Finnair is de nationale luchtvaartmaatschappij van Finland. Finnair opereert vanaf de luchthaven Helsinki-Vantaa en beheerst zowel de binnenlandse als de internationale luchtvaartmarkt in Finland. De Finse staat bezit 80 procent van de aandelen; 20 procent is in buitenlandse handen. In 2010 vervoerde Finnair 6,9 miljoen passagiers, waarvan 1 miljoen binnenlandse vluchten. Finnair is lid van de Oneworld Alliance van luchtvaartmaatschappijen. Op website van Finnair vind je beste vluchtaanbiedingen, informatie over de Finnair routes en diensten en nog veel meer. Finnair vliegt vanaf Amsterdam naar ruim 11 bestemmingen in Azië en naar enkele van de mooiste bestemmingen in Noord-Europa, Lapland, Scandinavië en Rusland via het compacte en transfer-vriendelijke Helsinki Airport. Finnair wil haar klanten zo goed mogelijk van dienst zijn en daarom kun je de nieuwste aanbiedingen ook in het Nederlands bekijken op de website van Finnair. De rest van de website is in het Engels. Als je graag meer informatie of hulp nodig hebt, kun je altijd de Finnair klantenservice om advies en assistentie vragen.

Finnair video


Over Finnair

Vliegmaatschappij Finnair is in 1923 opgericht en had destijds een andere naam, AERO O/Y. Het hoofdkwartier van Finnair is gevestigd in Helsinki. Finnair is de nationale luchtvaartmaatschappij van Finland. Deze vliegmaatschappij staat als een betrouwbaar bedrijf. Zo is deze vliegmaatschappij niet betrokken bij veel ongelukken. De vliegmaatschappij Finnair is inmiddels uitgegroeid tot de grootste vliegmaatschappij van Finland. De vloot van Finnair bestaat uit ruim 71 toestellen. Finnair bezit onder meer de Airbus A319-100, de ATR 72-500 en de Embraer E-190 toestellen. Finnair vliegt meer dan 1 miljoen binnenlandse vluchten elk jaar. Tevens helpt de vliegmaatschappij ruim 10 miljoen passagiers naar hun reisbestemming in zeker 77 verschillende landen wereldwijd!


Aanbiedingen

Op zoek naar aanbiedingen van Finnair?Alle aantrekkelijk aanbiedingen van Finnair kun je snel en gemakkelijk vinden op de website van Finnair. De meest populaire aanbiedingen van Finnair zijn handig voor je op een rij gezet. Op deze manier weet je zeker dat je geen mooie aanbiedingen mist!


Check-in & bagage Finnair

Vlieg je met Finnair en heb je geen zin om in de wachtrij bij de incheckbalie staan? Schuif dan achter je computer of pak je laptop erbij, want bij Finnair heb je de mogelijkheid om snel en gemakkelijk vanuit je luie stoel online in te checken. Het is tevens mogelijk om met je mobiele telefoon online in te checken. Je kunt vanaf 36 uur tot 1 uur voor vertrek, 7 dagen per week, 24 uur per dag inchecken. Elke vliegmaatschappij heeft verschillende voorwaarden voor het inchecken van bagage en voorwaarden aan het bagage zelf. Het is dus verstandig om altijd van tevoren te kijken aan welke voorwaarden je moet voldoen om misverstanden te voorkomen. Zo kun je bijvoorbeeld online inchecken. Het is dus handig om te weten vanaf wanneer je dus online kunt inchecken en wat de exacte regels voor het meenemen van bagage zijn. Op Schiphol is het mogelijk om in te checken, afhankelijk van jouw bestemming, tot 45 minuten voor vertrek via het incheckautomaat of aan de incheckbalie. Vanzelfsprekend heb je hiervoor heb je jouw e-ticketnummer of boekingscode én jouw paspoort nodig. Zodra je bent ingecheckt, is het alleen nog maar de bedoeling om jouw ruimbagage af te geven bij een bagageafgiftepunt op het vliegveld. Als je kiest voor de incheckbalie, dan kun je direct je bagage afgeven. Er zijn Self-service Bag Drops op de vliegvelden van Helsinki, Turku en Oulu.


