Malaysia Airlines

Malaysia Airlines is de nationale luchtvaartmaatschappij van Maleisië.

Malaysia Airlines Video


Malaysia Airlines Reviews

    Niet doen!

    Malaysia airlines heeft hun digitale systeem simpelweg niet op orde. Op de heenreis naar Bali (met 3 kids) werd ons op de overstap op Kuala Lumpur (van KLM naar Malaysia airlines) verteld dat we niet in het systeem stonden. Medewerker zei dat KLM een fout had gemaakt. Bleek onzin. Na veel, lang en gewichtig werk op de valreep gelukt.
    Terugreis online inchecken ... Lukt ook niet. Site loopt op alle vlakken vast en uiteindelijk via een van de vele omwegen ingecheckt... Tot de laatste stap. 'we can not check you in...' digitaal is het een drama daar. Lopen gewoon nog heel erg achter. Lekker niet doen. Een fijne vakantie! Groet

    Zwakke punten
    Digitaal zeer zwak. Niet alleen aan de voorkant voor klanten maar ook hun interne systeem is zeer zwak waardoor boekingen ineens niet meer bestaan... NO good

    klacht over MA m.b.t. onterechte weigering check-in en niet nakomen belofte tot vergoeding ticket

    Reeds zo'n 1,5 jaar geleden (om precies te zijn op 03-09-2010) werd me door Malaysia Airlines in Johannesburg in eerste instantie de toegang tot het vliegtuig geweigerd (vlucht MH204 naar Kuala Lumpur met aansluitende vlucht MH72 naar Hong Kong), omdat ik geen uitreisticket voor Hong Kong kon tonen. Dat ik binnen een paar dagen over land naar China zou afreizen was niet afdoende, evenals mijn uitreisticket uit Macau binnen 3 maanden na aankomstdatum in Hong Kong (wat ik ze wel kon tonen) en een ferryticket uit Hong Kong. Gevolg was dat ik twee uur lang op en neer heb liggen rennen met al mijn bagage van de internetcafé naar de incheckbalie en een uitreisticket uit Hong Kong heb moeten aanschaffen om vervolgens één minuut voordat de incheckbalie sloot alsnog tot het vliegtuig te worden toegelaten (gevolg hiervan was weer dat mijn bagage niet in Hong Kong arriveerde, maar dat even terzijde).

    Na aankomst in Hong Kong heb ik vervolgens gelijk een internetcafé opgezocht om te checken of hetgeen Malaysia Airlines stelde (namelijk dat een uitreisticket vereist is) wel klopte. Dit bleek - zoals ik ook al vermoedde - natuurlijk niet zo te zijn. Ik citeer voor de volledigheid de regels van de immigratie van Hong Kong:

    "Visitors are required to have adequate funds to cover the duration of their stay without working and, unless in transit to the Mainland of China or the Macao Special Administrative Region, to hold onward or return tickets"

    Nou mooi dus, een hoop stress en onkosten door personeel dat niet op de hoogte is van de immigratieregels van de landen waar zij op vliegen. Hier heb ik het dus niet bij laten zitten. Tot vier maal toe heb ik bij Malaysia Airlines schriftelijk geklaagd over de situatie in Johannesburg (een email-adres waarnaar je je klachten kunt sturen is overigens ook allerminst eenvoudig te vinden), maar pas bij de vierde klacht kreeg ik respons. Ze stelden me in het gelijk en zegden me toe de aanschafkosten van het uitreisticket uit Hong Kong te vergoeden (zie bijlage 'Vankan.pdf'). Vervolgens heb ik minstens even zoveel keren geprobeerd de aanschafkosten van het uitreisticket ook daadwerkelijk vergoed te krijgen, maar al deze pogingen hebben tot nu toe nog niet tot een positief resultaat geleid. Al meer dan een jaar krijg ik of geen reactie op mijn herinneringsemails of een reactie waarin ze wederom toezeggen de kosten te vergoeden maar het vervolgens gewoon niet doen.

    Sterke punten
    Behalve de upgrade naar Business Class toen ik eenmaal met hen vloog niet zo heel veel :(

    Zwakke punten
    Personeel dat niet op de hoogte is van regels, niet of pas heel laat reageren op klachten en niet hun toezegging tot vergoeding van de aanschafwaarde van een vliegticket nakomen.

Bezoek Malaysia Airlines

Schrijf een review