Wizz Air - 53 Reviews

Last updated: 5 augustus 2018
Wizz Air Logo

35.3% aanbevolen, 53 Reviews

  1. Wizz Air
  2. Wizz Air Video
  3. Wizz Air Reviews
  4. Schrijf ook een review over Wizz Air

Niet tevreden over Wizz Air? Probeer dan eens Czech Airlines.

Wizz Air

Wizz Air is een Hongaarse low-fare luchtvaartmaatschappij gericht op Centraal-Europa. De maatschappij opereert volgens het no frills-concept.

Wizz Air Details

Hits: 945

URL: http://wizzair.com/

CategorieŽn: Oost-Europa

Reviews: 53

Wizz Air Video

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/Fao7oH-P_iQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


claimingo 486x60

Wizz Air reviews (53):

Wizz Air - Ik ga liever lopen

0

Review:
Heb deze elders in het Engels geschreven en kopieer/plak het aangezien ik niet nog meer tijd kwijt wil aan deze verschrikkelijke luchtvaartmaatschappij (excuses aan de mensen die het niet begrijpen )
I don't have much to add, since the comments online speak for themselves. My partner and I had to pay 35 euro per person (extra, on top of our tickets and checked-in bags- that we would carry on with any other airline, but we read online that this airline is strict) to check in at the desk, even though we were up at 11:15 (we arrived at 10:45) and our flight was scheduled to leave at 13:10 (and left around 14:00- which for Wizzair is pretty nice). Also, their website makes it look as if you have no option to check in online UNLESS you pay for a seat. I don't care about the seat so I did what I usually do with any other airline and decided I'd be there on time to check in at the desk. What bothers me the most is the way Wizzair treats their customers (usually people flying on a budget and with no other airline to choose from). I have nothing good to say about this airline except for that I made it to my destination in one piece. Just because they're cheap does not mean they shouldn't offer decent service. So now only people with money get to be treated like people? F*ck you Wizzair. Next time I will hitchhike the 1600 km I flew with you. Not even cattle should be treated this poorly. Shame. Shame. Shame on you! Next time please drag me off of your terrible flight like that guy that went viral (United Airlines) so at least I won't lose my bags (!) once I arrive to my destination. Let this be a warning to anyone who likes to be treated with dignity and respect. Choose life. Don't choose Wizzair. Peace

Sterke punten:
Hun goedkope prijzen zijn geen excuus voor de erbarmelijke service.

Zwakke punten:
Alles:
- contact met het personeel
- de strikte eisen voor de carry-on
- de absurd hoge prijzen om in te checken op het vliegvleld
- de vertragingen
- de manier waarop ze met je omgaan nadat ZIJ jouw spullen kwijt zijn geraakt
- het feit dat de factuur in een andere taal is... wtf?

FZ beveelt Wizz Air NIET aan bij vrienden/bekenden

Wizz Air - Geannuleerde vlucht

0

Review:
Op 4 april werd na 7 uur vertraging onze vlucht geannuleerd. 7 uur lang werd er niet gecommuniceerd nog de reizigers een drankje of versnapering aangeboden terwijl er reizigers flauw vielen. Er werd ons tenslotte een alternatieve vlucht aangeboden op 11 april. Dat was geen optie en we moesten zelf maar een ander alternatief zoeken. Met een taxi naar een ander vliegveld, een hotelovernachting en met een andere maatschappij terug naar huis. Klacht ingediend bij WizzAir met beroep op compensatieregeling. Bijna 3 maanden verder, bellen naar het callcenter a 90ct per minuut en tientallen mails ter rappel. Er wordt niet gereageerd en onze kosten zijn nog steeds niet gecompenseerd. Er wordt niet gereageerd op klachtenformulieren en mails.

Sterke punten:
Geen

Zwakke punten:
Slechte communicatie, geen reactie op mails.
Lost klachten en claims van reizigers niet op conform het europese verdrag.

