Vueling Airlines is een Spaanse low cost luchtvaartmaatschappij. De thuisbasis is Aeropuerto Barcelona El Prat, maar Parijs Charles de Gaulle, Madrid Barajas, Sevilla en Amsterdam Airport Schiphol worden als hubs gebruikt.
Hoewel de heenvlucht naar Florence prima was. Was de terugreis volstrekte chaos.
Na meer dan een uur in de rij te hebben gestaan voor het inchecken van onze bagage (slakkentempo echt), waren we eindelijk net op tijd bij de gate aangekomen.
Hier bleek het de vraag of we nog wel op mochten stijgen ivm sterke winden. Uiteindelijk mocht het toch wel (hoewel je op zo'n moment toch echt even overweegt of je dat wel daadwerkelijk wil), en waren we toch met (een deel!) van de passagiers opgestegen.
Eenmaal veilig geland op Schiphol bleek na meer dan een uur wachten dat onze bagage achter was gebleven. Niet alleen die van ons, maar de ruimbagage van de volledige vlucht!!!
Goed, kan gebeuren, een afweging, meer passagiers minder bagage, lichter vliegtuig, mensen die in ieder geval naar huis kunnen. Maar hier was niet over gecommuniceerd.
Op schiphol aangifte gedaan van de vertraagde bagage, werd ons verzekerd dat de meeste bagage binnen 48 uur afgeleverd werd. Ondertussen is het 3 weken geleden, hebben we 1 van de 2 stuks bagage terug mogen ontvangen, maar is de andere tas nog spoorloos. Al onze vragen om transparantie of uitleg vallen op dovemansoren.
Vueling is niet te bereiken, hun servicenummer werkt niet, de online chatbot werkt maar half, en geeft aan bij het indienen van een claim voor een schadevergoeding dat al onze bagage al afgeleverd is! Waar je vervolgens gewoon niet op in kan gaan.
Vreselijk slechte service van Vueling.
Ik ga werkelijk nooit meer met ze vliegen en zou het 0 sterren geven als het kon
Voor hele familie hadden we terugvlucht geregeld met Vueling van Malaga naar Amsterdam. 1/2 uur voor vertrek werd er op de informatieborden gemeld, dat de vlucht gecancelled was. Er was geen Vueling-medewerker te bekennen.
We hebben zelf vervangende vluchten geboekt naar Nederland. We hebben schadeloosstelling geclaimd bij Vueling. Vergeet het maar, geen enkele reactie.
Dus we zien elkaar wel voor de rechter :-).
Kortom: Kansloze Airline
En geen Vueling meer dus!
Sterke punten - Kleur van de vliegtuigen :-)
Zwakke punten - Klantenservice van een onvoorstelbaar laag niveau.
- Als het Vueling vliegtuigonderhoud van hetzelfde niveau is als hun klantenservice, dan ben ik bang dat we er nog veel van gaan horen.
Vlieg niet met Vueling. Het is onmogelijk om op bij hen compensatie te krijgen voor een vlucht die zij zelf hebben laten vervallen.
Er is geen formulier dat je kunt invullen via de site. Je belt ze schrijft dan zelf een brief. Vervolgens hoor je niets. Je belt weer, ze hadden gemaild (??? niet ontvangen) want willen nog een kopie paspoort. Je mailt kopie. Je hoort weer niets. Je belt weer. Ze hadden gemaild.... oh verkeerd mailadres. Je moet nog een formulier invullen met je rekening nummer dat je in je eerste brief uiteraard allang gegeven hebt. Je wil het invullen maar de termijn is verstreken. Je belt weer. Tja ze zullen opnieuw een formulier versturen. Maand later niets ontvangen. Je belt weer: vreemd de compensatie is gesloten, vervelend. Ze gaan hem weer openen en ja de dame heeft geen idee hoe lang dat gaat duren. Inmiddels een berg frustratie en een enorme telefoonrekening rijker ...... maar Vueling is gevlogen.
Sterke punten geen
Zwakke punten oerwoud aan regels en niemand vertelt je hoe compensatie te regelen is.
Wacht al weken op mijn geld terug van een gecancelde vlucht. Ze beloven steeds zsm contact op te nemen en het in orde te maken. Valse beloftes en leugens.
Ontwijk Vueling als de ziekte!
Zwakke punten Helpdesk kost een euro per keer. Als het te druk is, verbreken ze na 3 minuten de verbinding. Weg euro!
Support via telefoon/email/twitter slaat nergens op. Ze beloven contact, maar je hoort nooit meer wat.
Via de website gebooked en van de mogelijkheid gebruik gemaakt ( ad ÃÂ10 pp per stoel) om stoelen te booken voor heen en terug. Daar ook voor betaald.
Bij controleren op de site ( je eigen booking checken) was dit niet terug te vinden en het aankoop bedrag is ook 40ÃÂ lager. Via chat een medewerker kunnen bereiken. Die maakte het ter plekke in orde, nee dus. Er is niets veranderd. Het telefoonnummer voor NL ( 09007770005) is geblokkeerd. Het andere nummer 09002530253 is niet doorheen te komen).
Wat nu?
