Air Europa werd opgericht in 1986 en maakt deel uit van de Globalia Corporation. Sinds 1991 streeft Air Europa ernaar zich te positioneren als een van de modernste luchtvaartmaatschappijen van Europa. Air Europa is niet alleen actief in Spanje, maar ook in andere delen van Europa, Noord-Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. In 2010 vervoerde Air Europa 9 miljoen passagiers; daarmee was het bedrijf de op een na grootste Spaanse luchtvaartmaatschappij. Air Europa respecteert het milieu en voldoet dankzij geavanceerde technologie aan de hoogste kwaliteits- en veiligheidsnormen. Air Europe is onderdeel van SkyTeam.

Air Europa Video


Air Europa Reviews

  • Het was pas na het on-line aankopen van Air Europa tickets voor de route Brussel-Madrid-Bogota en terug, dat ik de niet altijd goede reviews voor deze maatschappij onder ogen kreeg.
    Ik kan alleen maar zeggen dat mijn ervaring voor de 4 vluchten zeer positief was. Alle vluchten mooi op tijd, geen gedoe bij het inchecken, doorgaans vriendelijk personeel, en voor de lange vluchten werden vrij nieuwe toestellen Boeing 787 Dreamliner ingezet.
    O.K., ik ken plaatsen waar men beter kan eten, maar dit was dan ook een discount ticket, dus alles dik boven de gestelde verwachtingen
    Als het goed nieuws is mag het ook gezegd worden.

    Door Koen Debouck op 1 maart 2019 Reageer
  • Hi, in februari i booked with supersaver a flight to Santo Domingo. I only had one hand luggage and 1 suitcase. When i came to the airport they charged me for 250 euro extra to transport my suitcase. Never on a long distance flight i had to pay extra. The suitcase was 23 kg. I blame Air Europa and Supersaver for not warning me this would happen. In the contract it should be clearly mentioned the luggage i can take with me on the flight. At the airport this happened to other passengers to. Air Europa knows about the problem they are causing the passengers but fail to do something about this. I advise everybody not to fly with Air Europa because you can not trust the ticket price. STAY AWAY AND DO NOT GET FOOLED BY THEM!!!

    Zwakke punten
    Het besodemieteren van hun klanten.

    Door Henk op 22 mei 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • vlucht zomaar geschrapt en nieuwe boeking 36 uur later, geen compensatie, geen excuses...never again

    Door Jan op 23 januari 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • De klacht is dat wij niet goed geinformeerd zijn in de loop naar het inchequen en boarden van vlucht KL 3331 van Ibiza op d.d. 21 oktober 2017naar Madrid om daar de vlucht van Madrid naar Amsterdam te kunnen nemen. Wij hebben bij KLM een retour Amsterdam / Ibiza gekocht Waarna wij In Madrid dienden over te stappen op een KLM vlucht naar Amsterdam.

    Wij hebben nergens informatie gevonden over hoe laat we moesten inchecken of boarden. We hebben online willen inchecken bij Air Europa maar dat was niet mogelijk omdat de tickets door KLM bij Air Europa waren gekocht daarom was er een foutmelding op de site van Air Europa .Wij hebben gebeld met Air Europa en zij melden ons dat wij niet online kunnen inchecken.

    Wij zijn niet geinformeerd over de tijd van inchecken en van boarden. De vertrektijd van de vlucht op 21-10-2017 was 15.10 uur. Wij waren in de hal bij de incheckbalie van Air Europa om 14.00 uur. Er was op dat moment geen personeel aanwezig van Air Europa. Pas om 14.30 was er weer personeel aanwezig van Air Europa. Toen werd ons verteld dat de tijd van het inchecken voorbij was. We werden doorverwezen naar de verkoopbalie van Air Europe en daar verwezen ze ons weer terug naar de incheckbalie. Na dat heen en weer gestuur was de boarding tijd verstreken. En werd ons gezegd dat we nieuwe tickets moesten kopen.

