Wizz Air

Wizz Air is een Hongaarse low-fare luchtvaartmaatschappij gericht op Centraal-Europa. De maatschappij opereert volgens het no frills-concept.


Wizz Air Video


Wizz Air Reviews

    SLECHT TRIEST

    Super slecht.. heen reis �146 bij moeten betalen voor onze rugtas, die gewoon binnen het formaat was! Onze zoon van 9 zat met zijn team als in het vliegtuig. Toen wij antwoord wilde op de vraag waarom onze rugtas niet werd toegestaan, kregen we als antwoord als je niet betaald mag je het vliegtuig niet in en de gate sluit over 5 minuten.\\\\\\\\r\\\\\\\\n\\\\\\\\r\\\\\\\\nOp de terugreis is mijn zoontje zijn telefoon in het vliegtuig vergeten, we mochten het vliegtuig niet in en moesten maar contact opnemen met de klantenservice\\\\\\\\r\\\\\\\\n Gelijk gedaan en daar krijg je als antwoord dat je ilost maar in de gaten moet houden. Je raad het al die telefoon komt er nooit op te staan. Na heen en weer gebel en blijven mailen.. never nooit geen antwoord meer. Pure diefstal deze maatschappij en zeer klant onvriendelijk

    SLECHT TRIEST

    Super slecht.. heen reis �146 bij moeten betalen voor onze rugtas, die gewoon binnen het formaat was! Onze zoon van 9 zat met zijn team als in het vliegtuig. Toen wij antwoord wilde op de vraag waarom onze rugtas niet werd toegestaan, kregen we als antwoord als je niet betaald mag je het vliegtuig niet in en de gate sluit over 5 minuten.\\r\\n\\r\\nOp de terugreis is mijn zoontje zijn telefoon in het vliegtuig vergeten, we mochten het vliegtuig niet in en moesten maar contact opnemen met de klantenservice\\r\\n Gelijk gedaan en daar krijg je als antwoord dat je ilost maar in de gaten moet houden. Je raad het al die telefoon komt er nooit op te staan. Na heen en weer gebel en blijven mailen.. never nooit geen antwoord meer. Pure diefstal deze maatschappij en zeer klant onvriendelijk

    Nooit maar dan ook nooit meer!

    Wij hadden gehoopt eindelijke een goede vliegmaatschappij gevonden te hebben. Wij hebben twee eerdere retourvluchten gemaakt met deze maatschappij. Allemaal met vertraging maar aangezien we op vakantie zijn maken we daar nog niet zo'n probleem van. Boeken en inchecken ging probleemloos en afgezien van de vertragingen waren er geen problemen.

    Maar zoals het altijd gaat leer je een bedrijf pas echt kennen wanneer er iets fout gaat. Wij weten dat goedkope vliegmaatschappijen heel moeilijk doen over die 350 gram overgewicht of een koffer die een millimeter te groot is dus hadden wij prioriteit geboekt en onze koffers meerdere malen gewogen en gemeten en binnen de opgegeven maten en gewichten bevonden.

    Omdat we prioriteit hadden mochten wij extra handbagage meenemen dus een koffer en een kleine rugtas. Die hadden we dan ook bij ons. Bij de incheckbalie ging alles zonder problemen en hebben we onze boarding-passes gekregen en begon het gesodemieter. Mijn vrouw had twee flesjes water gekocht en we hadden nog een paar broodjes over die we thuis klaargemaakt hadden. Ze krijgt haar instapkaart en ze wilt naar het vliegtuig lopen maar wordt tegengehouden door een van de viswijven dat voor personeel uit moet gaan en wordt toegesnauwd vrouw dat ze zo niet aan boord kan.

    Mijn vrouw is nogal gevoelig voor dit soort gedrag dus raakte een beetje in paniek en vroeg wat ze fout deed. "Je hebt teveel bagage bij je" werd mijn vrouw toegesnauwd. Mijn vrouw kijkt haar hulpeloos aan. "Je plastic tas, je mag deze niet meenemen. Dit zijn twee stuks bagage je mag maar 1 stuk bagage meenemen." Mijn vrouw probeert uit te leggen dat ze de flesjes water net gekocht heeft , maar het viswijf blijft onvermurwbaar. "Het moet voldoen aan de voorwaarden die wij stellen en het moet in het kleinste vakje van het maatrek passen". Mijn vrouw zet haar handtas en plastic tas in het kleinste vakje en natuurlijk paste dit er makkelijk in.

    "Maakt niet uit", snauwt het viswijf haar toe, "Het mag maar 1 stuk bagage zijn." Mijn vrouw stopt haar tas in de plastic tas en heeft zo 1 tas.

