Air Europa werd opgericht in 1986 en maakt deel uit van de Globalia Corporation. Sinds 1991 streeft Air Europa ernaar zich te positioneren als een van de modernste luchtvaartmaatschappijen van Europa. Air Europa is niet alleen actief in Spanje, maar ook in andere delen van Europa, Noord-Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. In 2010 vervoerde Air Europa 9 miljoen passagiers; daarmee was het bedrijf de op een na grootste Spaanse luchtvaartmaatschappij. Air Europa respecteert het milieu en voldoet dankzij geavanceerde technologie aan de hoogste kwaliteits- en veiligheidsnormen.
Air Europe is onderdeel van SkyTeam.
Flight to Madrid (nov 22) veel good service @airport Schiphol , friendly Ground staff at gate a bit chaos (more to do with the location of this gate at schiphol) on board very professional and friendly staff
Meal service is not free.
Arrived on time in Madrid.
I will definitely fly again with this airline, I read so much negativity that I
Was a bit afraid to fly
But on the contrary it was a very good experience!
Sterke punten On time
Convenient hours ( a reasonable time)
Correct and friendly staff
Modern aircrafts
Genoeg meal offer on board
Vlucht gehad van Amsterdam naar Madrid in een dreamliner toestel met in de voorstoelen een nieuw entertainmentsysteem, te doen voor een korte vlucht.
Vanaf Madrid gevlogen naar Punta Cana slechts een 1x drinken bij het eten, brood zo hard niet te bijten. Koffie of thee en daarna niets meer, in een toestel met volop de airco aan. Je kon de vlucht niet volgen op scherpje software was te oud, films waren recent.
Personeel aan boord spreek alleen Spaans en gebrekkig Engels. Mondkapjes waren weer verplicht aan boord.
Toestel was niet schoon rotzooi op de vloer en stoelen. Kauwgum aan mijn broek gekregen omdat mensen hun gum niet kwijt kunnen plakken ze het maar tegen de stoel aan, waar je door gebrek aan ruimte met je knieën tegen aan zit.
Op de terugreis moest ik nog eens 310 euro extra betalen in Punta Cana, ik kreeg de keuze uit koffers staan laten of betalen……… nooit meer Air Europa!
Vliegreis Amsterdam-Madrid al op 4 april geboekt en bij inchecken bleek dat er geen stoel voor me was: vliegtuig was overboekt. Kreeg een stand-by ticket en mocht me bij boarding opnieuw melden.
In de tussentijd waren voor deze reis online nog steeds 3 plaatsen te boeken, alleen voor de dubbele prijs.
Waarschijnlijk zijn deze 3 plaatsen niet verkocht en kreeg ik uiteindelijk wel een plaats.
In Madrid was mij bagage niet op de band. Naar het office en daar gemeld, formulier ingevuld. Bagage zou zo snel mogelijk naar het vakantieadres gestuurd worden. Kreeg het advies als ik na een paar dagen niets gehoord had zelf te bellen: +4191136019
Heb uren aan de lijn gehangen en kreeg elke minuut te horen dat alle medewerkers druk zijn en dat als ik een medewerker wil spreken aan de lijn moet blijven.
Vergeefse moeite, je komt er niet door.
Vraag me af of deze telefoon wel bemand is.
Bad experience ever with an airline I flew with from Amsterdam to San pedro sula Honduras!!!!
I flew with Air Europa on April 20, 2022 and on May 5, 2022 for having spent so much money for a ticket I think it is terrible that before a long flight of 10 hours you get 1x food and drink and you get very dehydrated at such an altitude other airlines with long flights of 10 hours you always get several meals evening food and breakfast and water and drinks enough at air europe you have to pay everything that travelers have spent on a ticket person is also so bad in terms of service this is terribel!!!
Zwakke punten long flight of 10 hours you get 1x meal and 1x drink and you get very hydrated at such an altitude other airlines with long flights of 10 hours you always get several meals dinner and breakfast at least and enough water or drinks you not will be hydrated
Wij dachten een leuke vakantie nu weer een week thuis
En nog is de nachtmerrie niet klaar met ons.
Op 20 december 2021 zou de reis beginnen
Het begon al dramatisch, inchecken ging goed we hadden de boardingpassen al gekregen Van Amsterdam naar madrid en van madrid naar Panama en Panama naar Cali colombia toen wij wilde inchecken mochten we niet het vliegtuig in omdat op dat moment een vlucht van Panama naar cali was gecanceld,vreemd genoeg zeiden ze dat dat op de dag van aankoopboeking 19oktober 2021 De vlucht van Panama naar Cali was gecanceld En zo de gehele reis schema moest worden ongeboekt.
Daar stonden we dan met zijn drieën op Schiphol vliegtuig weg zonder ons,nadat de bagage er weer was uitgehaald, ga maar weer na huis zeiden ze en dan kan je morge met de eerst volgende vlucht mee naar Madrid, Marja ik heb mijn auto op de parkeerplaats gestald voor drie weken €350,- het was inmiddels al rond 22.00 uur
Dan nog naar de balie van air Europa om de omstandigheid voor te leggen, daar ging het ook weer niet goed maar uiteindelijk kregen we nieuwe e tickets
Voor de volgende dag, een hotel moeten nemen bij van der valk ja alles op eigen kosten.
De volgende dag netjes optijd bij Schiphol
Om vervolgens de eerste vlucht van Amsterdam naar madrid te maken, wat dacht je weer overal paniek het was een chaos om 8 uur in de ochtend in de rij om weer opnieuw in te checken, we hadden 3 stuks bagage 2 dozen en een koffer alles was nu goed dachten wij ,vermoeiend gingen wij weer verder maar er resten nog 15 minuten voor dat de deuren dicht gingen van het vliegtuig, ik kreeg er bijna een hart infarct van
Maar we hebben ons best gedaan zijknat was ik van het zweet,
Hè hè dachten we nu gaat alles goedkomen maar helaas voor ons was dit nog maar het begin van alle ellende.
Bij aankomst in Madrid bleek bij het inchecken dat ik niet op de lijst stond en mocht niet mee mij vrouw en zoon wel , maar dat pikte ik natuurlijk niet wat denken ze wel €4500 betaald voor horror vluchten en dan ook zelf niet mee kunnen, naar veel gevloek van mijn ,in het Spaans en Nederlands hebben ze mijn toch ook meegenomen alle drie zaten we op een andere stoel, onderweg naar Panama daar hebben we 22 uur verbleven op het vliegveld wan als je naar een hotel wilden dan moest je een per test doen, dat hebben we maar niet gedaan je zou maar positief testen dan kan je niets meer.
Op 23 december zijn we uiteindelijk in Cali aan gekomen in de Avond rond 24.00 uur Colombiaanse tijd.
Dus zegmaar 24 december Nederlandse tijd 06.00 uur
Wat blijkt 2 dozen zijn aangekomen maar de koffer met waardevolle spullen niet
Alweer Een domper
Wij reclameren maar niets dagen zijn wij er mee bezig geweest en heel veel bellen
Tot verbazing is de koffer aangekomen op 21 januari 2022 in Cali Colombia een maand na vertrek,.
Ik en mij vrouw zijn nu al weer 10 dagen in Nederland. Maar we waren met zijn drieën
Mijn zoon moest achter blijven want hij was positief getest en moest in Cuarentaine 10 dagen, en ja dan moet zijn ticket ongeboekt worden maar Niemand weet waarschijnlijk hoe dat in zijn werking gaat het is vandaag 22 januari en het is nog steeds niet geregeld door air Europa ik heb al denk ik voor €300 gebeld met Nederland spanje en colombia
Maar niemand kan iets doen schijnt!!!
Want de nummers op tickets bestaan niet zeggen ze of komen niet overeen
Ja dan zit je hier maar af te wachten.
Air Europa ik wil dat jullie mijn zoon een ticket geven om weer naar huis te komen
Zo niet dan kom ik naar de balie van Schiphol en zal dan veel promotie maken voor jullie horror bedrijf.
Wordt misschien vervolgd.