    We hebben gebeld met KLM en zij hebben onze tickets omgeboekt naar de d.d. 22-10-2017. De kosten van deze omboeking zijn voor ons gezin van 4 zo’n 885 euro. Daarbij opgeteld nog de kosten van een hotelovernachting en autohuur, maakt dat wij 1000 euro kwijt zijn door deze gebrekkige communicatie van een partner waar jullie mee samen werken. De medewerkers van Air Europe hebben geen empathie, verlenen geen service, sturen je van het kastje naar de muur, geven verkeerde informatie en verhinderen het aan boord gaan en dit allemaal met slecht Engels.






    Sterke punten
    nope

    Zwakke punten
    Zie hierboven

    Door HE Wiese op 25 oktober 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • In januari met een klein vliegtuig van Air Europa vertrokken naar Madrid en vandaar doorgevlogen naar Sao Paulo (Brazilie). Vanwege de lange vlucht (11 uur) van Madrid naar Sao Paulo hadden we bij het boeken via vliegwinkel.nl goed gekeken of er entertainmentsysteem was op deze vlucht, dit was het geval net als Wi-Fi dus wij hebben enthousiast geboekt. Helaas bleek de entertainment alleen via centrale monitoren te zijn geregeld welke de hele heen vlucht niet aan zijn geweest. We zaten verder in een oud vliegtuig waar zelf bij de WC's de asbakken voor het roken nog inzaten.

    Op de terug vlucht hetzelfde verhaal weer alleen entertainment via centrale monitoren, dit maal werd er wel een film afgespeeld maar deze was in het Spaans zonder ook maar enige ondertiteling in het Engels of iets dergelijks. Wij hadden ook de pech dat aan het begin van de vlucht een kindje voor ons moest overgeven waarna we nog 8 uur in de lucht van braaksel moesten vertoeven.

    Verder is de beenruimte bij de stoelen krap, waardoor mijn vriend de hele vlucht (heen en terug, beide 11 uur vliegen) met zijn knieën tegen de stoel voor hem heeft aangezeten.

    Ik had meer verwacht van het vliegen met deze maatschappij vooral voor een lange vlucht en zou zelf niet meer met deze maatschappij vliegen. Ik raadt Air Europa ook niet aan anderen aan. Je weet van te voren niet of je in een modern vliegtuig zit of in een oude zoals wij waar het entertainmentsysteem en de beenruimte te wensen overlaat.

    Sterke punten
    n.v.t.

    Zwakke punten
    Beenruimte stoelen
    Entertainment
    Oud toestel

    Door M. Koops op 20 april 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Gevlogen AMS-MAdrid, Madrid-LasPalmas en LasPalmas-Madrid met 2 volwassenen en 2 kinderen. Drie keer prima. Genoeg beenruimte (1.89m) ook in de Boeing 737. Vriendelijk personeel, sprak goed Engels. Comfortabele vlucht, ondanks vertraging heenvlucht de aansluiting wel gehaald.

    Door Eric op 11 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Heenweg gevlogen met KLM naar Madrid klein hapje en drankje gekregen van attente stewardessen. We verbleven 5 uur op Madrid voor volgende vlucht naar miami bij inchecken veel vragen over esta aanvraag , niet nodig want was goedgekeurd uiteraard in het Spaans want personeel spreekt nauwelijks engels.vliegtuig al snel wat te eten gekregen en daarna gedurende een uur of 5 helemaal.niets , stewardessen spreken ook hier nauwelijks engels.na 2 weken terugvlucht naar Madrid eigenlijk precies hetzelfde.van Madrid naar Amsterdam in een.koekblik.gevlogen, hier helemaal niets gekregen en wederom slecht engels sprekende stewardessen .geef mij de KLM of corendon maar

    Sterke punten
    Van Madrid naar miami en terug naar Madrid gevlogen met dreamliner , dat was top.de vliegtuigen vertrokk er nog op tyd

    Zwakke punten
    Slecht ongenteresseerd stewardessen maar ook piloot stelde zich laat op de vlucht door ook in slecht eng er ls

    Door Robert op 6 november 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Vlucht van Santa Cruz (Bolivia) naar Madrid. Personeel was 'oké' en het eten goed. Maar: zeer krappe stoelen, ik ben 1,72 maar zat met mijn knieën tegen de volgende stoel aangedrukt. Entertainment alleen via oude centrale monitoren. Klein beeld en slecht geluid. Ik raad deze maatschappij niet aan.

