Jetairfly is een Belgische luchtvaartmaatschappij die gebaseerd is in Zaventem, Brussel en lijnvluchten uitvoert naar 84 bestemmingen. Deze luchtvaartmaatschappij is ook de huiscarrier voor touroperator Jetair.
ik heb al verschillende keer gevlogen met jetairfly
vriendelijk personeel,eten,comfort,service
de vliegtuigen van jetairfly hadden geen vertraging altijd op tijd propere
toestellen en heel nette toiletten vriendelijk piloten enz...
Sterke punten comfort vriendelijkheid crew en personeel en piloten
nette toestellen op tijd geen vertagingen eten was perfect
super dus
Very poor service. Today I called the costumer service and Erwin of the service desk was very unfriendly as it could. My boycote will start today! begin! NO MORE tickets from me for this company!
Zwakke punten Very poor service. Today I called the costumer service and Erwin of the service desk was very unfriendly as it could. My boycote will start today! begin! NO MORE tickets from me for this company!
UNFRIENDLY COSTUMER SERVICE!
Beenruimte genoeg in de Boeing 737.
Reden is dat Jetairfly gekozen heeft om recente vliegtuigen te gebruiken met een rij minder aan passagierszetels (3 cm extra beenruimte per rij?).
Airhostessen zijn vriendelijk.
Geen vertraging.
Goede Prijs-kwaliteit.
Zojuist heb ik weer iemand gesproken van de reserveringsdienst. Door haar werd ik zeer klantonvriendelijk behandeld en ze heeft de hoorn erop gegooid.
Op 2-12 2014 hebben wij een reserering gedaan van Brussel naar La Palma, Vandaag zagen wij op de website van jetair het volgende staan:
Welkom, nog 15 dagen en uw vakantie begint!
Onder het kopje documenten uitprinten kwamen we het volgende tegen: Uw dossier werd geannuleerd. De reisdocumenten kunnen niet meer opgevraagd worden.
Wij hebben twee keer gebeld met jetair en we kregen te horen dat we niet binnen het uur hadden betaald toen we de boeking maakte. Op het moment van boeken waren er problemen met de website van jetair. We hebben hierover gebeld en via jullie website een formulier ingevuld. Hier hebben we nooit een reactie op gekregen. Diezelfde avond konden we dezelfde vlucht wel betalen en dat hebben we gedaan, probleem met de site was kennelijk opgelost.
De dame van jetair die we hierover telefonisch hebben gesproken vertelden ons dat ze er niets aan konden doen. We hadden niet binnen het uur betaald en dan wordt de reservering geannuleerd. Ze hebben ons wel betalen maar de reservering geannuleerd. Ze hebben ons dit ook niet laten weten toen het geld bijgeboekt is en hebben ons daarmee in de veronderstelling gelaten dat we geboekt hadden met reserveringsnummer en al. We hebben naar aanleiding van deze reservering een huis en auto geboekt op La Palma en betaald.
Door de telefoon kwamen we er niet door heen, ik kreeg niemand te spreken die enige bevoegdheid heeft. Weer kreeg ik te horen: " We kunnen er niets aan doen." Na een klacht via een formulier op de website en daar twee dagen later niet op te hebben gehoord, weer gebeld. Onze vraag kan pas over twee weken worden beantwoord!!! DIT IS TOCH OM GEK VAN TE WORDEN!!!! Ze zeggen ons geld van de boeking terug te storten. Wij vroegen om een bevestiging hiervan, ook dit was moeilijk en we moeten maar afwachten of dit ook gebeurd. Nu hebben we een ticket voor 300,- duurder bij een andere maatschappij geboekt. Bij jet air is hetzelfde ticket van toen 500,- duurder, geen haar op mijn hoofd om nog bij hun te gaan boeken. Ik voel me tegen de muur gezet om nu een duurder ticket te moeten kopen. Zeer klantvriendelijk, ik ga nooit meet bij jet air en raad het iedereen af! Dit is gewoon waardeloos!
Sterke punten geld af troggelen en mensen tegen de muur zetten.
Zwakke punten waardeloze klanten service en nemen geen verantwoordelijkheid!
Wij zijn met Jetair naar Miami geweest, de heenvlucht was okee, de terugvlucht was een ramp! Je kunt aan boord iPads huren, dat hadden we op de heenweg ook gedaan omdat er verder geen vorm van entertainment is in het vliegtuig.
Ook voor de terugweg gevraagd, maar niet alle iPads waren geladen!!! Dus 10 uur vliegen zonder muziek, zonder film oid. Toen wij vroegen aan een van de stewardessen of wellicht de schermpjes nog zouden aangaan die boven het gangpad hingen was het botte antwoord: Die doen het niet.
Het voedsel (eten is het nl niet) dat je voorgeschoteld krijgt is echt heel erg vies. Bakjes zijn super onhygiënisch al open gemaakt. Er gaat echt heel veel de kliko in. Bij het inchecken voor de vlucht ook bijzonder onvriendelijk personeel, cabine personeel echt super onvriendelijk. Er zaten op het moment van vliegen waarschijnlijk collega's van TUI België in het vliegtuig. Zij zaten Economy Class maar werden compleet in de watten gelegd met glaasje champagne en een luxe ontbijtje. Nou gun ik dit de mensen van harte maar doe dat gewoon niet, wanneer iedereen met een droog broodje smeerkaas en een natte muffin zit, kun je het niet maken om 3 mensen een ontbijtje te geven met verse broodjes, verse vleeswaren en fruit.... Vliegen met Jetair was voor ons één keer maar nooit weer.
Na zowel goede reviews als horror verhalen gelezen te hebben zijn we desondanks van Brussel naar Gran Canaria en terug gevlogen met JetairFly. En ik moet zeggen dat ik geen serieus punt van kritiek heb. De prijs was uitstekend ( 200 pp voor een retour), de service aan boord was goed, een mail met wat vragen die ik tevoren stuurde werd keurig en vlot beantwoord, geen vertragingen, kortom, volledig waar voor mijn geld.
Ik heb wel 5 kg bij geboekt van 15kg in je koffer is wel erg weinig. En we nemen altijd een apparaatje mee om de koffers te wegen, voorkomt trammelant.
6 kg handbagage is niet veel, het ging net.
Vreemd genoeg werd de handbagage heen wel, maar terug niet gewogen.
Sterke punten Vriendelijke service, lage prijs, nette toestellen, geen vertraging meegemaakt
Zwakke punten Meer handbagage qua gewicht zou handig zijn.
We zagen onze reis ter plekke met maar liefst 7u vertragen zonder enige uitleg! Achteraf verschillende mails naar Jetair gestuurd zonder resultaat! Ik had tenminste een antwoord of compenstie verwacht. Indien geen respons overweeg ik verdere stappen!
In juni 2014 met Jetair gevlogen vanaf Brussel naar Corsica (Bastia).
Keurig vliegtuig. Aardig personeel. Rustige landing.
Geen luxe, maar precies wat je van een budget airliner mag verwachten.
Wat wel wat misleidend is de mail die je krijgt om tegen betaling je stoel te reserveren. Is volgens mij niet nodig. Bespaar je het geld.
