Turkish Airlines

Turkish Airlines is een Turkse luchtvaartmaatschappij, gevestigd in Istanboel. Het is de nationale maatschappij van Turkije en vliegt naar bestemmingen in Europa, het Midden-Oosten, het Verre Oosten, noord- en zuid-Afrika en de Verenigde Staten. De thuisbasis is Luchthaven Istanbul Atat�rk (IST) in Istanbul. Verder gebruikt ze als knooppunt Luchthaven Ankara Esenboga (ESB) in Ankara.


Turkish Airlines Video


Turkish Airlines Reviews

    Misleid

    Zeer slechte ervaringen: bij de balie op het vliegveld misleid rondom tussenstop en tickets (werd gesteld dat dingen die eerder waren verteld zoals shuttlebus en overnachting zelf te bepalen niet konden) waardoor een extra ticket geboekt moest worden om op plaats van bestemming te komen. Hierover gebeld en werd ook bevestigd dat we waren misleid en via de site klachten konden indienen. Dit hebben we herhaaldelijk gedaan maar kwamen in de reacties (door diverse mensen van hen) niets verder en ook onze advocaat een brief laten schrijven - toen vrij vlot reactie dat we niet de waarheid spraken en vooraf hadden kunnen weten. Normaliter schrijf ik geen review maar we hebben aangegeven dit wel te doen als we niet fatsoenlijk behandeld worden - dus hierbij.

    Zwakke punten
    Vage en elkaar tegensprekende communicatie en beticht worden van het spreken van onwaarheden i.p.v. fatsoenlijk in gesprek.

    Veel tijd en geld verspild wegens hun schuld

    Door Turkish airlines heb ik uren van mijn vakantie dagen moeten verspillen. De service was super slecht, er werd niet naar mij geluisterd en ik kreeg heel veel verkeerde informatie. Ik ben echt niet moeilijk, maar dit heb ik heel erg gevonden, zeker hoe Turkish airlines nu met mijn klacht om gaat. Ik had ze een hele brief geschreven over mijn belevenis met hun bedrijf en hoe slecht alles is verlopen. Uit hun reacties terug kan ik al zien dat ze mijn klacht niet eens hebben doorgenomen en mij niet serieus nemen. De fouten die zij hebben gemaakt: - wijziging van vlucht met tussenstop van 26 UUR. - verkeerde wijziging data ingevoerd. - verbinding brak enkele keren tijdens het bellen, als je terug belt krijg je een andere collega en moet je helemaal opnieuw je verhaal doen. - werd niet naar mij geluisterd, waardoor ze me verkeerd door verwezen. - door hun fout moest ik opnieuw datum wijzigen en werden de kosten op mij gerekend, ik kreeg 4 verschillende prijzen te horen variërend van 130-200 euro. - ik moest minimaal 4 uur van te voren aanwezig zijn op de AirPort in Gazipasa om mijn tickets te betalen en zorgen dat mijn tickets in orde zouden zijn, zonder betaling geen garantie voor de tickets. Mijn vlucht was om 04:15. Ik was 23:30 aanwezig, niemand van Turkish airlines te bekennen, zij kwamen pas om 02:15 aan. Ik heb uren moeten wachten voor niks in heel veel stres. - Nu ik een klacht heb ingediend heb ik al 2x een onzin reactie terug gekregen, ik word niet serieus genomen. Ik ben verre van tevreden, dit is echt een verschrikking geweest.

    Sterke punten
    Hun sterke punt is super slechte service geven

    Zwakke punten
    Service, luisteren naar hun klanten, klanten helpen, klanten serieus nemen.

    ticket gekocht en geannuleerd door TA en mijn geld niet trug gekregen.

    ik heb boeking van 2018 die geannuleerd is en nog hebben ze niet terug betaald , nog andere boeking van 7 maanden geleden die ook door TA geannuleerd is, ze zeggen elke keer ja je krijgt je geld over twee weken terug maar doen ze niet. ze zijn echt oplichters.