Miroslav beveelt Wizz Air NIET aan bij vrienden/bekenden

Wizz Air - Verzetten vlucht door wizzair

0

Review:
Ik heb vorige maand een ticket geboekt naar Ohrid op 16 mei 2018(woensdag)heb alles op papier,keek net op de site,vliegen ze ineens niet meer op woensdag ,alleen op maandag en vrijdag,hebben ze mijn ticket naar maandag 14 mei gezet.Weet niet wanneer ,heb geen mail ontvangen ,niks.Ik moet gewoon werken die2 dagen,ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen!!!!!!En wanneer ze van plan zijn om me een mail te sturen.

Sterke punten:
Geen!!!!!!!

Zwakke punten:
Veel!!!!!!!!

Wizz Air - Nooit meer!!

0

Review:
Veel negatiefs gelezen en kan alleen maar afraden met deze maatschappij te vliegen als je lange benen hebt. Het past gewoon niet. Stoelen kunnen niet naar achteren. Tot overmaat van ramp ook nog een dronken agressieve Litouwer voor mij die eiste dat ik mijn benen introk terwijl ik klem zat.

Personeel had hem moeten weigeren aan boord zomaar ze deden niets. Dit was eens maar nooit weer!

Sterke punten:
Goedkope tarieven
Directe vlucht Kaunas-Eindhoven

Zwakke punten:
Slechte beenruimte
Personeel herkent geen dronken mensen en serveert ze doodleuk ook nog alcohol.
Vlucht zomaar zonder opgaaf van reden dag verplaatst waardoor ik extra kosten moest maken voor een hotel. Geen reactie op klacht hierover gekregen

Max beveelt Wizz Air NIET aan bij vrienden/bekenden

Wizz Air - Wizz air oplichters

0

Review:
Na inchecken ben ik mijn online boarding pass kwijt geraakt. Toen ik bij de gate aankwam moest ik 35,- betalen terwijl ik op de passagierslijst stond als ingecheckt. Na betalen ben ik toegelaten tot de vlucht. Dit voelt als geldklopperij zelfs als ze stellen dat het opgenomen staat in hun algemene voorwaarden.
Afpersen van reizigers en misbruik maken van de situatie. Wanneer gaat de overheid ooit ingrijpen?

Sterke punten:
Lage prijs, maar met consequenties.

Zwakke punten:
instabiele site. Bewust om je geld af te troggelen

Abel beveelt Wizz Air NIET aan bij vrienden/bekenden

Wizz Air - Extra service betaald maar niet gekregen

0

Review:
Mijn retourvlucht Keulen-Craiova heb ik geboekt met bijbetaling van een extra private service (staat ook op de ticket aangegeven). Dat betekend o.m. dat bij voorrang kan worden ingestapt in het vliegtuig. Hier is een aparte pasagierstoegang voor. Echter werd bij het instappen hiermee geen rekening gehouden. Extra kosten voor niets betaald dus!! Op de vraag waarom dit zo is werd schouderophalend gereageerd. Vanwege een kennelijk incident in het zojuist aangekomen vliegtuig hebben wij als instappende passagiers ruim drie kwartier buiten op een trap moeten wachten zonder te worden geinformeerd over de reden daarvan. Al met al heb ik bij mijn eerste kennismaking met Wizzair een zeer slechte ervaring opgedaan en ga de volgende keer weer lekker met de KLM waar service nog hoog in het vaandel staat en de prijs redelijk is.




Sterke punten:
Lage vluchtprijs maar dat heeft ook consequenties!

Zwakke punten:
De betaalde extra service werd in mijn geval niet verleend. Mijn advies: Maak geen gebruik van geboden extra's want dat is weggegooid geld.



























