Norwegian.com is een Noorse goedkope luchtvaartmaatschappij. Ze heeft haar hoofdkantoor in Fornebu, bij de vroegere luchthaven, direct ten zuiden van Oslo. De basis is Gardermoen, de luchthaven van Oslo. De maatschappij werd in 1993 opgericht onder de naam Norwegian Air Shuttle. Oorspronkelijk vloog het bedrijf vooral in opdracht van Braathens op lijnen in het westen van Noorwegen. Daarbij werd gebruikgemaakt van de Fokker 50.

Norwegian.com video


Norwegian.com Reviews

  • Mijn zoon uit Stockholm had op de heen EN terugreis naar Amsterdam 3 uur vertraging en hiervan 2 uur laten zitten in het vliegtuig aan de grond zonder überhaupt een flesje water te krijgen. De aankomsttijden veranderden van 23 uur naar 2 uur in de nacht. Heel klant onvriendelijk en er moet snel een compensatie voor komen.
    Deze maatschappij is anders niet aan te bevelen.

    Sterke punten
    Geen ster

    Zwakke punten
    geen ster niet betrouwbaar en klant onvriendelijk

    Door Michaela op 14 oktober 2019 Reageer
  • M'n vliegtuig vanaf Los Angeles naar Oslo was overboekt (4 plaatsen) en omdat ik niet was ingecheckt (vanaf een andere terminal achter security gedropt) hebben ze me geweigerd bij het instappen (terwijl ik dit 2 uur daarvoor nagevraagd heb bij Norwegian personeel omdat ik een beetje zenuwachtig van de situatie werd) vervolgens telefonisch een nieuwe vlucht moeten boeken waarvoor het geld niet op naam van Norwegian is afgeschreven maar op naam van een malafide (ogenschijnlijk) Chinese webshop.. en bij de bevestiging in de email wordt niet gerept over het betaalde bedrag van 513 euro..
    Verder moest ik het maar 5 dagen uitzoeken in Los Angeles waarvoor ik ook nog geen cent gezien heb.

    Vlieg niet met Norwegian.. mocht je dat wel willen doen (het is nog steeds vet goedkoop) neem dan absoluut een "Seat reservation" en besef je dat je al het eten moet je zelf betalen dus je kan beter wat meenemen zelf anders kost dat je zo weer 100 euro

    Sterke punten
    Goedkoop

    Zwakke punten
    Duurkoop

    Door Arend Maatka op 28 oktober 2018 Reageer
  • Hoi met Norwegian naar New York.
    Heen vertraging excuus excuus etc. Bagage en rest in orde.
    Terug van JFK New York vertraging.excuus excuus etc. Tevens staat mijn voornaam ipv doopnaam op reis papieren. Ze hebben daar geen computer om te controleren dus ff €125.00 af tikken. Geen afrekening die komt per mail. Lekker handig zonder internet. Als toetje €40.00 voor extra koffer die ik niet had excuus excuus van Norwegian. Zo een klote maatschappij mag vaak sorry zeggen maar als de klant een fout maakt mag je dokken.De arrogante kwal op JFK was 5 minuten bezig dus 15 euro per letter.Conclusie van Norwegian vertraging kan gebeuren en geld afboeken óók. Maar de klant wordt gestraft. Al moet ik fietsen nooit meer met deze klote maatschappij met dit beleid. Mijn tip betaal 200 meer voor KLM OF DELTA.

    Door Hans Niesing op 23 augustus 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • LET OP: je mag maar 10 kg handbagage meenemen, alles werd gewogen incl. schoudertas / laptop etc dus ze tellen echt alles bij elkaar op. Ik zat hierom totaal op 12 kg en moest mijn handbagage inchecken. Even $ 200,- aftikken graag ! Dit vond ik echt een afknapper, dit is heel duidelijk het verdienmodel van Norwegian airlines. En natuurlijk na de aankomst op Schiphol een uur op je koffer staan wachten grrrrr.
    De volgende keer vlieg ik weer met Delta Airlines naar New York, geen limiet op gewicht handbagage.

    Zwakke punten
    Handbagage mag maar 10 kg zijn. Norwegian Airlines doen erg hun best om hierop veel te verdienen. Bij overgewicht veel bijbetalen !

    Door EUy op 29 mei 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ik ben afgelopen week vanuit Amsterdam naar Stockholm gevlogen en terug. Topvluchten, allebei. Vriendelijk cabinepersoneel, de vluchten vertrokken op tijd en als klap op de vuurpeil.. gratis WiFi! Bovendien was de piloot ook nog eens Nederlands, erg leuk! Een aanrader! Het was maar een vlucht van 2 uur dus ik had geen eten of drinken nodig.

    Sterke punten
    Gratis WiFi, aardig cabinepersoneel en op tijd, wat ik ook belangrijk vind

    Zwakke punten
    WiFi was op een gegeven moment even niet beschikbaar, na een half uurtje deed hij het weerk.

    Door Jelle T. op 23 juli 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Mijn moeder van 73 loopt erg slecht vanwege een dubbele hernia en heeft veel pijn. Daarom heeft ze bij haar boeking, 3 maanden geleden, een verzoek gedaan om hulp te krijgen mbv een rolstoel.
    De heenreis is prima gegaan, maar ik ben erg ontevreden over de terugreis naar Alicante.

    Ze werd 20 minuten later opgehaald dan was afgesproken en had daardoor geen tijd om nog naar de wc te gaan. Ik ben nog voordat ze gehaald werd naar de balie op Gardemoen geweest om te proberen dat ze volgens afspraak gehaald zou worden.

    Er schijnt volgens haar een zwaar lichamelijk invalide man naast haar hebben gezeten, waardoor ze tijdens de vlucht van 4 uur ook niet naar de wc kon. En de tijd voor het boarden was te kort omdat zij als eersten het vliegtuig in moesten.

    Ik vind het niet verantwoord om een zwaar invalide naast mijn slecht lopende moeder te zetten.
    Volgens zeggen was er niemand beschikbaar en moest ze 20 minuten wachten.

    Sterke punten
    Fijn dat mindervaliden de mogelijkheid krijgen om alleen te reizen en hulp krijgen dmv een rolstoel en het dragen van bagage.

    Zwakke punten
    Heb dit voordat ze opgehaald werd bij de servicedesk doorgegeven. Kreeg alleen als antwoord dat er niemand beschikbaar was, terwijl dit verzoek al 3 maanden geleden is ingediend.

    Door M. Kamp op 22 augustus 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


Bezoek Norwegian.com

Schrijf je eigen review over Norwegian.com