Reviews over Luchtvaartmaatschappijen


    Air Europa verrassend goed

    Review over Air Europa

    Flight to Madrid (nov 22) veel good service @airport Schiphol , friendly Ground staff at gate a bit chaos (more to do with the location of this gate at schiphol) on board very professional and friendly staff

    Meal service is not free.

    Arrived on time in Madrid.

    I will definitely fly again with this airline, I read so much negativity that I

    Was a bit afraid to fly

    But on the contrary it was a very good experience!

    Sterke punten
    On time

    Convenient hours ( a reasonable time)

    Correct and friendly staff

    Modern aircrafts

    Genoeg meal offer on board

    Onbetrouwbaar vliegmaatschappi

    Review over TUIfly

    Slechte maatschappij ze hebben ons vliegtickets gewijzigd twee keer naar andere datum en daarna naar andere bestemmingen door dat moest ik mijn vlucht aanulleren. Je komt heel moeilijk met contact met ze bijna drie uurtje aan de lijn pas word je geholpen.nooit meer met deze oplichters rijzen.



    Datum van ervaring: 10 april 2023

    Sterke punten
    Klanten 3 uurtjes op de telefoon lijn van laten wachten

    Zwakke punten
    Ik heb heel slechte ervaringen met deze maatschappij

    Schandalige praktijken

    Review over Qatar Airways

    Voordelige vlucht geboekt met vertrek in de avond en korte stopover. Vervolgens wordt 4,5 maanden van tevoren de vluchttijden gewijzigd. 7 uur eerder vertrekken (dus weg laatste vakantiedag) en in stopover van 9 uur lang s'nachts in Doha. Je krijgt 24 uur om te bevestigen en daarna (blijkt achteraf) dat annuleren (€ 184 per ticket) of wijzigen (€ 104 per ticket + tariefsverschil) enorm veel kost. Dit berichtje sturen ze dan op een zondagmorgen. Je zoekt en boekt een gunstige vlucht en deze wordt vervolgens gewijzigd in een extreem ongunstige vlucht (die niemand wil boeken). Dit doen ze een maand later als je alles ter plekke al geboekt hebt en in feite niet meer kunt annuleren. Ik verdenk Qatar ervan dat ze dit moedwillig doen. Je klacht krijgt een enkel gehoor en als klant/consument heb je geen enkele rechten. Zelfs een transfer hotelkamer was teveel gevraagd. Schadalig!! Voor mij nooit meer Qatar.

    Sterke punten
    Prijs/kwaliteit

    Zwakke punten
    Customer Service

    Vlucht weer geannuleerd

    Review over Turkish Airlines

    Ik schrik van de slechte reviews hier over Turkish Airlines. Eigenlijk vliegen wij al vele jaren met Turkish Airlines op en neer naar Isfahan Iran. Wij zijn op zich zeer tevreden over de service van Turkish Airlines aan boord. En ja, er valt altijd wel iets te klagen, zo is het op de vlucht van Istanbul naar Isfahan ongenadig warm in het toestel. Maar over het algemeen hebben wij mbt Turkish Airlines maar 1 klacht en dat is dat ze je wel heel makkelijk laten zitten. Zowel in feb 2020 als ook nu in 2023 annuleerde ze onze terugvlucht en moesten we het zelf maar verder uitzoeken. Kortom, Turkish Airlines neemt geen enkele verantwoordelijkheid en wacht gewoon af wat jij gaat doen. Daar waar je juist verwacht dat zij zelf contact met je opnemen, moet het initiatief van jou afkomen. Via het callcenter iets regelen, is af te raden. Je krijgt meer het gevoel de jungle in gestuurd te worden en afspraken worden doorgaans niet nagekomen. Het duurde in 2020 meer dan 6 maanden voordat wij het geld van de geannuleerde vluchten terug hadden gekregen. Ik heb nu net voor onze geannuleerde vlucht van 6 feb een verzoek tot terugbetaling ingediend. Nu maar kijken of het kantoor van Turkish Airlines in Amsterdam dat nu wel snel oplost. Gezien ook onze positieve ervaringen geeft ik Turkish Airlines overall 3 sterren. Deze ervaring van 'geen verantwoordelijkheid nemen en in feite je klanten in het buitenland onverzorgd achterlaten' geef ik bij deze review 1 ster (nul sterren kan niet dacht ik, want anders was het 0 sterren)