HOPELOZE CARRIER. WEGENS MIJN LENGTE PAS IK NIET TUSSEN DE GEWONE SEATS. VERMITS IK PAS 2 WEKEN VOOR VERTREK DE EXITSEATS KON BOEKEN WAREN ZE AL NIET MEER TE BOEKEN VANAF HET MOMENT DAT JE ZE ZOGEZEGD KON BOEKEN !!! CREW HEEFT NIKS ONDERNOMEN NIETTENSTAANDE ZE DIT BELOOFD HADDEN. MIJN VLUCHT VAN TFS NAAR CRL WAS EEN ECHTE HEL MET DE 737-700.
VAN HET ECONOMYCLASS-SYNDROOM HEBBEN ZE BLIJKBAAR NOG NOOIT GEHOORD BIJ JETAIRLFLY. BAGAGEKOSTEN HEBBEN ZE ONMIDDELLIJK VERHOOGD MAAR EXITSEATS KAN JE NOG STEEDS NIET BOEKEN ALS JE EEN TICKET KOOPT. BIJ RYANAIR KAN JE ZELFS ONMIDDELLIJK DE EXITSEAT AANKOPEN → LAAT DEZE CARRIER GEWOON LINKS LIGGEN. SERVICE = DIKKE ZERO OOOOOOOOO
Sterke punten HAHAHAHAHAHAHAHAHA
Zwakke punten jetairfly in zijn geheel = customerservice niks waard
Ik vlieg drie à vier keer naar Turkije ( antalya) op jaarbasis en dit steeds voor drie à vier weken . Ik vind het bijzonder raar dat de vluchten nu MEER kosten in de maanden mei en juni via een charter maatschappij als jetair die rechtstreeks vliegt naar Antalya dan met Turkisch airlines die nog een tussenlanding in Istanbul maakt bovendien ( landingsrechten )
Nog meer hun bagage verhaal is hallucinant . Dit wordt nu 15 kilo inplaats van 20 kg wat het was voordien al die jaren
Bij Turkisch airlines nu : 30 kg.
Eten en drank inbegrepen ... En goede uren overdag .
Dus moraal van het verhaal . Meer betalen voor je vlucht en extra voor de bagage . En dan zijn ze verwondert dat de mensen lopen gaan ....
Beste mensen Google eens , je bent beter af met een andere maatschappij. Succes .
Zwakke punten Personeel nooit te bereiken en alleen contact tegen extra betaling via betaal nummers.... Met betalend lang wacht muziek als intro ....
Bijna geen enkele hostess is de Nederlandse taal machtig op de vliegtuigen , uitgezonderd de dame die de instructies afleest van haar papier.
Onze premier deed beter in zijn eerste dagen Nederlands ...
Omdat wij 3 maanden in Kenia verblijven wilden wij graag onze hond meenemen.
Via KLM of Swiss Air is het onbetaalbaar om je hond mee te nemen naar Kenia.
Via JetAirFly een fluitje van een cent. We hadden Extra Comfort geboekt om zeker te zijn van een goede incheck. Dit verliep prima.
Natuurlijk moet je wel alle documenten van je hond in orde hebben, maar dat moet je bij KLM en Swiss Air ook!
Voor herhaling vatbaar
Sterke punten Prima voor vervoer met huisdieren
Zwakke punten Helaas geen vluchten naar Nairobi, enkel Mombasa. Zelf maar een binnenlandse vlucht geboekt (ook hier was vlucht voor hond een fluitje van een cent).
Ticket gekocht bij Jetair betalingsbevestiging en reservering nummer keurig ontvangen kom ik op de airport blijkt ticket geannuleerd! normaliter krijg je bericht van een annulering van bedrijf (jetair) of bank met daarin reden van annulering maar ik heb niets ontvangen, sterker mijn bank zegt dat betaling keurig is overgemaakt (heb alle bewijzen) maar Jetair blijft erbij dat ticket niet betaald is. Toevallig heb ik een kennis die precies zelfde heeft meegemaakt met Jetair. Bij de balie gaven de ongemanierde grond stewards aan dat ik contact moest opnemen met het hoofdkantoor. Ik stuur het hoofdkantoor mailtjes waar niet op wordt gereageerd en telefonisch zijn ze niet bereikbaaar voor deze kwestie geven ze aan! Ik ben naar de politie op de airport gegeaan om aangifte te doen van oplichting door Jetair. De politie gaf aan dit soort verhalen over Jetair dagelijks te horen en ze hebben mij doorverwezen naar geschillencommissie reizen dus verhaal wordt vervolgd! maar Jetair heeft super slechte service en kan je beter vermijden.
wij hebben direct na uitkomst wintergids vliegticket naar mombassa geboekt juist jetair genomen omwille van comfort clas
nu net 2 weken geleden gewoon een mail dat ze met een italiaansvliegtuig gingen er maar 14 comfortplaats was en wij zouden als laatste boekt hebben en dus gewoon econm. moeten vliegen
wij zouden alleen comfort terug krijgen
maar toen wij boekte kost econm 1549 en op de dag van hun mail echter maar 1049 ,maar daar hadden we niets mee te maken en als ik annuleer was ik alles kwijt
ook hadden wij al onze stoelen gereserveert en daar 80 voor betaald
nu zijn wij meer dan 2 weken verder antwoord op mijn mails en aan telefoon krijg ik niet mijn teveel betaalde geld en mijn stoel reservering heb ik ook nog niet
DUS NOOIT MEER JETAIRFLY
(Y) Ik vlieg regelmatig met deze maatschapij en ben zeer tevreden over hen.
Vriendelijk cabine personeel (kan personeel van TUI zus Arkefly nog wat van leren!). En ook de kwaliteit van de (betaalde) maaltijden aan boord is (voor vliegtuigvoedsel) goed
Sterke punten Prima vriendelijk en klantgericht personeel!
Prima vliegtuig vloot!
Zwakke punten Zwakke punten heb ik vanaf 2008 tot heden nog niet kunnen ontdekken!