    Sterke punten
    Consumpties en personeel

    Zwakke punten
    Beenruimte stoelen (veel te krap)
    Entertainment

    Door E. op 19 september 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Na het boeken van 6 (!) retourvluchten naar Miami, gekozen voor de goedkoopste aanbieder, ben ik pas de reviews gaan lezen. Tickets waren al besteld en betaald, dus na alle negatieve reviews hier gelezen te hebben, waren we op het ergste voorbereid, maar...het was prima! We vlogen vanuit AMS naar MAD met een redelijk gedateerd vliegtuig, aansluiting in MAD was prima, inderdaad wel ver lopen, maar geen enkel probleem en we vlogen door naar Miami met een gloednieuw toestel, de Dreamliner! zeer comfortabel, met IFE per stoel en prima service aan boord. Ik kies volgende keer echt weer voor Air Europa. Het gezeur over slecht eten is zo achterhaald. Neem dan je eigen broodje mee, ik vind het eten aan boord van de KLM of Emirates net zo goed/slecht als aan boord van Air Europa.

    Door liesbeth op 4 augustus 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Voor E 500 retourtje Amsterdam Miami via Madrid. Aangezien je altijd naar Miami een overstap hebt kan je beter checken op prijs dan op tijd. 3 uur tussenstop. Madrid de terminal is bagger slecht en veel lopen en weinig toiletten. De vertraging terug naar Amsterdam was ivm slecht weer in NL dus kon Air Europa niets aan doen. Niet geweldig maar als je al EUR 250 aan airport tax betaald tegenwoordig is die EUR 250 voor heen en weer best weinig. Delta is vaak net iets duurder maar wel eigen tv en wifi on board dus die prefereer ik

    Sterke punten
    Prijs

    Zwakke punten
    Kwaliteit

    Door van den Berg op 30 mei 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • In onze ervaring is dit een zeer slechte maatschappij. Vlucht Amsterdam - Madrid - Mexico (Cancun). Zowel de heen als terugweg vertraging van een uur tot twee uur. Waardoor je in Madrid moet rennen om je aansluitende vlucht te halen en op de terugweg naar Amsterdam onze koffers niet zijn meegekomen.

    Verder oude en smerige vliegtuigen; de etensresten van de vorige passagiers liggen overal. Het uitklaptafeltje van mijn vriend was kapot. Hij moest de maaltijd op zijn schoot zetten. Onvriendelijke slecht Engels sprekende crew. Geen entertainmentsysteem aan boord, met uitzondering van de gezamenlijke tv's waarop oude haperende films draaien, alleen in Spaans. Maar het ergste, erg weinig beenruimte. Mijn vriend van 1,94, kon er niet zitten en heeft de volle 11 uur omgedraaid met de benen in het gangpad moeten zitten. Dit is niet de kwaliteit die je verwacht voor zo'n lange vlucht in deze prijscategorie. Wij raden iedereen af om met deze maatschappij te vliegen. Ondertussen wachten wij nog op bericht over onze koffers..

    Sterke punten
    Geen

    Door Elles op 10 mei 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • eerste keer met air europa gevlogen brussel-madrid-caracas
    goedkoper dan iberia ,geen klagen Deze maatschappijen kun je nooit vergelijken met aziatische dan schieten ze tekort maar zeker evengoed als tap,iberia,delta etc

    Sterke punten
    op tijd goede verbinding naar caracas

    Zwakke punten
    mss het eten maar ja het is geen sterrenrestaurant

    Door michel claey op 20 maart 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Vlucht: amsterdam-madrid-buenos aires, retour. Geenzins een goedkope vlucht. Heenweg: kapotte entertainment en bij opmerking hierover: je betaald voor de vlucht en niet voor het entertainment. Geen oplossing geboden en bot personeel. Oud vliegtuig.
    Terugvlucht, online ingecheckt: hadden ze 1 balie voor bagage drop off open, het normaal inchecken ging 2 x zo snel. Toen ik eindelijk aan het eind van de rij was, bleek de drop of alleen voor de eerste vlucht te zijn en niet voor mijne en mocht ik weer achteraan aansluiten. Dit terwijl ik gevraagd had welke rij ik moest staan. Zeer onduidelijke rijen, zeer lange wacht tijden, ik was 3 uur van te voren aanwezig en moest alsnog haasten naar mijn gate. Niet mee vliegen als het niet hoeft.

