Corendon Airlines is een Turkse low-costluchtvaartmaatschappij, die vluchten biedt naar Turkije vanuit België, Duitsland en Nederland. Het hoofdkantoor is in Antalya. De maatschappij is sinds 2005 actief, en heeft ook buitenlandse kantoren in Brussel, Düsseldorf, Nederland, Bodrum en Istanboel. Corendon Airlines is onderdeel van Corendon Holding.

Corendon Airlines Video


Corendon Airlines Reviews

  • Wij hadden een vlucht geboekt vanaf Antalya om 09:30 uur terug naar huis. Er waren ook goedkopere opties voor de terugvlucht, maar we wilden niet tussen 06:00 en 08:00 uur vliegen omdat we dan midden in de nacht moeten opstaan.
    Maar, nadat we de inlog gegevens hadden gekregen bleek deze vlucht op 06:30 uur te staan. Kortom, Corendon verkoopt een 'mooie' vluchttijd voor een voor Corendon gunstigere prijs (voor Corendon) dan de concurrentie, terwijl er 'onderwater' al een beroerde tijd bekend is.
    Toen begon het circus met Corendon. In het kort, er werd ontkend dat de tijd op 06:30 uur stond. Dat moest een foutje zijn...
    Uiteraard kwam er 3 weken voor vertrek een mailtje dat de vluchttijden veranderd zijn. We hebben weer verzocht om een andere tijd te krijgen, of onze vlucht te annuleren. Maar dat werd weggewimpeld door het servicecenter. Op een officiëel ingediende klacht (dwaling) werd niet gereageerd. En helaas val je met deze klacht ook buiten de reikwijdte van het ECC, ILT en Consuwijzer. Er zat niets anders op dan de vroege tijd te accepteren. En jammer genoeg kan je zulke praktijken bij geen enkel loket aan het licht brengen.
    Voor ons in ieder geval geen Corendon meer.

    Zwakke punten
    Corendon in Nederland staat 'los' van Corendon Airlines.
    Servicecenter in Duitsland is niet telefonisch bereikbaar. Je moet daarom een Turks nummer bellen als je telefonisch contact wil.

    Door G Hueting op 5 november 2019 Reageer
  • Leuk in januari een vakantie naar Side in september geboekt bij Corendon aangezien kennissen daar de reis al geboekt hadden en de vluchttijden mooi waren heb ik dat ook gedaan.Maar nadat ik de reis helemaal betaald heb ongeveer drie weken geleden zijn de vluchttijden inmiddels al twee keer gewijzigd heen vlucht eerst 08.20 uur nu 19.10 uur terugvlucht was eerst 17.30 uur nu 06.00 uur dit scheelt me 1 dag.Ook al staat bij de boeking dat de vluchttijden gewijzigd kunnen worden voel ik me bedonderd.Had ik maar eerder deze reviews gelezen voor mij nooit meer boeken bij Corendon

    Sterke punten
    Vluchttijden veranderen.

    Door J v Gorp op 11 augustus 2019 Reageer
  • In augustus 2018 met KLM naar Bonaire geweest, geboekt via Corendon. Altijd vriendelijke en duidelijke klantenservice aan de lijn gehad voor vertrek. Bij aankomst op Bonaire een uitstekende ontvangt door de hostess van Corendon die je keurig de weg wijst naar de transferbus. Op de hotellocatie is ook alles duidelijk aangegeven en zelfs een map met alle info beschikbaar.
    KLM is super om mee te vliegen en Corendon een prima reisorganisatie vanwege een prettige klantenservice en gebruiksvriendelijke app.

    Sterke punten
    Klantenservice, samenwerking met KLM, vriendelijke hostess op de eindbestemming

    Zwakke punten
    Geen

    Door Gert op 19 juli 2019 Reageer
  • Verschrikkelijke reiservaring naar Egypte...
    Vlucht: geen eten/drinken aanwezig (wij hadden 3 jaar kind mee)
    Hotel: ramp qua eten (smakeloos en nooit warm) / "all-in" die geen all-in was / reisleiding (die niet bereikbaar was)
    alsook was het hotel 1 grote bouwwerf
    klachtendienst -> lachen ze u gewoon uit in uw gezicht: ah sorry te laat gereageerd, u diende ter plaatse contact op te nemen met uw reisleiding... (die bijna onmogelijk kon gecontacteerd worden)
    Boek niet is de boodschap!...

    Sterke punten
    Alles wat niet door Corendon geregelgd was was ok

    Zwakke punten
    Corendon, vlucht, reis(niet-)begeleiding, ...

    Door CV op 9 april 2019 Reageer
  • BOEK NIET BIJ Corendon, zolang zij op je boekingsbevestiging en daarna op je vliegtickets de reisduur BEWUST langer maken dan dat de werkelijke reistijd is. Het lijkt niet erg zolang er niets gebeurd, maar...... als je vertraging hebt van 3+ uur (je hebt dan recht op compensatie), dan trekken ze de bij gepluste tijd daar vanaf en val je automatisch binnen de 3 uur en heb je dus GEEN recht op compensatie! Vals hè.
    Voorbeeld: A'dam-Rhodos is 3 u. en 20 min. vliegen. Op de ticket staat 3 u. en 55 min.. Als je dan een vertraging hebt van 3 u. en 30 min. dan trekken zij die 35 bij gepluste min. eraf en dan is er ineens geen vertraging van 3+ uur en kun je fluiten naar je compensatie waar je recht op hebt!
    DUS WEES GEWAARSCHUWD!!!

    Zwakke punten
    VALSE VOORLICHTING REISDUUR.