Ik kan mij dus bijna naadloos aansluiten op de 2 voorafgaande reviews. Deze maatschappij is een grote puinhoop! Inderdaad arrogante "veredelde koffiejuffrouws" en als je om enige uitleg vraagt dan zijn ze niet thuis. Ik zal mijn verhaal vertellen. Op de heenreis ging ik even kijken bij een kennis die in de comfortklasse zat en tegelijkertijd moest ik naar het toilet. Vele mensen gingen bij de comfortklasse naar het toilet, zo ook wilde ik dit doen. Tegen deze andere mensen werd niets gezegd. Ik werd bijna schreeuwend en met boze blik te woord gestaan door een stewardess dat dit de comfortklasse was en dat ik daar niet behoorde te komen. Het had ook op een normale/vriendelijke toon gekund en van die vrouw sprak haar gezicht boekdelen. Ik heb hier melding van gemaakt tegenover een andere stewardess, waarvan ik op een pinnige manier antwoord kreeg "waarom zegt u dat niet tegen haarzelf". Waarom? Op die 1 en al vriendelijkheid (lees: onvriendelijkheid) had ik daar weinig zin meer in. Het is wel frappant dat het dezelfde vlucht is als Pascal, namelijk Brussel-Bangkok-Brussel. Ook waarvan ik niets wist is dat we eerst over Phuket/Thailand zouden vliegen, maar daar zat ik op dat moment niet echt zo mee. In Phuket Airport werden we gedropt. De immigratie zou hier plaatsvinden. We werden als vee uitgeladen en er werd niets gezegd hoe laat je je weer moest melden en het werd ook niet omgeroepen. Voor hetzelfde geldt had ik nog in Phuket gestaan. Dan over de landing in Phuket en in Bangkok en wederom bij terugvlucht in Brussel. Het vliegtuig "vliegt" bij landing naar links en naar rechts, dus wanneer het in aanraking met de grond is gekomen. Ik heb heel vaak gevlogen en heb dit nog nooit meegemaakt. Nou ja, laat ik het er dan maar ophouden dat de piloot zeer veel vliegervaring heeft, maar het is in principe levensgevaarlijk. Dan de terugreis. Het eerste wat er gebeurde was dat er een instructiekaart in het gangpad lag. Daar werd aangenomen dat die van mij was. Er zat bij mij geen instructiekaart in, maar had nog niets aangeraakt in dat bagagevakje waar je je "rommel" kunt laten. Ik heb daarover niets tegen die stewardess gezegd. Vervolgens bestelde ik toen we in de lucht zaten een rood wijntje. Ik betaalde, maar kreeg mijn wijn pas na het te hebben gevraagd. Vergeten? Niet zo'n ramp hoor, kan gebeuren. Daarna werd er thee geschonken. Ik had mijn lepeltje in het kopje gedaan. Deze stewardess goot de thee op als een soort sherry, midden op dat lepeltje, dus de thee vloog over mijn kleding heen. Weer niet zo'n ramp, maar ze bood haar excuus niet aan. Wel vroeg ze of ik een servetje wilde. Na verloop van een aantal uren moest ik naar het toilet. Ik dacht "dit doe ik nu maar in de economyclass", want anders krijgen we weer hetzelfde verhaal als op de heenreis.Ik zat op stoel 29D en liep daarom naar achteren in het vliegtuig en nam als je richting van de staart van het vliegtuig loopt het rechter toilet. Daar stonden een drietal mannen te praten. Na terugkomst uit het toilet bleef ik daar ook staan, maar er werd mij "vriendelijk" verzocht om aan de andere kant van het toilet te gaan staan, dus niet in de bevoorradingsruimte. Daar stonden ook twee mannen. De ene stond voor de zitplaats van de stewardess, wat tevens de nooduitgang is. Toen ik daar op een gegeven moment plaatsnam stond ik wederom in de weg. Het was volgens de stewardess gevaarlijk om daar te gaan staan, want de deur zou weleens open kunnen gaan als ik daar tegenaan stootte. Dus ben ik weer verkast, daar bleek ik weer in de weg te staan, maar daar had ook een andere passagier gestaan, dus ik zei dat ik overal in de weg stond. Daarop stond een discussie, waar ik geen antwoord op mijn vraag kreeg dat ik uiteindelijk overal in de weg stond. Er was ook een meisje die gestrekt lag, dus luchtziek was. Dat was ik zelf ook, maar ik klaag niet zo snel. Lopen of staan helpt daar bij mij overigens wel tegen, dus daarom was ik daar eigenlijk ook. Kijk, ik ben mondig en zei dat ik overal in de weg stond en andere passagiers bleken dat voor de crew niet te zijn. Ik had alleen van hen willen horen waarom ik overal niet mocht staan. Ik liep niemand in de weg, was niet beledigend tegen het personeel, heb geen ruzie met andere passagiers en had tot dat moment 1 bier en 1 wijntje op, waar overigens maar 187 ml in zat. Ze ging de gezagvoerder bellen en ik zou bij landing overgedragen worden aan de politie. Hoezo? Omdat zij iemand niet normaal te woord kunnen staan. Ik heb daarna 6 a 8 uur in mijn stoel gezeten. Ben ook niet meer naar het toilet geweest. Ik kreeg ook geen alcohol meer geschonken, maar het probleem zat hem bij mij niet in de alcohol. Om over alcohol te spreken. Op deze goedkope vluchten boeken mensen juist comfortklasse, want daar wordt overmatig "gratis"alcohol geschonken (je betaalt geloof ik 40 euro meer) of dacht iedereen nu dat het om die paar centimeter meer beenruimte ging?. Beetje vreemd dat dit gebeurt, want in principe weet je op voorhand niet wat je in je vliegtuig haalt. Juist met alcohol krijg je agressieve en lastige passagiers. Ik was volgens hen ook een lastige passagier louter en alleen omdat ze op mijn vraag dat ik steeds op de verkeerde plek stond waar andere passagiers wel mochten staan ik niet mocht staan. Het is toch logisch dat ik dan om opheldering vraag. Er zat overigens schuin achter mij wel een passagier die ik wel minimaal 10 alcoholische versnaperingen heeft gekregen. Je had geen last van hem, maar voor hetzelfde geldt had dat heel anders uitgepakt. Je weet namelijk niet hoe iemand op alcohol reageert als je diegene niet kent. Beetje onverantwoordelijk van luchtvaartmaatschappijen als je op voorhand al weet hoe zoiets af zou kunnen lopen. Daarmee wil ik niet zeggen dat er helemaal geen alcohol meer geschonken mag worden, maar er zouden grenzen moeten zijn. Toen ik geen tweede wijntje meer kreeg heb ik gevraagd en gezegd tegen iemand dat er aan mij geen alcohol meer werd geschonken of zij een flesje rode wijn voor mij wilde halen. Daarop werd ik door het cabinepersoneel weer aangesproken. Het is gewoonweg belachelijk als het helemaal niet om alcohol gaat, maar ze waren, volgens mij, wel uitleg aan mij verschuldigd waarom ik ergens niet mag staan en andere passagiers wel. Je hebt sommige passagiers die de hele vliegreis door dat vliegtuig heenlopen, dat vind ik prima, maar waarom wordt de ene passagier verkozen boven de ander? Stond mijn kop hun niet aan? Als ik een getinte huid zou hebben had ik het gegooid op racisme, nu spreek ik van discriminatie. Ik ben daarna maar in mijn stoel gaan zitten toen ik doorkreeg dat er met deze mensen toch niet te praten viel. Ik dacht ook het zal allemaal wel overwaaien. Ik kreeg een waarschuwingsbrief van de gezagvoerder. Ik heb daarna ook niets meer gezegd. Een Franstalige vrouw die naast mij zat die zat met haar benen steeds in mijn beenruimte. Superirritant, maar daar heb ik maar niet over geklaagd. Ik vind zelf, mits je dit niet aan iemand vraagt of die daarmee akkoord gaat, superasociaal. Wat ik wel heb gedaan, toen ik het helemaal had gehad met dat personeel, dat ik 1 foto heb gemaakt van een stewardess. Bij de politie kreeg ik later, die overigens vrij normaal