    Het hele verhaal heeft ons vakantiegevoel in een keer weggenomen en ik was echt razend op de vrouw en vroeg haar hoe ze zo'n verschrikkelijk wijf kan zijn. Het wordt echter nog erger want mijn vrouw vraagt ineens, waar is mijn paspoort? "Ik heb jouw paspoort" zegt het viswijf.

    Toen was het genoeg voor mij. What the f*** are you doing with my wifes passport? Who the f*** do you think you are? Het viswijf lacht en zegt dat mijn vrouw haar paspoort niet terugkrijgt voor ze doet wat zij wilt. en begint mij toe te bijten dat ik mijn paspoort moet geven. "Je hebt niet eens het recht mijn paspoort te vragen" What kind piece of shit are you to behave like that.

    Dit ging een tijdje zo over en weer totdat uiteindelijk de complete ground-staff zich ermee begon te bemoeien en vond dat ik respect voor hun moest tonen. Mijn antwoord, "Respect moet je verdienen, en de manier waarop jullie je gedragen is onbeschoft, onopgevoed en Asociaal. Wij zijn wel de mensen die jullie salaris betalen". Ze bedreigden mij met de politie, waarop ik aangaf dat ik heel graag met de politie wilde spreken, ervan uitgaande dat er in Wallonië een rechtvaardig en eerlijk politieapparaat is.

    De Federale politie op de vloer in Charleroi Airport bleek echter al snel van hetzelfde soort tuig als het Wizz-air personeel. Nadat het tuigwijf liep te liegen dat ik haar geslagen had (ik heb het mens met geen vinger aangeraakt) begon een van de politieagenten mij gelijk af te snauwen en mijn paspoort te eisen, zonder mij ook maar een seconde te kans te geven mijn verhaal te doen.

    Het is overduidelijk dat personeel en federale politie van Charleroi Airport er van geniet dat ze zich zo kunnen gedragen, Walloniërs zijn berucht om dit gedrag. Ik heb het nooit willen geloven, maar nu ondervond ik in levende lijve dat Walloniërs daadwerkelijk het tuig zijn.

    Ik werd afgevoerd en buiten zicht van anderen en camera's achter gesloten deuren gearresteerd. Na een paar uur vast gezeten te hebben had ik er genoeg van en schreeuwde op de top van mijn longen, Gaat er iemand hier nog naar mijn kant van het verhaal luisteren of hoe zit dat? Een van de tuigagenten die mij gearresteerd had deed met een bezorgde blik in zijn ogen de deur open een tweede agent kwam binnen en die kon ineens wel normaal met mij communiceren. Hij vroeg me nog even geduld te hebben en binnen 5 minuten werd ik opgehaald om mijn verhaal te doen. De agent heeft mij hoofdschuddend aangehoord en aangegeven dat dit gedrag standaard is bij het personeel van Wizz-air, waarop ik aangegeven heb dat dit helaas niet alleen het geval is bij het personeel van Wizz-Air en dat zijn collega's die mij gearresteerd hadden geen haar beter waren. Hier gaf hij geen antwoord op maar als deze agent naar buiten gekomen was weet ik zeker dat we alles op een normale manier op hadden kunnen lossen.

    Dit verhaal staat niet op zichzelf gezien de vele soortgelijke review die op het internet te vinden zijn. Wij zijn twee dagen later via Berlijn gevlogen (weer met Wizz-air omdat het niet anders kon) en daar was de ervaring heel anders. Het personeel keek niet eens naar de bagage. Zelfde vliegmaatschappij, totaal andere ervaring dus het ligt er maar net aan wat voor soort personeel je gaat treffen bij de incheckbalie.

    Wat echter nog veel schokkender is is dat het management van Wizz-air dit gedrag van het personeel gedoogd en totaal niet geïnteresseerd is dat hun cliënten op een dergelijke manier door het personeel behandeld wordt. Uiteraard heb ik een enorme klacht bij Wizz-air ingediend, maar hun reactie was als volgt: Please note that we cannot dispute the decisions of our representatives at the airport concerned, as they serve precisely to confirm that each customer is travelling in accordance with the requirements and regulations of the countries between which they are travelling, and with our terms and conditions to which they have agreed.

    Met andere woorden, Wizz air management accepteert het gedrag van het personeel en is totaal niet geïnteresseerd dat de vakantie ervaring van hun cliënten danig verpest wordt.