    Sterke punten
    -

    Zwakke punten
    Oude vliegtuigen
    Oud zeer beperkt entertainment
    Weinig ruimte stoelen
    Zeer warm vliegtuig
    Weinig water/vocht aangeboden
    Bijbetalen voor alcohol/frisdrank buiten de vaste ronden
    Bot personeel(niet allemaal)

    Door S.j. De Haan op 25 december 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ik boekte een ticket met AirEuropa naar Havana via Madrid. De vlucht op Schiphol had vertraging waardoor ik mijn aansluiting naar Havana miste en daar 24 uur later aankwam dan de bedoeling was. Op grond van Europese wetgeving heb ik recht op een vergoeding a € 600,-, welke ik dan ook heb geclaimd in een brief aan AirEuropa.
    In mijn brief vertel ik ze dat ik mijn klacht via mail indien omdat hun Nederlandse versie van de site niet werkt en de Spaanstalige site mijn adresgegevens uit Nederland ook niet verwerkt. Ik kan daarom mijn klacht niet eens indienen volgens hun eigen formulieren en ik vraag ze daarom ook om contact met mij op te nemen om verder te kijken naar de afhandeling, bijvoorbeeld nadere uitleg van de situatie en het overleggen van bonnetjes e.d.
    Met mij is nooit contact opgenomen, ik ben niet gehoord over mijn klacht en ik heb ook niet de kans gehad om alle documenten te overleggen.
    Van AirEuropa kreeg ik een mail waarin men aangeeft dat ik geen recht heb op een financiële tegemoetkoming omdat de reden van de vertraging, overmacht was. Als reden voor de vertraging geven zij aan: ‘De vertraging van deze vlucht werd veroorzaakt door een onverwachte tekortkoming, met consequenties voor de veiligheid van de vlucht en dus een bijzondere omstandigheid voor het bedrijf’
    Ik heb uitvoerig met het personeel bij de gate gesproken en mij is medegedeeld dat de reden van de vertraging een slappe veer in de stoel van de piloot was, die vervangen moest worden. Dit valt niet onder overmacht en dus wordt mijn claim onterecht van tafel geveegd. Hun werkwijze is niet ingaan op de klacht, zeggen dat ze hun best hebben gedaan, dat ze je alternatief vervoer hebben aangeboden en verzorging en omdat je dat accepteert, is Air Europa klaar me je.
    Wel erg kort door de bocht aangezien je geen keuze hebt als je in Madrid vastzit. De verzorging is bovendien slecht geregeld. Ik heb taxikosten moeten maken om in het hotel te komen, kosten die men weigert te vergoeden. Bonnetjes om te eten en te drinken, kregen wij pas bij aankomst in het hotel om 18.00 uur, terwijl wij al vanaf 9 uur in de ochtend onderweg waren.
    Ik boek nooit meer een vlucht met deze maatschappij!

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Klantvriendelijkheid
    Klantgerichtheid
    Verzorging
    Communicatie
    Naleving van (EU) wetgeving
    Hebben (weet ik achteraf) veel vertraging waardoor je grote risico loopt op het missen van vluchten. Om vervolgens vast te lopen in de afhandeling van je klachten.

