Air Europa werd opgericht in 1986 en maakt deel uit van de Globalia Corporation. Sinds 1991 streeft Air Europa ernaar zich te positioneren als een van de modernste luchtvaartmaatschappijen van Europa. Air Europa is niet alleen actief in Spanje, maar ook in andere delen van Europa, Noord-Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. In 2010 vervoerde Air Europa 9 miljoen passagiers; daarmee was het bedrijf de op een na grootste Spaanse luchtvaartmaatschappij. Air Europa respecteert het milieu en voldoet dankzij geavanceerde technologie aan de hoogste kwaliteits- en veiligheidsnormen.
Air Europe is onderdeel van SkyTeam.
Het was pas na het on-line aankopen van Air Europa tickets voor de route Brussel-Madrid-Bogota en terug, dat ik de niet altijd goede reviews voor deze maatschappij onder ogen kreeg.
Ik kan alleen maar zeggen dat mijn ervaring voor de 4 vluchten zeer positief was. Alle vluchten mooi op tijd, geen gedoe bij het inchecken, doorgaans vriendelijk personeel, en voor de lange vluchten werden vrij nieuwe toestellen Boeing 787 Dreamliner ingezet.
O.K., ik ken plaatsen waar men beter kan eten, maar dit was dan ook een discount ticket, dus alles dik boven de gestelde verwachtingen
Als het goed nieuws is mag het ook gezegd worden.
Gevlogen AMS-MAdrid, Madrid-LasPalmas en LasPalmas-Madrid met 2 volwassenen en 2 kinderen. Drie keer prima. Genoeg beenruimte (1.89m) ook in de Boeing 737. Vriendelijk personeel, sprak goed Engels. Comfortabele vlucht, ondanks vertraging heenvlucht de aansluiting wel gehaald.
Na het boeken van 6 (!) retourvluchten naar Miami, gekozen voor de goedkoopste aanbieder, ben ik pas de reviews gaan lezen. Tickets waren al besteld en betaald, dus na alle negatieve reviews hier gelezen te hebben, waren we op het ergste voorbereid, maar...het was prima! We vlogen vanuit AMS naar MAD met een redelijk gedateerd vliegtuig, aansluiting in MAD was prima, inderdaad wel ver lopen, maar geen enkel probleem en we vlogen door naar Miami met een gloednieuw toestel, de Dreamliner! zeer comfortabel, met IFE per stoel en prima service aan boord. Ik kies volgende keer echt weer voor Air Europa. Het gezeur over slecht eten is zo achterhaald. Neem dan je eigen broodje mee, ik vind het eten aan boord van de KLM of Emirates net zo goed/slecht als aan boord van Air Europa.
eerste keer met air europa gevlogen brussel-madrid-caracas
goedkoper dan iberia ,geen klagen Deze maatschappijen kun je nooit vergelijken met aziatische dan schieten ze tekort maar zeker evengoed als tap,iberia,delta etc
Sterke punten op tijd goede verbinding naar caracas
Zwakke punten mss het eten maar ja het is geen sterrenrestaurant
zomer 2014 (Brussel-Madrid-Havanna en terug)
Toen ik voor onze vlucht de recensies hier las, begon ik letterlijk te huilen en smeekte mijn partner om een andere vlucht te boeken.
Gelukkig deden we dit NIET!
Brussel-Madrid: goed vlucht, normale beenruimte voor korteafstandsvlucht.
Overstappen verliep goed. We hadden 2u en werden afgehaald met een busje.
Madrid-Havana: genoeg beenruimte. Geen individuele schermen, wel per 5 rijen een scherm = ok. Wel oortjes tegen betaling (wij hadden onze eigen mee). Gedurende een vlucht van 9u hebben we 2x eten gekregen. Standaard vliegtuigeten. Verwacht geen ster, je zit nog altijd op een vliegtuig!
Het duurde wel even tegen dat alle bordjes opgeruimd werden, maar laat ons eerlijk zijn: 1) eten brengen naar alle rijen 2) nog eens rondkomen met koffie/thee 3) opruimen -> zeker aanvaardbaar dat het 'even' kan duren!!
Vriendelijk personeel, ook wanneer ik begon te klagen over maagpijn stonden ze odl klaar met een cola (tegen betaling).
Wij hadden geen klagen!
Sterke punten Op tijd
Genoeg aanbiedingen voor eten/drinken
Vriendelijk/behulpzaam personeel
Beenruimte
Heb voor deze maatschappij gekozen omwille van de uitzonderlijk lage prijs. Vermits ik enigszins Spaans spreek had ik geen probleem om het in Madrid zelf uit te zoeken. Maaltijden betekenen niet veel, ook weinig gratis drank . Het ergste was de zeer krappe beenruimte voor een vlucht van ca. 11 uur.