    Zwakke punten
    100000

    Nooit meer !!!!

    De berichten op deze forum gelezen. Het klopt allemaal. Turkish airlines hierop aangeschreven ivm annulering van mijn vlucht door Corona. Ik heb ze gewezen dat zij volgens de Europese regelgeving hun ticket verkopen en dus in feite een contract hebben met de klant. Zij bevestigen dat zij geen gehoor geven aan de klachten van europese klanten. Dus Sjapoo Turkish Airlines maar NOOIT MEER !!!

    Zwakke punten
    1000.000.000.000

    vlucht geannuleerd door TA, geen geld terug

    Ik had een vlucht geboekt business Class Amsterdam-Bangkok. Ik zou op 14 mei vertrekken maar door Corona zijn alle vluchten geannuleerd. Daar ik mijn ticket had geboekt via GATE1.NL kan ik niet met TA communiceren omdat ze mij telkens naar GATE1.NL terug verwijzen. Als ik GATE1.NL aanspreekt verwijzen ze mij weer naar TA. Vicieuze cirkel dus. Nu 2 maanden verder nog steeds geen 1600 euro terug gekregen. Schandalig gewoon. Ik ben me nu aan het orienteren hoe ik mijn geld wel snel terug kan krijgen. Deurwaarder, advocaat ??? Onbegrijpelijk dat dit zomaar kan. Ik vind het gewoon diefstal. Nooit meer met TA.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    klanten zijn niet belangrijk voor TA. Alleen geld.

    Bestolen

    Ik heb 7 maanden geleden een vlucht geboekt voor 5 personen, duurdere vluchten genomen om geen lange wachttijden te hebben en niet in de nacht te hoeven vliegen. Nu verandert Turkish Airlines mijn vlucht en moet ik in Istanbul 8 uur wachten om vervolgens om 1.00 uur in de nacht door te vliegen. Ik heb priv een appartement gehuurd en kan hier niet inchecken op dit tijdstip. Ik had ruim 140 kunnen besparen per ticket wanneer ik direct de goedkope tickets had genomen. Dit alles omdat Turkish Airlines overboekt heeft..

    Sterke punten
    Geen

    Nooit meer Turkish Airlines

    Op 11 november hadden wij een vlucht van Istanbul naar Amsterdam. Wij hebben ingecheckt en als gezin stoelen gereserveerd naast elkaar. Eenmaal in het toestel kregen we verschillende plekken aangeboden omdat het toestel veranderd zou zijn. Mijn vrouw heeft een ernstige angststoornis en is hiervoor onder behandeling van een psychiater. Zij kan niet zonder een vertrouwenspersoon reizen. Dit is door ons meerdere malen aangekaart. Om ons koest te houden gaven ze aan dat we moesten gaan zitten, en zodra het vliegtuig zou opstijgen zouden ze wat regelen voor ons. Eenmaal in de lucht begon de arrogantie. Mijn vrouw heeft hierdoor ernstige problemen gekregen en bij terugkomst heb ik noodgedwongen de crisisdienst moeten bellen. Het ergste van alles is dat de stoelen die wij gereserveerd hebben leeg waren gedurende de vlucht. Wij mochten er enkel niet zitten omdat ze deze stoelen business seats noemen. Dit was onze eerste keer met turkish Airlines en dit was tevens onze laatste keer. Ik raad iedereen die dit leest, ABSOLUUT GEEN TICKETS VIA DEZE SMERIGE MAATSCHAPPIJ TE BOEKEN. Genoeg maatschappijen die naar Turkije vliegen en die vele malen beter zijn.

