Turkish Airlines is een Turkse luchtvaartmaatschappij, gevestigd in Istanboel. Het is de nationale maatschappij van Turkije en vliegt naar bestemmingen in Europa, het Midden-Oosten, het Verre Oosten, noord- en zuid-Afrika en de Verenigde Staten. De thuisbasis is Luchthaven Istanbul Atat�rk (IST) in Istanbul. Verder gebruikt ze als knooppunt Luchthaven Ankara Esenboga (ESB) in Ankara.

Turkish Airlines Video


Turkish Airlines Reviews

  • Ik heb 7 maanden geleden een vlucht geboekt voor 5 personen, duurdere vluchten genomen om geen lange wachttijden te hebben en niet in de nacht te hoeven vliegen. Nu verandert Turkish Airlines mijn vlucht en moet ik in Istanbul 8 uur wachten om vervolgens om 1.00 uur in de nacht door te vliegen. Ik heb priv een appartement gehuurd en kan hier niet inchecken op dit tijdstip. Ik had ruim 140 kunnen besparen per ticket wanneer ik direct de goedkope tickets had genomen. Dit alles omdat Turkish Airlines overboekt heeft..

    Sterke punten
    Geen

    Door Stephan Klaasman op 5 juli 2019 Reageer
  • Op 11 november hadden wij een vlucht van Istanbul naar Amsterdam. Wij hebben ingecheckt en als gezin stoelen gereserveerd naast elkaar. Eenmaal in het toestel kregen we verschillende plekken aangeboden omdat het toestel veranderd zou zijn. Mijn vrouw heeft een ernstige angststoornis en is hiervoor onder behandeling van een psychiater. Zij kan niet zonder een vertrouwenspersoon reizen. Dit is door ons meerdere malen aangekaart. Om ons koest te houden gaven ze aan dat we moesten gaan zitten, en zodra het vliegtuig zou opstijgen zouden ze wat regelen voor ons. Eenmaal in de lucht begon de arrogantie. Mijn vrouw heeft hierdoor ernstige problemen gekregen en bij terugkomst heb ik noodgedwongen de crisisdienst moeten bellen. Het ergste van alles is dat de stoelen die wij gereserveerd hebben leeg waren gedurende de vlucht. Wij mochten er enkel niet zitten omdat ze deze stoelen business seats noemen. Dit was onze eerste keer met turkish Airlines en dit was tevens onze laatste keer. Ik raad iedereen die dit leest, ABSOLUUT GEEN TICKETS VIA DEZE SMERIGE MAATSCHAPPIJ TE BOEKEN. Genoeg maatschappijen die naar Turkije vliegen en die vele malen beter zijn.

    Sterke punten
    Helemaal niks 0.0

    Zwakke punten
    Arrogant
    Smerig eten
    Respectloos
    Leugenaars
    Dieven

    Door Ali G. op 11 november 2018 Reageer
  • Op 18/01/17 wordt ons gemeld dat onze terugvlucht van Dar Es Salaam op 15/02/17 is geannuleerd en vervangen door de vlucht van volgende dag. (Men mag er van uitgaan dat de oorzaak geen technisch mankement kan zijn waarschijnlijk om de vlucht te vullen wat economisch in hun voordeel is maar niet voor de passagiers).
    Mits verschillende internationale telefoongesprekken wordt ons geen oplossing aangeboden. Dan maar een hotel geboekt op onze kosten want mijn vrouw en ik hadden geen zin om op 67 jaar de nacht door te brengen op straat voor een luchthaven in Afrika.
    Bij het inchecken vragen wij een faire compensatie voor de kosten. Dit zou geen probleem mogen zijn als we ons zouden melden bij de TK-desk bij aankomst in Brussel. Daar hoort men het in Keulen donderen.
    Vandaag 18/03/17 krijg ik het volgende bericht:
    As we have stated on our message when we have checked your ticket details we have seen that deperture date of your TK0604 Dar Es-Salam(DAR)/Istanbul(IST) flight was altered from 15th of February 2017 to 16th of February 2017. In addition with this, it has been determined that you have been informed about these schedule changes via e-mail on 18th of January 2017.
    Accordingly we are unable to meet your reimbursment requests.

    Dit betekend dat ik zelf moet opdraaien voor kosten tbv 340.

    En zij beweren dat ze de beste Europese Airline zijn. Mag ik dit in twijfel trekken?

    Sterke punten
    vriendelijk boord en incheck personeel

    Zwakke punten
    traag en (intentioneel) complex reclamatie procedure

    Door Eddy Schuerw op 18 maart 2017 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • ondanks dat ik op schiphol na overleg een boarding pass kreeg voor de vlucht naar jakarta met een overstap in istanboel ben ik in istanboel geweigerd om verder te vliegen omdat mijn paspoort niet zes maanden meer geldig was maar zes maanden min 1 dag. was ik op schiphol geweigerd dab had ik daar een nood document kunnen regelen en geen extra kosten moeten maken.

    Door johan op 4 november 2016 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.




  • Geachte heer, mevrouw,

    Hierbij wil ik mijn klacht melden en u verzoeken mijn geld terug te betalen.

    Vandaag 22 augustus 2014 heb ik een reis geboekt bij de turkish airlines, het bedrag is afgeschreven van mijn rekening en na contact met de bank heb ik begrepen dat het bedrag door u is ontvangen. Het probleem is dat mijn reis niet is gereserveerd, turkish airlines heeft dit bedrag niet ontvangen en hierdoor heb ik geen ticket.
    Mijn geld is weg en ik heb geen ticket, en door dit heb ik vandaag ruim een uur met de bank en de turkish airlines gesproken zonder resultaat dus hierbij verzoek ik u mijn geld op korte termijn terug te storten. Mijn reis moet doorgaan en hoe langer het duurt hoe duurder de ticket wordt, en ik hoop dat u begrijpt dat dit heel erg vervelend is.

    Omschrijving van afschrijving:

    678100611279 0030000911192833 UVDUL 81300570

    Datum: 22-08-2014 Tijd: 09:27

    Bedrag: 579,04 euro

    Hoogachtend,

    E.Sevimli Akyz

    Zwakke punten
    Schandalig zei nemen de moeite niet om te reageren ik voel mij opgelicht en machteloos !!

    Door Emine soyyig op 5 september 2014 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


  • Zeer schandalig behandeld door deze vlucht maatschappij.

    Met mijn gehandicapte vriendin vloog ik vanuit Istanbul terug naar nederland. Onze vlucht was overboekt, waarna wij net zo lang tussen verschillende balies heen en weer zijn gestuurd tot wij te laat waren met inchecken. Hierdoor zelf nieuwe tickets moeten betalen voor 200 pp, verder de 400 euro pp waar we recht op hadden als compensatie voor overboekte vlucht niet gekregen. Op brieven en klachten achteraf geen gehoor.

    Sterke punten
    Net vliegtuig, vlucht zelf netjes

    Zwakke punten
    Schandalig behandeld na overboekte vlucht, 1200 euro verlies voor mij en mijn partner.

    Door BartvandeWeg op 29 april 2014 Reageer

    Deze review is meer dan een jaar oud en misschien niet meer relevant.


Bezoek Turkish Airlines

Schrijf je eigen review over Turkish Airlines