Sterke punten Niets is goed, veel betalen zeer slechte service
Air Europa is the worst! Our bags are 2 days late. The Spanish staff refuses to talk English and theyÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂâÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂre not nice at all! They talk sh!tÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂâÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂæ they cannot handle to switch bags to another airplane. They told us our bags would be here by the morning, it is now evening and the bags are still not here. The flight was 1,5hours delayed. When I tried to call them they didnÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂâÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂt answer. I would not recommend it to anyone!!! They will break their promises!! Air Europa is the source of trust issues!!!
I fly alot and never experienced this before with another company. A few days before the flight I get an email saying the flight is cancelled and you are placed on a flight a few hours later. This will make it almost impossible to catch our connection flight. I will never fly with them again.
Zwakke punten Cancelling of flights.
Still getting information by email of a flight that is cancelled.
Their app says I can check in to the flight that is cancelled.
Please do yourself a favour and don't fly with this horrible company. We had a delay which made us miss our connecting flight. No information was given during the flight, we had to figure out ourselves how to get to the customer service desk in Madrid, where we waited an hour and a half in line. Behind us people from other AirEuropa flights, which is also an indication of their poor service. We got a reschedule to the next day. Until today I am waiting for a compensation conform the European legislation. Until today they keep trying to avoid taking their responsibility. The flight back was not a pick-nick either, the airplane was incredibly dirty, too late and the staff didn't get the ticket system started so gave us handwritten tickets and luggage stickers. A free seats policy is a recipe for disaster, yet this company didn't consider this. My luggage got lost in Madrid and returned to me day afterwards. This wasn't surprising as our plane yet again had inexplicable delays and we had to run to catch our connexion. Oh but the staff was so friendly to advise us to run to the other terminal after wasting time handing out tickets in the arrival hall one by one. The terminal was a 20 minute run away. Horrible experience, horrible customer service, Never again!!
Sterke punten Haven't found them yet
Zwakke punten See my review for a non-exhaustive list
Het was pas na het on-line aankopen van Air Europa tickets voor de route Brussel-Madrid-Bogota en terug, dat ik de niet altijd goede reviews voor deze maatschappij onder ogen kreeg.
Ik kan alleen maar zeggen dat mijn ervaring voor de 4 vluchten zeer positief was. Alle vluchten mooi op tijd, geen gedoe bij het inchecken, doorgaans vriendelijk personeel, en voor de lange vluchten werden vrij nieuwe toestellen Boeing 787 Dreamliner ingezet.
O.K., ik ken plaatsen waar men beter kan eten, maar dit was dan ook een discount ticket, dus alles dik boven de gestelde verwachtingen
Als het goed nieuws is mag het ook gezegd worden.
Hi, in februari i booked with supersaver a flight to Santo Domingo. I only had one hand luggage and 1 suitcase. When i came to the airport they charged me for 250 euro extra to transport my suitcase. Never on a long distance flight i had to pay extra. The suitcase was 23 kg. I blame Air Europa and Supersaver for not warning me this would happen. In the contract it should be clearly mentioned the luggage i can take with me on the flight. At the airport this happened to other passengers to. Air Europa knows about the problem they are causing the passengers but fail to do something about this. I advise everybody not to fly with Air Europa because you can not trust the ticket price. STAY AWAY AND DO NOT GET FOOLED BY THEM!!!
De klacht is dat wij niet goed geinformeerd zijn in de loop naar het inchequen en boarden van vlucht KL 3331 van Ibiza op d.d. 21 oktober 2017naar Madrid om daar de vlucht van Madrid naar Amsterdam te kunnen nemen. Wij hebben bij KLM een retour Amsterdam / Ibiza gekocht Waarna wij In Madrid dienden over te stappen op een KLM vlucht naar Amsterdam.
Wij hebben nergens informatie gevonden over hoe laat we moesten inchecken of boarden. We hebben online willen inchecken bij Air Europa maar dat was niet mogelijk omdat de tickets door KLM bij Air Europa waren gekocht daarom was er een foutmelding op de site van Air Europa .Wij hebben gebeld met Air Europa en zij melden ons dat wij niet online kunnen inchecken.
Wij zijn niet geinformeerd over de tijd van inchecken en van boarden. De vertrektijd van de vlucht op 21-10-2017 was 15.10 uur. Wij waren in de hal bij de incheckbalie van Air Europa om 14.00 uur. Er was op dat moment geen personeel aanwezig van Air Europa. Pas om 14.30 was er weer personeel aanwezig van Air Europa. Toen werd ons verteld dat de tijd van het inchecken voorbij was. We werden doorverwezen naar de verkoopbalie van Air Europe en daar verwezen ze ons weer terug naar de incheckbalie. Na dat heen en weer gestuur was de boarding tijd verstreken. En werd ons gezegd dat we nieuwe tickets moesten kopen.
We hebben gebeld met KLM en zij hebben onze tickets omgeboekt naar de d.d. 22-10-2017. De kosten van deze omboeking zijn voor ons gezin van 4 zon 885 euro. Daarbij opgeteld nog de kosten van een hotelovernachting en autohuur, maakt dat wij 1000 euro kwijt zijn door deze gebrekkige communicatie van een partner waar jullie mee samen werken. De medewerkers van Air Europe hebben geen empathie, verlenen geen service, sturen je van het kastje naar de muur, geven verkeerde informatie en verhinderen het aan boord gaan en dit allemaal met slecht Engels.
In januari met een klein vliegtuig van Air Europa vertrokken naar Madrid en vandaar doorgevlogen naar Sao Paulo (Brazilie). Vanwege de lange vlucht (11 uur) van Madrid naar Sao Paulo hadden we bij het boeken via vliegwinkel.nl goed gekeken of er entertainmentsysteem was op deze vlucht, dit was het geval net als Wi-Fi dus wij hebben enthousiast geboekt. Helaas bleek de entertainment alleen via centrale monitoren te zijn geregeld welke de hele heen vlucht niet aan zijn geweest. We zaten verder in een oud vliegtuig waar zelf bij de WC's de asbakken voor het roken nog inzaten.
Op de terug vlucht hetzelfde verhaal weer alleen entertainment via centrale monitoren, dit maal werd er wel een film afgespeeld maar deze was in het Spaans zonder ook maar enige ondertiteling in het Engels of iets dergelijks. Wij hadden ook de pech dat aan het begin van de vlucht een kindje voor ons moest overgeven waarna we nog 8 uur in de lucht van braaksel moesten vertoeven.
Verder is de beenruimte bij de stoelen krap, waardoor mijn vriend de hele vlucht (heen en terug, beide 11 uur vliegen) met zijn knieën tegen de stoel voor hem heeft aangezeten.
Ik had meer verwacht van het vliegen met deze maatschappij vooral voor een lange vlucht en zou zelf niet meer met deze maatschappij vliegen. Ik raadt Air Europa ook niet aan anderen aan. Je weet van te voren niet of je in een modern vliegtuig zit of in een oude zoals wij waar het entertainmentsysteem en de beenruimte te wensen overlaat.
Sterke punten n.v.t.
Zwakke punten Beenruimte stoelen
Entertainment
Oud toestel
Gevlogen AMS-MAdrid, Madrid-LasPalmas en LasPalmas-Madrid met 2 volwassenen en 2 kinderen. Drie keer prima. Genoeg beenruimte (1.89m) ook in de Boeing 737. Vriendelijk personeel, sprak goed Engels. Comfortabele vlucht, ondanks vertraging heenvlucht de aansluiting wel gehaald.