Hans beveelt Wizz Air NIET aan bij vrienden/bekenden

Wizz Air - Low budget vliegtuigmaatschappij

1

Review:
Wizz air is echt een low budget vliegtuigmaatschappij, je betaalt voor je vlucht en dat is ook alles wat je krijgt.
Ook al wordt er op het vliegveld al omgeroepen dat passagiers moeten gaan instappen, de gate is nog niet eens open want het vliegtuig is er nog niet. We vertrokken dan ook te laat en kwamen te laat op de eindbestemming aan. Hier wordt je verder niet over geïnformeerd.
Het vliegtuigpersoneel spreekt onverstaanbaar Engels als ze de veiligheidsprocedures "uitleggen". Ze checken niet of iedereen zijn gordel heeft vast gemaakt. Als ze langs komen om eten, parfum etc. te verkopen kun je ze op eens wel verstaan.
De stoelen zijn wel redelijk comfortabel, voor vluchten in Europa van 1 à 2 uur is het goed te doen. De landing is daarentegen niet comfortabel, schokkerig of met een harde dreun.
Je hoeft geen klantenservice van deze vliegtuigmaatschappij te verwachten. Wanneer je iets aan boord vergeet (oké, mijn eigen fout natuurlijk), wordt je geacht de procedure te volgen en naar de lost & found op het vliegveld te gaan. Ze vergeten echter dat zij degenen zijn die de spullen naar de lost & found moeten brengen, wat dus niet gebeurt.

Sterke punten:
Je komt op je bestemming aan in een redelijk comfortabele stoel.

Zwakke punten:
Houdt zich niet aan de vliegtijden, checkt veiligheid van passagiers niet en slechte klantenservice.

Karen beveelt Wizz Air NIET aan bij vrienden/bekenden

Wizz Air - No-nonsense, betrouwbaar, professioneel

0

Review:
Wizz Air is een vliegmaatschappij die zich inzet om een zo goedkoop mogelijke vlucht aan te bieden. Dit betekent dat je betaalt naar mate je gebruikt of meeneemt. Dit vind ik een prima idee aangezien je zo zelf op kosten kunt besparen.

Helaas geldt dit niet voor mensen die denken dat vliegen vanzelfsprekend luxe is en dat alles maar moet kunnen. Een 2 cm te grote koffer is inderdaad 2 cm te groot. En als je slim genoeg bent om een ticket te boeken ben je ook slim genoeg om even je koffer op te meten (dit is belangrijk). En om een upgrade te doen die je rond de 14 euro kost (heen en terug) waardoor die koffer misschien wel mee mag.

Ik ben van Nederland naar Litouwen gevlogen en weer terug.
Op de heenweg heel stipt vertrokken (op de minuut!) en op de terugweg hadden we slechts twee minuten vertraging.
Ik had geen problemen met de bagage.
De vlucht was prima. Geen technische problemen of turbulentie. Het personeel was kordaat maar vriendelijk en sprak goed Engels.
Ik ben niet in de toiletten geweest en heb dus geen mening over de hygiëne. Hetzelfde geldt voor kindvriendelijkheid (heb geen kinderen) en eten en drinken (heb niks aan boord genuttigd).
Voor iemand die 185 cm lang is, kan de beenruimte als krap worden ervaren.
Voor de rest was het allemaal prima en zou ik Wizz Air zeker willen aanraden.

Advies:

Let erop dat Wizz Air een budget maatschappij is. Wil je liever (of kun je) niet alles zelf regelen (ticket, boarding pass, bagage, juiste naam op paspoort invoeren of simpelweg met een computer overweg kunnen), doet dit dan ook niet. Kies dan (bijvoorbeeld) voor een vakantiebureau waar je binnen kan lopen of een afspraak kan maken. Zij kunnen je met alles helpen zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Kun je wel alles zelf regelen en ben je bereid om de kleine lettertjes te lezen, dan is Wizz Air een prima maatschappij voor jou.

Sterke punten:
Op tijd, betrouwbaar, goedkoop, duidelijke regels, zelf boarding pass printen.

Zwakke punten:
Weinig beenruimte maar gaat nog voor korte vluchten.