en menselijk waren, te horen dat er in Belgische vliegtuigen te horen dat het verboden was om te fotograferen. Ja, ik geef toe dat ik die foto misschien wel op internet had willen plaatsen door de manier hoe ik behandeld ben. Dit fototoestelletje was een wegwerpcamera en de politie wilde eerst het rolletje eruit halen en het vernietigen. Ik heb verklaard dat ik die foto niet openbaar zou maken. Dat doe ik ook niet. Bij landing werd gezegd dat mensen op hun stoel moesten blijven zitten en dat de autoriteiten in de vorm van politie eerst in het vliegtuig zouden komen. Toen wist ik wel hoe laat het was. Oh ja, dit voorval is bij de gezagvoerder aangekaart door een blonde stewardess. Als ze mij gewoon te woord had gestaan had er niets aan de hand geweest. Er wordt bij Jetairfly van een mug een olifant gemaakt. Ik ben niet beledigend/gescholden geweest, heb niemand geslagen, heb geen ruzie gezocht met andere passagiers, was niet dronken, maar er werd door haar gezegd dat het niets persoonlijks was. Nou, ik vat het wel persoonlijk op, want waarom mag de ene passagier wel op dezelfde plaats staan en ik niet? Voor de rest hoeft een vliegmaatschappij mij alleen maar van A naar B te brengen en weer terug. Ik vind vliegen sowieso al helemaal niets, alleen zonder vliegtuig kom je nergens. Op service en met name deze "service" zat ik echt niet te wachten. Het lijkt wel of bij die vliegmaatschappij een soort dictatoriale staat is afgeroepen; als passagier moet je je mond houden, dus m.a.w. in het oplossen van geschillen of iemand te woord staan dat is nu niet hun beste. Ik kan u wel vertellen dat het uit het vliegtuig halen op een reden die eigenlijk nergens over gaat flink beschamend is. Mensen zouden nog gaan denken dat het om een drugtransport zou gaan, maar uiteindelijk ging het om helemaal niets. Ja, ik weet wel wat hun verweer is dat ik daar niet meteen wegging. Maar waarom moet ik van een plaats weg, terwijl een andere passagier daar wel mag staan? Na uitstappen van het vliegtuig werd eerst de gezagvoerder gehoord. Wat hij verteld heeft heeft hij niet eens met eigen oren en ogen meegemaakt. Hij kwam mij wel heel geirriteerd met een boze blik dat waarschuwingsbriefje brengen. Ik houd het erop dat er bij Jetairfly zeer onkundig personeel werkt, die zeker niet de passagier aanhoren, want het blijkt dat zij altijd gelijk hebben, nou ja, dat denken ze. Op het vliegveld van Brussel sprak ik een man die ik het voorval vertelde. Hij zei dat Jetairfly een hele strenge organisatie is. Dat is wel gebleken. Ik weet best wel dat ze vaak lastige/agressieve en dronken passagiers vervoeren, maar ik was dus lastig waar ik ging staan en waar andere passagiers wel mochten staan? Ik werd gehoord door de politie. Die waren overigens vrij vriendelijk en wel normaal. Alleen vind ik het niet correct dat ik getutoyeerd wordt, terwijl Belgen over het algemeen iemand aanspreken met U. Ik haalde de laatste trein niet meer en daarmee doel ik op de Fyra in Antwerpen. De laatste Fyra vertrekt vanuit Antwerpen op zondagavond om 21.57 uur richting Nederland. Kosten taxi 240 euro. Goedkoop werd dus uiteindelijk duurkoop met een hele vervelende nasmaak, terwijl mijn vakantie in Thailand heel gezellig was. Ik zal daarom Jetairfly aanschrijven, want ik dien een schadevergoeding en klacht in. Ik houd het ook op discriminatie aangezien ik een Nederlandse ben. Ik heb in mijn leven heel vaak gevlogen, veelvuldig op verre bestemmingen en heb zoiets nog nooit meegemaakt. Wat wel vreemd is aan dit "akkefietje" is dat ik NIET op de zwarte lijst kom te staan en politie noemde dit ook geen aanhouding. Ik vind het toch wel een uitermate vreemde situatie. Ze hoeven mij nooit meer te verwachten bij Jetairfly, dus daar hoeven ze sowieso niet bang voor te zijn.
Sterke punten Marketingstrategie, ticketprijzen voor dumpprijzen
Zwakke punten Onkundig personeel, die als er een probleem, dit niet adequaat op kunnen lossen en daardoor ontstaan er juist problemen
Heb afgelopen week een vlucht geboekt Bangkok-Brussel-Bangkok, en dit is mijn allerslechtste ervaring ooit, vlak voor het instappen in Bangkok zag ik dat er gewerkt werd aan één van de motoren, na het instappen en een kort stukje taxiën kwam de melding, lampje in cockpit gaf aan dat er problemen waren met een motor, grondpersoneel ging controleren, vervolgens moest een onderdeel vervangen worden, toen moest men even wachten op dit onderdeel enz. Ondertussen hebben we 4 (vier !) volle uren in de zon op de tarmac gestaan zonder afkoeling (2 open deuren doen niet veel) en kregen we van arrogant cabinepersoneel af en toe een slokje water en een suikerwafel (???) Na deze marteling werden we op bussen naar de terminal gebracht waar geen jetair personeel meer te bespeuren was en zonder enige vorm van uitleg naar een hotel in Bangkok gereden waar we een kamer toegewezen kregen, ook hier niemand van jetair die uitleg kwam geven. Even na tien 's avonds een melding aan de liften van het hotel, iedereen zal telefonisch gewekt worden om 12 uur 's nachts, om 04.10 's morgens vliegen we naar Brussel. De piloot verontschuldigt zich over de vertraging en zegt dat we met klachten niet het cabinepersoneel moeten lastig vallen, maar vergeet te melden dat de passagiers in dit geval recht hebben op een schadevergoeding. Over de reis zelf, zeer slechte service aan boord van een oud vliegtuig met zeer slechte stewards en stewardessen. Niet voor herhaling vatbaar en zeker geen aanrader, dronken medepassagiers, mensen die roken op toilet (na landing in Bru werden deze door politie van boord gehaald).
Sterke punten Er is de mogelijkheid om zeer goedkope tickets te vinden, wat dan ook weer ten koste gaat van het soort passagiers aan boord.
Mijn ticket kostte 650 euro, voor het traject Bkk-Bru-Bkk, in de andere richting kan ik voor deze prijsklasse toch wel wat betere maatschappijen vinden.
maar dit loopt dus niet zo , we zullen in de file moeten aanschuiven op het spits-uur in antwerpen en brussel
nooit meer met deze mensen !!!
de hele eerste dag van mijn verlof is dus al verpest , nu nog afwachten wat de verrassing zal zijn bij de terugvlucht
Sterke punten je kan snel je ticket boeken via internet (en dan ben je gevangen!!!)
Zwakke punten de uitleg die ik kreeg via de telefoon (070-lijn !!!!) sloeg totaal op niets en kost een hoop geld (waar ze dus ook nog eens goed aan verdienen)
perfect
ik heb al verschillende keer gevlogen met jetairfly
vriendelijk personeel,eten,comfort,service
de vliegtuigen van jetairfly hadden geen vertraging altijd op tijd propere
toestellen en heel nette toiletten vriendelijk piloten enz...
Sterke punten
comfort vriendelijkheid crew en personeel en piloten
nette toestellen op tijd geen vertagingen eten was perfect
super dus
JETAIRFLY DOE ZO VOORT
Zwakke punten
geen
POOR SERVICE!
Very poor service. Today I called the costumer service and Erwin of the service desk was very unfriendly as it could. My boycote will start today! begin! NO MORE tickets from me for this company!
Zwakke punten
Very poor service. Today I called the costumer service and Erwin of the service desk was very unfriendly as it could. My boycote will start today! begin! NO MORE tickets from me for this company!
