Reviews van deze auteur

3x bedrogen door Vueling

Review over Vueling Airlines

7 februari 2024

Wij (2 personen) hebben met Vueling gevlogen van Alicante naar Barcelona en daarna met een overstap naar Amsterdam

Ik heb de vlucht aanvankelijk uitgesteld in verband met ziekenhuisopname van mijn vrouw. Voor deze vlucht heb ik gekozen voor een flexibel ticket (gemeld is dat bij ziekte ik het geld terug krijg). Nu schijnt het een verzekering te zijn. Verzekering vraagt om bewijzen. Dat heb ik geleverd, maar men blijft om documenten vragen. Artsen geven in NL dergelijke verklaringen niet meer. Maar ik heb de ziekenhuisopname wel bewezen met documentatie. Echter verzekering blijft maar vragen stellen en meer documenten verlangen. Dit is onbehoorlijk gedrag. Geen Vueling meer, want die verzekering is bedrog van de klant.

Bagage
Iedereen loopt met grote stukken bagage het vliegtuig in.
Maar wij werden er uitgekozen omdat we twee kleine tassen bij hadden.
Blijkbaar iets gemist, maar extra kosten voor de hand bagage: 120 Euro per stuk. Dit is excorbitant hoog, terwijl het tickt 80 € was. Wat een bedrog. Het is een rip deal. De bagage kost meer dan het ticket. Ik voel mij bestolen;
We probeerden met de vertegenwoordiger op de airport te praten, maar er werd niet geluisterd. Zeer onvriendelijke behandeling. Nog nooit zoiets mee gemaakt terwijl wij vriendelijk bleven.
Er werd geen antwoord gegeven.
Discussie en uitleg werd op een autistische wijze behandeld.

Voordeel van Transavia:
Bij Transavia (heenvlucht) kan voor rond de 10 euro een flexibel ticket gekocht worden waarna de vlucht zonder problemen 50x gewijzigd kan worden. Vueling meldt dat dat ook kan, maar blijkt achteraf een verzekering te zijn die erg moeizaam de wijziging afhandeld.
Bij Transavia kan je 2 stuks bagage meenemen, bij Vueling maar 1 kleine tas voor onder de stoel

Ik ben erg teleurgesteld in Vueling, wat een ellende, voel me bedrogen en bestolen.
Bij de volgende boeking zal ik niet zo naïef zijn om hier in te trappen
Want ik heb nu 3x betaald voor één vlucht, eigenlijk 6x want we waren met twee personen.
1. een maal door de nep verzekering
2. een maal door extra kosten bagage.

Transavia is veel vriendelijker. Voortaan Transavia dus

Derde teleurstelling:
Ik heb een tijd geleden een account aangemaakt bij Vueling.
Ik wilde weer inloggen, email adres bekend, maar wachtwoord werkt niet.
Ik probeerde een nieuw wachtwoord te krijgen, maar het systeem werkt niet. Het lukte mij wekenlang niet om een nieuw wachtwoord te krijgen. Behalve de eerder genoemde problemen, is ook dit een tegenvaller.
Mogelijk dat ik daardoor gemist heb dat Vueling een slechtere service biedt en de klant bedriegt et een nepverzekering.

Advies aan Vueling
Zorgen dat je op een makkelijke manier een nieuw wachtwoord kan verkrijgen zodat ik mijn boeking beter kan beheren, en beter kan begrijpen wat Vueling nu aanbiedt. Het is erg onduidelijk zo. En beter aan de klant uitleggen dat een flexibel ticket betekent dat je te maken hebt met een verzekering en bij problemen eindeloos bezig bent met duidelijk maken dat je vrouw in het ziekenhuis lag. Vueling is niet eerlijk hierover


Ik heb nog nooit zo'n slechte incheckervaring gehad. Vueling gaat onvriendelijk om met klanten. Het lijkt er op dat Vueling vooral bezig is om op een oneerlijke manier geld ontrekken aan zijn klanten. De ene teleurstelling volgt op de andere. Dit heeft niks met prijsvechten te maken maar met bedrog.
Daarnaast zijn er verschillende incheckrijen waarbij gemeld wordt dat dit op het boarding pass staat, maar ik kon het niet vinden.
De uitleg bij de balie hierover wordt verricht in een sneltrein vaart. Waarom die haast ? Leg rustig uit in alle talen wat de bedoeling is

Sterke punten
Veel bestemmingen

Zwakke punten
Duur, niet eerlijk, bedrog, denkt alleen aan geld, onvriendelijk

reacties: