TUIfly - 14 Reviews

Last updated: 10 december 2018
TUIfly Logo

13.3% aanbevolen, 14 Reviews

  1. TUIfly
  2. TUIfly Video
  3. TUIfly Reviews
  4. Schrijf ook een review over TUIfly

TUIfly

TUIfly is een Nederlandse luchtvaartmaatschappij die voornamelijk vakantievluchten uitvoert, zowel op charter- als lijndienstbasis. De maatschappij vormt een onderdeel van de grootste Nederlandse reisorganisatie: TUI Nederland NV. Ze voert voornamelijk vluchten uit voor de vakantiegangers van TUI Nederland, die hun reizen geboekt hebben bij vakantiemerken als Holland International, Arke, KRAS of Sunrise.

TUIfly Details

Hits: 1080

URL: http://www.tuifly.nl/

CategorieŽn: Nederland

Reviews: 14

TUIfly Video

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/Oxi6E7o14TA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


claimingo 486x60

TUIfly reviews (14):

TUIfly - Dure tickets Star Class gekocht.

0

Review:
Dure tickets Star Class gekocht.
Krijg je 2 weken van tevoren te horen dat het vliegtuig niet vliegt.
Maar een onbekend Spaans vliegtuig zonder business class stoelen.
Dus dan vlieg je economy ipv de business class stoelen, krijg je Ä200,- pp terug en excuses.
Slechte service.

Lucas C beveelt TUIfly NIET aan bij vrienden/bekenden

TUIfly - Tuifly vlucht

1

Review:
In sept. j.l. met een boeiing 777 van Antalya naar Eindhoven gevlogen. De stoelleuningen van de stoel aan het gangpad zitten vast, zodat alle 3 de passagiers over de stoelleuning moeten stappen, is erg lastig, vooral omdat de ruimte van de leuning van de stoel voor je erg klein is. Ook de stoelleuning zit vast op alle stoelen, dus niet meer naar achteren zetten. En er wordt omgeroepen, het is verboden om zelfmeegenomen eten in het vliegtuig op te eten. Het wordt er niet beter op, mijn advies is, zorg dat de klanten tevreden zijn met de vlucht, dat levert geen irritatie op, en dan komen de klanten waarschijnlijk eerder terug met een Tuifly boeking.

Sterke punten:
Op dit moment weinig sterke punten.

Zwakke punten:
Klantvriendelijkheid gaat achteruit.

Jan Krah beveelt TUIfly NIET aan bij vrienden/bekenden

TUIfly - Wat een nep

0

Review:
Mijn vrouw en ik zijn onlangs naar Ibiza op vakantie gegaan. Dan denk je dat je gaat vliegen met TUIfly en dat de reis nog enigszins vol te houden is. Maar nee hoor, ze stoppen je gewoon schaamteloos in een low-budget toestel van Blue Air. En blue dat wordt je zeker vanwege zuurstofgebrek veroorzaakt door de micro stoelen waar je op wordt gedumpt. Zelfs kinderen en liliputters hadden het vies benauwd! Werkelijk onbegrijpelijk hoe TUI zijn best doet klanten een afgrijselijke vlucht te bezorgen. Ik weet zeker dat de eerste reisorganisatie die uitsluitend comfort-stoelen aanbiedt héél erg succesvol wordt.

Sterke punten:
Geen (Blue-air)

Zwakke punten:
Alles bij Blue-air is compleet drama

Lars beveelt TUIfly NIET aan bij vrienden/bekenden

TUIfly - beenruimte verschilt per vlucht bij dezelfde stoel

0

Review:
Ik heb TUIFly geboekt voor een reis naar Kreta. Krijg Blue Air. Beenruimte op seat 32A op heenreis krap, maar ik kon zitten met mijn 1.70m. Terugreis zelfde seat 32A en ik zat met mijn knieen in de rug van 31A. Crew gaf als verklaring dat meer mensen dan anders Comfort hadden geboekt en dan was er weinig ruimte. Zeker voor de achterste rij tegen het schot was het niet te doen. Ik vind het schandalig dat je zo krap zit. Ook schandalig dat je voor TUI betaald en met een goedkope prijsvechter, die nog krapper met hun ruimte omgaan, vliegt. Crew gaf het advies te gaan staan gedurende de vlucht. Gaan wre ook nog staanplaatsen verkopen-low budget?! Waardeloze koehandel van TUI die zo lekker goedkoop je vervoeren.

Sterke punten:
geen

Zwakke punten:
Je betaald voor TUI en krijgt Blue Air. Je betaald voor dezelfde seat en krijgt op terugreis minder ruimte. Je kunt totaal niet op TUI vertrouwen.