    Door CJ de Groot op 30 januari 2019 Reageer (1 reactie)
  • Onze vluchttijden worden vlak voor vertrek verandert terugreis vanuit Turkije zou om 2 uur smiddags zijn maar word nu 8 uur sochtends waardoor je om 3 uur snachts uit je bed moet met 2 kids omdat je om 4 uur word opgehaald met de bus dus geen ontbijt meer in het hotel mogelijk nou lekker een dag vakantie weg waar je wel dik voor betaal en dan vlieg je ook nog is terug met andere maatschappij een Turkse genaamd Pegasus waar ze geen woord Engels praten en waarvan eerder dit jaar een toestel verongelukte en bijna de zee inviel van een ravijn aan het einde van de landingsbaan nou dankjewel Corendon beter paar tientjes meer betalen voor tui - transavia of KLM maar Corendon nooit meer dit was onze eerste maar ook gelijk laatste keer. We hadden betaald voor Correndon Dutch airlines en niet voor een Turkse maatschappij.

    Zwakke punten
    vliegtijden veranderen en ook de maatschappij waar je mee vlieg is een verassing tot het laatste moment.

    Door familie Vlot op 28 juli 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • op onderstaande mail heb ik geen enkele reactie mogen ontvangen, op de reminder ook niet:
    Mijn vlucht terug van Banjul naar Schiphol van maandag j.l. was een erg teleurstellende afsluiting van mijn vakantie:
    Omdat ik op langere vluchten altijd kramp in mijn benen krijg, heb ik op de luchthaven gevraagd om een plaats aan het gangpad. Dat was mogelijk. Helaas zag ik pas later dat ik stoel 33B gekregen had, en dat dit geen plaats aan het gangpad kon zijn. Jammer, maar een foutje is menselijk.
    Gelukkig was de linker achterste rij van het vliegtuig leeg, dus heb ik aan de stewardess gevraagd of ik daar kon plaatsnemen. Het antwoord was dat er al drie andere gasten die verspreid over het vliegtuig zaten om deze rij hadden gevraagd.
    En inderdaad kwamen twee dames op nogal gebiedende wijze deze rij opeisen. Omdat ze maar met z’n 2-en waren, heb ik gevraagd of ik de derde stoel kon houden, echter er werd mij op een weinig sympathieke manier duidelijk gemaakt dat ze alle drie de stoelen wilden hebben.
    Omdat de derde stoel leeg bleef, heb ik de stewardess gevraagd waarom. Het antwoord was, dat ze niet had geweten dat de derde gast nog in de cockpit zat. Het bleken dus personeelsleden te zijn!! Bij het bedrijf waar ik werk, gaan klanten altijd voor, maar bij Corendon kennelijk niet, vreemd.
    Daar ik veel last van mijn benen had, heb ik gevraagd of ik dan in ieder geval tijdelijk van die plaats gebruik kon maken. De stewardess gaf aan, dat ze even zou kijken of er elders in het toestel nog een gangplaats vrij was en mij dit zou laten weten. Helaas is zij hierop nooit teruggekomen?!
    Pas rond 16.30 uur, dus 2,5 uur na vertrek (bijna op de helft!!), verscheen het derde personeelslid, een jongeman. Ik had dus al die tijd daar probleemloos kunnen zitten… Overigens vertrok vervolgens 1 van de dames naar de cockpit om niet meer terug te komen, dus eigenlijk hebben ze de hele vlucht de derde plaats onnodig bezet gehouden…

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    servicegerichtheid is nul

    Door e.j.maas op 9 juli 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Wij zijn met twee personen net terug gekeerd uit Bosa Sardinië . Accommodatie Baya Romantica was voor de prijs uitstekend . En prima ontbijt, goede service. Maar dat was dan ook alles. Over corendon heb ik geen goed woord over.
    Geen informatie ,alleen maar red je maar. Geen reisleiding berijdbaar, en als je contact krijgt weten ze van niets, sorry wij zitten op fe andere kant van het eiland en weten niets van Bosa. De hotel receptie heeft contact moeten zoeken met Corendon hoe laat 25 personen werden opgehaald niets geen info van corendon ,tegen alle beloften in.
    Het vliegen was helemaal waardeloos zowel als op de heen als de terug reis, meer dan een uur vertraging, tot overmaat van ramp bestonden onze stoel nummers niet een bij aankomst in het vliegtuig. Kon mijn gehandicapte dochter. Die door uiterst vriendelijke en behulpzame airport medewerkers met de lift aan boord geholpen ,corendon weigerde alle medewerking. Zelfs het openen van de vliegtuig deur was een probleem, wordt je weggestouwd ergens en tot overmaat van ramp kan je handbagage met medicatie niet mee wordt zonder pardon in het ruim gesmeten en naderhand op Schiphol wordt je van het kastje naar de muur gestuurd om dat niemand weet waar het is gebleven. En ook niemand die interesse toont je te helpen ,ja slordig van ons .sorry is het enige, maar geen aanstalten te helpen.

    Sterke punten
    Zijn er niet

    Zwakke punten
    Koffers en rugzakken kunnen gewoon mee als handbagage, waardoor er geen ruimte is voor anderen die niet voordringen in het vliegtuig.
    Slechte reisbegeleiding
    Folders stroken bij lange na niet met de werkelijkheid.
    Vliegtijden worden nooit gehaald

    Door Zuidersma op 29 juni 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Beste mensen, wilt u een onbezorgde vakantie, geen ergernis en niet het gevoel dat u wordt opgelicht boek dan niet bij dit verschrikkelijk Turks bedrijf. Nadat ik 2 keer achter elkaar voor de gek ben gehouden heb ik de laatste 2 keer bij Tui geboekt een wereld van verschil. Ik heb eindelijk 2 keer echt vakantie gehad. Het is een onbetrouwbare club mensen daar in Lijnden en ik kan dit enkel verklaren door de Turkse mentaliteit en leiding van dit bedrijf. Vluchttijden die veranderen altijd in uw nadeel, niet krijgen wat je hebt geboekt, klachten wordt niet op ingegaan en laten je letterlijk wegrotten. Nogmaals wilt u een echte vakantie zonder ergernis, wilt u waar voor uw geld of wilt u die paar vakantiedagen per jaar die u heeft laten verpesten? Goedkoop is in dit geval echt duurkoop!

    Sterke punten
    Geen.

