• Meer dan 12 uur vertraging vanaf Düsseldorf, géén informatie, vliegtuig kwam gewoon niet.
    Per bus naar Keulen, en vandaar uit 12uur later op de plaats van bestemming.
    Aan Europese wetgeving heeft men maling, claim voor een vergoeding wordt gewoonweg aan de kant geschoven.
    Schaamteloze bedoening!

    Sterke punten
    Géén.

    Zwakke punten
    Zware vertragingen en geen compensatie, waardeloze communicatie op de airport.

    Door Marcel. op 3 december 2019 Reageer

  • Vlucht Brussel - Windhoek; bagage 4 dagen te laat toegekomen
    Vlucht Windhoek - Brussel: Bagage geopend (door security ? want er zal een groen securitylabel aan beide valiezen) en laptop, lader en flesje parfum gestolen.
    Claim ingediend; 7 weken geen teken van leven en dan mail dat ze niets kunnen doen en niet tussenkomen. Op concrete vragen komt geen antwoord. Schandalig! Nooit meer met BA!

    Door Luts Luk op 21 november 2019 Reageer

  • Meer dan 3 uur vertraging gehad vlucht Bodrum Brussel . Nauwelijks info gekregen over de vertraging. Vlucht was gecharterd voor TUI. Moest eten en drinken op het vliegveld . Normaal gesproken moest de kosten vergoed worden maar als je ze dit aankaart weigeren ze .Hun uitleg was simpel wij opereren vanuit Turkije en EE regels geldt of interesseert ons niet. TUI speelt de bal naar hun ,zij schuiven de probleem aan TUI. Mooi spelletje en uiteindelijk de klant wordt benadeeld. Ergste van allemaal dat TUI een mail stuurt dat de probleem afgesloten is volgens hun met 100% tevredenheid ????

    Sterke punten
    Geen te vinden

    Zwakke punten
    Slecht service
    Slechte communicatie

    Door E.Y. op 10 november 2019 Reageer

  • 6 uur voor vertrek (11:40 uur. 4 oktober) werd ik geïnformeerd per SMS dat De vlucht s,avonds om 19:15 uur zou vertrekken. Pick-up tijd van hotel 16:40 uur. Van de chauffeur gehoord dat wij niet naar de luchthaven gingen maar naar een ander hotel. In dit hotel van TUI hostes gehoord dat de vlucht om 13:20 uur op 5 oktober gaat. Weer in NL 3 keer telefonisch en 4 keer per E-Mail geprobeerd de reden van vertraging te achterhalen. TUI geeft geen antwoord en reageert helemaal niet meer. Super arrogant.

    Sterke punten
    Vliegen vanaf Groningen.

    Zwakke punten
    Bij vertraging beter informeren. Onvriendelijke helpdesk medewerker.

    Door Lucky op 7 november 2019 Reageer

  • Wij hadden een vlucht geboekt vanaf Antalya om 09:30 uur terug naar huis. Er waren ook goedkopere opties voor de terugvlucht, maar we wilden niet tussen 06:00 en 08:00 uur vliegen omdat we dan midden in de nacht moeten opstaan.
    Maar, nadat we de inlog gegevens hadden gekregen bleek deze vlucht op 06:30 uur te staan. Kortom, Corendon verkoopt een 'mooie' vluchttijd voor een voor Corendon gunstigere prijs (voor Corendon) dan de concurrentie, terwijl er 'onderwater' al een beroerde tijd bekend is.
    Toen begon het circus met Corendon. In het kort, er werd ontkend dat de tijd op 06:30 uur stond. Dat moest een foutje zijn...
    Uiteraard kwam er 3 weken voor vertrek een mailtje dat de vluchttijden veranderd zijn. We hebben weer verzocht om een andere tijd te krijgen, of onze vlucht te annuleren. Maar dat werd weggewimpeld door het servicecenter. Op een officiëel ingediende klacht (dwaling) werd niet gereageerd. En helaas val je met deze klacht ook buiten de reikwijdte van het ECC, ILT en Consuwijzer. Er zat niets anders op dan de vroege tijd te accepteren. En jammer genoeg kan je zulke praktijken bij geen enkel loket aan het licht brengen.
    Voor ons in ieder geval geen Corendon meer.

    Zwakke punten
    Corendon in Nederland staat 'los' van Corendon Airlines.
    Servicecenter in Duitsland is niet telefonisch bereikbaar. Je moet daarom een Turks nummer bellen als je telefonisch contact wil.

    Door G Hueting op 5 november 2019 Reageer

  • Geachte lezer,

    Wij hadden spullen in de bagage goed ingepakt in doosjes en folie en deze spullen inclusief een blik was totaal verbogen. Twee potjes waren stuk dit is voor ons een teken dat er zeer ruw wordt omgesprongen met bagage. Dit waren cadeautje voor onze ouders die wij niet mee konden nemen in het vliegtuig.
    Is toch mogelijk om normaal met andermans spullen om te gaan wij hadden nu voor €50,00 schade en veel werk om alles schoon te maken!