Ook wij maakten onlangs gebruik van Air Europa maar herkennen bovenstaande klachten niet. Buiten dat het vervelend is om over te moeten stappen in Madrid (wisten we van tevoren) hebben wij geen klachten. Op de reis naar Mexico ging alles goed. Prima opvang in Madrid. Aan het eind van de slurf stond een medewerkster ons op te wachten die ons naar de juiste gate begeleidde. Vliegtuig vertrok op tijd. Bediening was vriendelijk. Prima plaatsen in het vliegtuig met redelijke beenruimte.
Wij vliegen zeer regelmatig maar deze vliegmaatschappij doet niet onder voor anderen. Het eten was sober maar ruim voldoende en men kwam meerdere keren langs om te vragen of wij nog wat wilden drinken.
Op geen van de vluchten vertraging. Op de terugweg zelfs ruim een uur minder van Cancun naar Madrid.
Wellicht moeten de klagers zich eens afvragen wat ze verwachten voor hun geld. Als je goedkoop de oceaan over wilt en dan voor hetzelfde geld ook nog een luxe vakantie dan moet je van de vlucht niet teveel verwachten.
Advies: Volgende keer (veel) meer geld uitgeven en business class boeken.
Sterke punten Vliegen op tijd
Goede opvang bij overstappen
Zwakke punten Redelijk oude vliegtuigen
Niet mogelijk om on-line in te checken.
Eerste maal dat air europe vliegt van Brussel naar Madrid. Er was een heel leuke ontvangst in de luchthaven, goede speeches, goed ontbijt, tot we in het vliegtuig hadden plaatsgenomen... Wegens technische problemen (wat altijd kan voorvallen) zaten we 1,5 uur in het vliegtuig zonder veel informatie over wat er zou gebeuren om ons in Madrid te krijgen. Uiteindelijk zaten we in de luchthaven vast tot 17h45 voor de volgende vlucht.
Dat heeft uiteraard een invloed gehad op ons verblijf in Madrid die zowat met 3/4 van een dag werd ingekort.
Kunnen wij op een redelijke vergoeding rekenen of wat is Uw voorstel hieromtrent?
Goeie ervaring met Air Europa.
Het was pas na het on-line aankopen van Air Europa tickets voor de route Brussel-Madrid-Bogota en terug, dat ik de niet altijd goede reviews voor deze maatschappij onder ogen kreeg.
Ik kan alleen maar zeggen dat mijn ervaring voor de 4 vluchten zeer positief was. Alle vluchten mooi op tijd, geen gedoe bij het inchecken, doorgaans vriendelijk personeel, en voor de lange vluchten werden vrij nieuwe toestellen Boeing 787 Dreamliner ingezet.
O.K., ik ken plaatsen waar men beter kan eten, maar dit was dan ook een discount ticket, dus alles dik boven de gestelde verwachtingen
Als het goed nieuws is mag het ook gezegd worden.
Niks mis mee
Gevlogen AMS-MAdrid, Madrid-LasPalmas en LasPalmas-Madrid met 2 volwassenen en 2 kinderen. Drie keer prima. Genoeg beenruimte (1.89m) ook in de Boeing 737. Vriendelijk personeel, sprak goed Engels. Comfortabele vlucht, ondanks vertraging heenvlucht de aansluiting wel gehaald.
prima! aanrader
Na het boeken van 6 (!) retourvluchten naar Miami, gekozen voor de goedkoopste aanbieder, ben ik pas de reviews gaan lezen. Tickets waren al besteld en betaald, dus na alle negatieve reviews hier gelezen te hebben, waren we op het ergste voorbereid, maar...het was prima! We vlogen vanuit AMS naar MAD met een redelijk gedateerd vliegtuig, aansluiting in MAD was prima, inderdaad wel ver lopen, maar geen enkel probleem en we vlogen door naar Miami met een gloednieuw toestel, de Dreamliner! zeer comfortabel, met IFE per stoel en prima service aan boord. Ik kies volgende keer echt weer voor Air Europa. Het gezeur over slecht eten is zo achterhaald. Neem dan je eigen broodje mee, ik vind het eten aan boord van de KLM of Emirates net zo goed/slecht als aan boord van Air Europa.
air europa gewoon goed en op tijd
eerste keer met air europa gevlogen brussel-madrid-caracas
goedkoper dan iberia ,geen klagen Deze maatschappijen kun je nooit vergelijken met aziatische dan schieten ze tekort maar zeker evengoed als tap,iberia,delta etc
Sterke punten
op tijd goede verbinding naar caracas
Zwakke punten
mss het eten maar ja het is geen sterrenrestaurant
Aanvaardbaar
zomer 2014 (Brussel-Madrid-Havanna en terug)
Toen ik voor onze vlucht de recensies hier las, begon ik letterlijk te huilen en smeekte mijn partner om een andere vlucht te boeken.