    Zwakke punten
    Alles van A tot Z.

    Door Harry op 12 mei 2018 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Net terug van 8 dagen Spanje all inclusive via Corendon. Dat all inclusive in Spanje wat anders betekent dan in Turkije was bekend, al was het verschil ook echt groter dan verwacht. Maar zowel de heen al terugvlucht was echt 'n ramp. Bij vertrek gelijk al dikke vertraging van 1.5 uur, maar ze noemen het vertraging terwijl het gewoon bij elke vlucht het geval is... Dan krijgen we op de heenvlucht een tussenstop op Alicante die NIET wordt vermeld tijdens het boeken (zeer kwalijk) nog eens dik uur vertraging erbij.
    Hotel was prima, vriendelijk personeel redelijk goed eten, dus o.k. Terugvlucht dezelfde vertraging (die dus eigenlijk standaard is op die vlucht) Echter had Corendon capaciteitsproblemen en te weinig vliegtuigen beschikbaar, dus werden wij vervoerd door XTRA-Airways. Dat was de positieve verrassing van onze vliegvakantie! net vliegtuig, bekwaam personeel en vooral vriendelijk! Cabinepersoneel liep de hele vlucht met een "smile" te werken. Daar kan de Corendon-crew van de heenvlucht nog heel veel van leren.
    Aangekomen op Schiphol wordt je volkomen aan je lot over gelaten waar het gaat om de shuttlebus van Corendon die je naar hun parkeerplaats moet brengen. hetgeen op de papieren staat blijkt niet meer te kloppen, dus na 30 minuten wachten een telefoonnummer gebeld waar ze een bandje afsprelen dat e.e.a. gewijzigd is. terug naar binnen in de aankomsthal om ons te melden aan een balie van het ingehuurde vervoersbedrijf. "Oh ja, u moet toch echt bij C13 gaan staan hoor", daar waar we dus net hadden staan wachten.... terug naar de aangewezen plek en na 64 minuten was daar warempel de shuttlebus! Jammer Corendon, maar wij, inclusief de helft van onze medepassagiers gaan NOOIT meer bij jullie een vakantie boeken, echt NOOIT meer. Was de eerste en tevens de laatste keer.

    Sterke punten
    Het hotel was oke. De vlucht met Xtra Airways was prima verzorgd met zéér vriendelijk personeel.

    Zwakke punten
    Bewust niet vermelden van tussenstop op de heenvlucht.
    Uitermate slechts communicatie na terugkomst op Schiphol.
    Vertrektijden wijzigen terwijl je vooraf weet dat de oorspronkelijke vluchttijden niet kloppen...

    Door J. Peeters op 4 augustus 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Als velen op deze site. Je wordt gelokt met mooie vluchttijden. Eindigt op vluchten waarvoor je 's nachts moet reizen. Zalniet meevallen met de trein. Slecht verhaal. Had iets eerder op deze site moeten kijken.

    Sterke punten
    Nog niet ervaren

    Zwakke punten
    Niet erg betrouwbaar

    Door Gemma op 22 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Als meerderen op deze site ervaren dat aanvankelijk aantrekkelijke vluchttijden (denk om klanten te trekken) worden gewijzigd in de werkelijke vluchttijden. Voor mij betekent dat op heen- en terugweg reizen midden in de nacht. Erg handig als je met de trein van en naar de luchthaven reist. Slecht verhaal.
    Had ik deze site beter eerder bezocht.

    Sterke punten
    Nog geen ervaren

    Zwakke punten
    Onbetrouwbaar blijkbaar

    Door Gemma op 22 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Wij hebben met vier personen een reis geboekt voor een vakantie naar Side in Turkije. Op basis van de webiste van Corendon kozen wij voor een vertrekdatum met een vertrektijd van 07:00 en een terugreis tijd van 23:59.

    De vertrektijd is één week na boeking en gedeeltelijke vooruitbetaling gewijzigd in 16:30. Met als resultaat dat we de eerste vakantiedag 's-avonds laat, maar waarschijnlijk 's-nachts pas aankomen.

    Wij hebben 30 januari telefonisch contact gehad met Corendon en gesproken met Marijke. Marijke heeft slechts gewezen op de algemene voorwaarden en op de standaard opmerking dat vluchttijden kunnen wijzigen. Wij begrijpen natuurlijk dat vluchttijden kunnen wijzigen, maar het is wel heel sterk dat dat altijd ten nadele van de reiziger is. Wij hebben een beroep gedaan op "redelijkheid" omdat het wijzigen van de vluchttijd ons één dag vakantie kost. Ook bestaat de mogelijkheid dat de terugvlucht nog zal wijzigen van 23:59 naar 05:00. Dit is volgens Marijke van Corendon allemaal gedekt in de algemene voorwaarden. In ons geval houdt dit in dat de geboekte reis 11 dagen - 10 nachten "kan" veranderen in 11 dagen 9 nachten en dat alles zonder enige vorm van compensatie omdat dit is gedekt in de algemene voorwaarden. Onze vraag om een redelijke reactie van Corendon kon door Marijke alleen worden beloond met een herhaling van: Het staat in onze voorwaarden en ook in de bevestiging en er gaan de dag van vertrek geen vluchten eerder dan 16:30. Wij hebben overwogen om deze reis te annuleren maar daarvoor zouden we zo'n €.365,00 moeten betalen.

    U zult begrijpen dat wij "gelokt" door de vrolijke reclames van Cor en Don op televisie erg teleurgesteld zijn en in het vervolg toch maar weer bij Tui gaan boeken. Daar hebben we de afgelopen zes jaar zoiets nog nooit meegemaakt.

    Sterke punten
    In de aanbieding op internet een aantrekkelijke aanbieding.

    Zwakke punten
    Na boeking en vooruitbetaling worden vertrektijden zonder enige vorm van compensatie gewijzigd. Wij hebben gevraagd om een redelijke reactie maar werden gewoon afgescheept met verwijzing naar de algemene voorwaarden.