    Sterke punten
    Helemaal niks 0.0

    Zwakke punten
    Arrogant Smerig eten Respectloos Leugenaars Dieven

    zij betalen kosten niet terug

    Op 18/01/17 wordt ons gemeld dat onze terugvlucht van Dar Es Salaam op 15/02/17 is geannuleerd en vervangen door de vlucht van volgende dag. (Men mag er van uitgaan dat de oorzaak geen technisch mankement kan zijn waarschijnlijk om de vlucht te vullen wat economisch in hun voordeel is maar niet voor de passagiers). Mits verschillende internationale telefoongesprekken wordt ons geen oplossing aangeboden. Dan maar een hotel geboekt op onze kosten want mijn vrouw en ik hadden geen zin om op 67 jaar de nacht door te brengen op straat voor een luchthaven in Afrika. Bij het inchecken vragen wij een faire compensatie voor de kosten. Dit zou geen probleem mogen zijn als we ons zouden melden bij de TK-desk bij aankomst in Brussel. Daar hoort men het in Keulen donderen. Vandaag 18/03/17 krijg ik het volgende bericht: As we have stated on our message when we have checked your ticket details we have seen that deperture date of your TK0604 Dar Es-Salam(DAR)/Istanbul(IST) flight was altered from 15th of February 2017 to 16th of February 2017. In addition with this, it has been determined that you have been informed about these schedule changes via e-mail on 18th of January 2017. Accordingly we are unable to meet your reimbursment requests. Dit betekend dat ik zelf moet opdraaien voor kosten tbv 340. En zij beweren dat ze de beste Europese Airline zijn. Mag ik dit in twijfel trekken?

    Sterke punten
    vriendelijk boord en incheck personeel

    Zwakke punten
    traag en (intentioneel) complex reclamatie procedure

    geen teruggave gemaakte kosten

    ondanks dat ik op schiphol na overleg een boarding pass kreeg voor de vlucht naar jakarta met een overstap in istanboel ben ik in istanboel geweigerd om verder te vliegen omdat mijn paspoort niet zes maanden meer geldig was maar zes maanden min 1 dag. was ik op schiphol geweigerd dab had ik daar een nood document kunnen regelen en geen extra kosten moeten maken.

    Geen ticket en geen geld!!!

    Geachte heer, mevrouw, Hierbij wil ik mijn klacht melden en u verzoeken mijn geld terug te betalen. Vandaag 22 augustus 2014 heb ik een reis geboekt bij de turkish airlines, het bedrag is afgeschreven van mijn rekening en na contact met de bank heb ik begrepen dat het bedrag door u is ontvangen. Het probleem is dat mijn reis niet is gereserveerd, turkish airlines heeft dit bedrag niet ontvangen en hierdoor heb ik geen ticket. Mijn geld is weg en ik heb geen ticket, en door dit heb ik vandaag ruim een uur met de bank en de turkish airlines gesproken zonder resultaat dus hierbij verzoek ik u mijn geld op korte termijn terug te storten. Mijn reis moet doorgaan en hoe langer het duurt hoe duurder de ticket wordt, en ik hoop dat u begrijpt dat dit heel erg vervelend is. Omschrijving van afschrijving: 678100611279 0030000911192833 UVDUL 81300570 Datum: 22-08-2014 Tijd: 09:27 Bedrag: 579,04 euro Hoogachtend, E.Sevimli Akyz

    Zwakke punten
    Schandalig zei nemen de moeite niet om te reageren ik voel mij opgelicht en machteloos !!

    Opgelicht voor 1200 euro

    Zeer schandalig behandeld door deze vlucht maatschappij. Met mijn gehandicapte vriendin vloog ik vanuit Istanbul terug naar nederland. Onze vlucht was overboekt, waarna wij net zo lang tussen verschillende balies heen en weer zijn gestuurd tot wij te laat waren met inchecken. Hierdoor zelf nieuwe tickets moeten betalen voor 200 pp, verder de 400 euro pp waar we recht op hadden als compensatie voor overboekte vlucht niet gekregen. Op brieven en klachten achteraf geen gehoor.

    Sterke punten
    Net vliegtuig, vlucht zelf netjes

    Zwakke punten
    Schandalig behandeld na overboekte vlucht, 1200 euro verlies voor mij en mijn partner.

Bezoek Turkish Airlines

Schrijf je eigen review