Vueling Airlines

Vueling Airlines is een Spaanse low cost luchtvaartmaatschappij. De thuisbasis is Aeropuerto Barcelona El Prat, maar Parijs Charles de Gaulle, Madrid Barajas, Sevilla en Amsterdam Airport Schiphol worden als hubs gebruikt.

Vueling Airlines Video


Vueling Airlines Reviews

    waardeloos en geld weg

    een vlucht geboekt met vertrektijd 15:15
    aankomst op vliegveld was om 13:55.
    stond om 14:05 in de rij voor de incheck balie.
    de balie werd vroeg gesloten met als gevolg dat ik en enkele mensen voor mij niet meer konden inchecken.
    aanbod voor enkele anderen was een latere vlucht met flinke bijbetaling.
    dit was voor mij niet meer mogelijk.
    ik kon nog een ticket krijgen voor de volgende ochtend om 7 uur en betaling van een compleet ticket.
    en dan ook nog een afgeblaft worden aan de telefoon en op het vliegveld.
    wat een zooitje ongeregeld is dit bedrijf.
    ik zal iedereen afraden met dit bedrijf zaken te doen of te vliegen met deze maatschappij

    Sterke punten
    heb ik nog niet kunnen vinden.
    eigenlijk is die ene ster nog te veel

    Zwakke punten
    zie mijn review

    Vueling - Worst airline in EU

    The worst airlines in Europe. I kept my passport in seat pocket and forgot to take it when offboarded in Amsterdam. The flight was from Bilbao to Amsterdam. I have checked almost every days with Airlines, checked with their service desk in Schiphol airport, emailed, twitted. But airlines didn’t locate it or rather didn’t help me to locate it where I have shared all detail (seat no, flight no, date of travel etc). Clearly it is a sign that Airlines sell such identity document and heavily involved in fraudulent activity. I would recommend if you ever try to fly with Vueling, and forget your Id document on flight, you will never get it back

    Slechtste maatschappij ooit

    1 ster is nog teveel, maar minder schijnt niet te kunnen. Wat een slecht opgeleid en ongeinteresseerd personeel bij deze maatschappij en wat een oplichters.
    Doordat onze koffer 4 dagen weg was op de heenweg moesten we natuurlijk het nodige aanschaffen en daardoor hadden we meer bagage dan op de heenweg. Bij het inchecken bij VUELING zag ik al dat zij vrij streng zouden zijn dus ik zag een mogelijkheid om 2 stuks handbagage pp mee te mogen nemen als we priority zouden reizen. Dat koste wel 50 euro pp meer maar dan zouden we ook nog op de eerste rij zitten met extra beenruimte en als eerste naar binnen mogen bij een priorityrij en ergens denk je dan ook nog dat je een betere behandeling zult krijgen. Nou geloof me, niets van dat alles! Het enige wat wel klopte was dat we die extra handbagage mee mochten nemen. Maar bij het inchecken had je 3 klasses, 1 dat waren wij, 2 dat waren de mensen achter ons waarvan ik dacht dat zij ook flink hadden betaald (not) en 3 dat was nog verder naar achteren. Dus ik vroeg aan een van de bemanningsleden hoe het werkte en die stuurde ons naar een andere kant, daar aangekomen zag ik ineens het bordje van klasse 1 en 2 tezamen, dus ik loop terug naar die man, zegt hij doodleuk, o ja sorry, inmiddels dus 40 man van klasse 2 voor ons, niks priority dus. Een meisje voor ons in de rij vertelde dat zij helemaal niets extra had betaald voor deze stoel van klasse 2, dus we kregen een steeds vervelender gevoel. Eenmaal in het vliegtuig bleek de eerste rij ineens veranderd in de 2e rij, waar je beduidend minder beenruimte had, dus weer het personeel van VUELING aangeschoten en die deden alsof hun neus bloedde. Die rij was al door een gezin gereserveerd. Dat gezin (Portugees of Spaans) van 4 had dus ineens 6 plaatsen tot hun beschikking. Het personeel was helemaal niet vriendelijk en verstopte zich steeds achter een gordijntje. Wij hadden op het vliegveld twee kleine flesjes rose en een flesje water gekocht voor in het vliegtuig, toen ze dat ontdekte werden ze nog boos ook, want dat mocht niet, dat hadden we bij hen moeten kopen. Nou geloof me, VUELING NOOIT MEER!!!