    Wij zien deze reis met een beetje pijn in de buik tegemoet omdat er volgens de algemene voorwaarden zomaar van alles kan wijzigen en naar wij aannemen niet ten gunste van ons de reiziger.

    Door Wil Welling op 24 februari 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Wij hebben met vier personen een reis geboekt voor een vakantie naar Side in Turkije. Op basis van de webiste van Corendon kozen wij voor een vertrekdatum met een vertrektijd van 07:00 en een terugreis tijd van 23:59.

    De vertrektijd is één week na boeking en gedeeltelijke vooruitbetaling gewijzigd in 16:30. Met als resultaat dat we de eerste vakantiedag 's-avonds laat, maar waarschijnlijk 's-nachts pas aankomen.

    Wij hebben 30 januari telefonisch contact gehad met Corendon en gesproken met Marijke. Marijke heeft slechts gewezen op de algemene voorwaarden en op de standaard opmerking dat vluchttijden kunnen wijzigen. Wij begrijpen natuurlijk dat vluchttijden kunnen wijzigen, maar het is wel heel sterk dat dat altijd ten nadele van de reiziger is. Wij hebben een beroep gedaan op "redelijkheid" omdat het wijzigen van de vluchttijd ons één dag vakantie kost. Ook bestaat de mogelijkheid dat de terugvlucht nog zal wijzigen van 23:59 naar 05:00. Dit is volgens Marijke van Corendon allemaal gedekt in de algemene voorwaarden. In ons geval houdt dit in dat de geboekte reis 11 dagen - 10 nachten "kan" veranderen in 11 dagen 9 nachten en dat alles zonder enige vorm van compensatie omdat dit is gedekt in de algemene voorwaarden. Onze vraag om een redelijke reactie van Corendon kon door Marijke alleen worden beloond met een herhaling van: Het staat in onze voorwaarden en ook in de bevestiging en er gaan de dag van vertrek geen vluchten eerder dan 16:30. Wij hebben overwogen om deze reis te annuleren maar daarvoor zouden we zo'n €.365,00 moeten betalen.

    U zult begrijpen dat wij "gelokt" door de vrolijke reclames van Cor en Don op televisie erg teleurgesteld zijn en in het vervolg toch maar weer bij Tui gaan boeken. Daar hebben we de afgelopen zes jaar zoiets nog nooit meegemaakt.

    Sterke punten
    In de aanbieding op internet een aantrekkelijke aanbieding.

    Zwakke punten
    Na boeking en vooruitbetaling worden vertrektijden zonder enige vorm van compensatie gewijzigd. Wij hebben gevraagd om een redelijke reactie maar werden gewoon afgescheept met verwijzing naar de algemene voorwaarden.

    Wij zien deze reis met een beetje pijn in de buik tegemoet omdat er volgens de algemene voorwaarden zomaar van alles kan wijzigen en naar wij aannemen niet ten gunste van ons de reiziger.

    Door Wil Welling op 30 januari 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Hallo
    Ik had met mijn vrouw in Januari al geboekt voor hotel Bilkay in Alanya voor 3 juni heen via Amsterdam naar Gazipasa en terug voor 17 juni van Antalya naar Eindhoven. Normaal vliegen we vanaf Eindhoven maar daar waren ze op 3 juni de startbaan aan het vernieuwen. We kregen begin maart te horen dat Gazipasa niet kon doorgaan i.v.m. te weinig animo. Ik kan dit begrijpen. Alleen de vliegtijd vonden we niks want dan zouden we pas 's nachts in het hotel aankomen. Contact opgenomen en binnen een dag was het geregeld, we gaan om 4 uur 's morgens vliegen dus rond 12 uur in het hotel, netjes opgelost. Mijn zuster wilde een week voor vertrek ook nog graag mee en meteen weer contact opgenomen via de telefoon, was geen probleem en binnen een uur betaald en de tickets binnen alleen ze had wel de middagvlucht. Dus weer de telefoon gepakt en gevraagd of dit niet aan te passen was, ook dit was binnen een uur geregeld, tenslotte moesten we van Eindhoven afkomen en zouden we apart naar Amsterdam moeten reizen. Alles perfect gegaan zonder vertraging en i.d.d. waren we met ons drieën om 12 uur bij het hotel. Na 10 dagen kwam de hostess van Corendon om te zeggen dat ivm de vlucht van vrijdag 17 juni 7.20u naar Amsterdam was gecanceld en dat we op zaterdag 18 juni om 7.00u terug zouden gaan, bij het hotel werd alles goed geregeld zodat we onze kamer konden behouden op kosten van Corendon. Omdat we op vrijdag 17 juni naar Amsterdam zouden vliegen en vandaar naar Eindhoven kwam dit voor ons nog beter uit want nu vlogen we rechtstreeks naar Eindhoven. We hebben dus geen problemen gehad met onze vakantie en zijn zeer tevreden over Corendon,, En wij zijn geen medewerkers van Corendon zoals in sommige reviews staat te lezen dat de goede reviews van het personeel afkomt.

    Sterke punten
    Goedkoop en er valt te praten als er iets veranderd wat betreft vliegtijden en/of vluchten

    Zwakke punten
    Vluchttijden veranderen soms

    Door Peer Swinkel op 28 juni 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Als ik dit hier allemaal lees heb ik de indruk dat ik al 9 maal het geluk heb gehad nog nooit geen problemen te hebben ondervonden met corendon.
    Op donderdag 02 juni is het de 10 de maal dat ik met corendon naar antalya vlieg,de vorige negen maal heb ik geen enkel maar dan ook geen enkel probleem gekend
    Zagen over eten moet je niet doen aan deze prijzen,ooit met thai airways gevlogen ,daar was het eten inclusief,heel lekker maar betaalde 7500 euro voor 2 personen!!!!!
    Dus voor mensen die denken dat ze aan deze prijzen ook kaviaar en champagne gaan krijgen,kunt ge beter tijdens een vlucht van amper 3 en een half uur duurt ervoor iets eten.
    Hotel titanic beach resort is een ven de beste hotels die ik ooit bezocht heb en daar zitten ook mensen te muggeziften dat het alle dagen hetzelfde eten is,ze vertellen er wel niet bij dat er 25 soorten vis,25 soorten vlees,en al wat je maar wenst bijliggen, dus wat mij betreft corendon oke!! wilt u echter het beste comfort dan geef ik u de raad met singapore of thai airways te vliegen,maar best eerst nog wat sparen want die prijzen zijn laat ons zeggen niet waard voor wat je krijgt,en ik moet geen kaviaar hebben))

    Sterke punten
    Prijs,Hotel titanic beach lara,transfer van en naar hotel.