Donkey beveelt TUIfly NIET aan bij vrienden/bekenden

TUIfly - Discover your smile? Toch niet!

0

Review:
Voor onze vakantie van een week naar Spanje Tui geboekt voor de heenvlucht. Volgens het vluchtschema vertrok het vliegtuig 9 's ochtends, een mooie tijd. Toen onze e-tickets kwamen, bleek dat we pas om 19 u vertrokken, tien uur later! Dat betekent voor ons een vakantiedag minder en dat is veel op een week. Tui was niet bereid ons gratis om te boeken. Wat een wanprestatie. Nooit meer Tui!

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Onbetrouwbaar

Esther beveelt TUIfly NIET aan bij vrienden/bekenden

TUIfly - Onbetrouwbaar en we lijken genept

1

Review:
Vandaag, toevalliger wijze tel. contact met Arke omdat ik niet kon inloggen op hun site. Ik kreeg te horen dat er een storing was. Tegelijkertijd hoorde ik tot mijn stomme verbazing dat we zonder enig overleg van de comfort classe naar de Economie classe waren geplaats. DE COMFORT CLASSE IS BETAALD, BEVESTIGD, STOEL RESERVERING BEVESTIGD, dit is al rond 25 aug. gebeurd!Uiteraard geprobeerd hier iets aan te doen. De dame aan de telefoon bleef aardig. Maar kon of mogelijk, wilde hier niets aan doen. We kunnen het geld terug krijgen. Nu dat is niet wat we willen, we willen comfort reizen en niet voor het blok gezet worden. Als ik niet toevallig had gebeld, dan hadden we dit pas vernomen bij de balie! Ik ben benieuwd hoe Arke dit op gaat lossen. Wat een voorpret van je vakantie, thx Arke

(trouwens een in wat site`s gedoken met reviews over Arke, dit kennelijk zeker niet de eerste keer dat Arke soortgelijk flikt)

Sterke punten:
Tot op heden geen

Zwakke punten:
Zeer onbetrouwbaar, denk na voordat je Arke boekt

Hannah beveelt TUIfly NIET aan bij vrienden/bekenden

TUIfly - Comfort class Arke is lokkertje; passagiers genept

3

Review:
Omdat wij beiden nogal lang zijn en ook oudere mensen (zeventigers), boekten wij voor een aangename vakantie naar Tenerife bij ArkeFly de zogenaamde Comfort class. Omdat er geen directe lijnvluchten vanuit Nederland zijn werd het dus een chartermaatschappij. Nu weten wij als ervaren vliegpassagiers wel dat de vluchttijden bij een chartermaatschappij altijd nog kunnen veranderen, maar wat wij nog nooit hebben meegemaakt is dat ook de klasse die je boekt en waarvoor je betaald hebt, kennelijk nog op het laatste moment naar een lagere klasse kan worden bijgesteld, zonder dat je daar verder iets aan kunt doen. Eerst werd ons bericht dat de Comfort class voor de terugreis was vervallen en een week erna dat ook de Comfort class voor de heenreis (die nota bene een maand voor de terugreis plaats zal vinden) niet doorging. Reden hiervoor volgens Arke: De vlucht is aangepast (vertrektijden overigens op beide vluchten niet gewijzigd) waardoor er te weinig comfort stoelen beschikbaar zijn. Arke gebeld en gevraagd welke criteria zij hanteerden om wel gebruik te mogen maken van de weinige resterende comfortstoelen. Antwoord: "Wie het eerst heeft geboekt.` Nu hadden wij al 4 maanden eerder voor die vlucht geboekt, dus dat leek een smoes van hun kant. Doorvragen leverde het antwoord op: Misschien zijn er wel helemaal geen comfortstoelen op de door u geboekte vlucht. Dat leek dichter bij de waarheid. Ik wilde de vluchten daarom annuleren, maar dat kon volgens Arke alleen tegen 100 % van de vluchtprijs. Wel zou ik het extra betaalde geld voor de Comfort class terugkrijgen. Alles volgens de voorwaarden, aldus Arke.

Inmiddels -vijf dagen nadat wij de mededeling ontvingen dat de Comfort Class door omstandigheden niet meer beschikbaar was- heb ik de Arkefly website nog eens geopend en voor dezelfde data die wij al geboekt hadden een nieuwe boeking ingevoerd. Wat blijkt? Je kunt nog steeds Comfort Class stoelen boeken op deze vluchten ! Arke vraagt daar dan wel meer geld voor dan een paar maanden geleden, toen wij boekten. Speelt Arke een commercieel spelletje? Vroege boekers uit de Comfort Class verwijderen teneinde plaats te maken voor meer geld opbrengende late boekers?