Heenweg gevlogen met KLM naar Madrid klein hapje en drankje gekregen van attente stewardessen. We verbleven 5 uur op Madrid voor volgende vlucht naar miami bij inchecken veel vragen over esta aanvraag , niet nodig want was goedgekeurd uiteraard in het Spaans want personeel spreekt nauwelijks engels.vliegtuig al snel wat te eten gekregen en daarna gedurende een uur of 5 helemaal.niets , stewardessen spreken ook hier nauwelijks engels.na 2 weken terugvlucht naar Madrid eigenlijk precies hetzelfde.van Madrid naar Amsterdam in een.koekblik.gevlogen, hier helemaal niets gekregen en wederom slecht engels sprekende stewardessen .geef mij de KLM of corendon maar
Sterke punten Van Madrid naar miami en terug naar Madrid gevlogen met dreamliner , dat was top.de vliegtuigen vertrokk er nog op tyd
Zwakke punten Slecht ongeÃÂïnteresseerd stewardessen maar ook piloot stelde zich laat op de vlucht door ook in slecht eng er ls
Vlucht van Santa Cruz (Bolivia) naar Madrid. Personeel was 'oké' en het eten goed. Maar: zeer krappe stoelen, ik ben 1,72 maar zat met mijn knieën tegen de volgende stoel aangedrukt. Entertainment alleen via oude centrale monitoren. Klein beeld en slecht geluid. Ik raad deze maatschappij niet aan.
Sterke punten Consumpties en personeel
Zwakke punten Beenruimte stoelen (veel te krap)
Entertainment
Na het boeken van 6 (!) retourvluchten naar Miami, gekozen voor de goedkoopste aanbieder, ben ik pas de reviews gaan lezen. Tickets waren al besteld en betaald, dus na alle negatieve reviews hier gelezen te hebben, waren we op het ergste voorbereid, maar...het was prima! We vlogen vanuit AMS naar MAD met een redelijk gedateerd vliegtuig, aansluiting in MAD was prima, inderdaad wel ver lopen, maar geen enkel probleem en we vlogen door naar Miami met een gloednieuw toestel, de Dreamliner! zeer comfortabel, met IFE per stoel en prima service aan boord. Ik kies volgende keer echt weer voor Air Europa. Het gezeur over slecht eten is zo achterhaald. Neem dan je eigen broodje mee, ik vind het eten aan boord van de KLM of Emirates net zo goed/slecht als aan boord van Air Europa.
Voor E 500 retourtje Amsterdam Miami via Madrid. Aangezien je altijd naar Miami een overstap hebt kan je beter checken op prijs dan op tijd. 3 uur tussenstop. Madrid de terminal is bagger slecht en veel lopen en weinig toiletten. De vertraging terug naar Amsterdam was ivm slecht weer in NL dus kon Air Europa niets aan doen. Niet geweldig maar als je al EUR 250 aan airport tax betaald tegenwoordig is die EUR 250 voor heen en weer best weinig. Delta is vaak net iets duurder maar wel eigen tv en wifi on board dus die prefereer ik
In onze ervaring is dit een zeer slechte maatschappij. Vlucht Amsterdam - Madrid - Mexico (Cancun). Zowel de heen als terugweg vertraging van een uur tot twee uur. Waardoor je in Madrid moet rennen om je aansluitende vlucht te halen en op de terugweg naar Amsterdam onze koffers niet zijn meegekomen.
Verder oude en smerige vliegtuigen; de etensresten van de vorige passagiers liggen overal. Het uitklaptafeltje van mijn vriend was kapot. Hij moest de maaltijd op zijn schoot zetten. Onvriendelijke slecht Engels sprekende crew. Geen entertainmentsysteem aan boord, met uitzondering van de gezamenlijke tv's waarop oude haperende films draaien, alleen in Spaans. Maar het ergste, erg weinig beenruimte. Mijn vriend van 1,94, kon er niet zitten en heeft de volle 11 uur omgedraaid met de benen in het gangpad moeten zitten. Dit is niet de kwaliteit die je verwacht voor zo'n lange vlucht in deze prijscategorie. Wij raden iedereen af om met deze maatschappij te vliegen. Ondertussen wachten wij nog op bericht over onze koffers..
eerste keer met air europa gevlogen brussel-madrid-caracas
goedkoper dan iberia ,geen klagen Deze maatschappijen kun je nooit vergelijken met aziatische dan schieten ze tekort maar zeker evengoed als tap,iberia,delta etc
Sterke punten op tijd goede verbinding naar caracas
Zwakke punten mss het eten maar ja het is geen sterrenrestaurant
Vlucht: amsterdam-madrid-buenos aires, retour. Geenzins een goedkope vlucht. Heenweg: kapotte entertainment en bij opmerking hierover: je betaald voor de vlucht en niet voor het entertainment. Geen oplossing geboden en bot personeel. Oud vliegtuig.
Terugvlucht, online ingecheckt: hadden ze 1 balie voor bagage drop off open, het normaal inchecken ging 2 x zo snel. Toen ik eindelijk aan het eind van de rij was, bleek de drop of alleen voor de eerste vlucht te zijn en niet voor mijne en mocht ik weer achteraan aansluiten. Dit terwijl ik gevraagd had welke rij ik moest staan. Zeer onduidelijke rijen, zeer lange wacht tijden, ik was 3 uur van te voren aanwezig en moest alsnog haasten naar mijn gate. Niet mee vliegen als het niet hoeft.
Sterke punten -
Zwakke punten Oude vliegtuigen
Oud zeer beperkt entertainment
Weinig ruimte stoelen
Zeer warm vliegtuig
Weinig water/vocht aangeboden
Bijbetalen voor alcohol/frisdrank buiten de vaste ronden
Bot personeel(niet allemaal)
Ik boekte een ticket met AirEuropa naar Havana via Madrid. De vlucht op Schiphol had vertraging waardoor ik mijn aansluiting naar Havana miste en daar 24 uur later aankwam dan de bedoeling was. Op grond van Europese wetgeving heb ik recht op een vergoeding a 600,-, welke ik dan ook heb geclaimd in een brief aan AirEuropa.
In mijn brief vertel ik ze dat ik mijn klacht via mail indien omdat hun Nederlandse versie van de site niet werkt en de Spaanstalige site mijn adresgegevens uit Nederland ook niet verwerkt. Ik kan daarom mijn klacht niet eens indienen volgens hun eigen formulieren en ik vraag ze daarom ook om contact met mij op te nemen om verder te kijken naar de afhandeling, bijvoorbeeld nadere uitleg van de situatie en het overleggen van bonnetjes e.d.
Met mij is nooit contact opgenomen, ik ben niet gehoord over mijn klacht en ik heb ook niet de kans gehad om alle documenten te overleggen.
Van AirEuropa kreeg ik een mail waarin men aangeeft dat ik geen recht heb op een financiële tegemoetkoming omdat de reden van de vertraging, overmacht was. Als reden voor de vertraging geven zij aan: De vertraging van deze vlucht werd veroorzaakt door een onverwachte tekortkoming, met consequenties voor de veiligheid van de vlucht en dus een bijzondere omstandigheid voor het bedrijf
Ik heb uitvoerig met het personeel bij de gate gesproken en mij is medegedeeld dat de reden van de vertraging een slappe veer in de stoel van de piloot was, die vervangen moest worden. Dit valt niet onder overmacht en dus wordt mijn claim onterecht van tafel geveegd. Hun werkwijze is niet ingaan op de klacht, zeggen dat ze hun best hebben gedaan, dat ze je alternatief vervoer hebben aangeboden en verzorging en omdat je dat accepteert, is Air Europa klaar me je.
Wel erg kort door de bocht aangezien je geen keuze hebt als je in Madrid vastzit. De verzorging is bovendien slecht geregeld. Ik heb taxikosten moeten maken om in het hotel te komen, kosten die men weigert te vergoeden. Bonnetjes om te eten en te drinken, kregen wij pas bij aankomst in het hotel om 18.00 uur, terwijl wij al vanaf 9 uur in de ochtend onderweg waren.
Ik boek nooit meer een vlucht met deze maatschappij!
Sterke punten geen
Zwakke punten Klantvriendelijkheid
Klantgerichtheid
Verzorging
Communicatie
Naleving van (EU) wetgeving
Hebben (weet ik achteraf) veel vertraging waardoor je grote risico loopt op het missen van vluchten. Om vervolgens vast te lopen in de afhandeling van je klachten.