Sterke punten nog niet ontdekt, dit is de eerste keer dat ik Vueling vlieg
In verband met zakelijke partners in diverse Europese landen vliegen wij nogal wat af.
Afgelopen jaar hebben wij voor het eerst gekozen voor een zogenaamde low-cost carrier om ons naar het Zuid Spaanse Sevilla te brengen.
Wij waren na afloop van de vluchten (Amsterdam-Sevilla en Sevilla-Amsterdam) aangenaam verrast door de kwaliteit van deze maatschappij.
Beide vluchten zijn keurig op tijd vertrokken en doordat Vueling de mogelijkheid biedt om thuis al online in te checken en wij alleen handbagage bij ons hadden hoefden wij niet al 2 uur van te voren op Schiphol aanwezig te zijn. Eenmaal aangekomen was het een snelle doorgang door de beveiliging om vervolgens direct door te lopen naar de gate (als er dan een minpuntje bedacht moet worden: Vueling staat aan de B-bier op Schiphol en dat is een aardig stukje wandelen ;) ) alwaar wij vrij snel konden instappen.
Aan boord werden wij verwelkomt door een zeer vriendelijke en jonge crew. Je leest veel dat men zich ergert aan de kwaliteit van de Engelse taal van Vueling crew maar in vergelijking met veel andere maatschappijen is het niet veel slechter. En mededelingen aan boord zijn zelden te verstaan al spreekt men de Engelse taal als moedertaal ;)
De vlucht zelf was rustig en voor wat je betaald niet eens met heel slechte beenruimte. Natuurlijk heb ik met mijn 1.85m wel ruimer gezeten maar als je dat wilt moet je overwegen met KLM te boeken (niet dat ik daar altijd goede ervaringen mee heb gehad maar daar gaat het nu niet over).
Conclusie: you get for what you pay en in het geval van Vueling Airlines hebben wij geen niets te klagen gehad!
Dus als je het geld liever op je bestemming uitgeeft, stel dan iets minder eisen aan zaken als beenruimte en gratis oploskoffie en kies voor Vueling Airlines!
Sterke punten - Op tijd
- Online inchecken
- Voor een low-cost airline behoorlijke service
- Enthousiast en vriendelijk personeel
- Vanuit Amsterdam goede verbindingen met Spanje en andere landen (eventueel via Barcelona maar ook dat is prima met de frequentie van Vuelings' vluchten)
Zwakke punten zijn er vast, wij hebben ze alleen niet ontdekt
geld kwijt
voucher gekregen voor een vlucht door hun gecanceld maar opeens vas verlopen 733⬠kwijt.
Sterke punten
ze kunnen goed om met geld van klanten
Zwakke punten
alles
Ga ik nooit meer mee vliegen
Zou het nul sterren geven als het kon.
Hoewel de heenvlucht naar Florence prima was. Was de terugreis volstrekte chaos.
Na meer dan een uur in de rij te hebben gestaan voor het inchecken van onze bagage (slakkentempo echt), waren we eindelijk net op tijd bij de gate aangekomen.
Hier bleek het de vraag of we nog wel op mochten stijgen ivm sterke winden. Uiteindelijk mocht het toch wel (hoewel je op zo'n moment toch echt even overweegt of je dat wel daadwerkelijk wil), en waren we toch met (een deel!) van de passagiers opgestegen.
Eenmaal veilig geland op Schiphol bleek na meer dan een uur wachten dat onze bagage achter was gebleven. Niet alleen die van ons, maar de ruimbagage van de volledige vlucht!!!
Goed, kan gebeuren, een afweging, meer passagiers minder bagage, lichter vliegtuig, mensen die in ieder geval naar huis kunnen. Maar hier was niet over gecommuniceerd.
Op schiphol aangifte gedaan van de vertraagde bagage, werd ons verzekerd dat de meeste bagage binnen 48 uur afgeleverd werd. Ondertussen is het 3 weken geleden, hebben we 1 van de 2 stuks bagage terug mogen ontvangen, maar is de andere tas nog spoorloos. Al onze vragen om transparantie of uitleg vallen op dovemansoren.
Vueling is niet te bereiken, hun servicenummer werkt niet, de online chatbot werkt maar half, en geeft aan bij het indienen van een claim voor een schadevergoeding dat al onze bagage al afgeleverd is! Waar je vervolgens gewoon niet op in kan gaan.
Vreselijk slechte service van Vueling.
Ik ga werkelijk nooit meer met ze vliegen en zou het 0 sterren geven als het kon
WEL CANCELLEN, NIET TERUGBETALEN!
Voor hele familie hadden we terugvlucht geregeld met Vueling van Malaga naar Amsterdam. 1/2 uur voor vertrek werd er op de informatieborden gemeld, dat de vlucht gecancelled was. Er was geen Vueling-medewerker te bekennen.
We hebben zelf vervangende vluchten geboekt naar Nederland. We hebben schadeloosstelling geclaimd bij Vueling. Vergeet het maar, geen enkele reactie.
Dus we zien elkaar wel voor de rechter :-).
Kortom: Kansloze Airline
En geen Vueling meer dus!