    Door A. Ferrari op 23 juni 2015 Reageer (2 reacties)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Mijn dochter had bij Air Europa tickets gekocht voor haarzelf, haar dochter van 5 en haar zoontje van 6 mnd om naar Uruguay te gaan vanaf Madrid.
    Op de boekingsite konden we nergens iets terugvinden om een wiegje te reserveren voor mijn kleinzoon tijdens de lange reis van 13 uur!
    We hadden wel voor de zekerheid 2 stoelen gereserveerd in een rij van 2.
    Bij het inchecken vroeg ik dus of zij een wiegje kon krijgen voor mijn kleinzoon en dat was geen probleem. De grondstewardess had het ter plekke gereserveerd. En ik checkte nogmaals bij deze stewardess of het vast stond. En dat bevestigde zij.
    Het is dus heel anders gegaan:
    Toen mijn dochter in Madrid eindelijk aan boord kon richting Uruguay kon ze geen wiegje krijgen aangezien de plek waar een wiegje geplaatst wordt een gezin zat met kinderen waarvan de jongste 2 jaar was! Die krijgen een eigen stoel!!!
    Die mensen wilden daar niet weg omdat zij beweerden ervoor betaald te hebben? En ik vraag me af waar en hoe zij dat dan gedaan hebben? Want wij konden het nergens vinden op de site.
    Vervolgens waren ook nog eens de stoelen die wij voor de zekerheid hadden gereserveerd al vergeven aan andere mensen en is mijn dochter in het midden van een rij van 4 met haar dochter gezet!
    Zij heeft geen oog dicht gedaan en was kapot toen ze aankwam.
    Bleek ook nog dat ze haar koffer hadden gemold!
    Het valt mij zo ontzettend tegen van een spaanse maatschappij waarvan men denkt dat ze zeer kindvriendelijk zijn om dit te laten gebeuren en ze waren ook niet echt vriendelijk en behulpzaam.

    Dus bij deze: Air Europa, ik wil je hartelijk bedanken dat je ervoor gezorgd hebt dat mijn dochter en kleinkinderen een hele fijne vliegreis van 13 uur hebben beleeft! En ik zal jullie ten allen tijden aanbevelen.

    Air Europa, jullie snappen sarcasme toch wel?

    Sterke punten
    GEEN

    Zwakke punten
    ALLES

    Door Erna op 4 juni 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Eerlijk is eerlijk. Ervaren vliegers zijn we niet. Enkele keren per jaar met Ryanair naar bestemmingen in Europa. Voor het eerst verder gevlogen namelijk naar New York. Heen met een overstap in Madrid met KLM en Delta. Hier was niet negatiefs te vermelden.

    Retour helaas met Air europa. Vertrokken met een uur vertraging. Toen wij de airbus A330 binnenliepen viel ons meteen op dat het vliegtuig oud uitzag. De stoelen waren echt keihard en doorgezakt. Er was geen prive entertainment aanwezig en het gezamenlijk TV-scherm toonde een film voorzien van een laag sneeuw. Het eten was in vergelijking met Delta en KLM waardeloos. Ook was in deze budget airbus geen regelbare airco aanwezig. Je kon er zelf dus niets aan veranderen. Daardoor was de temperatuur in het vliegtuig zeg hoog en de lucht heel droog. Het eten was helaas niet beter. Zeer klein maaltje met enkele stukjes pasta en een champignon. Geen cola oid maar alleen water koffie en thee.

    Vervolgens de crew: Waardeloos. Zeer bot en willen eigenlijk niets anders dan Spaans spreken.

    Samenvattend vinden wij zelf een budgetmaatschappij zoals Ryanair beter dan Air Europa ondanks dat je bij Ryanair zelf je eten moet betalen.

    Tip: Moet je langer vliegen betaal dan iets meer en vleig met bijv Delta of KLM.

    Sterke punten
    prijs

    Zwakke punten
    Eten (niet te eten)
    Personeel (erg bot en kort)
    Vliegtuig (budgetkist)