Mijn dochter had bij Air Europa tickets gekocht voor haarzelf, haar dochter van 5 en haar zoontje van 6 mnd om naar Uruguay te gaan vanaf Madrid.
Op de boekingsite konden we nergens iets terugvinden om een wiegje te reserveren voor mijn kleinzoon tijdens de lange reis van 13 uur!
We hadden wel voor de zekerheid 2 stoelen gereserveerd in een rij van 2.
Bij het inchecken vroeg ik dus of zij een wiegje kon krijgen voor mijn kleinzoon en dat was geen probleem. De grondstewardess had het ter plekke gereserveerd. En ik checkte nogmaals bij deze stewardess of het vast stond. En dat bevestigde zij.
Het is dus heel anders gegaan:
Toen mijn dochter in Madrid eindelijk aan boord kon richting Uruguay kon ze geen wiegje krijgen aangezien de plek waar een wiegje geplaatst wordt een gezin zat met kinderen waarvan de jongste 2 jaar was! Die krijgen een eigen stoel!!!
Die mensen wilden daar niet weg omdat zij beweerden ervoor betaald te hebben? En ik vraag me af waar en hoe zij dat dan gedaan hebben? Want wij konden het nergens vinden op de site.
Vervolgens waren ook nog eens de stoelen die wij voor de zekerheid hadden gereserveerd al vergeven aan andere mensen en is mijn dochter in het midden van een rij van 4 met haar dochter gezet!
Zij heeft geen oog dicht gedaan en was kapot toen ze aankwam.
Bleek ook nog dat ze haar koffer hadden gemold!
Het valt mij zo ontzettend tegen van een spaanse maatschappij waarvan men denkt dat ze zeer kindvriendelijk zijn om dit te laten gebeuren en ze waren ook niet echt vriendelijk en behulpzaam.
Dus bij deze: Air Europa, ik wil je hartelijk bedanken dat je ervoor gezorgd hebt dat mijn dochter en kleinkinderen een hele fijne vliegreis van 13 uur hebben beleeft! En ik zal jullie ten allen tijden aanbevelen.
Eerlijk is eerlijk. Ervaren vliegers zijn we niet. Enkele keren per jaar met Ryanair naar bestemmingen in Europa. Voor het eerst verder gevlogen namelijk naar New York. Heen met een overstap in Madrid met KLM en Delta. Hier was niet negatiefs te vermelden.
Retour helaas met Air europa. Vertrokken met een uur vertraging. Toen wij de airbus A330 binnenliepen viel ons meteen op dat het vliegtuig oud uitzag. De stoelen waren echt keihard en doorgezakt. Er was geen prive entertainment aanwezig en het gezamenlijk TV-scherm toonde een film voorzien van een laag sneeuw. Het eten was in vergelijking met Delta en KLM waardeloos. Ook was in deze budget airbus geen regelbare airco aanwezig. Je kon er zelf dus niets aan veranderen. Daardoor was de temperatuur in het vliegtuig zeg hoog en de lucht heel droog. Het eten was helaas niet beter. Zeer klein maaltje met enkele stukjes pasta en een champignon. Geen cola oid maar alleen water koffie en thee.
Vervolgens de crew: Waardeloos. Zeer bot en willen eigenlijk niets anders dan Spaans spreken.
Samenvattend vinden wij zelf een budgetmaatschappij zoals Ryanair beter dan Air Europa ondanks dat je bij Ryanair zelf je eten moet betalen.
Tip: Moet je langer vliegen betaal dan iets meer en vleig met bijv Delta of KLM.
Sterke punten prijs
Zwakke punten Eten (niet te eten)
Personeel (erg bot en kort)
Vliegtuig (budgetkist)
Gisteren zouden wij met Air Europa naar Madrid vliegen. Wij vliegen vaker naar Spanje met bijvoorbeeld Transavia of KLM, dit altijd zonder problemen en met dezelfde reisdocumenten. Omdat wij nog niet eerder met Air Europa gevlogen hebben, voor het boeken voor de zekerheid nog even gebeld met de klantenservice om te checken of wij ook met deze reisdocumenten bij hun terecht konden. Voordat wij konden boarden is er twee keer naar onze identiteitsbewijzen gevraagd, alles in orde, koffers ingeleverd en wij waren klaar voor vertrek. Althans, dat dachten we. Bij het boarden de instapkaarten laten zien en nogmaals de identiteitsbewijzen en toen werd ons verteld dat mijn man met dit reisdocument niet mee op de vlucht mocht. Wij stomverbaasd en om uitleg gevraagd, maar kregen gelijk het botte antwoord of ik wel mee wenste te vliegen en zo niet, of we uit de rij willen stappen want er stonden meer mensen in de rij. Uitleg hoe het verder met onze ingecheckte bagage zou gaan en hoe we dit terug zouden krijgen moesten we ook zelf maar uitzoeken. Geen moeite gedaan, geen empathie, geen uitleg, alleen maar dat we niet met hun mee zullen vliegen en we konden naar een of andere balie lopen om te kijken of we nog geld terug konden krijgen. De plek waar we naar toe werden gestuurd bleek niet eens de juiste en vervolgens hebben wij de hele ochtend en grootste deel van de middag alle hoeken en balies van Schiphol gezien, voor zo'n kleine 50 euro gebeld en zijn de hele dag van het kastje naar de muur gestuurd zonder resultaat. Daarnaast is er sprake van een overlijdensgeval in de familie waarom het zo belangrijk voor ons was om zo snel mogelijk bij de familie te kunnen zijn en dit alles gaf het geheel nog een extra lading. Geen enkele medewerker van Air Europa toonde enig begrip of deed zijn best dit op te lossen of wilde het probleem erkennen. Het enige wat gevraagd werd was of ik nog wist met wie ik gesproken had voordat ik de boeking deed en dat heb ik helaas niet opgeschreven. Dit ook omdat ik een duidelijk antwoord kreeg van de klantenservice van Air Europa dat het reisdocument geldig was bij het vliegen
binnen de EU en wij dit al vele malen gedaan hebben met andere maatschappijen zonder problemen, zonder twijfel. Het enige wat men wist te vertellen was dat we maar nieuwe tickets moesten boeken bij een andere maatschappij. Ook bij de balies van andere maatschappijen zijn wij geweest om te informeren, daar waren wij met dit reisdocument van harte welkom alleen hadden wij helaas niet even zo'n groot bedrag beschikbaar voor de tickets die op dat moment nog beschikbaar waren voor die dag. Vervolgens Klantenservice van Air Europa nogmaals gebeld, waar ik tijdens de eerste halve minuut al merkte dat de dame in kwestie de gesprekstijd zo kort mogelijk wilde houden en absoluut niet naar het probleem wilde luisteren of uberhaupt naar een oplossing wilde gaan zoeken. Ik heb ondanks alles het verhaal zo rustig en duidelijk mogelijk geprobeerd uit te leggen omdat ik me ervan bewust was dat de mevrouw aan de andere kant van de lijn het ook voor de eerste keer zou horen maar ik werd meteen afgescheept met het advies dat ik een email moet sturen met mijn klacht erin en dat ik daar ergens binnen een paar weken wel een reactie op zal krijgen. Ik was erg beleefd, maar mevrouw wilde mij niet te woord staan en verbrak de verbinding omdat ik aangaf dat ik het niet eens ben met de afhandeling. Wij hebben gisteren een afschuwelijke dag gehad en voelen ons enorm in de kou gezet door Air Europa. Ik zal nooit meer bij hun een ticket boeken en zal ze ook nooit aan iemand aanbevelen want bij problemen geven zij niett thuis! Morgen vliegen wij alsnog met een andere maatschappij.
Air Europa verrassend goed
Flight to Madrid (nov 22) veel good service @airport Schiphol , friendly Ground staff at gate a bit chaos (more to do with the location of this gate at schiphol) on board very professional and friendly staff
Meal service is not free.
Arrived on time in Madrid.
I will definitely fly again with this airline, I read so much negativity that I
Was a bit afraid to fly
But on the contrary it was a very good experience!