    Zwakke punten
    Niet meteen

    Door Yves Deweer op 22 mei 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Begin Maart Tickets geboekt voor vlucht naar Antalya vanuit Brussel. Vertrek voorzien op 10 April. Tickets netjes binnen gekregen. Geen enkel probleem tot de gruwelijke aanslag in Brussel roet in het eten gooide.Alle Belgische chartermaatschappijen vliegen reeds tot en met 11 April niet meer op of vanuit Brussel. Informeerde bij Corendon en kreeg te horen dat zij alternatieve luchthavens zochten maar nog niets konden zeggen. Begrijpelijk. Vandaag informeerde ik nogmaals en kreeg te horen dat het waarschijnlijk Amsterdam zou worden maar geen zekerheid. Amsterdam is voor ons wel meer als 200km verder. Wij zijn met 6 gepensioneerde mensen waarvan er 2 moeilijk te been zijn. Wij zouden in het host van de nacht (rond 01h) naar Brussel moeten vertrekken waar ze ons dan in bus zouden stoppen naar Amsterdam. Dit als ze ons op het gestelde uur in Antalya willen krijgen. Voor een paar van mijn familieleden is dit gewoon onhaalbaar. In dit geval wenste ik gewoon de tickets te annuleren en mijn geld terug te krijgen. Kreeg aan de telefoon te horen dat dit onbespreekbaar was en dat we mochten verheugd zijn dat zij voor vervoer van Brussel naar Amsterdam zorgden. Dat voor sommige mensen 12h onderweg zijn tot de uiteindelijke bestemming en hun fysieke toestand dit niet toelaat was ons probleem. Richtte mij tot de Belgische Federale overheid voor mobiliteit afdeling luchtvaart en kreeg per mail bevestiging dat ik recht had op volledige vergoeding van de tickets. Terug contact opgenomen met Corendon en kreeg botweg te horen: Bij ons gelden de Belgische regels niet,wij hebben onze regels.Afgelopen.Wanneer je met Corendon belt is het gewoon een dovemansgesprek. De schrik zat er bij mijn 2 zusters reeds zwaar in,de hele rompslomp van thuis naar Brussel,met de bus naar Amsterdam en dan pas naar Antalya. Zij komen alleen terug op 16 April en waar zullen zij dan landen?? Wie weet het? Op die vraag kreeg uik ook geen enkel antwoord. Morgen onderneem ik een laatste poging om bij Corendon gehoor te krijgen. Ondertussen hebben alle Belgische maatschappijen reeds beslist om tot en met 11 April zeker geen gebruik te maken van Brussel.Ik boekte wel degelijk Brussel Antalya en niet Schiphol-Antalya. Als ik een Mercedes bestel moeten ze mij ook geen Renault leveren en zeggen: Je zal ook op je bestemming geraken. Wordt vervolgd...

    Door Marc op 31 maart 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Onlangs hebben we besloten om met ons gezin, vrienden en schoonfamilie lekker op vakantie te gaan naar Turkije. In totaal 8 volwassenen en 4 kleine kinderen (1x 3jr,2x 2jr en 1x 1jr). Omdat we met 4 kleine kinderen reizen wilden we met een betrouwbare maatschappij vliegen met gunstige vluchttijden. Via een reisbureau een optie geplaatst bij hotel Siam Elegance te Bogazkent/Lara. We zouden met Sunexpress vliegen, een goede betrouwbare maatschappij en met nog eens gunstige vluchttijden. Omdat dezelfde reis veel goedkoper via Corendon werd aangeboden hebben we de optie bij onze reisbureau opgezegd en online via Corendon geboekt. Het scheelde ons in totaal ongeveer €1300,-!

    De initiële boeking stond op 12-09-2015 t/m 23-09-2015, met ideale vluchttijden (heenreis: 12.45 en terugreis: 13.00). Echter, nadat we hadden geboekt werden wij een week of twee later opgebeld door Corendon met de vraag of wij bereid waren om op kosten van Corendon een dagje langer te verblijven in het hotel (dus t/m 24-09). Omdat de vluchttijd laat in de avond was en we al vanaf 12 uur in de middag onze kamers uit moesten gaan zijn we niet ingegaan op het aanbod van Corendon. Enkele dagen later werden we weer gebeld of we dan op 24-09 met de vlucht van 13.00 (lokale tijd) wilden vliegen. Dat vonden wij wel een geschikte tijd, maar telefonisch wel als voorwaarde gesteld dat we dan ook echt om 13.00 wilden vliegen. Degene die ons toen telefonisch te woord stond gaf zelf aan dat de tijden bijna nooit veranderen. Op de opdrachtbevestiging stond wel aangegeven dat de tijden van een chartervlucht kunnen wijzigingen. Maar he, via de telefoniste werd nadrukkelijk gezegd dat dit haast niet voorkomt. Op goed vertrouwen dus akkoord gegeven.