    Door Georges op 2 november 2014 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Gisteren zouden wij met Air Europa naar Madrid vliegen. Wij vliegen vaker naar Spanje met bijvoorbeeld Transavia of KLM, dit altijd zonder problemen en met dezelfde reisdocumenten. Omdat wij nog niet eerder met Air Europa gevlogen hebben, voor het boeken voor de zekerheid nog even gebeld met de klantenservice om te checken of wij ook met deze reisdocumenten bij hun terecht konden. Voordat wij konden boarden is er twee keer naar onze identiteitsbewijzen gevraagd, alles in orde, koffers ingeleverd en wij waren klaar voor vertrek. Althans, dat dachten we. Bij het boarden de instapkaarten laten zien en nogmaals de identiteitsbewijzen en toen werd ons verteld dat mijn man met dit reisdocument niet mee op de vlucht mocht. Wij stomverbaasd en om uitleg gevraagd, maar kregen gelijk het botte antwoord of ik wel mee wenste te vliegen en zo niet, of we uit de rij willen stappen want er stonden meer mensen in de rij. Uitleg hoe het verder met onze ingecheckte bagage zou gaan en hoe we dit terug zouden krijgen moesten we ook zelf maar uitzoeken. Geen moeite gedaan, geen empathie, geen uitleg, alleen maar dat we niet met hun mee zullen vliegen en we konden naar een of andere balie lopen om te kijken of we nog geld terug konden krijgen. De plek waar we naar toe werden gestuurd bleek niet eens de juiste en vervolgens hebben wij de hele ochtend en grootste deel van de middag alle hoeken en balies van Schiphol gezien, voor zo'n kleine 50 euro gebeld en zijn de hele dag van het kastje naar de muur gestuurd zonder resultaat. Daarnaast is er sprake van een overlijdensgeval in de familie waarom het zo belangrijk voor ons was om zo snel mogelijk bij de familie te kunnen zijn en dit alles gaf het geheel nog een extra lading. Geen enkele medewerker van Air Europa toonde enig begrip of deed zijn best dit op te lossen of wilde het probleem erkennen. Het enige wat gevraagd werd was of ik nog wist met wie ik gesproken had voordat ik de boeking deed en dat heb ik helaas niet opgeschreven. Dit ook omdat ik een duidelijk antwoord kreeg van de klantenservice van Air Europa dat het reisdocument geldig was bij het vliegen
    binnen de EU en wij dit al vele malen gedaan hebben met andere maatschappijen zonder problemen, zonder twijfel. Het enige wat men wist te vertellen was dat we maar nieuwe tickets moesten boeken bij een andere maatschappij. Ook bij de balies van andere maatschappijen zijn wij geweest om te informeren, daar waren wij met dit reisdocument van harte welkom alleen hadden wij helaas niet even zo'n groot bedrag beschikbaar voor de tickets die op dat moment nog beschikbaar waren voor die dag. Vervolgens Klantenservice van Air Europa nogmaals gebeld, waar ik tijdens de eerste halve minuut al merkte dat de dame in kwestie de gesprekstijd zo kort mogelijk wilde houden en absoluut niet naar het probleem wilde luisteren of uberhaupt naar een oplossing wilde gaan zoeken. Ik heb ondanks alles het verhaal zo rustig en duidelijk mogelijk geprobeerd uit te leggen omdat ik me ervan bewust was dat de mevrouw aan de andere kant van de lijn het ook voor de eerste keer zou horen maar ik werd meteen afgescheept met het advies dat ik een email moet sturen met mijn klacht erin en dat ik daar ergens binnen een paar weken wel een reactie op zal krijgen. Ik was erg beleefd, maar mevrouw wilde mij niet te woord staan en verbrak de verbinding omdat ik aangaf dat ik het niet eens ben met de afhandeling. Wij hebben gisteren een afschuwelijke dag gehad en voelen ons enorm in de kou gezet door Air Europa. Ik zal nooit meer bij hun een ticket boeken en zal ze ook nooit aan iemand aanbevelen want bij problemen geven zij niett thuis! Morgen vliegen wij alsnog met een andere maatschappij.

    Sterke punten
    Niet

    Zwakke punten
    zie bovenstaand

    Door Zwanet op 17 september 2014 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • zomer 2014 (Brussel-Madrid-Havanna en terug)
    Toen ik voor onze vlucht de recensies hier las, begon ik letterlijk te huilen en smeekte mijn partner om een andere vlucht te boeken.
    Gelukkig deden we dit NIET!
    Brussel-Madrid: goed vlucht, normale beenruimte voor korteafstandsvlucht.
    Overstappen verliep goed. We hadden 2u en werden afgehaald met een busje.
    Madrid-Havana: genoeg beenruimte. Geen individuele schermen, wel per 5 rijen een scherm = ok. Wel oortjes tegen betaling (wij hadden onze eigen mee). Gedurende een vlucht van 9u hebben we 2x eten gekregen. Standaard vliegtuigeten. Verwacht geen ster, je zit nog altijd op een vliegtuig!
    Het duurde wel even tegen dat alle bordjes opgeruimd werden, maar laat ons eerlijk zijn: 1) eten brengen naar alle rijen 2) nog eens rondkomen met koffie/thee 3) opruimen -> zeker aanvaardbaar dat het 'even' kan duren!!
    Vriendelijk personeel, ook wanneer ik begon te klagen over maagpijn stonden ze odl klaar met een cola (tegen betaling).
    Wij hadden geen klagen!