Sterke punten
On time
Convenient hours ( a reasonable time)
Correct and friendly staff
Modern aircrafts
Genoeg meal offer on board
Ondermaats
Vlucht gehad van Amsterdam naar Madrid in een dreamliner toestel met in de voorstoelen een nieuw entertainmentsysteem, te doen voor een korte vlucht.
Vanaf Madrid gevlogen naar Punta Cana slechts een 1x drinken bij het eten, brood zo hard niet te bijten. Koffie of thee en daarna niets meer, in een toestel met volop de airco aan. Je kon de vlucht niet volgen op scherpje software was te oud, films waren recent.
Personeel aan boord spreek alleen Spaans en gebrekkig Engels. Mondkapjes waren weer verplicht aan boord.
Toestel was niet schoon rotzooi op de vloer en stoelen. Kauwgum aan mijn broek gekregen omdat mensen hun gum niet kwijt kunnen plakken ze het maar tegen de stoel aan, waar je door gebrek aan ruimte met je knieën tegen aan zit.
Op de terugreis moest ik nog eens 310 euro extra betalen in Punta Cana, ik kreeg de keuze uit koffers staan laten of betalen……… nooit meer Air Europa!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles
Bagage kwijt, geen contact.
Vliegreis Amsterdam-Madrid al op 4 april geboekt en bij inchecken bleek dat er geen stoel voor me was: vliegtuig was overboekt. Kreeg een stand-by ticket en mocht me bij boarding opnieuw melden.
In de tussentijd waren voor deze reis online nog steeds 3 plaatsen te boeken, alleen voor de dubbele prijs.
Waarschijnlijk zijn deze 3 plaatsen niet verkocht en kreeg ik uiteindelijk wel een plaats.
In Madrid was mij bagage niet op de band. Naar het office en daar gemeld, formulier ingevuld. Bagage zou zo snel mogelijk naar het vakantieadres gestuurd worden. Kreeg het advies als ik na een paar dagen niets gehoord had zelf te bellen: +4191136019
Heb uren aan de lijn gehangen en kreeg elke minuut te horen dat alle medewerkers druk zijn en dat als ik een medewerker wil spreken aan de lijn moet blijven.
Vergeefse moeite, je komt er niet door.
Vraag me af of deze telefoon wel bemand is.
10 hour trip only one meal!!!!
Bad experience ever with an airline I flew with from Amsterdam to San pedro sula Honduras!!!!
I flew with Air Europa on April 20, 2022 and on May 5, 2022 for having spent so much money for a ticket I think it is terrible that before a long flight of 10 hours you get 1x food and drink and you get very dehydrated at such an altitude other airlines with long flights of 10 hours you always get several meals evening food and breakfast and water and drinks enough at air europe you have to pay everything that travelers have spent on a ticket person is also so bad in terms of service this is terribel!!!
Zwakke punten
long flight of 10 hours you get 1x meal and 1x drink and you get very hydrated at such an altitude other airlines with long flights of 10 hours you always get several meals dinner and breakfast at least and enough water or drinks you not will be hydrated
Een grote nachtmerrie
Wij dachten een leuke vakantie nu weer een week thuis
En nog is de nachtmerrie niet klaar met ons.
Op 20 december 2021 zou de reis beginnen
Het begon al dramatisch, inchecken ging goed we hadden de boardingpassen al gekregen Van Amsterdam naar madrid en van madrid naar Panama en Panama naar Cali colombia toen wij wilde inchecken mochten we niet het vliegtuig in omdat op dat moment een vlucht van Panama naar cali was gecanceld,vreemd genoeg zeiden ze dat dat op de dag van aankoopboeking 19oktober 2021 De vlucht van Panama naar Cali was gecanceld En zo de gehele reis schema moest worden ongeboekt.
Daar stonden we dan met zijn drieën op Schiphol vliegtuig weg zonder ons,nadat de bagage er weer was uitgehaald, ga maar weer na huis zeiden ze en dan kan je morge met de eerst volgende vlucht mee naar Madrid, Marja ik heb mijn auto op de parkeerplaats gestald voor drie weken €350,- het was inmiddels al rond 22.00 uur
Dan nog naar de balie van air Europa om de omstandigheid voor te leggen, daar ging het ook weer niet goed maar uiteindelijk kregen we nieuwe e tickets
Voor de volgende dag, een hotel moeten nemen bij van der valk ja alles op eigen kosten.
De volgende dag netjes optijd bij Schiphol
Om vervolgens de eerste vlucht van Amsterdam naar madrid te maken, wat dacht je weer overal paniek het was een chaos om 8 uur in de ochtend in de rij om weer opnieuw in te checken, we hadden 3 stuks bagage 2 dozen en een koffer alles was nu goed dachten wij ,vermoeiend gingen wij weer verder maar er resten nog 15 minuten voor dat de deuren dicht gingen van het vliegtuig, ik kreeg er bijna een hart infarct van
Maar we hebben ons best gedaan zijknat was ik van het zweet,
Hè hè dachten we nu gaat alles goedkomen maar helaas voor ons was dit nog maar het begin van alle ellende.
Bij aankomst in Madrid bleek bij het inchecken dat ik niet op de lijst stond en mocht niet mee mij vrouw en zoon wel , maar dat pikte ik natuurlijk niet wat denken ze wel €4500 betaald voor horror vluchten en dan ook zelf niet mee kunnen, naar veel gevloek van mijn ,in het Spaans en Nederlands hebben ze mijn toch ook meegenomen alle drie zaten we op een andere stoel, onderweg naar Panama daar hebben we 22 uur verbleven op het vliegveld wan als je naar een hotel wilden dan moest je een per test doen, dat hebben we maar niet gedaan je zou maar positief testen dan kan je niets meer.
Op 23 december zijn we uiteindelijk in Cali aan gekomen in de Avond rond 24.00 uur Colombiaanse tijd.
Dus zegmaar 24 december Nederlandse tijd 06.00 uur
Wat blijkt 2 dozen zijn aangekomen maar de koffer met waardevolle spullen niet
Alweer Een domper
Wij reclameren maar niets dagen zijn wij er mee bezig geweest en heel veel bellen
Tot verbazing is de koffer aangekomen op 21 januari 2022 in Cali Colombia een maand na vertrek,.
Ik en mij vrouw zijn nu al weer 10 dagen in Nederland. Maar we waren met zijn drieën
Mijn zoon moest achter blijven want hij was positief getest en moest in Cuarentaine 10 dagen, en ja dan moet zijn ticket ongeboekt worden maar Niemand weet waarschijnlijk hoe dat in zijn werking gaat het is vandaag 22 januari en het is nog steeds niet geregeld door air Europa ik heb al denk ik voor €300 gebeld met Nederland spanje en colombia
Maar niemand kan iets doen schijnt!!!
Want de nummers op tickets bestaan niet zeggen ze of komen niet overeen
Ja dan zit je hier maar af te wachten.
Air Europa ik wil dat jullie mijn zoon een ticket geven om weer naar huis te komen
Zo niet dan kom ik naar de balie van Schiphol en zal dan veel promotie maken voor jullie horror bedrijf.
Wordt misschien vervolgd.
Sterke punten
Niets is goed, veel betalen zeer slechte service
Zwakke punten
Zeer betreurenswaardig
Drama
Air Europa is the worst! Our bags are 2 days late. The Spanish staff refuses to talk English and theyÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂâÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂre not nice at all! They talk sh!tÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂâÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂæ they cannot handle to switch bags to another airplane. They told us our bags would be here by the morning, it is now evening and the bags are still not here. The flight was 1,5hours delayed. When I tried to call them they didnÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂâÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂt answer. I would not recommend it to anyone!!! They will break their promises!! Air Europa is the source of trust issues!!!
Sterke punten
Causing trust issues
Zwakke punten
Enough.
Flight cancelled
I fly alot and never experienced this before with another company. A few days before the flight I get an email saying the flight is cancelled and you are placed on a flight a few hours later. This will make it almost impossible to catch our connection flight. I will never fly with them again.