UNFRIENDLY COSTUMER SERVICE!
Positieve ervaring
Beenruimte genoeg in de Boeing 737.
Reden is dat Jetairfly gekozen heeft om recente vliegtuigen te gebruiken met een rij minder aan passagierszetels (3 cm extra beenruimte per rij?).
Airhostessen zijn vriendelijk.
Geen vertraging.
Goede Prijs-kwaliteit.
Sterke punten
Beenruimte, service, prijs-kwaliteit
Zwakke punten
misleidende mogelijkheid voor reservering stoelen
Waardeloos, nooit meer met jetair
Zojuist heb ik weer iemand gesproken van de reserveringsdienst. Door haar werd ik zeer klantonvriendelijk behandeld en ze heeft de hoorn erop gegooid.
Op 2-12 2014 hebben wij een reserering gedaan van Brussel naar La Palma, Vandaag zagen wij op de website van jetair het volgende staan:
Welkom, nog 15 dagen en uw vakantie begint!
Onder het kopje documenten uitprinten kwamen we het volgende tegen: Uw dossier werd geannuleerd. De reisdocumenten kunnen niet meer opgevraagd worden.
Wij hebben twee keer gebeld met jetair en we kregen te horen dat we niet binnen het uur hadden betaald toen we de boeking maakte. Op het moment van boeken waren er problemen met de website van jetair. We hebben hierover gebeld en via jullie website een formulier ingevuld. Hier hebben we nooit een reactie op gekregen. Diezelfde avond konden we dezelfde vlucht wel betalen en dat hebben we gedaan, probleem met de site was kennelijk opgelost.
De dame van jetair die we hierover telefonisch hebben gesproken vertelden ons dat ze er niets aan konden doen. We hadden niet binnen het uur betaald en dan wordt de reservering geannuleerd. Ze hebben ons wel betalen maar de reservering geannuleerd. Ze hebben ons dit ook niet laten weten toen het geld bijgeboekt is en hebben ons daarmee in de veronderstelling gelaten dat we geboekt hadden met reserveringsnummer en al. We hebben naar aanleiding van deze reservering een huis en auto geboekt op La Palma en betaald.
Door de telefoon kwamen we er niet door heen, ik kreeg niemand te spreken die enige bevoegdheid heeft. Weer kreeg ik te horen: " We kunnen er niets aan doen." Na een klacht via een formulier op de website en daar twee dagen later niet op te hebben gehoord, weer gebeld. Onze vraag kan pas over twee weken worden beantwoord!!! DIT IS TOCH OM GEK VAN TE WORDEN!!!! Ze zeggen ons geld van de boeking terug te storten. Wij vroegen om een bevestiging hiervan, ook dit was moeilijk en we moeten maar afwachten of dit ook gebeurd. Nu hebben we een ticket voor 300,- duurder bij een andere maatschappij geboekt. Bij jet air is hetzelfde ticket van toen 500,- duurder, geen haar op mijn hoofd om nog bij hun te gaan boeken. Ik voel me tegen de muur gezet om nu een duurder ticket te moeten kopen. Zeer klantvriendelijk, ik ga nooit meet bij jet air en raad het iedereen af! Dit is gewoon waardeloos!
Sterke punten
geld af troggelen en mensen tegen de muur zetten.
Zwakke punten
waardeloze klanten service en nemen geen verantwoordelijkheid!
Nooit meer Jetairfly!!!
Wij zijn met Jetair naar Miami geweest, de heenvlucht was okee, de terugvlucht was een ramp! Je kunt aan boord iPads huren, dat hadden we op de heenweg ook gedaan omdat er verder geen vorm van entertainment is in het vliegtuig.
Ook voor de terugweg gevraagd, maar niet alle iPads waren geladen!!! Dus 10 uur vliegen zonder muziek, zonder film oid. Toen wij vroegen aan een van de stewardessen of wellicht de schermpjes nog zouden aangaan die boven het gangpad hingen was het botte antwoord: Die doen het niet.
Het voedsel (eten is het nl niet) dat je voorgeschoteld krijgt is echt heel erg vies. Bakjes zijn super onhygiënisch al open gemaakt. Er gaat echt heel veel de kliko in. Bij het inchecken voor de vlucht ook bijzonder onvriendelijk personeel, cabine personeel echt super onvriendelijk. Er zaten op het moment van vliegen waarschijnlijk collega's van TUI België in het vliegtuig. Zij zaten Economy Class maar werden compleet in de watten gelegd met glaasje champagne en een luxe ontbijtje. Nou gun ik dit de mensen van harte maar doe dat gewoon niet, wanneer iedereen met een droog broodje smeerkaas en een natte muffin zit, kun je het niet maken om 3 mensen een ontbijtje te geven met verse broodjes, verse vleeswaren en fruit.... Vliegen met Jetair was voor ons één keer maar nooit weer.
Sterke punten
Geen één!!
Zwakke punten
Zie boven, superonvriendelijk personeel, eten, entertainment.
Aanbevolen
Na zowel goede reviews als horror verhalen gelezen te hebben zijn we desondanks van Brussel naar Gran Canaria en terug gevlogen met JetairFly. En ik moet zeggen dat ik geen serieus punt van kritiek heb. De prijs was uitstekend ( 200 pp voor een retour), de service aan boord was goed, een mail met wat vragen die ik tevoren stuurde werd keurig en vlot beantwoord, geen vertragingen, kortom, volledig waar voor mijn geld.
Ik heb wel 5 kg bij geboekt van 15kg in je koffer is wel erg weinig. En we nemen altijd een apparaatje mee om de koffers te wegen, voorkomt trammelant.
6 kg handbagage is niet veel, het ging net.
Vreemd genoeg werd de handbagage heen wel, maar terug niet gewogen.
Sterke punten
Vriendelijke service, lage prijs, nette toestellen, geen vertraging meegemaakt
Zwakke punten
Meer handbagage qua gewicht zou handig zijn.
7u vertraging zonder een woord uitleg noch hulp achteraf!
We zagen onze reis ter plekke met maar liefst 7u vertragen zonder enige uitleg! Achteraf verschillende mails naar Jetair gestuurd zonder resultaat! Ik had tenminste een antwoord of compenstie verwacht. Indien geen respons overweeg ik verdere stappen!
Goede ervaring
In juni 2014 met Jetair gevlogen vanaf Brussel naar Corsica (Bastia).
Keurig vliegtuig. Aardig personeel. Rustige landing.
Geen luxe, maar precies wat je van een budget airliner mag verwachten.
Wat wel wat misleidend is de mail die je krijgt om tegen betaling je stoel te reserveren. Is volgens mij niet nodig. Bespaar je het geld.
Verder prima vliegtuigmaatschappij!
Sterke punten
- redelijk nieuw vliegtuig
- goede piloten (zachte landing)
- vriendelijk personeel
Zwakke punten
- "maar" 15kg bagage
- misleidende mail voor reservering stoelen.
Jetairfly- Prima !
Prima organisatie, vliegtuig vertrok op tijd, was netjes schoon en vriendelijk personeel.
Voldoende vluchtinformatie; alleen maar positieve ervaring.
Sterke punten
Correct en vriendelijk, schoon en op tijd.