    Met vriendelijke groeten,

    Eelke Wiersma.

    Door Eelke Wiersma op 1 november 2019 Reageer

  • I fly alot and never experienced this before with another company. A few days before the flight I get an email saying the flight is cancelled and you are placed on a flight a few hours later. This will make it almost impossible to catch our connection flight. I will never fly with them again.

    Zwakke punten
    Cancelling of flights.
    Still getting information by email of a flight that is cancelled.
    Their app says I can check in to the flight that is cancelled.

    Door Tony Van den Eynde op 27 oktober 2019 Reageer

  • We had a connecting flight with Austrian from Bangkok to Vienna and the connecting flight was also Austrian airline we can to the connecting gate 15 minutes before there were people walking in the gate access and we were refused because the gate was closed and that was 15 min before flight from Vienna to Düsseldorf
    The gate crew was very very rude and inflexible we could easily get boarded
    So we bought a new ticket € 700+ for 2 persons and waited 5 hours
    My advice I NEVER EVER FLY WITH AUSTRIAN DON’T DO IT!!!!

    Door Jasmine Luttmer op 23 oktober 2019 Reageer

  • Please do yourself a favour and don't fly with this horrible company. We had a delay which made us miss our connecting flight. No information was given during the flight, we had to figure out ourselves how to get to the customer service desk in Madrid, where we waited an hour and a half in line. Behind us people from other AirEuropa flights, which is also an indication of their poor service. We got a reschedule to the next day. Until today I am waiting for a compensation conform the European legislation. Until today they keep trying to avoid taking their responsibility. The flight back was not a pick-nick either, the airplane was incredibly dirty, too late and the staff didn't get the ticket system started so gave us handwritten tickets and luggage stickers. A free seats policy is a recipe for disaster, yet this company didn't consider this. My luggage got lost in Madrid and returned to me day afterwards. This wasn't surprising as our plane yet again had inexplicable delays and we had to run to catch our connexion. Oh but the staff was so friendly to advise us to run to the other terminal after wasting time handing out tickets in the arrival hall one by one. The terminal was a 20 minute run away. Horrible experience, horrible customer service, Never again!!

    Sterke punten
    Haven't found them yet

    Zwakke punten
    See my review for a non-exhaustive list

    Door Tom Vancaeyzeele op 22 oktober 2019 Reageer

  • Na al een paar keer van Amsterdam naar Hong Kong te zijn gevlogen, die telkens weer goed bevielen, nu een enkeltje van Chongqing naar Shenzhen. En ik moet zeggen, nog beter dan ik al gewend was. Meer dan vriendelijk personeel en een zeer prettig toestel. Vrienden van ons die niet op internet hadden ingecheckt werden vanwege ruimtegebrek ingedeeld in Econemy plus. Zij hadden dus nog meer plezier. Voor mij één van de beste maatschappijen die er is.

    Sterke punten
    Mooie en schone toestellen. Vriendelijk personeel.

    Zwakke punten
    Nog niet gezien/meegemaakt

    Door Ed Tettelaar op 20 oktober 2019 Reageer

  • Mijn zoon uit Stockholm had op de heen EN terugreis naar Amsterdam 3 uur vertraging en hiervan 2 uur laten zitten in het vliegtuig aan de grond zonder überhaupt een flesje water te krijgen. De aankomsttijden veranderden van 23 uur naar 2 uur in de nacht. Heel klant onvriendelijk en er moet snel een compensatie voor komen.
    Deze maatschappij is anders niet aan te bevelen.

    Sterke punten
    Geen ster

    Zwakke punten
    geen ster niet betrouwbaar en klant onvriendelijk

    Door Michaela op 14 oktober 2019 Reageer

  • Te laat in amsterdam schiphol, dus te laat in Lissabon. Dus geen vlucht naar New York. Dus overnachting in Lissabon, volgende dag pas new york .

    Sterke punten
    ??????????????

    Zwakke punten
    Vertraging , ??? Slecht verstaanbaar .