    Zwakke punten
    De klant een poot uitdraaien

    geld kwijt

    voucher gekregen voor een vlucht door hun gecanceld maar opeens vas verlopen 733€ kwijt.

    Sterke punten
    ze kunnen goed om met geld van klanten

    Zwakke punten
    alles

    Ga ik nooit meer mee vliegen

    Zou het nul sterren geven als het kon.

    Hoewel de heenvlucht naar Florence prima was. Was de terugreis volstrekte chaos.
    Na meer dan een uur in de rij te hebben gestaan voor het inchecken van onze bagage (slakkentempo echt), waren we eindelijk net op tijd bij de gate aangekomen.
    Hier bleek het de vraag of we nog wel op mochten stijgen ivm sterke winden. Uiteindelijk mocht het toch wel (hoewel je op zo'n moment toch echt even overweegt of je dat wel daadwerkelijk wil), en waren we toch met (een deel!) van de passagiers opgestegen.
    Eenmaal veilig geland op Schiphol bleek na meer dan een uur wachten dat onze bagage achter was gebleven. Niet alleen die van ons, maar de ruimbagage van de volledige vlucht!!!
    Goed, kan gebeuren, een afweging, meer passagiers minder bagage, lichter vliegtuig, mensen die in ieder geval naar huis kunnen. Maar hier was niet over gecommuniceerd.
    Op schiphol aangifte gedaan van de vertraagde bagage, werd ons verzekerd dat de meeste bagage binnen 48 uur afgeleverd werd. Ondertussen is het 3 weken geleden, hebben we 1 van de 2 stuks bagage terug mogen ontvangen, maar is de andere tas nog spoorloos. Al onze vragen om transparantie of uitleg vallen op dovemansoren.
    Vueling is niet te bereiken, hun servicenummer werkt niet, de online chatbot werkt maar half, en geeft aan bij het indienen van een claim voor een schadevergoeding dat al onze bagage al afgeleverd is! Waar je vervolgens gewoon niet op in kan gaan.
    Vreselijk slechte service van Vueling.
    Ik ga werkelijk nooit meer met ze vliegen en zou het 0 sterren geven als het kon

    WEL CANCELLEN, NIET TERUGBETALEN!

    Voor hele familie hadden we terugvlucht geregeld met Vueling van Malaga naar Amsterdam. 1/2 uur voor vertrek werd er op de informatieborden gemeld, dat de vlucht gecancelled was. Er was geen Vueling-medewerker te bekennen.
    We hebben zelf vervangende vluchten geboekt naar Nederland. We hebben schadeloosstelling geclaimd bij Vueling. Vergeet het maar, geen enkele reactie.
    Dus we zien elkaar wel voor de rechter :-).
    Kortom: Kansloze Airline
    En geen Vueling meer dus!

    Sterke punten
    - Kleur van de vliegtuigen :-)

    Zwakke punten
    - Klantenservice van een onvoorstelbaar laag niveau.
    - Als het Vueling vliegtuigonderhoud van hetzelfde niveau is als hun klantenservice, dan ben ik bang dat we er nog veel van gaan horen.

    Compensatie.....daarvoor heeft Vueling een goede 'vlucht'

    Vlieg niet met Vueling. Het is onmogelijk om op bij hen compensatie te krijgen voor een vlucht die zij zelf hebben laten vervallen.
    Er is geen formulier dat je kunt invullen via de site. Je belt ze schrijft dan zelf een brief. Vervolgens hoor je niets. Je belt weer, ze hadden gemaild (??? niet ontvangen) want willen nog een kopie paspoort. Je mailt kopie. Je hoort weer niets. Je belt weer. Ze hadden gemaild.... oh verkeerd mailadres. Je moet nog een formulier invullen met je rekening nummer dat je in je eerste brief uiteraard allang gegeven hebt. Je wil het invullen maar de termijn is verstreken. Je belt weer. Tja ze zullen opnieuw een formulier versturen. Maand later niets ontvangen. Je belt weer: vreemd de compensatie is gesloten, vervelend. Ze gaan hem weer openen en ja de dame heeft geen idee hoe lang dat gaat duren. Inmiddels een berg frustratie en een enorme telefoonrekening rijker ...... maar Vueling is gevlogen.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    oerwoud aan regels en niemand vertelt je hoe compensatie te regelen is.