Zwakke punten
geen
ZEER SLECHTE MAATSCHAPPIJ !
HOPELOZE CARRIER. WEGENS MIJN LENGTE PAS IK NIET TUSSEN DE GEWONE SEATS. VERMITS IK PAS 2 WEKEN VOOR VERTREK DE EXITSEATS KON BOEKEN WAREN ZE AL NIET MEER TE BOEKEN VANAF HET MOMENT DAT JE ZE ZOGEZEGD KON BOEKEN !!! CREW HEEFT NIKS ONDERNOMEN NIETTENSTAANDE ZE DIT BELOOFD HADDEN. MIJN VLUCHT VAN TFS NAAR CRL WAS EEN ECHTE HEL MET DE 737-700.
VAN HET ECONOMYCLASS-SYNDROOM HEBBEN ZE BLIJKBAAR NOG NOOIT GEHOORD BIJ JETAIRLFLY. BAGAGEKOSTEN HEBBEN ZE ONMIDDELLIJK VERHOOGD MAAR EXITSEATS KAN JE NOG STEEDS NIET BOEKEN ALS JE EEN TICKET KOOPT. BIJ RYANAIR KAN JE ZELFS ONMIDDELLIJK DE EXITSEAT AANKOPEN → LAAT DEZE CARRIER GEWOON LINKS LIGGEN. SERVICE = DIKKE ZERO OOOOOOOOO
Sterke punten
HAHAHAHAHAHAHAHAHA
Zwakke punten
jetairfly in zijn geheel = customerservice niks waard
Baggage en zogezegde goedkope vluchten
Ik vlieg drie à vier keer naar Turkije ( antalya) op jaarbasis en dit steeds voor drie à vier weken . Ik vind het bijzonder raar dat de vluchten nu MEER kosten in de maanden mei en juni via een charter maatschappij als jetair die rechtstreeks vliegt naar Antalya dan met Turkisch airlines die nog een tussenlanding in Istanbul maakt bovendien ( landingsrechten )
Nog meer hun bagage verhaal is hallucinant . Dit wordt nu 15 kilo inplaats van 20 kg wat het was voordien al die jaren
Bij Turkisch airlines nu : 30 kg.
Eten en drank inbegrepen ... En goede uren overdag .
Dus moraal van het verhaal . Meer betalen voor je vlucht en extra voor de bagage . En dan zijn ze verwondert dat de mensen lopen gaan ....
Beste mensen Google eens , je bent beter af met een andere maatschappij. Succes .
Sterke punten
Hostessen vriendelijk . Vliegtuigen oké .
Zwakke punten
Personeel nooit te bereiken en alleen contact tegen extra betaling via betaal nummers.... Met betalend lang wacht muziek als intro ....
Bijna geen enkele hostess is de Nederlandse taal machtig op de vliegtuigen , uitgezonderd de dame die de instructies afleest van haar papier.
Onze premier deed beter in zijn eerste dagen Nederlands ...
Naar Kenia met hond
Omdat wij 3 maanden in Kenia verblijven wilden wij graag onze hond meenemen.
Via KLM of Swiss Air is het onbetaalbaar om je hond mee te nemen naar Kenia.
Via JetAirFly een fluitje van een cent. We hadden Extra Comfort geboekt om zeker te zijn van een goede incheck. Dit verliep prima.
Natuurlijk moet je wel alle documenten van je hond in orde hebben, maar dat moet je bij KLM en Swiss Air ook!
Voor herhaling vatbaar
Sterke punten
Prima voor vervoer met huisdieren
Zwakke punten
Helaas geen vluchten naar Nairobi, enkel Mombasa. Zelf maar een binnenlandse vlucht geboekt (ook hier was vlucht voor hond een fluitje van een cent).
boeking Jetairfly
Ticket gekocht bij Jetair betalingsbevestiging en reservering nummer keurig ontvangen kom ik op de airport blijkt ticket geannuleerd! normaliter krijg je bericht van een annulering van bedrijf (jetair) of bank met daarin reden van annulering maar ik heb niets ontvangen, sterker mijn bank zegt dat betaling keurig is overgemaakt (heb alle bewijzen) maar Jetair blijft erbij dat ticket niet betaald is. Toevallig heb ik een kennis die precies zelfde heeft meegemaakt met Jetair. Bij de balie gaven de ongemanierde grond stewards aan dat ik contact moest opnemen met het hoofdkantoor. Ik stuur het hoofdkantoor mailtjes waar niet op wordt gereageerd en telefonisch zijn ze niet bereikbaaar voor deze kwestie geven ze aan! Ik ben naar de politie op de airport gegeaan om aangifte te doen van oplichting door Jetair. De politie gaf aan dit soort verhalen over Jetair dagelijks te horen en ze hebben mij doorverwezen naar geschillencommissie reizen dus verhaal wordt vervolgd! maar Jetair heeft super slechte service en kan je beter vermijden.
Sterke punten
Goedkoop ticket
Zwakke punten
Alles is slecht bij Jetair!!!
nooit meer jetair
wij hebben direct na uitkomst wintergids vliegticket naar mombassa geboekt juist jetair genomen omwille van comfort clas
nu net 2 weken geleden gewoon een mail dat ze met een italiaansvliegtuig gingen er maar 14 comfortplaats was en wij zouden als laatste boekt hebben en dus gewoon econm. moeten vliegen
wij zouden alleen comfort terug krijgen
maar toen wij boekte kost econm 1549 en op de dag van hun mail echter maar 1049 ,maar daar hadden we niets mee te maken en als ik annuleer was ik alles kwijt
ook hadden wij al onze stoelen gereserveert en daar 80 voor betaald
nu zijn wij meer dan 2 weken verder antwoord op mijn mails en aan telefoon krijg ik niet mijn teveel betaalde geld en mijn stoel reservering heb ik ook nog niet
DUS NOOIT MEER JETAIRFLY
Sterke punten
geen een
Zwakke punten
alles
Jetairfly Prima Maatschapij
(Y) Ik vlieg regelmatig met deze maatschapij en ben zeer tevreden over hen.
Vriendelijk cabine personeel (kan personeel van TUI zus Arkefly nog wat van leren!). En ook de kwaliteit van de (betaalde) maaltijden aan boord is (voor vliegtuigvoedsel) goed
Sterke punten
Prima vriendelijk en klantgericht personeel!
Prima vliegtuig vloot!
Zwakke punten
Zwakke punten heb ik vanaf 2008 tot heden nog niet kunnen ontdekken!
Nooit meer Jetair!
