS Scandinavian Airlines

    Vlucht wordt gewoon \\\'veranderd\\\' in \\\'overstaptijd met 21 uur verlengd.\\\' Contact over omboeken onmogelijk. De \\\'change booking\\\'- knop werkt niet. WAARDELOZE maatschappij.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Omboekenknop werkt niet. Telefoon, helpdesk mail en chat onbereikbaar. WAARDELOOS. Helaas kon ik geen nul sterren geven.

    Pas op voor Wizz Air - Review over Wizz Air

    Door motor problemen voor onze terugreis zijn we 1 dag later terug gevlogen. Een verzoek voor vergoeding volgens de European regulation 261/2004 wordt structureel niet beantwoord. Tijdens de vertraging was er totaal geen communicatie over een extra overnachting etc. Helpdesk medewerkers zijn slecht bereikbaar en onbeschoft. U bent gewaarschuwd !!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Geen communicatie, geen klantbeleving, totaal geen service.

    Pas op voor Wizz Air - Review over Wizz Air

    Door motor problemen voor onze terugreis zijn we 1 dag later terug gevlogen. Een verzoek voor vergoeding volgens de 'European regulation 261/2004' wordt structureel niet beantwoord. Tijdens de vertraging was er totaal geen communicatie over een extra overnachting etc. Helpdeskmedewerkers zijn slecht bereikbaar en onbeschoft. U bent gewaarschuwd !!

    Zwakke punten
    Geen communicatie, geen klantbeleving, totaal geen service.

    160 euro extra betaald! - Review over Wizz Air

    İk heb via mytrip WizzAir tickets gekocht. Mij werd niet meegedeeld dat ik online moest inchecken en anders 40 euro incheckingskosten per ticket moest betalen op de luchthaven (160 euro extra moeten betalen). Dit doen ze express, ze delen dit niet mee, voor mensen die geen ervaring hebben met WizzAir worden hier de dupe van. İk denk dat dit een opgezet spel is. İk heb dit meegedeeld, maar kreeg niets terug. na mijn klacht en vlucht kreeg ik opeens wel alle info en details.

    Sterke punten
    Mensen in zak zetten

    Oplichters - Review over SunExpress

    Ik heb 3 dagen geleden een ticket gekocht op de officiële website van Sunexpress. Ik werd omgeleid naar IDeal betaling en heb netjes betaald. Ik kreeg direct een ordernummer op mijn scherm, daar heb ik ook gelijk een foto van gemaakt. Echter na een dag wachten kreeg ik geen enkel terugkoppeling of bevestiging. Hierop heb ik gebeld met sunexpress daar bleek ik geen reservering te hebben gemaakt. Ik ging vervolgens op mijn rekening kijken en zag dat de bank naam een afwijkend naam had en een Belgisch rekeningnummer. Ik ging het nummer op internet zoeken en dit bleek een actieve oplichter te zijn met meerdere zaken op zijn naam. Ik probeer nu te achterhalen bij Sunexpress of het rekening nummer tot hun behoort echter krijg ik al 3 Dagen geen gedegen antwoord danwel uitleg hoe dit heeft kunnen gebeuren. Zij stellen voor om een nieuwe ticket te kopen en volgens hen binnen 14 dagen mijn geld te zullen terugboeken. Hoe dan??? Is SunExpress zelf de oplichter. Ik zou over 5 dagen vertrekken en zij denken dat ik ze vertrouw om nog eens hetzelfde fout te maken. Mooi niet!!!! Sunexpress zorg dat je een waterdichte website heb zodat je klanten dit soort dingen niet meer overkomt. Onprofessioneel wat mij betreft voor mij nooit meer Sunexpress in ieder geval! Ze verdienen zelfs geen een ster!

    Sterke punten
    Ze zijn sterk in oplichten en herhalen van dezelfde woorden

    Zwakke punten
    Totaal zwakke bedrijf

    Slechtste ervaring ooit - Review over Freebird Airlines

    Ik ben vandaag met freebird airline gevlogen van Al hoceima naar Rotterdam. Aller eerst wil ik zeggen dat toen ik geboekt heb er bij stond dat het een directe vlucht was maar niks was minder waar we vlogen van al hoceima naar Nador en daar zat ik toch bijna 1,5 uur te wachten tot iedereen is in en uitgestapt. En toen nog de vlucht naar Rotterdam koffers zijn kapot nat en niet meer bruikbaar aangekomen ook zijn de spullen die erin waren beschadigd. Dit nooit meer dit was mijn eerste keer en gelijk ook de laatste keer. Probeer al de hele tijd contact op te nemen met ze maar lukt dat helaas niet zeer slechte ervaring. Ik zou het zeker niet aanraden.