    Ik wil graag iedere lezer aanraden een les te leren uit de negatieve reviews over dit walgelijke bedrijf en zeker geen gebruikt te maken van Wizz-air, zelfs als het niet anders kan. Hoe sneller dit soort scam bedrijven failliet gaat, des te beter.

    Vliegen was ooit een feest, dat is door dit soort maatschappijen echt voorbij!

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Boertig onbeschoft en onopgevoed personeel.
    Stoelen met kussens van Max 2 cm stof, waardoor je binnen een uur niet meer weet hoe je moet zitten. Stoelen niet instelbaar.
    Beenruimte alleen geschikt voor mensen onder de 1.70
    Gore toiletten aan boord die onder de urinesteen zitten.
    Gore vliegtuigen.
    Criminele praktijken om maar zoveel mogelijk geld uit je zak te kloppen
    Houden zich niet aan de regels opgesteld door de EU. MAar aangezien de EU zelf een grote scamorganisatie is heb je hier ook niets aan.
    Constant vertragingen door het onprofessionele onbeschofte personeel van Wizzair.
    Praktisch onbereikbare klantenservice. Krijg je wel iemand aan de lijn spreken ze waarschijnlijk alleen zeer gebrekkig Engels waardoor ze niet verstaanbaar zijn.

    Slechtste maatschappij op aard

    Door een typfout mochten we 130 euro meer betalen
    Personeel is crimineel
    Moeten op het matje geroepen worden

    Sterke punten
    None

    Zwakke punten
    Alles is zwak

    Is not correct

    This is fristi time and last time

    Sterke punten
    On ster is to much oplichters

    Is not correct

    This is fristi time and last time

    Sterke punten
    On ster is to much oplichters

    Niet uitbetalen compensatie

    Overboeking Boedapest naar Eindhoven. Als je kijkt op hun site staat er, is in behandeling 2x250 euro Terwijl ze toch alle gegevens hebben. Hier zou ik nooit geen vliegticket meer boeken. Het zijn gewoon boefjes.

    Sterke punten
    Mooie beloftes

    Zwakke punten
    Het niet uitbetalen bij overboeking

    Niet uitbetalen compensatie

    Overboeking Boedapest naar Eindhoven. Als je kijkt op hun site staat er, is in behandeling 2x250 euro Terwijl ze toch alle gegevens hebben. Hier zou ik nooit geen vliegticket meer boeken. Het zijn gewoon boefjes.

    Sterke punten
    Mooie beloftes

    Zwakke punten
    Het niet uitbetalen bij overboeking

    Criminelen bende

    Ze zijn de grootste Hongaarse bende, prijzen veranderen elke seconde. Ze boeken vliegtuig helemaal voool en dan nog 5 a 10 man extra en dan blokkeren ze hele site dat jij niet kan meer online inchecken. Ze zijn verschrikkelijk boeven.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Heel veel te benoemen...

    Boek nooit met Wizz air!

    Vreselijke ervaring.
    De heenvlucht had al een uur vertraging.
    De terugvlucht was helemaal een ramp.

    +3u vertraging. Geland in Keulen ipv Charleroi. GEEN communicatie. Geen oplossing. Geen verontschuldigingen.

    Iedereen stond in het midden van de nacht in de luchthaven van Keulen. Er waren mensen met jonge kindjes. Ipv om 19u te landen in Charleroi, stonden we om middernacht in Keulen. Uiteindelijk een taxi gevonden, ticketje ingediend bij Wizz air. Ik krijg nu een mail terug dat ze van geen vertraging weten bij die vlucht ?! Ongezien, ik raad iedereen ten sterkste af om ooit bij deze maatschappij te boeken.

    Sterke punten
    GEEN

    Zwakke punten
    Vertraging - communicatie - klantendienst - vriendelijkheid personeel - reactiesnelheid - behulpzaamheid - …..

    Annulering

    Omdat mijn vrouw ernstig ziek werd moest ik onze vlucht annuleren. Ik heb dit op tijd gedaan, maar het bedrag werd op een account gezet en niet teruggestort op mijn rekening. Ik had voordat ik de vlucht ging annuleren eerst contact moeten opnemen met wizzair. Maar dat staat in de kleine letters. Ik kan nu dus naar mijn geld fluiten want je moet binnen een jaar een andere vlucht nemen.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    communicatie

