Turkish Airlines is een Turkse luchtvaartmaatschappij, gevestigd in Istanboel. Het is de nationale maatschappij van Turkije en vliegt naar bestemmingen in Europa, het Midden-Oosten, het Verre Oosten, noord- en zuid-Afrika en de Verenigde Staten. De thuisbasis is Luchthaven Istanbul Atat�rk (IST) in Istanbul. Verder gebruikt ze als knooppunt Luchthaven Ankara Esenboga (ESB) in Ankara.
Bestolen
Ik heb 7 maanden geleden een vlucht geboekt voor 5 personen, duurdere vluchten genomen om geen lange wachttijden te hebben en niet in de nacht te hoeven vliegen. Nu verandert Turkish Airlines mijn vlucht en moet ik in Istanbul 8 uur wachten om vervolgens om 1.00 uur in de nacht door te vliegen. Ik heb privÃÂé een appartement gehuurd en kan hier niet inchecken op dit tijdstip. Ik had ruim ÃÂÃÂ140 kunnen besparen per ticket wanneer ik direct de goedkope tickets had genomen. Dit alles omdat Turkish Airlines overboekt heeft..
Sterke punten
Geen
Nooit meer Turkish Airlines
Op 11 november hadden wij een vlucht van Istanbul naar Amsterdam. Wij hebben ingecheckt en als gezin stoelen gereserveerd naast elkaar. Eenmaal in het toestel kregen we verschillende plekken aangeboden omdat het toestel veranderd zou zijn. Mijn vrouw heeft een ernstige angststoornis en is hiervoor onder behandeling van een psychiater. Zij kan niet zonder een vertrouwenspersoon reizen. Dit is door ons meerdere malen aangekaart. Om ons koest te houden gaven ze aan dat we moesten gaan zitten, en zodra het vliegtuig zou opstijgen zouden ze wat regelen voor ons. Eenmaal in de lucht begon de arrogantie. Mijn vrouw heeft hierdoor ernstige problemen gekregen en bij terugkomst heb ik noodgedwongen de crisisdienst moeten bellen. Het ergste van alles is dat de stoelen die wij gereserveerd hebben leeg waren gedurende de vlucht. Wij mochten er enkel niet zitten omdat ze deze stoelen Âbusiness seats noemen. Dit was onze eerste keer met turkish Airlines en dit was tevens onze laatste keer. Ik raad iedereen die dit leest, ABSOLUUT GEEN TICKETS VIA DEZE SMERIGE MAATSCHAPPIJ TE BOEKEN. Genoeg maatschappijen die naar Turkije vliegen en die vele malen beter zijn.
Sterke punten
Helemaal niks 0.0
Zwakke punten
Arrogant
Smerig eten
Respectloos
Leugenaars
Dieven
zij betalen kosten niet terug
Op 18/01/17 wordt ons gemeld dat onze terugvlucht van Dar Es Salaam op 15/02/17 is geannuleerd en vervangen door de vlucht van volgende dag. (Men mag er van uitgaan dat de oorzaak geen technisch mankement kan zijn waarschijnlijk om de vlucht te vullen wat economisch in hun voordeel is maar niet voor de passagiers).
Mits verschillende internationale telefoongesprekken wordt ons geen oplossing aangeboden. Dan maar een hotel geboekt op onze kosten want mijn vrouw en ik hadden geen zin om op 67 jaar de nacht door te brengen op straat voor een luchthaven in Afrika.
Bij het inchecken vragen wij een ÃÂÃÂfaireÃÂÃÂ compensatie voor de kosten. Dit zou geen probleem mogen zijn als we ons zouden melden bij de TK-desk bij aankomst in Brussel. Daar hoort men het in Keulen donderen.
Vandaag 18/03/17 krijg ik het volgende bericht:
ÃÂÃÂAs we have stated on our message when we have checked your ticket details we have seen that deperture date of your TK0604 Dar Es-Salam(DAR)/Istanbul(IST) flight was altered from 15th of February 2017 to 16th of February 2017. In addition with this, it has been determined that you have been informed about these schedule changes via e-mail on 18th of January 2017.
Accordingly we are unable to meet your reimbursment requests.ÃÂÃÂ
Dit betekend dat ik zelf moet opdraaien voor kosten tbv 340ÃÂÃÂ.
En zij beweren dat ze de beste Europese Airline zijn. Mag ik dit in twijfel trekken?
Sterke punten
vriendelijk boord en incheck personeel
Zwakke punten
traag en (intentioneel) complex reclamatie procedure
geen teruggave gemaakte kosten
ondanks dat ik op schiphol na overleg een boarding pass kreeg voor de vlucht naar jakarta met een overstap in istanboel ben ik in istanboel geweigerd om verder te vliegen omdat mijn paspoort niet zes maanden meer geldig was maar zes maanden min 1 dag. was ik op schiphol geweigerd dab had ik daar een nood document kunnen regelen en geen extra kosten moeten maken.
Geen ticket en geen geld!!!
Geachte heer, mevrouw,
Hierbij wil ik mijn klacht melden en u verzoeken mijn geld terug te betalen.
Vandaag 22 augustus 2014 heb ik een reis geboekt bij de turkish airlines, het bedrag is afgeschreven van mijn rekening en na contact met de bank heb ik begrepen dat het bedrag door u is ontvangen. Het probleem is dat mijn reis niet is gereserveerd, turkish airlines heeft dit bedrag niet ontvangen en hierdoor heb ik geen ticket.
Mijn geld is weg en ik heb geen ticket, en door dit heb ik vandaag ruim een uur met de bank en de turkish airlines gesproken zonder resultaat dus hierbij verzoek ik u mijn geld op korte termijn terug te storten. Mijn reis moet doorgaan en hoe langer het duurt hoe duurder de ticket wordt, en ik hoop dat u begrijpt dat dit heel erg vervelend is.
Omschrijving van afschrijving:
678100611279 0030000911192833 UVDUL 81300570
Datum: 22-08-2014 Tijd: 09:27
Bedrag: 579,04 euro
Hoogachtend,
E.Sevimli AkyÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂüz
Zwakke punten
Schandalig zei nemen de moeite niet om te reageren ik voel mij opgelicht en machteloos !!
Opgelicht voor 1200 euro
Zeer schandalig behandeld door deze vlucht maatschappij.
Met mijn gehandicapte vriendin vloog ik vanuit Istanbul terug naar nederland. Onze vlucht was overboekt, waarna wij net zo lang tussen verschillende balies heen en weer zijn gestuurd tot wij te laat waren met inchecken. Hierdoor zelf nieuwe tickets moeten betalen voor 200 pp, verder de 400 euro pp waar we recht op hadden als compensatie voor overboekte vlucht niet gekregen. Op brieven en klachten achteraf geen gehoor.
Sterke punten
Net vliegtuig, vlucht zelf netjes
Zwakke punten
Schandalig behandeld na overboekte vlucht, 1200 euro verlies voor mij en mijn partner.