De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij KLM werd op 7 oktober 1919 opgericht voor Nederland en haar toenmalige ?koloniën?. KLM is vandaag de dag de oudste luchtvaartmaatschappij die nog onder haar oorspronkelijke naam opereert. Sinds de fusie in 2004 maakt KLM deel uit van de AIR FRANCE KLM groep.

KLM video


KLM Reviews

  • Ik vlieg regelmatig naar de USA. Ik kies nog altijd voor Delta, terwijl KLM en Delta samenwerken met slots en tickets. Je zou verwachten dat er een minimaal verschil is met beide maatschappijen. Meer nee, Delta is goedkoper en heeft meer te bieden dan KLM op hun vliegtuigen. Beenruimte is nog steeds voor KLM een probleem, zowel op de lange als korte afstand vluchten. Maar met de komst van de dreamliner lijkt KLM geluisterd te hebben.
    Comfort verkopen levert meer op dan een vliegtuig volproppen als een sardienenblikje.

    Sterke punten
    Nog altijd de buitengewone service aan boord.

    Zwakke punten
    Beenruimte slecht en te duur voor wat je ervoor krijgt.
    Vergeleken met Delta, zelfde route en toestel.

    Door Jeroen op 2 augustus 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Vliegen vaak met KLM en nog nooit problemen gehad. Vliegen altijd op tijd en het personeel is heel vriendelijk. Op lange vluchten is alles ook super. Het eten en het entertaiment zijn goed. Ik beveel de KLM zeker aan!

    Sterke punten
    Alles

    Zwakke punten
    Niks

    Door Mats op 7 maart 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • It started in Brussels where they refused to give me a boarding pass for AMS to DTW due to overbooking . She tells me , no problem , you get it in Amsterdam .
    @ 11.40 I land , taxi to the airplane parking , get on bus 2 to the arrival hall taking up over 15 minutes . After a nice walk there is a huge cue @ passport control , Another 15 minutes gone . After this I arrive @ gate D3 where the guy managing the pre-screening tells me to go to the transfer desk around the corner to get a boarding pass as the flight is delayed , No problem ,he says . After mentioning the limited time @ the entrance of the transfer desk I get to the front of the line . unfortunately it takes another 20 minutes before the people in front of me are finally handled . No problem I think , it's 12.40 and with the 15min delay that leaves me with 25 minutes with the gate only 20 meters away . She tells me , so sorry , They just closed the flight . After 25 minutes I get a boarding pass for the next day and she says to go down to the arrival hall and get sorted out with hotel and so @ the service desk . When I get there another 15 minutes disappear when the guy finally says to me : you are too slow , it's your fault , you had over 90 minutes . O well in my world arrival @ 11.40 and departure @ 12.50 is 70 minutes but maybe this is different in Amsterdam . In any case he says to me I am therefore entitled to 0 and bluntly says " next in line , bye bye " . Never in my 15 years of travelling I have ever experienced anything like this .

    Sterke punten
    none

    Zwakke punten
    The very basics of commerce has eluded them

    Door frederic op 2 januari 2014 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • afgelopen week gestrand in londen. Door incompetente medewerkers kon ik niet mee op een vlucht met nog lege plaatsen aan de gate. zelf alles moeten regelen, klm komt met dezelfde drogredenen om onder vergoedingen uit te komen als easyjet etc..

    Sterke punten
    vluchtschema

    Zwakke punten
    slechte service
    inflexibel

    Door Willem op 20 december 2013 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ik heb in mijn leven al tientallen keren met KLM gevlogen, zowel korte vluchten als intercontinentale vluchten. De service is mij altijd goed bevallen. Een keer was mijn bagage zoekgeraakt, maar deze werd een dag later alsnog bezorgd. Slechts één keer heb ik vertraging gehad, alle andere keren keurig netjes op tijd vertrokken en geland.

    Sterke punten
    Al jaren goede service

    Zwakke punten
    De prijs is soms wat hoger dan andere maatschappijen

    Door Rutger op 8 december 2011 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


Bezoek KLM

Schrijf je eigen review over KLM