Sterke punten
- Kleur van de vliegtuigen :-)
Zwakke punten
- Klantenservice van een onvoorstelbaar laag niveau.
- Als het Vueling vliegtuigonderhoud van hetzelfde niveau is als hun klantenservice, dan ben ik bang dat we er nog veel van gaan horen.
Compensatie.....daarvoor heeft Vueling een goede 'vlucht'
Vlieg niet met Vueling. Het is onmogelijk om op bij hen compensatie te krijgen voor een vlucht die zij zelf hebben laten vervallen.
Er is geen formulier dat je kunt invullen via de site. Je belt ze schrijft dan zelf een brief. Vervolgens hoor je niets. Je belt weer, ze hadden gemaild (??? niet ontvangen) want willen nog een kopie paspoort. Je mailt kopie. Je hoort weer niets. Je belt weer. Ze hadden gemaild.... oh verkeerd mailadres. Je moet nog een formulier invullen met je rekening nummer dat je in je eerste brief uiteraard allang gegeven hebt. Je wil het invullen maar de termijn is verstreken. Je belt weer. Tja ze zullen opnieuw een formulier versturen. Maand later niets ontvangen. Je belt weer: vreemd de compensatie is gesloten, vervelend. Ze gaan hem weer openen en ja de dame heeft geen idee hoe lang dat gaat duren. Inmiddels een berg frustratie en een enorme telefoonrekening rijker ...... maar Vueling is gevlogen.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
oerwoud aan regels en niemand vertelt je hoe compensatie te regelen is.
Wel cancelen, niet terugbetalen!
Wacht al weken op mijn geld terug van een gecancelde vlucht. Ze beloven steeds zsm contact op te nemen en het in orde te maken. Valse beloftes en leugens.
Ontwijk Vueling als de ziekte!
Zwakke punten
Helpdesk kost een euro per keer. Als het te druk is, verbreken ze na 3 minuten de verbinding. Weg euro!
Support via telefoon/email/twitter slaat nergens op. Ze beloven contact, maar je hoort nooit meer wat.
contact onmogelijk
Via de website gebooked en van de mogelijkheid gebruik gemaakt ( ad ÃÂ10 pp per stoel) om stoelen te booken voor heen en terug. Daar ook voor betaald.
Bij controleren op de site ( je eigen booking checken) was dit niet terug te vinden en het aankoop bedrag is ook 40ÃÂ lager. Via chat een medewerker kunnen bereiken. Die maakte het ter plekke in orde, nee dus. Er is niets veranderd. Het telefoonnummer voor NL ( 09007770005) is geblokkeerd. Het andere nummer 09002530253 is niet doorheen te komen).
Wat nu?
Sterke punten
nog niet ontdekt, dit is de eerste keer dat ik Vueling vlieg
Positieve vluchtervaring
In verband met zakelijke partners in diverse Europese landen vliegen wij nogal wat af.
Afgelopen jaar hebben wij voor het eerst gekozen voor een zogenaamde low-cost carrier om ons naar het Zuid Spaanse Sevilla te brengen.
Wij waren na afloop van de vluchten (Amsterdam-Sevilla en Sevilla-Amsterdam) aangenaam verrast door de kwaliteit van deze maatschappij.
Beide vluchten zijn keurig op tijd vertrokken en doordat Vueling de mogelijkheid biedt om thuis al online in te checken en wij alleen handbagage bij ons hadden hoefden wij niet al 2 uur van te voren op Schiphol aanwezig te zijn. Eenmaal aangekomen was het een snelle doorgang door de beveiliging om vervolgens direct door te lopen naar de gate (als er dan een minpuntje bedacht moet worden: Vueling staat aan de B-bier op Schiphol en dat is een aardig stukje wandelen ;) ) alwaar wij vrij snel konden instappen.
Aan boord werden wij verwelkomt door een zeer vriendelijke en jonge crew. Je leest veel dat men zich ergert aan de kwaliteit van de Engelse taal van Vueling crew maar in vergelijking met veel andere maatschappijen is het niet veel slechter. En mededelingen aan boord zijn zelden te verstaan al spreekt men de Engelse taal als moedertaal ;)
De vlucht zelf was rustig en voor wat je betaald niet eens met heel slechte beenruimte. Natuurlijk heb ik met mijn 1.85m wel ruimer gezeten maar als je dat wilt moet je overwegen met KLM te boeken (niet dat ik daar altijd goede ervaringen mee heb gehad maar daar gaat het nu niet over).
Conclusie: you get for what you pay en in het geval van Vueling Airlines hebben wij geen niets te klagen gehad!
Dus als je het geld liever op je bestemming uitgeeft, stel dan iets minder eisen aan zaken als beenruimte en gratis oploskoffie en kies voor Vueling Airlines!
Sterke punten
- Op tijd
- Online inchecken
- Voor een low-cost airline behoorlijke service
- Enthousiast en vriendelijk personeel
- Vanuit Amsterdam goede verbindingen met Spanje en andere landen (eventueel via Barcelona maar ook dat is prima met de frequentie van Vuelings' vluchten)
Zwakke punten
zijn er vast, wij hebben ze alleen niet ontdekt