Ik kan mij dus bijna naadloos aansluiten op de 2 voorafgaande reviews. Deze maatschappij is een grote puinhoop! Inderdaad arrogante "veredelde koffiejuffrouws" en als je om enige uitleg vraagt dan zijn ze niet thuis. Ik zal mijn verhaal vertellen. Op de heenreis ging ik even kijken bij een kennis die in de comfortklasse zat en tegelijkertijd moest ik naar het toilet. Vele mensen gingen bij de comfortklasse naar het toilet, zo ook wilde ik dit doen. Tegen deze andere mensen werd niets gezegd. Ik werd bijna schreeuwend en met boze blik te woord gestaan door een stewardess dat dit de comfortklasse was en dat ik daar niet behoorde te komen. Het had ook op een normale/vriendelijke toon gekund en van die vrouw sprak haar gezicht boekdelen. Ik heb hier melding van gemaakt tegenover een andere stewardess, waarvan ik op een pinnige manier antwoord kreeg "waarom zegt u dat niet tegen haarzelf". Waarom? Op die 1 en al vriendelijkheid (lees: onvriendelijkheid) had ik daar weinig zin meer in. Het is wel frappant dat het dezelfde vlucht is als Pascal, namelijk Brussel-Bangkok-Brussel. Ook waarvan ik niets wist is dat we eerst over Phuket/Thailand zouden vliegen, maar daar zat ik op dat moment niet echt zo mee. In Phuket Airport werden we gedropt. De immigratie zou hier plaatsvinden. We werden als vee uitgeladen en er werd niets gezegd hoe laat je je weer moest melden en het werd ook niet omgeroepen. Voor hetzelfde geldt had ik nog in Phuket gestaan. Dan over de landing in Phuket en in Bangkok en wederom bij terugvlucht in Brussel. Het vliegtuig "vliegt" bij landing naar links en naar rechts, dus wanneer het in aanraking met de grond is gekomen. Ik heb heel vaak gevlogen en heb dit nog nooit meegemaakt. Nou ja, laat ik het er dan maar ophouden dat de piloot zeer veel vliegervaring heeft, maar het is in principe levensgevaarlijk. Dan de terugreis. Het eerste wat er gebeurde was dat er een instructiekaart in het gangpad lag. Daar werd aangenomen dat die van mij was. Er zat bij mij geen instructiekaart in, maar had nog niets aangeraakt in dat bagagevakje waar je je "rommel" kunt laten. Ik heb daarover niets tegen die stewardess gezegd. Vervolgens bestelde ik toen we in de lucht zaten een rood wijntje. Ik betaalde, maar kreeg mijn wijn pas na het te hebben gevraagd. Vergeten? Niet zo'n ramp hoor, kan gebeuren. Daarna werd er thee geschonken. Ik had mijn lepeltje in het kopje gedaan. Deze stewardess goot de thee op als een soort sherry, midden op dat lepeltje, dus de thee vloog over mijn kleding heen. Weer niet zo'n ramp, maar ze bood haar excuus niet aan. Wel vroeg ze of ik een servetje wilde. Na verloop van een aantal uren moest ik naar het toilet. Ik dacht "dit doe ik nu maar in de economyclass", want anders krijgen we weer hetzelfde verhaal als op de heenreis.Ik zat op stoel 29D en liep daarom naar achteren in het vliegtuig en nam als je richting van de staart van het vliegtuig loopt het rechter toilet. Daar stonden een drietal mannen te praten. Na terugkomst uit het toilet bleef ik daar ook staan, maar er werd mij "vriendelijk" verzocht om aan de andere kant van het toilet te gaan staan, dus niet in de bevoorradingsruimte. Daar stonden ook twee mannen. De ene stond voor de zitplaats van de stewardess, wat tevens de nooduitgang is. Toen ik daar op een gegeven moment plaatsnam stond ik wederom in de weg. Het was volgens de stewardess gevaarlijk om daar te gaan staan, want de deur zou weleens open kunnen gaan als ik daar tegenaan stootte. Dus ben ik weer verkast, daar bleek ik weer in de weg te staan, maar daar had ook een andere passagier gestaan, dus ik zei dat ik overal in de weg stond. Daarop stond een discussie, waar ik geen antwoord op mijn vraag kreeg dat ik uiteindelijk overal in de weg stond. Er was ook een meisje die gestrekt lag, dus luchtziek was. Dat was ik zelf ook, maar ik klaag niet zo snel. Lopen of staan helpt daar bij mij overigens wel tegen, dus daarom was ik daar eigenlijk ook. Kijk, ik ben mondig en zei dat ik overal in de weg stond en andere passagiers bleken dat voor de crew niet te zijn. Ik had alleen van hen willen horen waarom ik overal niet mocht staan. Ik liep niemand in de weg, was niet beledigend tegen het personeel, heb geen ruzie met andere passagiers en had tot dat moment 1 bier en 1 wijntje op, waar overigens maar 187 ml in zat. Ze ging de gezagvoerder bellen en ik zou bij landing overgedragen worden aan de politie. Hoezo? Omdat zij iemand niet normaal te woord kunnen staan. Ik heb daarna 6 a 8 uur in mijn stoel gezeten. Ben ook niet meer naar het toilet geweest. Ik kreeg ook geen alcohol meer geschonken, maar het probleem zat hem bij mij niet in de alcohol. Om over alcohol te spreken. Op deze goedkope vluchten boeken mensen juist comfortklasse, want daar wordt overmatig "gratis"alcohol geschonken (je betaalt geloof ik 40 euro meer) of dacht iedereen nu dat het om die paar centimeter meer beenruimte ging?. Beetje vreemd dat dit gebeurt, want in principe weet je op voorhand niet wat je in je vliegtuig haalt. Juist met alcohol krijg je agressieve en lastige passagiers. Ik was volgens hen ook een lastige passagier louter en alleen omdat ze op mijn vraag dat ik steeds op de verkeerde plek stond waar andere passagiers wel mochten staan ik niet mocht staan. Het is toch logisch dat ik dan om opheldering vraag. Er zat overigens schuin achter mij wel een passagier die ik wel minimaal 10 alcoholische versnaperingen heeft gekregen. Je had geen last van hem, maar voor hetzelfde geldt had dat heel anders uitgepakt. Je weet namelijk niet hoe iemand op alcohol reageert als je diegene niet kent. Beetje onverantwoordelijk van luchtvaartmaatschappijen als je op voorhand al weet hoe zoiets af zou kunnen lopen. Daarmee wil ik niet zeggen dat er helemaal geen alcohol meer geschonken mag worden, maar er zouden grenzen moeten zijn. Toen ik geen tweede wijntje meer kreeg heb ik gevraagd en gezegd tegen iemand dat er aan mij geen alcohol meer werd geschonken of zij een flesje rode wijn voor mij wilde halen. Daarop werd ik door het cabinepersoneel weer aangesproken. Het is gewoonweg belachelijk als het helemaal niet om alcohol gaat, maar ze waren, volgens mij, wel uitleg aan mij verschuldigd waarom ik ergens niet mag staan en andere passagiers wel. Je hebt sommige passagiers die de hele vliegreis door dat vliegtuig heenlopen, dat vind ik prima, maar waarom wordt de ene passagier verkozen boven de ander? Stond mijn kop hun niet aan? Als ik een getinte huid zou hebben had ik het gegooid op racisme, nu spreek ik van discriminatie. Ik ben daarna maar in mijn stoel gaan zitten toen ik doorkreeg dat er met deze mensen toch niet te praten viel. Ik dacht ook het zal allemaal wel overwaaien. Ik kreeg een waarschuwingsbrief van de gezagvoerder. Ik heb daarna ook niets meer gezegd. Een Franstalige vrouw die naast mij zat die