Zwakke punten
Cancelling of flights.
Still getting information by email of a flight that is cancelled.
Their app says I can check in to the flight that is cancelled.
Horrible experience
Please do yourself a favour and don't fly with this horrible company. We had a delay which made us miss our connecting flight. No information was given during the flight, we had to figure out ourselves how to get to the customer service desk in Madrid, where we waited an hour and a half in line. Behind us people from other AirEuropa flights, which is also an indication of their poor service. We got a reschedule to the next day. Until today I am waiting for a compensation conform the European legislation. Until today they keep trying to avoid taking their responsibility. The flight back was not a pick-nick either, the airplane was incredibly dirty, too late and the staff didn't get the ticket system started so gave us handwritten tickets and luggage stickers. A free seats policy is a recipe for disaster, yet this company didn't consider this. My luggage got lost in Madrid and returned to me day afterwards. This wasn't surprising as our plane yet again had inexplicable delays and we had to run to catch our connexion. Oh but the staff was so friendly to advise us to run to the other terminal after wasting time handing out tickets in the arrival hall one by one. The terminal was a 20 minute run away. Horrible experience, horrible customer service, Never again!!
Sterke punten
Haven't found them yet
Zwakke punten
See my review for a non-exhaustive list
Goeie ervaring met Air Europa.
Het was pas na het on-line aankopen van Air Europa tickets voor de route Brussel-Madrid-Bogota en terug, dat ik de niet altijd goede reviews voor deze maatschappij onder ogen kreeg.
Ik kan alleen maar zeggen dat mijn ervaring voor de 4 vluchten zeer positief was. Alle vluchten mooi op tijd, geen gedoe bij het inchecken, doorgaans vriendelijk personeel, en voor de lange vluchten werden vrij nieuwe toestellen Boeing 787 Dreamliner ingezet.
O.K., ik ken plaatsen waar men beter kan eten, maar dit was dan ook een discount ticket, dus alles dik boven de gestelde verwachtingen
Als het goed nieuws is mag het ook gezegd worden.
Do not take the flight
Hi, in februari i booked with supersaver a flight to Santo Domingo. I only had one hand luggage and 1 suitcase. When i came to the airport they charged me for 250 euro extra to transport my suitcase. Never on a long distance flight i had to pay extra. The suitcase was 23 kg. I blame Air Europa and Supersaver for not warning me this would happen. In the contract it should be clearly mentioned the luggage i can take with me on the flight. At the airport this happened to other passengers to. Air Europa knows about the problem they are causing the passengers but fail to do something about this. I advise everybody not to fly with Air Europa because you can not trust the ticket price. STAY AWAY AND DO NOT GET FOOLED BY THEM!!!
Zwakke punten
Het besodemieteren van hun klanten.
een schande
vlucht zomaar geschrapt en nieuwe boeking 36 uur later, geen compensatie, geen excuses...never again
Verkeerde tot geen aanwijzingen leid tot missen vliegtuig
De klacht is dat wij niet goed geinformeerd zijn in de loop naar het inchequen en boarden van vlucht KL 3331 van Ibiza op d.d. 21 oktober 2017naar Madrid om daar de vlucht van Madrid naar Amsterdam te kunnen nemen. Wij hebben bij KLM een retour Amsterdam / Ibiza gekocht Waarna wij In Madrid dienden over te stappen op een KLM vlucht naar Amsterdam.
Wij hebben nergens informatie gevonden over hoe laat we moesten inchecken of boarden. We hebben online willen inchecken bij Air Europa maar dat was niet mogelijk omdat de tickets door KLM bij Air Europa waren gekocht daarom was er een foutmelding op de site van Air Europa .Wij hebben gebeld met Air Europa en zij melden ons dat wij niet online kunnen inchecken.
Wij zijn niet geinformeerd over de tijd van inchecken en van boarden. De vertrektijd van de vlucht op 21-10-2017 was 15.10 uur. Wij waren in de hal bij de incheckbalie van Air Europa om 14.00 uur. Er was op dat moment geen personeel aanwezig van Air Europa. Pas om 14.30 was er weer personeel aanwezig van Air Europa. Toen werd ons verteld dat de tijd van het inchecken voorbij was. We werden doorverwezen naar de verkoopbalie van Air Europe en daar verwezen ze ons weer terug naar de incheckbalie. Na dat heen en weer gestuur was de boarding tijd verstreken. En werd ons gezegd dat we nieuwe tickets moesten kopen.
We hebben gebeld met KLM en zij hebben onze tickets omgeboekt naar de d.d. 22-10-2017. De kosten van deze omboeking zijn voor ons gezin van 4 zon 885 euro. Daarbij opgeteld nog de kosten van een hotelovernachting en autohuur, maakt dat wij 1000 euro kwijt zijn door deze gebrekkige communicatie van een partner waar jullie mee samen werken. De medewerkers van Air Europe hebben geen empathie, verlenen geen service, sturen je van het kastje naar de muur, geven verkeerde informatie en verhinderen het aan boord gaan en dit allemaal met slecht Engels.
Sterke punten
nope
Zwakke punten
Zie hierboven
Air Europa - beveelt niet aan
In januari met een klein vliegtuig van Air Europa vertrokken naar Madrid en vandaar doorgevlogen naar Sao Paulo (Brazilie). Vanwege de lange vlucht (11 uur) van Madrid naar Sao Paulo hadden we bij het boeken via vliegwinkel.nl goed gekeken of er entertainmentsysteem was op deze vlucht, dit was het geval net als Wi-Fi dus wij hebben enthousiast geboekt. Helaas bleek de entertainment alleen via centrale monitoren te zijn geregeld welke de hele heen vlucht niet aan zijn geweest. We zaten verder in een oud vliegtuig waar zelf bij de WC's de asbakken voor het roken nog inzaten.
Op de terug vlucht hetzelfde verhaal weer alleen entertainment via centrale monitoren, dit maal werd er wel een film afgespeeld maar deze was in het Spaans zonder ook maar enige ondertiteling in het Engels of iets dergelijks. Wij hadden ook de pech dat aan het begin van de vlucht een kindje voor ons moest overgeven waarna we nog 8 uur in de lucht van braaksel moesten vertoeven.
Verder is de beenruimte bij de stoelen krap, waardoor mijn vriend de hele vlucht (heen en terug, beide 11 uur vliegen) met zijn knieën tegen de stoel voor hem heeft aangezeten.
Ik had meer verwacht van het vliegen met deze maatschappij vooral voor een lange vlucht en zou zelf niet meer met deze maatschappij vliegen. Ik raadt Air Europa ook niet aan anderen aan. Je weet van te voren niet of je in een modern vliegtuig zit of in een oude zoals wij waar het entertainmentsysteem en de beenruimte te wensen overlaat.
Sterke punten
n.v.t.
Zwakke punten
Beenruimte stoelen
Entertainment
Oud toestel
Niks mis mee
Gevlogen AMS-MAdrid, Madrid-LasPalmas en LasPalmas-Madrid met 2 volwassenen en 2 kinderen. Drie keer prima. Genoeg beenruimte (1.89m) ook in de Boeing 737. Vriendelijk personeel, sprak goed Engels. Comfortabele vlucht, ondanks vertraging heenvlucht de aansluiting wel gehaald.
Air europe afraden
Heenweg gevlogen met KLM naar Madrid klein hapje en drankje gekregen van attente stewardessen. We verbleven 5 uur op Madrid voor volgende vlucht naar miami bij inchecken veel vragen over esta aanvraag , niet nodig want was goedgekeurd uiteraard in het Spaans want personeel spreekt nauwelijks engels.vliegtuig al snel wat te eten gekregen en daarna gedurende een uur of 5 helemaal.niets , stewardessen spreken ook hier nauwelijks engels.na 2 weken terugvlucht naar Madrid eigenlijk precies hetzelfde.van Madrid naar Amsterdam in een.koekblik.gevlogen, hier helemaal niets gekregen en wederom slecht engels sprekende stewardessen .geef mij de KLM of corendon maar
Sterke punten
Van Madrid naar miami en terug naar Madrid gevlogen met dreamliner , dat was top.de vliegtuigen vertrokk er nog op tyd
Zwakke punten
Slecht ongeÃÂïnteresseerd stewardessen maar ook piloot stelde zich laat op de vlucht door ook in slecht eng er ls
Krap en geen entertainment
Vlucht van Santa Cruz (Bolivia) naar Madrid. Personeel was 'oké' en het eten goed. Maar: zeer krappe stoelen, ik ben 1,72 maar zat met mijn knieën tegen de volgende stoel aangedrukt. Entertainment alleen via oude centrale monitoren. Klein beeld en slecht geluid. Ik raad deze maatschappij niet aan.
