De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij KLM werd op 7 oktober 1919 opgericht voor Nederland en haar toenmalige ?koloniën?. KLM is vandaag de dag de oudste luchtvaartmaatschappij die nog onder haar oorspronkelijke naam opereert. Sinds de fusie in 2004 maakt KLM deel uit van de AIR FRANCE KLM groep.

KLM video


KLM Reviews

    KLM heeft betere tijden gekend

    Ik vlieg regelmatig naar de USA. Ik kies nog altijd voor Delta, terwijl KLM en Delta samenwerken met slots en tickets. Je zou verwachten dat er een minimaal verschil is met beide maatschappijen. Meer nee, Delta is goedkoper en heeft meer te bieden dan KLM op hun vliegtuigen. Beenruimte is nog steeds voor KLM een probleem, zowel op de lange als korte afstand vluchten. Maar met de komst van de dreamliner lijkt KLM geluisterd te hebben.
    Comfort verkopen levert meer op dan een vliegtuig volproppen als een sardienenblikje.

    Sterke punten
    Nog altijd de buitengewone service aan boord.

    Zwakke punten
    Beenruimte slecht en te duur voor wat je ervoor krijgt.
    Vergeleken met Delta, zelfde route en toestel.

    worst airline ever

    It started in Brussels where they refused to give me a boarding pass for AMS to DTW due to overbooking . She tells me , no problem , you get it in Amsterdam .
    @ 11.40 I land , taxi to the airplane parking , get on bus 2 to the arrival hall taking up over 15 minutes . After a nice walk there is a huge cue @ passport control , Another 15 minutes gone . After this I arrive @ gate D3 where the guy managing the pre-screening tells me to go to the transfer desk around the corner to get a boarding pass as the flight is delayed , No problem ,he says . After mentioning the limited time @ the entrance of the transfer desk I get to the front of the line . unfortunately it takes another 20 minutes before the people in front of me are finally handled . No problem I think , it's 12.40 and with the 15min delay that leaves me with 25 minutes with the gate only 20 meters away . She tells me , so sorry , They just closed the flight . After 25 minutes I get a boarding pass for the next day and she says to go down to the arrival hall and get sorted out with hotel and so @ the service desk . When I get there another 15 minutes disappear when the guy finally says to me : you are too slow , it's your fault , you had over 90 minutes . O well in my world arrival @ 11.40 and departure @ 12.50 is 70 minutes but maybe this is different in Amsterdam . In any case he says to me I am therefore entitled to 0 and bluntly says " next in line , bye bye " . Never in my 15 years of travelling I have ever experienced anything like this .

    Sterke punten
    none

    Zwakke punten
    The very basics of commerce has eluded them

    niet beter dan een prijsvechter

    afgelopen week gestrand in londen. Door incompetente medewerkers kon ik niet mee op een vlucht met nog lege plaatsen aan de gate. zelf alles moeten regelen, klm komt met dezelfde drogredenen om onder vergoedingen uit te komen als easyjet etc..

    Sterke punten
    vluchtschema

    Zwakke punten
    slechte service
    inflexibel

Bezoek KLM

Schrijf een review