Een zoektocht op internet leverde op dat Arke dit kunstje met grote regelmaat flikt. Mensen die prettig willen zitten op hun vliegreis worden gelokt met de Comfort class en boeken dus niet bij een concurrerende maatschappij, die dat niet heeft. Vervolgens krijgen velen nadat alles betaald is en annulering in feite niet meer mogelijk is, het bericht dat er helaas geen of te weinig Comfort stoelen beschikbaar zijn op deze reis. Gevolg een Economy vlucht, die ze bij elke willekeurige concurrent ook hadden kunnen boeken en waarschijnlijk voordeliger. Voor ons dus nooit meer Arke.



Sterke punten:
Nog geen kunnen vinden.

Zwakke punten:
Valse lokkertjes en geen rechten voor de daardoor genepte passagier!

Cornelie beveelt TUIfly NIET aan bij vrienden/bekenden

TUIfly - te krap voor woorden, ook de extra beenruimte

0

Review:
Ik ben met een vriend met Arkefly naar Sal gevlogen, extra veel beenruimte, de tussen stoel uitgekocht, helaas kwam toch tussen ons in een kleine dame te zitten, het arme mens, ook die kleine dame had nauwelijks genoeg beenruimte, maar de breedte van die stoelen!!!
Ik ben een zeer frequente vlieger, 20+ vluchten per jaar! steeds andere maatschappijen, dit soort krapte nog nooit eerder meegemaakt, gaat het met hun ook nooit meer meemaken, ik blijf dan nog liever thuis bij me schoonmoeder.
Er passen 2 mannen op die 3 stoelen, en dames met dikke konten kunnen het vergeten, of moeten zich echt in de stoel persen, voordeel is bij een crash zit je stevig in je stoel

Sterke punten:
de stoelen zitten zo krap dat bij een crash, je zonder gordels om, er toch niet uit kan vliegen.

Zwakke punten:
krap, niet ruim, opgepropt

Bouman beveelt TUIfly NIET aan bij vrienden/bekenden

TUIfly - nooit weer met Arke

0

Review:
Gefeliciteerd u hebt er met uw vliegtuigindeling voor gezorgd dat ik nooit weer met Arke ga vliegen.
U zegt op internet dat de 787 dreamliner ruim opgezet is.
Hoe kan het dan dat ik met m'n knieen tegen de voorstoel zit, en met m'n neus bijna in het haar van m'n voorbuurman zit. En dat op een vlucht van meer dan 9 uur schandalig. Je benen kunnen wel afknellen. Ik heb de helft van de vlucht gestaan.

Sterke punten:
geen

Zwakke punten:
alles

G. de Vrie beveelt TUIfly NIET aan bij vrienden/bekenden

TUIfly - vertraging

0

Review:
wij zouden 25 aug om 19.50 de lucht in gaan naar brussel en dan naar Zanzibar wij aangekomen om 17.00 vertraging het zou 23.30 snachts worden maar vliegtuig kapot toen maar met de bus naar brussel een reis van tweeen half uur daar zou een vliegtuig klaar staan smorgens om 6 uur maar dat werd 8 uur en dat werd 12 uur uit eindelijk gingen we 13.00 de lucht in 17 uur later arke kon er niet veel aan doen werd er gezegd en wenste onze een prettige vakantie toe maar ik ga proberen de media er bij te halen

Sterke punten:
kan ik niet altijd met arky gevlogen maar nu even niet meer

Zwakke punten:
geen eten of drinken gehad alles was gesloten na tien uur s avonds op schiphol

vroom beveelt TUIfly NIET aan bij vrienden/bekenden

claimingo 486x60

Schrijf ook een review over TUIfly

  • je e-mailadres is niet zichtbaar voor andere bezoekers
  • Je ontvangt een bevestigingse-mail op je e-mailadres!


Ja, ik zou TUIfly aanbevelen aan vrienden/bekenden
Nee, ik zou TUIfly aan niemand aanbevelen
Niet van toepassing / Geen mening


Stuur mij een e-mail wanneer iemand een nieuwe review over deze website schrijft

Stuur mij een e-mail wanneer iemand op mijn review reageert

Door het plaatsen van deze review ga ik akkoord met de algemene voorwaarden

Bezoek TUIfly


Andere websites in de categorie 'Nederland'

Home Ľ Nederland Ľ TUIfly