Sterke punten
Consumpties en personeel
Zwakke punten
Beenruimte stoelen (veel te krap)
Entertainment
prima! aanrader
Na het boeken van 6 (!) retourvluchten naar Miami, gekozen voor de goedkoopste aanbieder, ben ik pas de reviews gaan lezen. Tickets waren al besteld en betaald, dus na alle negatieve reviews hier gelezen te hebben, waren we op het ergste voorbereid, maar...het was prima! We vlogen vanuit AMS naar MAD met een redelijk gedateerd vliegtuig, aansluiting in MAD was prima, inderdaad wel ver lopen, maar geen enkel probleem en we vlogen door naar Miami met een gloednieuw toestel, de Dreamliner! zeer comfortabel, met IFE per stoel en prima service aan boord. Ik kies volgende keer echt weer voor Air Europa. Het gezeur over slecht eten is zo achterhaald. Neem dan je eigen broodje mee, ik vind het eten aan boord van de KLM of Emirates net zo goed/slecht als aan boord van Air Europa.
Goedkoop maar niet geweldig
Voor E 500 retourtje Amsterdam Miami via Madrid. Aangezien je altijd naar Miami een overstap hebt kan je beter checken op prijs dan op tijd. 3 uur tussenstop. Madrid de terminal is bagger slecht en veel lopen en weinig toiletten. De vertraging terug naar Amsterdam was ivm slecht weer in NL dus kon Air Europa niets aan doen. Niet geweldig maar als je al EUR 250 aan airport tax betaald tegenwoordig is die EUR 250 voor heen en weer best weinig. Delta is vaak net iets duurder maar wel eigen tv en wifi on board dus die prefereer ik
Sterke punten
Prijs
Zwakke punten
Kwaliteit
Zeer slechte ervaring
In onze ervaring is dit een zeer slechte maatschappij. Vlucht Amsterdam - Madrid - Mexico (Cancun). Zowel de heen als terugweg vertraging van een uur tot twee uur. Waardoor je in Madrid moet rennen om je aansluitende vlucht te halen en op de terugweg naar Amsterdam onze koffers niet zijn meegekomen.
Verder oude en smerige vliegtuigen; de etensresten van de vorige passagiers liggen overal. Het uitklaptafeltje van mijn vriend was kapot. Hij moest de maaltijd op zijn schoot zetten. Onvriendelijke slecht Engels sprekende crew. Geen entertainmentsysteem aan boord, met uitzondering van de gezamenlijke tv's waarop oude haperende films draaien, alleen in Spaans. Maar het ergste, erg weinig beenruimte. Mijn vriend van 1,94, kon er niet zitten en heeft de volle 11 uur omgedraaid met de benen in het gangpad moeten zitten. Dit is niet de kwaliteit die je verwacht voor zo'n lange vlucht in deze prijscategorie. Wij raden iedereen af om met deze maatschappij te vliegen. Ondertussen wachten wij nog op bericht over onze koffers..
Sterke punten
Geen
air europa gewoon goed en op tijd
eerste keer met air europa gevlogen brussel-madrid-caracas
goedkoper dan iberia ,geen klagen Deze maatschappijen kun je nooit vergelijken met aziatische dan schieten ze tekort maar zeker evengoed als tap,iberia,delta etc
Sterke punten
op tijd goede verbinding naar caracas
Zwakke punten
mss het eten maar ja het is geen sterrenrestaurant
Vlieg met een ander!
Vlucht: amsterdam-madrid-buenos aires, retour. Geenzins een goedkope vlucht. Heenweg: kapotte entertainment en bij opmerking hierover: je betaald voor de vlucht en niet voor het entertainment. Geen oplossing geboden en bot personeel. Oud vliegtuig.
Terugvlucht, online ingecheckt: hadden ze 1 balie voor bagage drop off open, het normaal inchecken ging 2 x zo snel. Toen ik eindelijk aan het eind van de rij was, bleek de drop of alleen voor de eerste vlucht te zijn en niet voor mijne en mocht ik weer achteraan aansluiten. Dit terwijl ik gevraagd had welke rij ik moest staan. Zeer onduidelijke rijen, zeer lange wacht tijden, ik was 3 uur van te voren aanwezig en moest alsnog haasten naar mijn gate. Niet mee vliegen als het niet hoeft.
Sterke punten
-
Zwakke punten
Oude vliegtuigen
Oud zeer beperkt entertainment
Weinig ruimte stoelen
Zeer warm vliegtuig
Weinig water/vocht aangeboden
Bijbetalen voor alcohol/frisdrank buiten de vaste ronden
Bot personeel(niet allemaal)
AirEuropa weigert vergoeding te betalen tegen EU regels in
Ik boekte een ticket met AirEuropa naar Havana via Madrid. De vlucht op Schiphol had vertraging waardoor ik mijn aansluiting naar Havana miste en daar 24 uur later aankwam dan de bedoeling was. Op grond van Europese wetgeving heb ik recht op een vergoeding a 600,-, welke ik dan ook heb geclaimd in een brief aan AirEuropa.
In mijn brief vertel ik ze dat ik mijn klacht via mail indien omdat hun Nederlandse versie van de site niet werkt en de Spaanstalige site mijn adresgegevens uit Nederland ook niet verwerkt. Ik kan daarom mijn klacht niet eens indienen volgens hun eigen formulieren en ik vraag ze daarom ook om contact met mij op te nemen om verder te kijken naar de afhandeling, bijvoorbeeld nadere uitleg van de situatie en het overleggen van bonnetjes e.d.
Met mij is nooit contact opgenomen, ik ben niet gehoord over mijn klacht en ik heb ook niet de kans gehad om alle documenten te overleggen.
Van AirEuropa kreeg ik een mail waarin men aangeeft dat ik geen recht heb op een financiële tegemoetkoming omdat de reden van de vertraging, overmacht was. Als reden voor de vertraging geven zij aan: De vertraging van deze vlucht werd veroorzaakt door een onverwachte tekortkoming, met consequenties voor de veiligheid van de vlucht en dus een bijzondere omstandigheid voor het bedrijf
Ik heb uitvoerig met het personeel bij de gate gesproken en mij is medegedeeld dat de reden van de vertraging een slappe veer in de stoel van de piloot was, die vervangen moest worden. Dit valt niet onder overmacht en dus wordt mijn claim onterecht van tafel geveegd. Hun werkwijze is niet ingaan op de klacht, zeggen dat ze hun best hebben gedaan, dat ze je alternatief vervoer hebben aangeboden en verzorging en omdat je dat accepteert, is Air Europa klaar me je.
Wel erg kort door de bocht aangezien je geen keuze hebt als je in Madrid vastzit. De verzorging is bovendien slecht geregeld. Ik heb taxikosten moeten maken om in het hotel te komen, kosten die men weigert te vergoeden. Bonnetjes om te eten en te drinken, kregen wij pas bij aankomst in het hotel om 18.00 uur, terwijl wij al vanaf 9 uur in de ochtend onderweg waren.
Ik boek nooit meer een vlucht met deze maatschappij!
Sterke punten
geen
Zwakke punten
Klantvriendelijkheid
Klantgerichtheid
Verzorging
Communicatie
Naleving van (EU) wetgeving
Hebben (weet ik achteraf) veel vertraging waardoor je grote risico loopt op het missen van vluchten. Om vervolgens vast te lopen in de afhandeling van je klachten.