    Sterke punten
    Moderne toestellen, lekker eten tijdens de vlucht. Althans in alle jaren ervaring, mede met ook veel andere maatschappijen is het eten gewoon goed tot erg goed.

    Zwakke punten
    zeer slechte communicatie, onduidelijke miles programma, slecht functionerende website<br />

    Neemt geen verantwoordelijkheid bij annulering van vluchten.

    Slechte service !

    Review over Corendon Airlines

    Mijn dochterje van twee kan ook CEO worden van dit bedrijf!



    Wat een slechte service en ze zijn totaal niet bereikbaar. Of je nu probeert te bellen of account probeert aan te maken om een klacht in te dienen ( 8 uur vertraging), alles wat je probeert je loopt gewoon tegen een muur aan. Ook al is er toezegging via een advocaat om over te gaan tot vergoeding, ze betalen je gewoon niet. Bij bellen krijg je een iemand die in Oekraine zit en de taal niet beheerst. Bah!

    Sterke punten
    geen; goedkoop is duurkoop

    Zwakke punten
    alles

    Prevaranti

    Review over Wizz Air

    Kupio sam povratnu kartu(Eindhoven -Banja Luka)prilikom povratka nisam mogao online da cekiram kartu(iz meni nepoznatih razloga)na aerodromu su mi rekli da oni nista ne mogu da urade(osoblje wizzaira)jedino sko platimo €40 da je moguce cekirati kartu.obicni lopovi i prevaranti

    Geen tickets kopen hier!

    Review over TAP Portugal

    TAP had onze vluchten geannuleerd maar betalen niet terug (ondanks toezeggingen). Onbeschofte klantenservice. Waardeloos bedrijf!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles, stelletje opichters.

    Bad experience with Corendonai

    Review over Corendon Airlines

    On November 12 my wife and I had a flight from Brussels to Hurghada, Egypt. We booked a PREMIUM ticket in June 2022.

    This ticket includes: choice of your chair, priority check in/boarding and a meal during the flight. After the booking I tried to make the chair choice. This was not possible. In August I tried it again and it succeed. We booked chair 30 D and E for in and out flight.

    72 hours before the flight we checked in and printed our boarding pass with the correct seat numbers.

    On November 12, we went to the priority desk in Brussels. They told us to go to the “problem”desk. After waiting there for about 20 minutes, they told us that our seats where given to someone else. We got other chairs, 18 E and F, on top of the wing. This is not what we wanted.

    Pre-boarding they never heard about.

    During the flight, we asked about the meal. We had the choice of: Chicken or tomato soup, a peace of chocolate cake or a small package of M&M. This is what they mean with a meal.



    On the way back there was no priority check in desk, there where no booked chairs, we got 25 C and D, the meal was the same as on the way to Egypt. There was an extra, noodle-soup.



    Corendonairlines, Pleas describe on your site what you really want to give for the extra money when you book premium.



    It was our first experience with Corendonairlines. I think it will be the last.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    see review

    Ondermaats

    Review over Air Europa

    Vlucht gehad van Amsterdam naar Madrid in een dreamliner toestel met in de voorstoelen een nieuw entertainmentsysteem, te doen voor een korte vlucht.

    Vanaf Madrid gevlogen naar Punta Cana slechts een 1x drinken bij het eten, brood zo hard niet te bijten. Koffie of thee en daarna niets meer, in een toestel met volop de airco aan. Je kon de vlucht niet volgen op scherpje software was te oud, films waren recent.