    Sterke punten
    Op tijd
    Genoeg aanbiedingen voor eten/drinken
    Vriendelijk/behulpzaam personeel
    Beenruimte

    Door Lieselot op 15 augustus 2014 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • 14 februari getracht van Madrid naar Vigo te vliegen met Air Europa. Het weer in Vigo was slecht, stormachtig en laaghangende bewolking. We vlogen met een Embraer 195. Tot de omgeving van Vigo ging het goed, maar toen het op landen aankwam gaf de piloot niet thuis. Hij durfde niet of wat dan ook, maar het was zeer vervelend om een doorstart mee te moeten maken terwijl je niets ziet. Zeer beangstigend. Een ervaren piloot landt op zijn instrumenten maar dat was teveel gevraagd. Gevolg was dat de piloot, ipv een andere luchthaven in de omgeving te kiezen, er voor koos om maar weer naar Madrid terug te vliegen. En wat daar gebeurde was echt te gek voor woorden. Niemand die je opving, alleen een voucher voor een andere vlucht en ze deden het af met 'het weer...'. Voor de rest moest je het maar uitzoeken.
    Ze boden een vervangende vlucht aan met een groter toestel, maar dat was voor mij te laat.Die keus hadden ze eerder moeten maken. Dus dezelfde dag terug naar Amsterdam, kostenpost Euro 710,-.
    Nooit meer Air Europa. Als je niet in staat bent te anticiperen op weersomstandigheden op de bestemming, ben je voor mij geen betrouwbare partner om mee te vliegen. En dan praat je over een vlucht van 55 minuten!

    Sterke punten
    --

    Zwakke punten
    - Dramatisch engels
    - Gebrekkige communicatie over wat er aan de hand is.
    - Geen bereidheid om naar een oplossing te zoeken

    Door R. Sens op 14 februari 2014 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ik had 2 tickets geboekt en betaald voor Brussel/Dakar in aug-2013 voor 130 Eur. Door onvoorziene omstandigheden kon ik op die datum niet vertrekken Ik heb Air Europa gebeld en geschreven. Al moeilijk om iemand aan de lijn te krijgen. Ze hebben niets voor mij gedaan en waren onvriendelijk. Uiteindelijk ben ik mijn volledige 1300 Eur kwijt.
    Enkel door hun nalatigheid om tijdig een oplossing te zoeken die voor beiden goed was. Onvriendelijk en bedrieglijke manier van zaken doen.
    Ik kan enkel andere mensen aanraden NOOIT met Air Europa te vliegen!!!

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    -niet klantvriendelijk
    -onverantwoord en bedrieglijke manier van klanten omgang

    Door Danny op 5 september 2013 Reageer (1 reactie)

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Heb voor deze maatschappij gekozen omwille van de uitzonderlijk lage prijs. Vermits ik enigszins Spaans spreek had ik geen probleem om het in Madrid zelf uit te zoeken. Maaltijden betekenen niet veel, ook weinig gratis drank . Het ergste was de zeer krappe beenruimte voor een vlucht van ca. 11 uur.

    Sterke punten
    Prijs

    Zwakke punten
    beenruimte

    Door kris op 1 september 2013 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • AIR EUROPA zou beter no-air Europa heten.
    Tijdens de vlucht vanuit Madrid naar Peru heen en terug hebben wij ons niet gestoord aan de beperkte beenruimte en het niet zo lekkere eten, anders moet men inderdaad maar business gaan vliegen. Wel hebben wij last gehad van een gebrek aan frisse lucht. Ik overdrijf niet. Tijdens een vlucht is het normaal vrij fris en is er de mogelijkheid om je eigen luchttoevoer te regelen. Nu was het zeer warm en er bestond geen enkele mogelijkheid om wat extra lucht naar jezelf te laten blazen. Wij hebben ons echt niet goed gevoeld en met een barstend hoofd de vlucht moeten doorstaan. Dit vinden wij alvast de moeite om aan de andere reizigers als informatie mee te geven. .