    Zwakke punten
    Als het lukte zou ik 0 sterren geven

    Dramatisch - Review over Wizz Air

    Erg slechte maatschappij, niet klantgericht, nul communicatie. Vlucht vertraagd: geen update, geen uitleg, geen idee hoe lang vertraging duurt. Online inchecken dramatisch.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Onbetrouwbaar, onbereikbare customer support, vee vervoer

    Bedriegers tot en met.. - Review over Corendon Airlines

    Helemaal geen contact met deze firma...Mafia praktijken.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Absolutely horrific - Review over TAP Portugal

    Hi goodafternoon, I would really appreciate it if for once someone would contact me. I have sent multiple emails, filled in complaint forms before and even messaged you on facebook and Instagram, but I never get any kind of response. As well I have tried to contact you via phone. I spend almost 250 euros trying to call them. My boyfriend and I went from Amsterdam to Cancun and had a transfer in Lisbon. Arriving in Cancun our luggage was missing (both our luggage). I have like I said tried to call TAP many times but each times I was waiting for over 20 minutes. Or I was supposed to be transferred but they actually hung up on me. Sent messages on Facebook, Instagram, contactforms and email, but no response. Swissport was the only one who replied to me after 2 days. They found it back. But the way I was ignored by TAP really bothers me. Also we tried to extend our holiday as the first two days we were not able to do anything because of the stress. We emailed, tried to call and filled in a form online. Again.. no response. Then we had a text message our flight got delayed, with almost 8 hours.... So apparently they do have our details... why not call us back? On our flight back we booked business class and went to the service counter of TAP. Also here they were unable to help us and told us we had to contact you via flytap.com/talk-to-us. So once more I will try.... During our flight the stewardess of the economy side, constantly bothered us. She was very aggressive towards us and extremely unkind. We told one of the stewards and asked for her name. He did not want to give it to us and went to speak with the lady, He told us she would come and speak with us. She actually did not come to talk with us, so we asked her for her name at the end of the flight ourselves. She did not want to give it. We are so unhappy about the way we were treated and disrespected. No way of contacting you and the ignorance,

    Sterke punten
    ??????????

    Zwakke punten
    Everything. Customer service is something they dont know. They delete the negative messages on their social media. They did with mine. Very unpleasant

    Onbereikbare customer service - Review over SAS Scandinavian Airlines

    Heb bij de boeking per ongeluk een fout e-mail adres ingetypt. Daardoor geen bevestiging van de boeking gekregen en geen boekingsnummer en tickets. Chat niet mogelijk door ontbreken van het boekingsnummer. Customer service onbereikbaar. Heb al met al een uur in de wacht gestaan. E-mail adres van SAS is er niet, behalve informatieve waarop je niet kunt reageren. Duur foutje! Mijn tickets zweven in de cloud. Ik kom daar denk ik niet!

    Refund aanvraag in juli 2020. Nog geen geld terug! - Review over Aeroflot

    Afgelopen jaar heeft Aeroflot eind juli mij laten weten dat mijn vluchten niet doorgaan wegens de corona-omstandigheden. Ik heb toen een refund-aanvraag ingediend om mijn geld (€1800) terug te krijgen. Het is nu bijna één jaar sinds de aanvraag en toch nog geen geld teruggekregen! Dat was de eerste keer dat ik vluchten boek bij Aeroflot en zeker de laatste keer!!

    Sterke punten
    Geen

    Avoid this airline at all costs!!! - Review over TAP Portugal

    Deeply disappointed and out of pocket. TAP Air does not care to customers. TAP gives wrong information to customers when they call support. Avoid this airline at all costs!!! I think people should really avoid flying tap, the worst airline I ever choose in my life as a frequent flyer. It is impossible to get assistance (unless you are ready to wait for about one hour on the phone) because people (in Brazil?) at the call centre do not know what they are there for.

    Sterke punten
    ???

    Zwakke punten
    Just name it, everything!