    Personeel aan boord spreek alleen Spaans en gebrekkig Engels. Mondkapjes waren weer verplicht aan boord.

    Toestel was niet schoon rotzooi op de vloer en stoelen. Kauwgum aan mijn broek gekregen omdat mensen hun gum niet kwijt kunnen plakken ze het maar tegen de stoel aan, waar je door gebrek aan ruimte met je knieën tegen aan zit.

    Op de terugreis moest ik nog eens 310 euro extra betalen in Punta Cana, ik kreeg de keuze uit koffers staan laten of betalen……… nooit meer Air Europa!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Slecht

    Review over Freebird Airlines

    Checkin balie op Schiphol is pas 2 uur voor de vlucht open. Online inchecken is niet mogelijk. Na het inchecken moet je nog door de douane (met mogelijke wachttijden van 1 uur of meer).

    WizzAir = oplichter

    Review over Wizz Air

    Het is in principe een goedkope firma, dus natuurlijk is de service en alles slecht. Echter, ditmaal wisten ze me nog een keer extra te pesten: Tijdens het boeken van een vlucht via de PC kwam een boodschap naar voren dat ik werd aangezien voor een bot (een automatisch script dat, zonder menselijke interventie, een webpagina bezoekt). Hierdoor werd echter ook stiekem €80 aan de prijs toegevoegd! Voordat we boekten belde ik de klantendienst, en die zei opnieuw te beginnen - echter, omdat ik nog een tegoed had staan van een vorige keer, moest ik betalen. En deze €80 kreeg ik niet meer terug. Het zijn oplichters die je op allerlei manieren proberen een poot uit te draaien.

    Zwakke punten
    Slechte service, slechte klantenservice, website die je probeert op te lichten en geld afhandig te maken.

    Nu al vanaf het boek moment el

    Review over SunExpress

    Nu minimaal 5 weken lang loopt mijn man te mopperen over de slechte website, bereikbaarheid, slechte app, het niet kunnen bekijken van onze gegevens enz enz. Via Turkish Airlines zijn wij naar Turkije gevlogen, super crew, super site, alles prima. Wij houden nu onze adem in of alles wel goed gaat morgen met onze terug vlucht via sunexpress. Voor ons noooooit meer Sunexpress. ( Wij zijn ervaren reizigers, die altijd via het internet voor onze reis alles regelen)

    Sterke punten
    Nog niet ontdekt, dus kom maar op.

    Zwakke punten
    Ict zaken.

    Horrible customer service

    Review over Austrian Airlines

    Worst customer service ever! So now we made it on time to vienna to the gate to catch our transfer flight after austrian airlines arrived way too late at malaga and now austrian airlines rebooked our ticket TO THE NEXT DAY EVEN THOUGH WE ARE ON TIME!!! We didnt ask for any rebooking. And its to much work for austrian airlines they are telling me to undo their rebooking for us so we can catch our flight now TOMORROW??? What???

    Sterke punten
    Zero

    Zwakke punten
    Customer service, flight planning

    Bedrog!

    Review over Corendon Airlines

    Absoluut niet te spreken over de bedrieglijke praktijken.

    Online inchecken met vier kinderen en een zus met beperking. Systeem plaatst automatisch 1 iemand van het gezelschap op een andere rij (terwijl die ene plaats van de zes wel nog vrij is voor alle duidelijkheid!!), je wordt verplicht om ofwel voor het hele gezelschap te betalen om te kunnen bij elkaar zitten ofwel wordt je uit elkaar gezet! Als moeder van drie kinderen met ASS, een kindje van 4 en een zus met een beperking mee wordt ik dus voor voldongen feiten gezet en betaal je dan maar! Nooit opnieuw!

    Sterke punten
    Geen!

    Zwakke punten
    Absoluut geen klantenservice

    GOEDKOOP IS DUURKOOP

    Review over Wizz Air

    GOEDKOOP IS DUURKOOP!