zat met haar benen steeds in mijn beenruimte. Superirritant, maar daar heb ik maar niet over geklaagd. Ik vind zelf, mits je dit niet aan iemand vraagt of die daarmee akkoord gaat, superasociaal. Wat ik wel heb gedaan, toen ik het helemaal had gehad met dat personeel, dat ik 1 foto heb gemaakt van een stewardess. Bij de politie kreeg ik later, die overigens vrij normaal en menselijk waren, te horen dat er in Belgische vliegtuigen te horen dat het verboden was om te fotograferen. Ja, ik geef toe dat ik die foto misschien wel op internet had willen plaatsen door de manier hoe ik behandeld ben. Dit fototoestelletje was een wegwerpcamera en de politie wilde eerst het rolletje eruit halen en het vernietigen. Ik heb verklaard dat ik die foto niet openbaar zou maken. Dat doe ik ook niet. Bij landing werd gezegd dat mensen op hun stoel moesten blijven zitten en dat de autoriteiten in de vorm van politie eerst in het vliegtuig zouden komen. Toen wist ik wel hoe laat het was. Oh ja, dit voorval is bij de gezagvoerder aangekaart door een blonde stewardess. Als ze mij gewoon te woord had gestaan had er niets aan de hand geweest. Er wordt bij Jetairfly van een mug een olifant gemaakt. Ik ben niet beledigend/gescholden geweest, heb niemand geslagen, heb geen ruzie gezocht met andere passagiers, was niet dronken, maar er werd door haar gezegd dat het niets persoonlijks was. Nou, ik vat het wel persoonlijk op, want waarom mag de ene passagier wel op dezelfde plaats staan en ik niet? Voor de rest hoeft een vliegmaatschappij mij alleen maar van A naar B te brengen en weer terug. Ik vind vliegen sowieso al helemaal niets, alleen zonder vliegtuig kom je nergens. Op service en met name deze "service" zat ik echt niet te wachten. Het lijkt wel of bij die vliegmaatschappij een soort dictatoriale staat is afgeroepen; als passagier moet je je mond houden, dus m.a.w. in het oplossen van geschillen of iemand te woord staan dat is nu niet hun beste. Ik kan u wel vertellen dat het uit het vliegtuig halen op een reden die eigenlijk nergens over gaat flink beschamend is. Mensen zouden nog gaan denken dat het om een drugtransport zou gaan, maar uiteindelijk ging het om helemaal niets. Ja, ik weet wel wat hun verweer is dat ik daar niet meteen wegging. Maar waarom moet ik van een plaats weg, terwijl een andere passagier daar wel mag staan? Na uitstappen van het vliegtuig werd eerst de gezagvoerder gehoord. Wat hij verteld heeft heeft hij niet eens met eigen oren en ogen meegemaakt. Hij kwam mij wel heel geirriteerd met een boze blik dat waarschuwingsbriefje brengen. Ik houd het erop dat er bij Jetairfly zeer onkundig personeel werkt, die zeker niet de passagier aanhoren, want het blijkt dat zij altijd gelijk hebben, nou ja, dat denken ze. Op het vliegveld van Brussel sprak ik een man die ik het voorval vertelde. Hij zei dat Jetairfly een hele strenge organisatie is. Dat is wel gebleken. Ik weet best wel dat ze vaak lastige/agressieve en dronken passagiers vervoeren, maar ik was dus lastig waar ik ging staan en waar andere passagiers wel mochten staan? Ik werd gehoord door de politie. Die waren overigens vrij vriendelijk en wel normaal. Alleen vind ik het niet correct dat ik getutoyeerd wordt, terwijl Belgen over het algemeen iemand aanspreken met U. Ik haalde de laatste trein niet meer en daarmee doel ik op de Fyra in Antwerpen. De laatste Fyra vertrekt vanuit Antwerpen op zondagavond om 21.57 uur richting Nederland. Kosten taxi 240 euro. Goedkoop werd dus uiteindelijk duurkoop met een hele vervelende nasmaak, terwijl mijn vakantie in Thailand heel gezellig was. Ik zal daarom Jetairfly aanschrijven, want ik dien een schadevergoeding en klacht in. Ik houd het ook op discriminatie aangezien ik een Nederlandse ben. Ik heb in mijn leven heel vaak gevlogen, veelvuldig op verre bestemmingen en heb zoiets nog nooit meegemaakt. Wat wel vreemd is aan dit "akkefietje" is dat ik NIET op de zwarte lijst kom te staan en politie noemde dit ook geen aanhouding. Ik vind het toch wel een uitermate vreemde situatie. Ze hoeven mij nooit meer te verwachten bij Jetairfly, dus daar hoeven ze sowieso niet bang voor te zijn.
Sterke punten
Marketingstrategie, ticketprijzen voor dumpprijzen
Zwakke punten
Onkundig personeel, die als er een probleem, dit niet adequaat op kunnen lossen en daardoor ontstaan er juist problemen
slechtste maatschappij ooit
Heb afgelopen week een vlucht geboekt Bangkok-Brussel-Bangkok, en dit is mijn allerslechtste ervaring ooit, vlak voor het instappen in Bangkok zag ik dat er gewerkt werd aan één van de motoren, na het instappen en een kort stukje taxiën kwam de melding, lampje in cockpit gaf aan dat er problemen waren met een motor, grondpersoneel ging controleren, vervolgens moest een onderdeel vervangen worden, toen moest men even wachten op dit onderdeel enz. Ondertussen hebben we 4 (vier !) volle uren in de zon op de tarmac gestaan zonder afkoeling (2 open deuren doen niet veel) en kregen we van arrogant cabinepersoneel af en toe een slokje water en een suikerwafel (???) Na deze marteling werden we op bussen naar de terminal gebracht waar geen jetair personeel meer te bespeuren was en zonder enige vorm van uitleg naar een hotel in Bangkok gereden waar we een kamer toegewezen kregen, ook hier niemand van jetair die uitleg kwam geven. Even na tien 's avonds een melding aan de liften van het hotel, iedereen zal telefonisch gewekt worden om 12 uur 's nachts, om 04.10 's morgens vliegen we naar Brussel. De piloot verontschuldigt zich over de vertraging en zegt dat we met klachten niet het cabinepersoneel moeten lastig vallen, maar vergeet te melden dat de passagiers in dit geval recht hebben op een schadevergoeding. Over de reis zelf, zeer slechte service aan boord van een oud vliegtuig met zeer slechte stewards en stewardessen. Niet voor herhaling vatbaar en zeker geen aanrader, dronken medepassagiers, mensen die roken op toilet (na landing in Bru werden deze door politie van boord gehaald).
Sterke punten
Er is de mogelijkheid om zeer goedkope tickets te vinden, wat dan ook weer ten koste gaat van het soort passagiers aan boord.
Mijn ticket kostte 650 euro, voor het traject Bkk-Bru-Bkk, in de andere richting kan ik voor deze prijsklasse toch wel wat betere maatschappijen vinden.
Jetairfly - vluchturen worden twee dagen voor vertrek gewijzigd !!!!!
maar dit loopt dus niet zo , we zullen in de file moeten aanschuiven op het spits-uur in antwerpen en brussel
nooit meer met deze mensen !!!
de hele eerste dag van mijn verlof is dus al verpest , nu nog afwachten wat de verrassing zal zijn bij de terugvlucht
Sterke punten
je kan snel je ticket boeken via internet (en dan ben je gevangen!!!)
Zwakke punten
de uitleg die ik kreeg via de telefoon (070-lijn !!!!) sloeg totaal op niets en kost een hoop geld (waar ze dus ook nog eens goed aan verdienen)