    De reden van de wijziging vanuit Corendon is ons nooit verteld, maar wij dachten dat het een win-win situatie was voor ons beide (lees: Corendon en ons). Nu komt het, wij kregen eergisteren (08-09-2015) per mail van Corendon te horen dat de vluchttijd van de terugreis wijzigt van 13.00 naar 23.59, met een aankomsttijd van 03.45 in Amsterdam! Wetende dat we al 12.00 uit onze hotelkamers moeten en dus de hele dag de kinderen moeten vermaken zonder een fatsoenlijk middagdutje, om vervolgens doodvermoeid ’s nachts een terugreis te ondergaan, vonden wij maar niks. Dus de telefoon gepakt en meerdere malen met mevrouw Laila Limans (teamleider nota bene) gesproken waarom nu opeens de tijden veranderen, dat het ons telefonisch is aangegeven dat de tijden nauwelijks veranderen en nu ineens (uit het niets) de tijden alsnog veranderen. Reactie van haar was dat de tijden van een chartervlucht nu eenmaal kunnen wijzigen en dat hier niks aan te doen is. Einde discussie. Oja, werd ons ook eens leuk aangegeven dat we wel een dagje extra verblijven op kosten van Corenden (yoehoee!!). In eerste instantie wilden we dat niet eens in verband met de ongunstige vluchttijd terug! Maar dat vond mevrouw in kwestie nu niet relevant, immers we waren ingegaan op hun aanbod. Aangegeven dat wij juist akkoord zijn gegaan op voorwaarde dat de tijden niet extreem zouden wijzigingen en dit nu ineens wel heel toevallig overeenkomt met het eerdere voorstel van Corendon waarbij we laat in de avond zouden terugvliegen. Ook dat vond mevrouw Limans suggestief. Ook aangegeven dat we dan onze initiële boeking met terugreis op 23/09 terug wilden. En ook dat was niet bespreekbaar. Afijn, na heel wat gepraat aangegeven dat wij hier niet uit zouden komen en gevraagd of zij niet op zíjn minst de hotelkamers langer konden vasthouden al was het maar voor de 3 gezinnen met kleine kinderen. Immers, die kleine kinderen gaan het niet zolang volhouden. Ook dit was niet mogelijk, wij moesten dat zelf maar ter plekke gaan regelen. En ik heb het nog niet eens gehad over de extrakosten met betrekking tot langer parkeren op Schiphol en nog eens een extra vrije dag opnemen e.d.


    Nadat ik gisteren het e.e.a. aan Corendon had gemaild kreeg ik vandaag een telefoontje van Corendon. Nu weer een andere teamleidster van Corendon gesproken waarvan ik de naam niet meer herinner. Ook van haar kreeg ik te horen dat het niet hun probleem is en dat ik het ter plekke maar moet regelen. Werd mij weer heel duidelijk aangegeven dat dit nu eenmaal de voorwaarden zijn van Corendon. Dat dit er allemaal in staat enz. Het was ook echt niet mogelijk om het desbetreffende hotel te bellen om voor ons de kamers langer vast te houden. Ook daar waren weer internationale hotelregels waardoor dit kennelijk niet mogelijk is voor Corendon. Vond ik nogal een beetje raar overkomen. De hotels in Turkije zijn juist afhankelijk van de Corendons, Arke’s, D-reizen e.d. Een telefoontje met een korte uitleg had wonderen kunnen verrichten, maar nee dat kon Corendon niet doen met alle mitsen en maren.

    We moeten nog op vakantie gaan, maar de stemming hakt er nu goed in. Normaliter laat ik het hierbij en gaan we gewoon op vakantie, met in het achterhoofd dat ik in het vervolg nooit meer met Corendon op vakantie zal gaan. Maar omdat Corendon ook nul moeite stopt in het komen tot een fatsoenlijke compromis, wil ik het ook niet hierbij laten. Je schuilen achter een disclaimer, algemene voorwaarden, internationale hotelregels e.d., vind ik als reisorganisatie wel een heel zwak argument om niks te doen. En vooral het feit dat jullie er ook helemaal niks aan doen om enigszins te helpen. Boeking is geplaatst en het bedrag van maar liefst €8.150 is betaald, dus beste klant zoek het lekker maar zelf uit! Dus vandaar dit bericht op jullie facebookpagina.

    Dus beste lezers, geloof niet in de mooie praatjes van Corendon tijdens je oriënterende gesprekken met Corendon. Alles wordt je netjes verteld, je vragen worden allemaal netjes beantwoord, met hier en daar wat verkooptrucjes om je over te halen, totdat je hebt betaald. De buit is binnen en op naar het volgende slachtoffer, is de mentaliteit van deze onbetrouwbare reis/vliegtuigmaatschappij genaamd Corendon.

    Ik ga lekker op vakantie naar het altijd zonnige Turkije, maar voortaan nooit, maar dan ook nooit meer met een list en bedrog bedrijf als Corendon. Mijn advies: boek ergens anders je reis, ook al is het iets duurder. Corendon krijgt van ons in ieder geval een dikke 1. Nu maar hopen dat het hotel een 10 is zodat het gemiddelde een 5,5 wordt

    PS: Niet te lang wachten met lezen en delen. Bedrijven zoals Corendon zijn heel goed om dergelijke negatieve feedback’s op het internet te compenseren met veel positieve feedback’s. Deze worden gewoon door hun eigen personeel geplaatst.

    Sterke punten
    moet ik lang over nadenken....

    Zwakke punten
    te veel om op te noemen. Zie ook review

    Door mursel op 10 september 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Corendon, of Cor en Don een maatschappij waar je van op aan kon, dachten we.

    Helaas het tegendeel is overduidelijk bewezen.

    Wij hadden onze vakantie geboekt naar Tunesië maar helaas ging dit niet door ivm de terreur aanslagen.
    Wij gingen overboeken en omdat we er zelf niet helemaal uit kwamen besloten we de hulp van Corendon te vragen, we hebben een zoon van dertien jaar en Corendon weet tenslotte het beste welke accommodatie je dan zou moeten kiezen.

    Netjes werden we te woord gestaan door één van de telefonistes.