    Slechte en onduidelijke service en €300,- aan extra onvoorziene kosten zoals handbage €220,- extra en inchecken boardingpas bij de balie +€80,- inchecken boardingpas (daarnaast 6x vlucht verlaat en opgeschoven en 5u voor niks eerder aanwezig). Veruit minder dan 1 ster waardig

    Top ervaring!

    Review over Freebird Airlines

    Hele fijne vlucht gehad. Het personeel is erg vriendelijk en het vliegtuig is netjes op tijd vertrokken. Zeker een aanrader!

    Schandalige manier van doen

    Review over SAS Scandinavian Airlines

    Door overboeking of andere niet genoemde redenen werden passagiers niet toegelaten op de vlucht naar Stockholm. Er blijkt geen enkel contact met SAS mogelijk. Er zijn telefoonnummers die je kunt bellen, maar aan de andere kant niemand die de telefoon opneemt. SAS staat op omvallen lees ik op internet (15-07-'22). Passagiers met overstap in Stockholm naar verre bestemming worden gedropt in een hotel nabij Schiphol en zoek het verder maar zelf uit. Geen enkele instantie weet raad. Zelfs een bewijs dat passagiers niet mee mochten met de vlucht werd niet geleverd. Dit bewijs heb je nodig om compensatie te kunnen krijgen.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Geen enkel contact met SAS mogelijk.

    Never Book with this company

    Review over Corendon Airlines

    Called Corendon this morning about the situation at Schiphol airport to ask how we can make our flight as the Check-in desk opens at 5.30 and the flight leaves at 7.55? (all Corendon passengers can not use online check in with Vueling) so we have to queue at check-in, then go to the security line that has an average wait time of 2.30 hours.....according to my maths we are almost 1 hour late reaching the gate!!!!!

    The answer form Corendon customer service was: It's not our problem. Its security at the airport. If you miss your flight then we can't do anything and you get no refund as again it's not our fault!!!!



    Its called Overmacht!!!!!!



    So why the **** are you selling holidays to people when you know there is a good chance they will not make it through security on time!!! AND train your staff to be polite to customers that have just paid 4k to your company and are having to endure all this stress!

    Sterke punten
    niks

    Zwakke punten
    alles

    Bagage kwijt, geen contact.

    Review over Air Europa

    Vliegreis Amsterdam-Madrid al op 4 april geboekt en bij inchecken bleek dat er geen stoel voor me was: vliegtuig was overboekt. Kreeg een stand-by ticket en mocht me bij boarding opnieuw melden.

    In de tussentijd waren voor deze reis online nog steeds 3 plaatsen te boeken, alleen voor de dubbele prijs.

    Waarschijnlijk zijn deze 3 plaatsen niet verkocht en kreeg ik uiteindelijk wel een plaats.

    In Madrid was mij bagage niet op de band. Naar het office en daar gemeld, formulier ingevuld. Bagage zou zo snel mogelijk naar het vakantieadres gestuurd worden. Kreeg het advies als ik na een paar dagen niets gehoord had zelf te bellen: +4191136019

    Heb uren aan de lijn gehangen en kreeg elke minuut te horen dat alle medewerkers druk zijn en dat als ik een medewerker wil spreken aan de lijn moet blijven.

    Vergeefse moeite, je komt er niet door.

    Vraag me af of deze telefoon wel bemand is.

    geld kwijt

    Review over Vueling Airlines

    voucher gekregen voor een vlucht door hun gecanceld maar opeens vas verlopen 733€ kwijt.