Gelukkig deden we dit NIET!
Brussel-Madrid: goed vlucht, normale beenruimte voor korteafstandsvlucht.
Overstappen verliep goed. We hadden 2u en werden afgehaald met een busje.
Madrid-Havana: genoeg beenruimte. Geen individuele schermen, wel per 5 rijen een scherm = ok. Wel oortjes tegen betaling (wij hadden onze eigen mee). Gedurende een vlucht van 9u hebben we 2x eten gekregen. Standaard vliegtuigeten. Verwacht geen ster, je zit nog altijd op een vliegtuig!
Het duurde wel even tegen dat alle bordjes opgeruimd werden, maar laat ons eerlijk zijn: 1) eten brengen naar alle rijen 2) nog eens rondkomen met koffie/thee 3) opruimen -> zeker aanvaardbaar dat het 'even' kan duren!!
Vriendelijk personeel, ook wanneer ik begon te klagen over maagpijn stonden ze odl klaar met een cola (tegen betaling).
Wij hadden geen klagen!
Sterke punten
Op tijd
Genoeg aanbiedingen voor eten/drinken
Vriendelijk/behulpzaam personeel
Beenruimte
Brussel Madrid Buenos Aires
Heb voor deze maatschappij gekozen omwille van de uitzonderlijk lage prijs. Vermits ik enigszins Spaans spreek had ik geen probleem om het in Madrid zelf uit te zoeken. Maaltijden betekenen niet veel, ook weinig gratis drank . Het ergste was de zeer krappe beenruimte voor een vlucht van ca. 11 uur.
Sterke punten
Prijs
Zwakke punten
beenruimte
Prima maatschappij
Ook wij maakten onlangs gebruik van Air Europa maar herkennen bovenstaande klachten niet. Buiten dat het vervelend is om over te moeten stappen in Madrid (wisten we van tevoren) hebben wij geen klachten. Op de reis naar Mexico ging alles goed. Prima opvang in Madrid. Aan het eind van de slurf stond een medewerkster ons op te wachten die ons naar de juiste gate begeleidde. Vliegtuig vertrok op tijd. Bediening was vriendelijk. Prima plaatsen in het vliegtuig met redelijke beenruimte.
Wij vliegen zeer regelmatig maar deze vliegmaatschappij doet niet onder voor anderen. Het eten was sober maar ruim voldoende en men kwam meerdere keren langs om te vragen of wij nog wat wilden drinken.
Op geen van de vluchten vertraging. Op de terugweg zelfs ruim een uur minder van Cancun naar Madrid.
Wellicht moeten de klagers zich eens afvragen wat ze verwachten voor hun geld. Als je goedkoop de oceaan over wilt en dan voor hetzelfde geld ook nog een luxe vakantie dan moet je van de vlucht niet teveel verwachten.
Advies: Volgende keer (veel) meer geld uitgeven en business class boeken.
Sterke punten
Vliegen op tijd
Goede opvang bij overstappen
Zwakke punten
Redelijk oude vliegtuigen
Niet mogelijk om on-line in te checken.
vlucht UX 1172 op 3 december 2012 om 11h05 van Brussel naar Madrid..
Eerste maal dat air europe vliegt van Brussel naar Madrid. Er was een heel leuke ontvangst in de luchthaven, goede speeches, goed ontbijt, tot we in het vliegtuig hadden plaatsgenomen... Wegens technische problemen (wat altijd kan voorvallen) zaten we 1,5 uur in het vliegtuig zonder veel informatie over wat er zou gebeuren om ons in Madrid te krijgen. Uiteindelijk zaten we in de luchthaven vast tot 17h45 voor de volgende vlucht.
Dat heeft uiteraard een invloed gehad op ons verblijf in Madrid die zowat met 3/4 van een dag werd ingekort.
Kunnen wij op een redelijke vergoeding rekenen of wat is Uw voorstel hieromtrent?
Sterke punten
Goede ontvangst
Zwakke punten
Uitgestelde vlucht van bijna 7 uren