    Wij vroegen haar of zij ons kon helpen met een passende vervangende vakantie en dat lukte ook. (Dachten we)

    Ze bood ons een hotel aan in Kemer, een plaats in Turkije en volgens haar was dit een passend hotel.
    Toen ik haar vroeg of het zwembad ook een beetje groot was zei ze dat het niet extreem groot was maar wel goed aan de maat.
    Met €500,- bijbetalen besloten we dit maar te doen, we wilden tenslotte toch graag op vakantie.

    Een week later dan gepland komen we aan in Kemer en tot onze verbazing kon de buschauffeur het hotel niet vinden, beetje vreemd dachten we.

    Toen we eindelijk voor de deur stonden begrepen we gelijk waarom hij het niet kon vinden, het was namelijk een tamelijk klein hotel met een ingang of dat je bij iemand de tuin in loopt.

    Toen we ingecheckt hadden werden we naar onze kamer gebracht en tot onze grote schrik werd duidelijk dat dit absoluut niet te vergelijken was met wat we in Tunesië geboekt hadden.
    Het zwembad leek op een vijver voor koi karpers zo klein en dit was juist waar we om gevraagd hadden, een niet te klein zwembad omdat we graag in het water zijn met ofwel een luchtbed, een band of wat overgooien met een bal of zo.
    Overgooien was echt niet mogelijk want als je er met z'n vijven in lag met een klein kind dan was het gewoon gevaarlijk om door te gaan met overgooien.

    Ik gelijk de eerste ochtend een gesprek aangegaan met de reisleidster en haar uitgelegd wat er allemaal aan vooraf gegaan was.

    Ze vroeg of we dan naar een ander hotel wilde verhuizen en ik zei tegen haar dat we dit zeker wilde doen als die kans aanwezig was.

    Omdat we ons een beetje de weg hebben laten wijzen door Corendon (puur omdat ik dacht , die hebben er verstand van) dacht ik eigenlijk omdat hun informatie niet helemaal juist was ze ons netjes zouden behandelen en wederom een overboeking zouden kunnen regelen met wederom een beetje toe betalen.

    Wel, tot het laatste ging het goed, we hadden op aanraden van hun zelf een hotel uitgezocht in Side en dat hotel zou in augustus rond de €2100.- kosten dus dachten we dat in het hoogseizoen dit hotel misschien tussen de twee en half en drie duizend euro zou mogen kosten.

    We hadden Tunesië €1500,- daar kwam €500,- bij om even over te boeken naar Turkije dus dat is dan alweer €2000,-

    Tot onze grote schrik konden we de resterende vijf dagen wel naar dat andere hotel maar dan moesten we zelf vervoer regelen en ook nog eens €1300,- toe betalen.

    We zouden dus voor een vakantie van een week voor €1500,- naar Tunesië toe vliegen maar dat zou uiteindelijk €3300,- geworden zijn omdat het personeel van Corendon niet goed of goed genoeg gekeken zou hebben naar de door mij gestelde vragen.

    Corendon zegt dan wat voor u een klein zwembad is is voor een ander misschien wel groot.

    Nou Cor en Don als ik met een luchtbed, band of wat dan ook in het water wil liggen dan doe je dit niet in een XL badkuip hoor waar nog meer mensen willen genieten van hun vakantie.

    Ik vind dit diep triest en zal dan ook NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT meer een vakantie boeken bij Corendon.

    Had dinsdag 14 juli j.l. ook nog iemand van cliënten service aan de lijn en die vertelde me dat ze mij terug zou bellen, ze moet nu maandag 20 juli (laatste dag vakantie) nog teug bellen.

    Een waardeloze organisatie die zich beter voor doet dan dat ze in werkelijkheid zijn.

    Mooie reclame spotjes maken voor tv maar de mensen op de juiste manier helpen omdat jullie een fout maken ho maar.

    Jullie verschuilen je allemaal achter elkaar.

    Groet.

    Hans van Kalsbeek


    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    teveel om op te noemen

    Door Hans van Kal op 22 juli 2015 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • We hadden nog geen ervaring met het onbetrouwbare Corendon.
    Speciaal een vakantie geboekt met gunstige vertrektijd naar huis.
    We zouden om 12.00 uur weer naar huis gaan maar dit ging echter niet door.
    De volgende vertrek tijd was om 23.59uur We keken twee dagen voor vertrek op de website van het lokale vliegveld en zagen dat de werkelijk vertrektijd om 02.45 was in de nacht.
    Dus we moesten de kamer uit zijn om 12.00 en we gaan pas ruim 14 uur later vliegen. Kamer bij boeken kon niet meer omdat het hotel vol zat. Omdat ze de tijd met 1 minuut aangeven voor het begin van de volgende dag hoeven Cor en Don niet de kamer te betalen. Indien mogelijk gaan wij niet meer net Vliegmaatschappij en reisorganisatie Corendon mee. We voelen ons bedrogen en in de maling genomen.

    Sterke punten
    Goedkoop en onbetrouwbaar.