    Sterke punten
    ze kunnen goed om met geld van klanten

    Zwakke punten
    alles

    Kansloze Airline, schandalig

    Review over Iberia

    Personeel op de luchthaven is bijzonder onvriendelijk, als ze uberhaupt al aanwezig zijn. Niemand weet iets of kan helpen. Van het kastje naar de muur gestuurd. Digitale boarding pass werkt niet, en vervolgens is er niemand die weet hoe je het op moet lossen. Als je de klantenservice belt weet ook niemand iets. Wat is dit voor boevenbende. Nooit maar dan ook nooit meer Iberia. Hoe dit soort organisaties kunnen bestaan is mij een raadsel.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    zeer slechte klantenservice.

    onvriendelijk personeel

    onbehulpzaam

    Gate closes

    Review over Wizz Air

    1 star is too much for WizzAir!!! We were at the airport on time, we passed by the control and a guy came and said that he closes the gate at that moment... We were there with more 3 persons and a BABY, asking to go forward... in front of us we saw people climbing on the stairs and going in the plane. But this guys were so serious that it's impossible to pass forward because the door of the plane was already closed... like 25 minutes before the departure 😀 untill we saw people still go in... So our tickets were 350€... gone! Our vacation, also gone...! Just like this, because of the decision of some stupid boy... it was about 1second.... Don't buy tickets from WizzAir!!!

    Ga ik nooit meer mee vliegen

    Review over Vueling Airlines

    Zou het nul sterren geven als het kon.



    Hoewel de heenvlucht naar Florence prima was. Was de terugreis volstrekte chaos.

    Na meer dan een uur in de rij te hebben gestaan voor het inchecken van onze bagage (slakkentempo echt), waren we eindelijk net op tijd bij de gate aangekomen.

    Hier bleek het de vraag of we nog wel op mochten stijgen ivm sterke winden. Uiteindelijk mocht het toch wel (hoewel je op zo'n moment toch echt even overweegt of je dat wel daadwerkelijk wil), en waren we toch met (een deel!) van de passagiers opgestegen.

    Eenmaal veilig geland op Schiphol bleek na meer dan een uur wachten dat onze bagage achter was gebleven. Niet alleen die van ons, maar de ruimbagage van de volledige vlucht!!!

    Goed, kan gebeuren, een afweging, meer passagiers minder bagage, lichter vliegtuig, mensen die in ieder geval naar huis kunnen. Maar hier was niet over gecommuniceerd.

    Op schiphol aangifte gedaan van de vertraagde bagage, werd ons verzekerd dat de meeste bagage binnen 48 uur afgeleverd werd. Ondertussen is het 3 weken geleden, hebben we 1 van de 2 stuks bagage terug mogen ontvangen, maar is de andere tas nog spoorloos. Al onze vragen om transparantie of uitleg vallen op dovemansoren.

    Vueling is niet te bereiken, hun servicenummer werkt niet, de online chatbot werkt maar half, en geeft aan bij het indienen van een claim voor een schadevergoeding dat al onze bagage al afgeleverd is! Waar je vervolgens gewoon niet op in kan gaan.

    Vreselijk slechte service van Vueling.

    Ik ga werkelijk nooit meer met ze vliegen en zou het 0 sterren geven als het kon

    Oplichters

    Review over Wizz Air

    Cabinekoffer(40x30x20) meegenomen , volgens hun website gratis maar bij boarden 30€ extra moeten betalen omdat koffer ‘te groot’ was. Pure oplichterij.

    Sterke punten
    Low cost als je geluk hebt

    Zwakke punten
    Ongeveer alles, voortdurend vertragingen en extra kosten.

    10 hour trip only one meal!!!!

    Review over Air Europa

    Bad experience ever with an airline I flew with from Amsterdam to San pedro sula Honduras!!!!

    I flew with Air Europa on April 20, 2022 and on May 5, 2022 for having spent so much money for a ticket I think it is terrible that before a long flight of 10 hours you get 1x food and drink and you get very dehydrated at such an altitude other airlines with long flights of 10 hours you always get several meals evening food and breakfast and water and drinks enough at air europe you have to pay everything that travelers have spent on a ticket person is also so bad in terms of service this is terribel!!!

    Zwakke punten
    long flight of 10 hours you get 1x meal and 1x drink and you get very hydrated at such an altitude other airlines with long flights of 10 hours you always get several meals dinner and breakfast at least and enough water or drinks you not will be hydrated