    Wizzair drama

    Doe het niet!! Het is een beroerde vliegtuigmaatschappij. Het begint al bij het boeken van je vlucht. De website van Wizzair ziet er uit als een kermisattractie/schreeuwerige belwinkel. Overal 'poppen' er onnodige reclamebeelden op. Na een aantal seconden raak je als klant al overprikkeld. Als je dan gaat boeken krijg je allerlei extra keuzes die men overduidelijk heeft bedacht om extra te kunnen verdienen. Het maakt een armoedige indruk. Als je stoelen wil boeken, dan is het bv. niet mogelijk om die naast elkaar te boeken (tenzij je (uiteraard) bereid bent extra te betalen). De tickets leken niet duur, maar bij het toevoegen van de bagage werd het uiteindelijke bedrag verdubbeld. Vervolgens tickets downloaden en inchecken. Wat een opgave! Eerst moet je een app downloaden, dan vanuit een van je vele mails van Wizz air het vluchtnummer achterhalen, wat vervolgens weer niet bleek te werken, want de naam van mijn vriendin (i.pv. die van mij) moest worden ingevuld (voor beide tickets). Als je vervolgens later je tickets nodig hebt, begint het gedoe weer opnieuw of je wordt uit de website gegooid. Ook lijk je dan ook nog op de website van Vliegtickets.nl in te moeten loggen. Wat een chaos! Het inloggen is zo omslachtig, irritant en onduidelijk dat ik niet kon onthouden hoe we uiteindelijk bij onze tickets kwamen. Vervolgens, aangekomen op vliegveld Eindhoven, blijkt onze vlucht 2 uur vertraging te hebben opgelopen. We hadden bij het boeken van de vliegtickets de optie 'via SMS op de hoogte worden gehouden bij vertragingen' kunnen aanvinken, maar uit principe (betalen voor zulke informatie is belachelijk) hebben we dit niet gedaan. Dus om op de hoogte te blijven was het weer telkens inloggen op die vreselijke site. De vliegreis was verder oké. Opvallend was de clowneske goedkoop uitziende kleuren op het vliegtuig, overeenkomstig met de website. Veel mensen wilden voor het opstijgen van het vliegtuig uiteindelijk nog van stoel veranderen (om naast hun partner te kunnen zitten), wat vertragend werkte.

    De terugreis:
    Twaalf uur van te voren probeerden we weer online in te checken. Eerst bleek het vluchtnummer geen resultaat op te leveren. Na talloze inlogpogingen op verschillende manieren kwam de mededeling dat online inloggen op het vliegveld in Tirana niet mogelijk was, waarbij het dan logisch is dat de organisatie dit dan voor de 'klant' regelt op het vliegveld. Aangekomen op het vliegveld werden we verwezen naar een incheckbalie, waarbij het nummer niet correspondeerde met de plaats van bestemming (er stond Italië i.p.v. Eindhoven op het bordje) . Dit leidde tot verwarring bij de wachtenden en veel heen en weer geschuif in rijen. Vervolgens aangekomen bij de kauwgomkauwende man bij de incheckbalie bleek dat we wel online hadden moeten inchecken. Volgens deze man zou het inchecken op website slechts 3 seconden tijd in beslag nemen. Dat wij een andere beleving hierbij hadden leek hem weinig te deren. Uiteindelijk kostte het op het vliegveld inchecken ons 45 euro p.p. extra.

    De steward en stewardessen op de terugreis waren gelukkig wel aardig.

    Sterke punten
    Stewardessen zijn aardig.

    Zwakke punten
    Je merkt dat alles om geld draait.

    Vreselijk

    Slecht bedrijf. Verlies van geld en tijd.geen info over de veel te verlate vlucht. Nacht doorbrengen op het vliegveld zonder enige info.

    Zwakke punten
    Geen informatie bij verlate of geannuleerde vlucht.
    Slechte service.

    Slechte service geen contact m

    Vlucht vanuit Tirana. We stonden voor de gate en men sloot deze. We mochten er niet doorh. De grondstewardess wilde ons helpen maar werd gemaand ( door portofoon)niet mee te werken. Deur can vliegtuig was nog open! Bij Servicedesk geen hulp beschikbaar. Niemand hielp! Vreselijk. Probeer in contact te komen met wizzair maar lukt met geen mogelijkheid. @wizzair als je dit leest contact me. Dit is klant onvriendelijk en slecht voor de reputatie

    Zwakke punten
    Geen service contact totaal onmogelijk

    Onbestaande service

    Zeer teleurstellend. Ik heb een annulatieverzekering bij WizzAir, maar toen ik contact probeerde op te nemen met hun callcenters, waren twee nummers niet in dienst en was één nummer nergens te vinden. Daarnaast rekenen ze torenhoge kosten aan voor wijzigingen, en als je WizzAir zelf wilt contacteren, kost dat €1,50 per minuut, zonder enige garantie op een oplossing. Geen aanrader.