    Sterke punten
    - bagage is goed aangekomen

    Zwakke punten
    - geen manuele luchttoevoer mogelijk, maar vooral vrij warm en geen frisse lucht
    - vertraging van 2,5u in de heenreis zonder enige verklaring over het waarom
    - weinig beenruimte
    - geen persoonlijk tv-scherm

    Door Ilse op 21 augustus 2013 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Ook wij maakten onlangs gebruik van Air Europa maar herkennen bovenstaande klachten niet. Buiten dat het vervelend is om over te moeten stappen in Madrid (wisten we van tevoren) hebben wij geen klachten. Op de reis naar Mexico ging alles goed. Prima opvang in Madrid. Aan het eind van de slurf stond een medewerkster ons op te wachten die ons naar de juiste gate begeleidde. Vliegtuig vertrok op tijd. Bediening was vriendelijk. Prima plaatsen in het vliegtuig met redelijke beenruimte.
    Wij vliegen zeer regelmatig maar deze vliegmaatschappij doet niet onder voor anderen. Het eten was sober maar ruim voldoende en men kwam meerdere keren langs om te vragen of wij nog wat wilden drinken.
    Op geen van de vluchten vertraging. Op de terugweg zelfs ruim een uur minder van Cancun naar Madrid.
    Wellicht moeten de klagers zich eens afvragen wat ze verwachten voor hun geld. Als je goedkoop de oceaan over wilt en dan voor hetzelfde geld ook nog een luxe vakantie dan moet je van de vlucht niet teveel verwachten.
    Advies: Volgende keer (veel) meer geld uitgeven en business class boeken.

    Sterke punten
    Vliegen op tijd
    Goede opvang bij overstappen

    Zwakke punten
    Redelijk oude vliegtuigen
    Niet mogelijk om on-line in te checken.

    Door Willem op 30 maart 2013 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • In maart 2013 gevlogen met Air Europa (van Madrid naar Lima (Peru) en nu met een brief en een klacht met Air Europa aan het 'bekvechten'....
    De vlucht naar Peru begon leuk.... De stoel waarop de vlucht van 12 uur moest worden gedaan was kapot. Er werd niets aan gedaan. De klacht werd met een extra dekentje opgelost..... verder konden 'ze' er niets aan doen en werden verdere klachten door de sjacherijnige stewardessen begroet met 'mevrouw, we zitten vol'.

    Tijdens de vlucht was er 1x het uitdelen van water. Als je dan zelf ging naar de keuken/pantry was het water op en werd er eerst gevraagd of je wel echt water wilde door de sjacherijnige bemanning.
    De bemanning zelf heeft zeker 10 uur van de vlucht in de keuken verhalen bijgepraat in het spaans. Het ontbijd, toegegooid in je stoel, was niet warm of lekker. De informatie in het Engels was niet te volgen en uitleg over onze verbindende vlucht was nergens te krijgen.
    Ik maak zeker 4x per jaar een vlucht maar de service, de uitleg en de informatie was nog nooit zo slecht als bij Air Europa.

    Het enige goede was dat onze bagage er zowaar was.... verder NOOIT meer Air Europa. We boften dat de vlucht Madrid - Amsterdam werd uitgevoerd ism KLM... wat een verademing!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    zie stukje: service in en buiten het vliegtuig, eten, stoelen en vloot zelf.

    Door Suzanne Heuf op 24 maart 2013 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Na alle slechte referenties zijn we toch gaan vliegen met Air Europa richting Mexico met uiteraard een overstap op Madrid, we ervaren altijd graag zelf hoe en wat want wat de 1 goed vind, vind de ander slecht.
    Maar 1 ding is zeker : SLECHT !!!!

    Dit hebben we werkelijk nog nooit meegemaakt , van het begin tot het eind slecht.

    Asjeblieft mensen.... besteed iets meer want dit wil je echt niet !

    Wij zijn met 19 mensen gegaan omdat wij daar zijn getrouwd , het moest een feestelijke gebeurtenis zijn... maar wat een verschrikkelijke domper is de heen en terug vlucht geweest.

    Bij twijfels en voor info over hoe en wat kunnen jullie ons bereiken onder email :
    [email protected]

    Mvg. Patty

    Sterke punten
    We zijn geland.

    Door Patty op 28 februari 2013 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.



Bezoek Air Europa

Schrijf je eigen review over Air Europa