Bagagevoorwaarden Finnair

Voordat je besluit om te gaan vliegen met deze vliegmaatschappij, is het handig om de afmetingen en bagagevoorwaarden van Finnair te controleren. Bij Finnair zijn de maximale afmetingen van handbagage 56 x 45 x 25 centimeter. Tevens mag je een extra tasje van 16 x 12 x 6 centimeter worden meegenomen in het vliegtuig. Jouw bagage mag maximaal 8 kg wegen. Vlieg je met Business Class en maak je gebruik van Finnair Plus Platinum, Gold en Silver? Dan mag je handbagage wat maximaal 10 kg weegt. Bij de Economy Light zijn de kosten van bagage niet inclusief de ticketprijs. Voor het meenemen van ruimbagage moet je dus een bedrag bijbetalen. Dit geldt overigens alleen voor de Economy Light klas. Voor de andere klassen zijn de kosten van bagage wel bij de ticketprijs inbegrepen. Lees meer over de regels voor hand- en ruimbagage op de website van Finnair.


Finnair Reviews

    Goede en nette service

    Op 18 januari 2018 vanaf Amsterdam Schiphol, via Helsinki naar Ivalo gereisd met Finnair. Door het slechte weer in Nederland liep de vlucht vertraging op. Hierdoor waren we eigenlijk te laat op Helsinki airport. Aansluitende vlucht naar Ivalo werd opgehouden voor onze overstap. Na aankomst te Ivalo bleek dat onze ruimbagage in Helsinki niet was overgebracht op doorgaande vliegtuig naar Ivalo. Op Ivalo airport toilettas met voorzieningen voor overnachting gekregen. 19 januari 2018, in de middag, werd door Finnair onze bagage alsnog netjes op vakantieadres in Saariselka afgeleverd. Hele nette service.

    Sterke punten
    Bagageprobleem, mede veroorzaakt door de storm in Nederland en de daardoor ontstane vertraging, werd door Finnair netjes behandeld en afgehandeld.

    flight change, ervoor betaald maar niet gekregen!

    Via de Finnair website een retourticket geboekt, daarbij gekozen voor een Value ticket. Volgens de website zouden daarmee zowel de route als de datum, tegen een vergoeding van €100,- plus eventuele hogere vluchtprijs, kunnen worden gewijzigd. De wijzigingsoptie geldt alleen voor de inbound (terug)vlucht en is zowel voor als na vertrek te gebruiken. Een eventuele wijziging zou via internet kunnen worden doorgegeven, maar dat blijkt niet waar.
    Bij telefonisch verzoek tot wijziging werd de terugvlucht vanaf een andere luchthaven (in hetzelfde land) geweigerd! dit onder het mom dat de 'Note' over route and date change op de site een algemene opmerking zou zijn. Echter, de Value ticket kolom verwees via een asterisk (sterretje) specifiek naar de 'Note' over route and date change.

    Sterke punten
    Nog niet ervaren.

    Zwakke punten
    Bepalingen op de boekingssite worden door Finnair niet nageleefd.
    Klantenservice alleen via een betaal-telefoonnummer, alleen engelstalig en bepaald niet accentloos...

    Verplichte omboeking op schiphol

    Ik heb vorig jaar een ticket gekocht om met Finnair naar Bangkok te vliegen. Vanuit Thailand wil ik met openbaar vervoer , local bus, naar Laos en Cambodja. Toen ik op 17 maart op Schiphol wilde men mij niet mee laten vliegen omdat mijn ticket 40 dagen geldig was en ik Bangkok alleen een visa kan krijgen van 30 dagen.
    Meer dan voldoende voor mij omdat ik reeds op 21 maart doorreis.
    Ik MOEST aantonen dat ik verder ging d.m.v. een vliegticket of een treinticket. Er is gen trein naar Cambodja en Laos, alleen tot de grens, maar ik ga met de bus. Hotel vouchers waren niet goed genoeg, geen bewijs. extra kosten 490 euro , en mijn vakantie met 9 dagen ingekort. Alsof dit het enige is is mijn retourvlucht nu gepland op 17 maart en mijn visa geldig tot 16 april. Wat is dit voor een maatschappij die zijn eigen administratie niet eens op orde heeft.
    Ik wil mijn geld terug en gederfde vakantie dagen.
    Mocht je dus naar Bangkok vliegen , vlieg als je langert dan een maand gaat NOOIT met deze maatschappij, andere maatschappijen zijn relatief goedkoper om dat je je bierttje ook gratis kunt krijgen . Bij Finnair alleen 2 drankjes gratis tijdens diner.

Bezoek Finnair

Schrijf een review