Helse vlucht!
Mijn dochter had bij Air Europa tickets gekocht voor haarzelf, haar dochter van 5 en haar zoontje van 6 mnd om naar Uruguay te gaan vanaf Madrid.
Op de boekingsite konden we nergens iets terugvinden om een wiegje te reserveren voor mijn kleinzoon tijdens de lange reis van 13 uur!
We hadden wel voor de zekerheid 2 stoelen gereserveerd in een rij van 2.
Bij het inchecken vroeg ik dus of zij een wiegje kon krijgen voor mijn kleinzoon en dat was geen probleem. De grondstewardess had het ter plekke gereserveerd. En ik checkte nogmaals bij deze stewardess of het vast stond. En dat bevestigde zij.
Het is dus heel anders gegaan:
Toen mijn dochter in Madrid eindelijk aan boord kon richting Uruguay kon ze geen wiegje krijgen aangezien de plek waar een wiegje geplaatst wordt een gezin zat met kinderen waarvan de jongste 2 jaar was! Die krijgen een eigen stoel!!!
Die mensen wilden daar niet weg omdat zij beweerden ervoor betaald te hebben? En ik vraag me af waar en hoe zij dat dan gedaan hebben? Want wij konden het nergens vinden op de site.
Vervolgens waren ook nog eens de stoelen die wij voor de zekerheid hadden gereserveerd al vergeven aan andere mensen en is mijn dochter in het midden van een rij van 4 met haar dochter gezet!
Zij heeft geen oog dicht gedaan en was kapot toen ze aankwam.
Bleek ook nog dat ze haar koffer hadden gemold!
Het valt mij zo ontzettend tegen van een spaanse maatschappij waarvan men denkt dat ze zeer kindvriendelijk zijn om dit te laten gebeuren en ze waren ook niet echt vriendelijk en behulpzaam.
Dus bij deze: Air Europa, ik wil je hartelijk bedanken dat je ervoor gezorgd hebt dat mijn dochter en kleinkinderen een hele fijne vliegreis van 13 uur hebben beleeft! En ik zal jullie ten allen tijden aanbevelen.
Air Europa, jullie snappen sarcasme toch wel?
Sterke punten
GEEN
Zwakke punten
ALLES
Slechter als Ryanair
Eerlijk is eerlijk. Ervaren vliegers zijn we niet. Enkele keren per jaar met Ryanair naar bestemmingen in Europa. Voor het eerst verder gevlogen namelijk naar New York. Heen met een overstap in Madrid met KLM en Delta. Hier was niet negatiefs te vermelden.
Retour helaas met Air europa. Vertrokken met een uur vertraging. Toen wij de airbus A330 binnenliepen viel ons meteen op dat het vliegtuig oud uitzag. De stoelen waren echt keihard en doorgezakt. Er was geen prive entertainment aanwezig en het gezamenlijk TV-scherm toonde een film voorzien van een laag sneeuw. Het eten was in vergelijking met Delta en KLM waardeloos. Ook was in deze budget airbus geen regelbare airco aanwezig. Je kon er zelf dus niets aan veranderen. Daardoor was de temperatuur in het vliegtuig zeg hoog en de lucht heel droog. Het eten was helaas niet beter. Zeer klein maaltje met enkele stukjes pasta en een champignon. Geen cola oid maar alleen water koffie en thee.
Vervolgens de crew: Waardeloos. Zeer bot en willen eigenlijk niets anders dan Spaans spreken.
Samenvattend vinden wij zelf een budgetmaatschappij zoals Ryanair beter dan Air Europa ondanks dat je bij Ryanair zelf je eten moet betalen.
Tip: Moet je langer vliegen betaal dan iets meer en vleig met bijv Delta of KLM.
Sterke punten
prijs
Zwakke punten
Eten (niet te eten)
Personeel (erg bot en kort)
Vliegtuig (budgetkist)
Boek nooit met Air Europa!
Gisteren zouden wij met Air Europa naar Madrid vliegen. Wij vliegen vaker naar Spanje met bijvoorbeeld Transavia of KLM, dit altijd zonder problemen en met dezelfde reisdocumenten. Omdat wij nog niet eerder met Air Europa gevlogen hebben, voor het boeken voor de zekerheid nog even gebeld met de klantenservice om te checken of wij ook met deze reisdocumenten bij hun terecht konden. Voordat wij konden boarden is er twee keer naar onze identiteitsbewijzen gevraagd, alles in orde, koffers ingeleverd en wij waren klaar voor vertrek. Althans, dat dachten we. Bij het boarden de instapkaarten laten zien en nogmaals de identiteitsbewijzen en toen werd ons verteld dat mijn man met dit reisdocument niet mee op de vlucht mocht. Wij stomverbaasd en om uitleg gevraagd, maar kregen gelijk het botte antwoord of ik wel mee wenste te vliegen en zo niet, of we uit de rij willen stappen want er stonden meer mensen in de rij. Uitleg hoe het verder met onze ingecheckte bagage zou gaan en hoe we dit terug zouden krijgen moesten we ook zelf maar uitzoeken. Geen moeite gedaan, geen empathie, geen uitleg, alleen maar dat we niet met hun mee zullen vliegen en we konden naar een of andere balie lopen om te kijken of we nog geld terug konden krijgen. De plek waar we naar toe werden gestuurd bleek niet eens de juiste en vervolgens hebben wij de hele ochtend en grootste deel van de middag alle hoeken en balies van Schiphol gezien, voor zo'n kleine 50 euro gebeld en zijn de hele dag van het kastje naar de muur gestuurd zonder resultaat. Daarnaast is er sprake van een overlijdensgeval in de familie waarom het zo belangrijk voor ons was om zo snel mogelijk bij de familie te kunnen zijn en dit alles gaf het geheel nog een extra lading. Geen enkele medewerker van Air Europa toonde enig begrip of deed zijn best dit op te lossen of wilde het probleem erkennen. Het enige wat gevraagd werd was of ik nog wist met wie ik gesproken had voordat ik de boeking deed en dat heb ik helaas niet opgeschreven. Dit ook omdat ik een duidelijk antwoord kreeg van de klantenservice van Air Europa dat het reisdocument geldig was bij het vliegen
binnen de EU en wij dit al vele malen gedaan hebben met andere maatschappijen zonder problemen, zonder twijfel. Het enige wat men wist te vertellen was dat we maar nieuwe tickets moesten boeken bij een andere maatschappij. Ook bij de balies van andere maatschappijen zijn wij geweest om te informeren, daar waren wij met dit reisdocument van harte welkom alleen hadden wij helaas niet even zo'n groot bedrag beschikbaar voor de tickets die op dat moment nog beschikbaar waren voor die dag. Vervolgens Klantenservice van Air Europa nogmaals gebeld, waar ik tijdens de eerste halve minuut al merkte dat de dame in kwestie de gesprekstijd zo kort mogelijk wilde houden en absoluut niet naar het probleem wilde luisteren of uberhaupt naar een oplossing wilde gaan zoeken. Ik heb ondanks alles het verhaal zo rustig en duidelijk mogelijk geprobeerd uit te leggen omdat ik me ervan bewust was dat de mevrouw aan de andere kant van de lijn het ook voor de eerste keer zou horen maar ik werd meteen afgescheept met het advies dat ik een email moet sturen met mijn klacht erin en dat ik daar ergens binnen een paar weken wel een reactie op zal krijgen. Ik was erg beleefd, maar mevrouw wilde mij niet te woord staan en verbrak de verbinding omdat ik aangaf dat ik het niet eens ben met de afhandeling. Wij hebben gisteren een afschuwelijke dag gehad en voelen ons enorm in de kou gezet door Air Europa. Ik zal nooit meer bij hun een ticket boeken en zal ze ook nooit aan iemand aanbevelen want bij problemen geven zij niett thuis! Morgen vliegen wij alsnog met een andere maatschappij.
Sterke punten
Niet
Zwakke punten
zie bovenstaand