    Costumer Service - Review over SAS Scandinavian Airlines

    Vlucht geboekt met een foutieve voornaam. Twee dagen geprobeerd maar op geen enkele manier de costumer service te pakken gekregen, alle nummers geprobeerd, ook nummer van Schiphol en Eurobonus, geen gehoor. Wel de Chat gehad maar die verwees naar het onbereikbare costumer service. Sachandalig!

    Sterke punten
    Tot op heden geen.

    Zwakke punten
    Onbereikbaar voor vragen of wijzigingen.

    Asociaal, harteloos personeel - Review over Aegean Airlines

    Geen woorden voor deze mensen. Mijn man moest met spoed naar Egypte, zijn vader was overleden. Hij kon alleen met deze maatschappij. Op schiphol deden ze al lastig bij de incheck, zijn koffer mocht niet mee. Alles in een boodschappentas gepropt en naar de gate. De beveiliging vond het gezien de situatie niet oke en zijn koffer mocht wel mee. Mijn man was nergens bij met zijn hoofd, alleen maar dat hij naar Egypte moest om zijn vader te begraven. Bij de gate werden de dames boos op mijn man. Toen hij zei dat de beveiliging hem door hadden gelaten en zeiden dat de koffer wel mee kon was hij een leugenaar en eigenwijs. Hij werd geweigerd op de vlucht. Toen hij zei dat hij mee moest omdat hij zijn vader moest begraven werd er keihard gezegd “goed voor je, maar je gaat niet mee”. Zelfs toen hij zei zonder koffer te gaan mocht het niet. Mevrouw vond het ook nodig om mijn man uit te schelden voor kl**tzak. Te asociaal deze maatschappij, moet helaas 1 ster geven maar die zijn ze zelfs niet waard.

    Sterke punten
    Niks

    Zwakke punten
    Alles

    Zeer slechte service - Review over Iberia

    Vlucht niet doorgegaan vanwege Corona. Geen recht op geld terug. Ze houden je lang aan het lijntje voor 0,35 per minuut. Zeer onvriendelijk behandeld. NOOIT (meer) Iberia voor ons!

    Sterke punten
    Niets

    Zwakke punten
    De medewerkster vertelde heel triomfantelijk dat we nergens recht op hebben, precies zoals in de voorwaarden

    No refund ticket COVID 19 - Review over Emirates

    Emirates is the worst airliner where you can book We hooked for Amsterdm to bali 3 juli 2020 and call every day if our flight would go and the day of flyibg they cancel Now already waiting for 5 Monti’s for refund They are a crininal and we neven Gonny fly with them even when it is free Dont book your ticket theire

    Sterke punten
    They dont have and lie on the phone about out refund

    Zwakke punten
    Everything

    iberia es una de las peores aerolíneas del mundo - Review over Iberia

    Iberia is een van de weinige luchtvaartmaatschappijen die consequent alle verzoeken tot uitbetalen van vouchers, waarom wij niet gevraagd hebben, afwijst. Iberia maakt het de consument vrijwel onmogelijk een claim in te dienen via de website. Is niet via mail bereikbaar en telefonisch verdween ze er ook nog aan aangezien dit € 0,35 per gesprek kost. Nederlands taligen krijgg je niet aan de lijn want die zijn zogenaamd in gesprek, Engelstalige agenten zijn zogenaamd niet bevoegd om een refund-actie te autoriseren. Het is duidelijk dat het management er alles aan gelegen is om de rechten van de consument te ondermijnen. Voor ons nooooooit meer Iberia!

    Sterke punten
    1 ster is nog teveel

    Zwakke punten
    communicatie

    NOOIT MEER IBERIA - Review over Iberia

    Zakelijke vluchten geboekt via Iberia. Door COVID '19 zijn de vluchten geannuleerd. Nu krijgen wij een voucher die t/m juni 2021 geldig is, maar wij willen ons geld terug, omdat wij niet kunnen garanderen dat wij volgend jaar deze vluchten kunnen gebruiken. Contact gehad met klantenservice waarbij je in het keuze menu kunt kiezen voor NL. Na te hebben gewacht krijg je een agent aan de telefoon die geen NL spreekt. Agent adviseert een claim in te dienen, waarbij je eerst 2x een pop-up krijgt dat het niet mogelijk is, maar zodra je deze doorklikt kan je de claim evengoed indienen. Als je dit niet weet, is dit zeer ontmoedigend. Nadat ik de claim ingediend heb krijgen wij een standaard mail met daarin dat wij ons geld niet terug krijgen en dat we het met de voucher moeten doen. Hierop terug gemaild en vervolgens krijgen wij weer precies dezelfde mail terug. KOPIE/PASTE is het enige wat zij kunnen. Voor ons dus NOOIT meer Iberia, als zij dan nog bestaan, zo'n slechte service!!!!! Iberia is de enige vliegtuigmaatschappij die ons geld niet terug geven. Ook al heb je recht op geld terug door deze omstandigheden!