    Zwakke punten
    Annulatieverzekering is niets waard
    Hoge bijkomende kosten
    Onbestaande dienstverlening

    Onbetrouwbaar

    7u vertraging... ondanks het recht op compensatie geen terugbetaling gezien. Geen enkele persoonlijke mail, enkel standaardbrieven...
    Een vlucht met vertraging, daar kan ik zelfs nog begrip voor opbrengen, maar op die manier communiceren... das een gebrek aan respect en zorg voor de klanten.

    Sterke punten
    Mooi vliegtuig

    Zwakke punten
    Stiptheid, betrouwbaarheid en vooral communicatie, klantvriendelijkheid

    Criminele organisatie

    Wizz verkoop gewoon meer stoelen dan er in een vliegtuig zitten in de hoop dat er een paar niet komen opdagen en anders laten ze gewoon een paar mensen staan.

    Sterke punten
    Die zijn er echt niet voor de klant.
    Ik kan kiezen tussen 1 t/m 5 sterren maar 1 is echt te veel, deze criminele organisatie moet verboden worden!!

    Zwakke punten
    Echt alles, er is echt niets positiefs te melden.
    Je kan aan de reviews met 5 sterren gewoon zien dat die door Wizz air zijn geplaatst, staat vol met praktische informatie.

    Waardeloos

    Wizz probeert zijn klanten tegen zich te keren
    Met z’n vieren rij één geboekt maar doodleuk op rij 27 gezet zonder uitleg en zonder terugbetaling van 156 euro.
    Bellen mailen chatten enz, niets werkt…
    In mei al precies het zelfde meegemaakt.
    Ik ga NOOIT meer met Wizz, ik ga nog liever lopen.

    Zwakke punten
    Kan GEEN contact krijgen

    Bad, very customer unfriendly

    Seats are terrible, flights mostly late, but besides that I booked airport parking via Wizzair website, paid €130 for this. I never got parking info, so at the airport (Eindhoven) I had to book again myself for another €130. They work with Parkvia and both parties point at eachother for the mistake, I can not get my money back, email is every time the same message and on the phone they just hang up. Both Wizzair and Parkvia are terrible. Do not use them

    Worst company ever

    Made me pay for the luggage twice after I came to poland after someone in my family committed suicide.

    Sterke punten
    idiots

    Zwakke punten
    horrible

    waardeloos

    moesten 180 euro extra betalen voor in-checken omdat de app niet werkte! customer services doet niet alleen maar verwijzen naar claim-form.

    Zwakke punten
    slechte customer service
    slechte app

    Oplichters

    Goedkoop is duurkoop. Het is de slechtste maatschapij die er is standard breken ze 10 procent te veel tickets met gevolgen dat je gewoon geen steel heb. Nooit meer. Je kan olk geen auto 2 x verkopen of je huis. Kanker bedrijf.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Prevaranti

    Kupio sam povratnu kartu(Eindhoven -Banja Luka)prilikom povratka nisam mogao online da cekiram kartu(iz meni nepoznatih razloga)na aerodromu su mi rekli da oni nista ne mogu da urade(osoblje wizzaira)jedino sko platimo €40 da je moguce cekirati kartu.obicni lopovi i prevaranti

    WizzAir = oplichter

    Het is in principe een goedkope firma, dus natuurlijk is de service en alles slecht. Echter, ditmaal wisten ze me nog een keer extra te pesten: Tijdens het boeken van een vlucht via de PC kwam een boodschap naar voren dat ik werd aangezien voor een bot (een automatisch script dat, zonder menselijke interventie, een webpagina bezoekt). Hierdoor werd echter ook stiekem €80 aan de prijs toegevoegd! Voordat we boekten belde ik de klantendienst, en die zei opnieuw te beginnen - echter, omdat ik nog een tegoed had staan van een vorige keer, moest ik betalen. En deze €80 kreeg ik niet meer terug. Het zijn oplichters die je op allerlei manieren proberen een poot uit te draaien.

    Zwakke punten
    Slechte service, slechte klantenservice, website die je probeert op te lichten en geld afhandig te maken.

    GOEDKOOP IS DUURKOOP

    GOEDKOOP IS DUURKOOP!
    Slechte en onduidelijke service en €300,- aan extra onvoorziene kosten zoals handbage €220,- extra en inchecken boardingpas bij de balie +€80,- inchecken boardingpas (daarnaast 6x vlucht verlaat en opgeschoven en 5u voor niks eerder aanwezig). Veruit minder dan 1 ster waardig


Bezoek Wizz Air

Schrijf een review