    Wel cancelen, niet terugbetalen!

    Wacht al weken op mijn geld terug van een gecancelde vlucht. Ze beloven steeds zsm contact op te nemen en het in orde te maken. Valse beloftes en leugens.
    Ontwijk Vueling als de ziekte!

    Zwakke punten
    Helpdesk kost een euro per keer. Als het te druk is, verbreken ze na 3 minuten de verbinding. Weg euro!
    Support via telefoon/email/twitter slaat nergens op. Ze beloven contact, maar je hoort nooit meer wat.

    contact onmogelijk

    Via de website gebooked en van de mogelijkheid gebruik gemaakt ( ad €10 pp per stoel) om stoelen te booken voor heen en terug. Daar ook voor betaald.
    Bij controleren op de site ( je eigen booking checken) was dit niet terug te vinden en het aankoop bedrag is ook 40€ lager. Via chat een medewerker kunnen bereiken. Die maakte het ter plekke in orde, nee dus. Er is niets veranderd. Het telefoonnummer voor NL ( 09007770005) is geblokkeerd. Het andere nummer 09002530253 is niet doorheen te komen).

    Wat nu?

    Sterke punten
    nog niet ontdekt, dit is de eerste keer dat ik Vueling vlieg

    Positieve vluchtervaring

    In verband met zakelijke partners in diverse Europese landen vliegen wij nogal wat af.

    Afgelopen jaar hebben wij voor het eerst gekozen voor een zogenaamde low-cost carrier om ons naar het Zuid Spaanse Sevilla te brengen.

    Wij waren na afloop van de vluchten (Amsterdam-Sevilla en Sevilla-Amsterdam) aangenaam verrast door de kwaliteit van deze maatschappij.

    Beide vluchten zijn keurig op tijd vertrokken en doordat Vueling de mogelijkheid biedt om thuis al online in te checken en wij alleen handbagage bij ons hadden hoefden wij niet al 2 uur van te voren op Schiphol aanwezig te zijn. Eenmaal aangekomen was het een snelle doorgang door de beveiliging om vervolgens direct door te lopen naar de gate (als er dan een minpuntje bedacht moet worden: Vueling staat aan de B-bier op Schiphol en dat is een aardig stukje wandelen ;) ) alwaar wij vrij snel konden instappen.

    Aan boord werden wij verwelkomt door een zeer vriendelijke en jonge crew. Je leest veel dat men zich ergert aan de kwaliteit van de Engelse taal van Vueling crew maar in vergelijking met veel andere maatschappijen is het niet veel slechter. En mededelingen aan boord zijn zelden te verstaan al spreekt men de Engelse taal als moedertaal ;)

    De vlucht zelf was rustig en voor wat je betaald niet eens met heel slechte beenruimte. Natuurlijk heb ik met mijn 1.85m wel ruimer gezeten maar als je dat wilt moet je overwegen met KLM te boeken (niet dat ik daar altijd goede ervaringen mee heb gehad maar daar gaat het nu niet over).

    Conclusie: you get for what you pay en in het geval van Vueling Airlines hebben wij geen niets te klagen gehad!

    Dus als je het geld liever op je bestemming uitgeeft, stel dan iets minder eisen aan zaken als beenruimte en gratis oploskoffie en kies voor Vueling Airlines!

    Sterke punten
    - Op tijd
    - Online inchecken
    - Voor een low-cost airline behoorlijke service
    - Enthousiast en vriendelijk personeel
    - Vanuit Amsterdam goede verbindingen met Spanje en andere landen (eventueel via Barcelona maar ook dat is prima met de frequentie van Vuelings' vluchten)

    Zwakke punten
    zijn er vast, wij hebben ze alleen niet ontdekt

Bezoek Vueling Airlines

Schrijf een review