Jan Mulder beveelt Wizz Air aan bij vrienden/bekenden

Wizz Air - #wizzair #bad_company #big_fraud

1

Review:
Hulp wordt niet of nauwelijks geboden bij iets afwijkends. Ik heb en vlucht besteld en het online boekingsprogramma vult automatisch mijn naam in omdat ik sta ingelogd. Met geen mogelijkheid kan ik deze naam wijzigen in die van mijn vrouw. Voor haar is de reis immers bedoeld.
Dan maar hun call center bellen. Minutenlang wachten en vervolgens wordt de verbinding verbroken. Alles bij elkaar heb ik meer dan een uur geprobeerd om ze te pakken te krijgen, maar iedere keer gebeurde precies hetzelfde. Verbroken verbinding na 5:39 min.
Twee dagen later nogmaals geprobeerd en er gebeurd exact hetzelfde!
Twitter nagekeken en als je ziet hoeveel mensen hetzelfde mee maken?! Een e-mail adres hebben ze niet. Ik verdenk ze van opzet want naar hen toe bellen kost belachelijk veel.
Niet doen dus. En daarmee bedoel ik: boeken bij Wizz Air. Er zijn genoeg beter alternatieven. Gelukkig!

Sterke punten:
Lage prijzen

Zwakke punten:
Heel slechte service
Onbereikbaar Call center
Hoge prijzen voor wijzigingen
Hoge prijzen om call center te bellen
Weinig beenruimte
Voor elke aanvulling betaal je een hoge extra prijs.
Voor annuleren betaal je 60,--. Dit vaak hoger dan de reis zelf.

Jo Dijcks beveelt Wizz Air NIET aan bij vrienden/bekenden

Wizz Air - Budgetmaatschappij = budgetmaatschappij

1

Review:
Ik heb vrij regelmatig met WizzAir gevlogen (EIN-SOF en vice versa) en eigenlijk altijd extra beenruimte besteld. De laatste keer heb ik echter een "normale" stoel besteld en dat was geen succes. Zelfs een kaboutertje zou nog last van claustrofobie kunnen krijgen. De stoelen zijn dusdanig ontworpen om zoveel mogelijk in het vliegtuig te kunnen proppen de daarmee de winst te kunnen optimaliseren. De rugleuningen staan kaarsrecht omhoog en het is onmogelijk enigszins comfortabel te kunnen zitten. Gewoon een ramp. Ik snap die low-budget maatschappijen echt niet. Maak die plaatsen nou gewoon eens comfortabel (+25% extra ruimte) en reken dan desnoods 25% extra. Zeker weten dat je meer klanten aantrekt en meer kan verdienen. Voor de rest is het wel te doen, alhoewel je echt voor álles moet bijbetalen. Prijs met andere maatschappijen maakt dan eigenlijk niet zoveel meer uit. Maar de andere maatschappijen zijn ook niet veel beter. Het is eigenlijk allemaal drama. En ze zouden het cabinepersoneel misschien iets meer moeten betalen want het lijkt erop dat ze het héél zwaar hebben bij WizzAir. En een cursus Engelse uitspraak voor het personeel is wellicht geen slecht idee. Het is dat ik de standaard teksten vaak gehoord heb en daarom ongeveer weet wat ze zeggen.

Sterke punten:
Soms goede tijden

Zwakke punten:
Zo'n beetje alles, de stoelen spannen echter de kroon als het gaat om slecht comfort.

Lars beveelt Wizz Air NIET aan bij vrienden/bekenden

claimingo 486x60

Schrijf ook een review over Wizz Air

  • je e-mailadres is niet zichtbaar voor andere bezoekers
  • Je ontvangt een bevestigingse-mail op je e-mailadres!


Ja, ik zou Wizz Air aanbevelen aan vrienden/bekenden
Nee, ik zou Wizz Air aan niemand aanbevelen
Niet van toepassing / Geen mening


Stuur mij een e-mail wanneer iemand een nieuwe review over deze website schrijft

Stuur mij een e-mail wanneer iemand op mijn review reageert

Door het plaatsen van deze review ga ik akkoord met de algemene voorwaarden

Bezoek Wizz Air


Home Ľ Oost-Europa Ľ Wizz Air