    Door Marie op 7 oktober 2019 Reageer

  • Nauwelijks verstaanbare info vanuit crew, slecht Engels en zacht.
    Ik vond het personeel matig vriendelijk. Hadden er niet zo wel zin in leek het. Met karretje tegen mijn knie gereden, kon nauwelijks sorry van af.
    Zeer beroerde beenruimte ( (Airbus A 320)
    Technisch goede vlucht. Vrouwelijke ( co)piloot die het vliegtuig keurig van en asn de grond kreeg

    Sterke punten
    Vlekkeloze start en landing, niks op aan te merken

    Zwakke punten
    Nauwelijks verstaanbare info vanuit crew, slecht Engels en zacht.
    Ik vond het personeel matig vriendelijk. Hadden er niet zo wel zin in leek het. Met karretje tegen mijn knie gereden, kon nauwelijks sorry van af.
    Zeer beroerde beenruimte ( (Airbus A 320)

    Door FrankBrabant op 22 september 2019 Reageer

  • Net terug vanuit Egypte met Nesma Airlines. Onvriendelijk personeel, meer met zichzelf bezig dan met de passagiers. Na 3 uur vliegen krijg je pas iets te drinken, wij zaten op rij nr 4 in het vliegtuig, ik moest naar toilet, ik mocht niet voor in het vliegtuig, moest achterin het vliegtuig naar toilet. Voor ons nooit geen Nesma airlines meer. Zeer onvriendelijk!

    Sterke punten
    Niet

    Zwakke punten
    Zeer onvriendelijk, en alles wat ik heb vermeld.

    Door Jo op 18 september 2019 Reageer

  • Wij hebben op 27-08-2019 gevlogen met onur air.
    We gingen al met 3,5 uur vertraging weg dus dat was al een domper.
    Als je dan vriendelijk personeel in het vliegtuig aantreft zou dat al wat vergoeden maar niets was minder waar.
    Ze waren zeer onvriendelijk en alles was ze te veel en ging met gezucht en gesteun.
    Op een vlucht van bijna 5 uur kregen we een half bekertje drinken (koffie) nou ja water met iets bruinig kleurtje en dat was het dan ook wel.
    Het personeel zat veel liever op hun telefoontje te spelen en dat gebeurde dan ook de hele vlucht,aandacht voor gasten was echt ver maar dan ook ver te zoeken.
    Dan ook nog de stoelen en je beenruimte het niet te beschrijven hoe slecht en weinig.
    het slaat nergens meer op.
    Wij zouden met een andere maatschappij vliegen eigenlijk, maar door omstandig heden bij die maatschappij werd
    het dus uiteindelijk een vlucht met onur air.
    Wij zullen onur air aan niemand aan bevelen en gaan zeker zelf ook nooit maar ook nooit meer vliegen met onur air.

    Zwakke punten
    hebben wij niet ervaren

    Door A op 11 september 2019 Reageer

  • Ik zou ze eigenlijk een dikke vette nul geven of zelfs -1. Het is zo'n slechte policy over de handbagage. Vanaf april 2019 moet je extra betalen voor je handbagage. Oh jawel, je handbagage... Normaal is dat inbegrepen, maar eigenlijk is dat puur geldklopperij. Ik wou dan 'priority' bij boeken via de app, omdat je handbagage wel inbegrepen is. Jammer genoeg stond het niet meer bij de opties bij de app, dus ik kon niks aanduiden. Dus ik heb 25 euro moeten betalen bij het inchecken, OH JAWEL 25 BALLEN. We waren met twee dus we moesten 50 EURO afgeven!! Vroeger kon ik ryanair appreciëren, maar nu.... jammer voor de mensen die werken bij Ryanair want tegen die mensen kan ik ook niet meer vriendelijk doen.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Heel veel

    Door Kelly op 10 september 2019 Reageer

  • Deze week reis geboekt voor mijn moeder om naar Macedonië te reizen ze mog niet op vliegtuig omdat haar paspoort maar 2maand nog geldig was maar haar id kart just verlengt is haar geld krijgt ze ook niet terug twijfel ze gewoon via Jetair wel mogt Ries naar prishtina ik noem dat gewoon oplichters oppassen voor deze vuilaards !!!

    Sterke punten
    Geen !

    Zwakke punten
    Onbeleefd werkers

    Door Behije op 27 augustus 2019 Reageer

  • Ik heb nog nooit zo'n belabberde service meegemaakt van een luchtvaartmaatschappij. Van de vier recente vluchten waarvan we maanden van te voren de stoelen al hadden gereserveerd is het iedere keer misgegaan. Iedere keer hebben ze de gereserveerde, betaalde en bevestigde stoelen met extra beenruimte zonder enige notificatie geannuleerd, veranderd en op het laatst hebben ze zelfs mijn vrouw en kinderen op normale stoelen achterin gezet en mij apart voorin. Terugbetaling van de betaalde maar niet geleverde stoelen gebeurt ook alleen nadat ik hier dringend meerdere keren om heb moeten vragen en het reisbureau hen ook heb moeten laten benaderen. Ja ze zijn iets goedkoper maar deze manier van werken heb ik nog nergens meegemaakt!

    Sterke punten
    Aan boord wel vriendelijke medewerkers.

    Zwakke punten
    Slecht georganiseerd!! Geen communicatie.