    Sterke punten
    GEEN

    Zwakke punten
    Klantenserivce elke keer een Engelstalig persoon terwijl je in het keuzemenu kiest voor NL. Geen geld terug ondanks dat de vlucht ivm COVID '19 is geannuleerd.

    Maffiapraktijken - Review over Corendon Airlines

    Regelrechte maffiapraktijken, slechte service en totaal gebrek aan communicatie. Vermijd deze vliegmaatschappij ten allen tijde. Zij hebben de naam van Corendon gebruikt, maar hebben hier niks mee te maken. OPLICHTERS EERSTE KLAS

    Sterke punten
    Hun sterkste punt is mensen bedriegen en beliegen

    Zwakke punten
    Communicatie en service

    Horrible - Review over TAP Portugal

    Horrible experience. My flight was cancelled without letting me know. No email nor able to get a hold of TAP while calling many different phone numbers and contacting through social media. After finally getting a hold of them, they told me it is indeed cancelled and that I will get a refund. I have been waiting for over 5 months now! They told me they cant do anything for me. I WANT MY MONEY.

    Zwakke punten
    Does not pick up the phone. Long waiting times. Makes it almost impossible to file a complaint through the website. All and all horrible customer service

    Veel tijd en geld verspild wegens hun schuld - Review over Turkish Airlines

    Door Turkish airlines heb ik uren van mijn vakantie dagen moeten verspillen. De service was super slecht, er werd niet naar mij geluisterd en ik kreeg heel veel verkeerde informatie. Ik ben echt niet moeilijk, maar dit heb ik heel erg gevonden, zeker hoe Turkish airlines nu met mijn klacht om gaat. Ik had ze een hele brief geschreven over mijn belevenis met hun bedrijf en hoe slecht alles is verlopen. Uit hun reacties terug kan ik al zien dat ze mijn klacht niet eens hebben doorgenomen en mij niet serieus nemen. De fouten die zij hebben gemaakt: - wijziging van vlucht met tussenstop van 26 UUR. - verkeerde wijziging data ingevoerd. - verbinding brak enkele keren tijdens het bellen, als je terug belt krijg je een andere collega en moet je helemaal opnieuw je verhaal doen. - werd niet naar mij geluisterd, waardoor ze me verkeerd door verwezen. - door hun fout moest ik opnieuw datum wijzigen en werden de kosten op mij gerekend, ik kreeg 4 verschillende prijzen te horen variërend van 130-200 euro. - ik moest minimaal 4 uur van te voren aanwezig zijn op de AirPort in Gazipasa om mijn tickets te betalen en zorgen dat mijn tickets in orde zouden zijn, zonder betaling geen garantie voor de tickets. Mijn vlucht was om 04:15. Ik was 23:30 aanwezig, niemand van Turkish airlines te bekennen, zij kwamen pas om 02:15 aan. Ik heb uren moeten wachten voor niks in heel veel stres. - Nu ik een klacht heb ingediend heb ik al 2x een onzin reactie terug gekregen, ik word niet serieus genomen. Ik ben verre van tevreden, dit is echt een verschrikking geweest.

    Sterke punten
    Hun sterke punt is super slechte service geven

    Zwakke punten
    Service, luisteren naar hun klanten, klanten helpen, klanten serieus nemen.

    rode zone, Belgisch verbod om naar Spanje te reizen, geen voucher en geen refund - Review over Ryanair

    Er is een reisverbod gegeven (Rode zone) voor Belgen,die willen reizen naar Spanje. Ik heb een voucher gevraagd aan Ryanair, geen refund. Dit hebben ze niet toegestaan. Mijn 4 tickets zijn verloren, geen voucher en geen refund. Ryanair beweert dat zij de Belgische wetgeving niet hoeven te volgen. Klantvriendelijkheid bij Ryanair is gewoon onbestaand. Ik ben altijd heel tevreden geweest over Ryaniar maar dit is onaanvaardbaar.