    Zwakke punten
    Oneerlijk, vertraging,

    Door Marco op 27 december 2014 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Corendon heeft zijn zaakjes echt niet voor elkaar!
    De dag voordat ik vertrok werd ik gebeld door Corendon of we op hun kosten een dag langer in Turkije wilden blijven. Ik heb uitgelegd dat dat ivm belangrijke afspraken niet mogelijk was en ik werd op een andere vlucht op dezelfde terugreisdag gezet.
    Precies 48 uur voor de terugreis kreeg ik in mijn hotelkamer een fax dat onze terugvlucht gewijzigd was naar 4 dagen later. Dat was uiteraard zonder overleg met mij gebeurd en voor mij een groot probleem (als 1 dag niet mogelijk is, zijn 4 dagen dat natuurlijk ook niet). Ik ben toen direct naar Guest Relations van het hotel gegaan om te bellen met Corendon. Daar kreeg ik een contactpersoon aan de lijn die niets voor me kon doen omdat alle kantoren gesloten waren. Hij zou mij de volgende ochtend terugbellen. Inmiddels had ik begrepen dat de kamer in het hotel al 36 uur eerder verlengd was (dus 36 uur voordat ik de fax ontving!). De volgende ochtend werd er niet gebeld en heb ik zelf maar gebeld, zowel naar de contactpersoon, naar Corendon Turkije, naar Corendon Nederland, ben ik lange wachtrijen terechtgekomen, doorverbonden van kastjes naar muren, heb ik geen antwoord gekregen op al mijn vragen, werd ik verwezen naar mijn reisleider die niets voor me kon doen en ik heb ik een hele dag op het kantoor van Guest Relations gezeten. Niemand van Corendon kon een antwoord geven. Er werd steeds gezegd dat ik teruggebeld zou worden, maar dat gebeurde niet. Ook had ik inmiddels uitgevonden dat de vlucht wel gewoon vertrok en dus niet geannuleerd was, maar dat wij er blijkbaar niet meer opzaten. Na 24 uur bellen, bellen, bellen en geen antwoord krijgen en de kantoren weer dreigden te gaan sluiten, kreeg ik eindelijk iemand van de afdeling die bezig was met passagiers te herplaatsen aan de lijn. Hij zei ermee bezig te zijn, maar me niet te kunnen vertellen of ik de volgende dag gewoon kon vertrekken of dat dat inderdaad pas 4 dagen later zou zijn. Hij zou na 1 uur terugbellen met uitsluitsel op welke dag en hoe ik weer thuis zou kunnen komen. Uiteraard belde hij na dat uur niet zelf en ben ik weer in de telefoon geklommen. Toen bleek hij goed nieuws te hebben en zaten we gewoon weer op onze oorspronkelijke vlucht. Zonder excuses, zonder compensatie voor een hele dag op een kantoor te hebben gezeten om te bellen, niks. En als verrassing bij thuiskomst kreeg ik een standaard mailtje van de Quality Manager of ik een vragenlijst wilde invullen over de reis. Zij hebben blijkbaar geen enkel CRM-systeem dat hun klantcontacten bijhoudt, anders kiezen ze niet die passagiers uit voor herplaatsing die hebben aangegeven niet te willen verlengen en sturen ze geen standaardmailtjes naar passagiers met negatieve ervaringen. Ik heb op dat mailtje geantwoord dat ik persoonlijk contact zou waarderen, maar daar heb ik uiteraad (weer) geen antwoord op gekregen, Kortom: Corendon komt op mij over als een zeer onprofessionele organisatie waar passagiers geen klanten zijn en service & dienstverlening ver te zoeken.

    Door Maggan op 29 augustus 2014 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Wij hebben een goede heenvlucht naar Antalya gehad echter een 5 uur durende vertraging op de terugvlucht waardoor wij in Nederland onze transfer misten. Een klacht met de schadeclaim zoals binnen de EU gebruikelijk is hierover ingediend bij de Corendon vliegmaatschappij. Helaas hoeft deze in Turkije gevestigde maatschappij zich niet aan de EU verordening hoeft te houden. De Corendon touroperator wijst ook iedere aanspraak op vergoeding af.

    Zolang u boekt met een vliegmaatschappij van buiten de EU kunt u geen aanspraak maken op een vergoeding na een vertraging.

    Wij zijn wel heel netjes geholpen door de Corendon medewerkers snelle reacties, goede verklaring etc.

    Sterke punten
    snelle respons
    correcte afhandeling

    Door Sundermann op 18 juni 2014 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • na afgeven koffers kregen we gelijk te horen dat het vliegtuig zo'n 2 uur vertraagd was. waarom wist de dame niet. wel kregen we een voucher voor een snack mee.

    de vlucht was 4 uur en 25 minuten vertraagd toen we op stegen.
    we vlogen met een vervangend vliegtuig van Air Europa op het oude Corendon nummer.

    we kwamen door de vertraging (mede ivm een bus met pech, ook corendon) pas na 23.00 aan in ons hotel wat rond 15.00 had moeten zijn.

    daardoor hebben we niet mee kunnen doen aan ons all inclusive pakket en hebben zelf kosten moeten maken voor ons avondeten. we hebben feitelijk een hele dag vakantie gemist.

    na een brief gestuurd te hebben kwam er een reactie retour met verzoek om informatie die al bij de brief zat. na dat gestuurd te hebben kwamen ze exact op de dag dat de deadline op de brief verliep met een reactie per mail

    in die mail stond voor het eerst dat het vliegtuig vertraagd was omdat het originele vliegtuig een lekkage in het perslucht systeem had en dat er vervanging geregeld was vanuit spanje.

    ook zouden we 2 voedselbonnen per persoon gehad hebben.
    ik heb er toch echt maar 1 gehad

    klacht ligt bij inspectie leefomgeving en transport na reactie gaan we verder met de zaak opnieuw aankaarten bij corendon en desnoods juridisch.

    Sterke punten
    - goedkoopste vluchten naar Turkije (maar voor dit geld kan je enkel narigheid verwachten)

    Zwakke punten
    - Klachten worden afgehandeld in Antalya, geen normaal contact mogelijk. je belt ze niet ff op
    - communicatie slecht - niet lezen van bijlages
    - een email als reactie op een brief per post met verzoek om extra informatie welke al bij eerste brief gezeten heeft
    - reactie op dag dat deadline afloopt met verweer op technische mankementen die niet aan de passagier toe te rekenen zijn.





    Door F vd Berg op 2 januari 2014 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Top

    Zeer goede ervaring.en je veranderen van vluchturen weet je voor dat je boekt om dit een chartermaatschappij is

    Sterke punten
    Alles correct gelijk de grote maatschappijen

    Zwakke punten
    Geen

    Door Geert op 15 oktober 2013 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Wat een rotvolk vervoerd Corendon. Vluchttijden worden gewijzigd zonder tekst en uitleg. Nog niet eerder zo'n slechte vliegtuigmaatschappij meegemaakt.

    Zwakke punten
    Te veel om op te noemen!!!

    Door Astrid op 23 september 2013 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.



Bezoek Corendon Airlines

Schrijf je eigen review over Corendon Airlines