    Door Martijn op 15 augustus 2019 Reageer

  • Leuk in januari een vakantie naar Side in september geboekt bij Corendon aangezien kennissen daar de reis al geboekt hadden en de vluchttijden mooi waren heb ik dat ook gedaan.Maar nadat ik de reis helemaal betaald heb ongeveer drie weken geleden zijn de vluchttijden inmiddels al twee keer gewijzigd heen vlucht eerst 08.20 uur nu 19.10 uur terugvlucht was eerst 17.30 uur nu 06.00 uur dit scheelt me 1 dag.Ook al staat bij de boeking dat de vluchttijden gewijzigd kunnen worden voel ik me bedonderd.Had ik maar eerder deze reviews gelezen voor mij nooit meer boeken bij Corendon

    Sterke punten
    Vluchttijden veranderen.

    Door J v Gorp op 11 augustus 2019 Reageer

  • Het is een kut vliegmaatschappij,kk sleten weet niet eens waar mij bagage is,altijd vertraging ,gebrek aan info.. en niet klantvriendelijk .gewoon ergste dat u kunt meemaken....zeker geen aanrader....fck lot ...

    Door Gulberk Uckardes op 7 augustus 2019 Reageer

  • Thursday 25 July we flew with SunExpress XQ 959 from Dusseldorf to Izmir. Athe plane had forgotten all the luggage. At Zimir Airport we had to fill out a form at the lost and found counter, we told us that the suitcases would be brought to our hotel the next day (Fri. 26 Jui 2019), not so. What followed was a week full of stress and a lot of telefooontjes to L&F, airport Dusseldorf/Izmir, insurance, sunexpress etc. but no one could tell us where our suitcases were. This has finally lasted until Wednesday evening 31st July 18.00, that we had our suitcases back, the next morning at 8.00 We were picked up from our hotel due to end of holiday. This 8 days summer holiday with our family with 3 children was a hell, and we demand our money back. We worked hard all year for this holiday and this was not a holiday but a catastrophe, what you should do without stuff and then with 3 children from 7 to 16 years.
    We want our trip reimbursed and the costs incurred.

    Sterke punten
    NO

    Zwakke punten
    All

    Door J. Engel op 5 augustus 2019 Reageer

  • Met een groep van 14 zakenrelaties namen we het vliegtuig van Riga naar Brussel met vliegtuigmaatschappij Airbaltic.

    Het voorziene vliegtuig had een technische panne waardoor een kleiner vervangtoestel werd ingelegd.
    Om die reden zocht Airbaltic vrijwilligers om later die avond een vlucht met tussenstop te nemen. In ruil kreeg men 250€ per persoon.
    Hiermee zijn we akkoord gegaan.

    Toen we voor de latere vlucht wilden inchecken, bleek deze reeds overboekt. Bijgevolg moesten we onze groep opsplitsen en verdelen over de vluchten met tussenstop van de volgende dag. Dit was absoluut niet de afspraak en bracht de meesten onder ons in problemen.
    Verhaal halen bij Airbaltic is onbegonnen werk.

    Sterke punten
    Beloftes maken

    Zwakke punten
    Beloftes nakomen
    Niet commercieel ingesteld

    Door Wijns Tom op 30 juli 2019 Reageer

  • In augustus 2018 met KLM naar Bonaire geweest, geboekt via Corendon. Altijd vriendelijke en duidelijke klantenservice aan de lijn gehad voor vertrek. Bij aankomst op Bonaire een uitstekende ontvangt door de hostess van Corendon die je keurig de weg wijst naar de transferbus. Op de hotellocatie is ook alles duidelijk aangegeven en zelfs een map met alle info beschikbaar.
    KLM is super om mee te vliegen en Corendon een prima reisorganisatie vanwege een prettige klantenservice en gebruiksvriendelijke app.

    Sterke punten
    Klantenservice, samenwerking met KLM, vriendelijke hostess op de eindbestemming

    Zwakke punten
    Geen

    Door Gert op 19 juli 2019 Reageer

  • Ik heb 7 maanden geleden een vlucht geboekt voor 5 personen, duurdere vluchten genomen om geen lange wachttijden te hebben en niet in de nacht te hoeven vliegen. Nu verandert Turkish Airlines mijn vlucht en moet ik in Istanbul 8 uur wachten om vervolgens om 1.00 uur in de nacht door te vliegen. Ik heb privé een appartement gehuurd en kan hier niet inchecken op dit tijdstip. Ik had ruim €140 kunnen besparen per ticket wanneer ik direct de goedkope tickets had genomen. Dit alles omdat Turkish Airlines overboekt heeft..

    Sterke punten
    Geen

    Door Stephan Klaasman op 5 juli 2019 Reageer

  • Very bad. I bought a ticket trough edreams. There was no ticket when i arrived. So i hade to buy another one.
    They refused to help my later. No money back.

    Very, very bad.

    Door Annet Troost op 26 juni 2019 Reageer