Aer Lingus

Aer Lingus is de nationale luchtvaartmaatschappij van Ierland. De kleuren van de vliegtuigen zijn groen en wit, en in het logo zit een klaverblad, de Seamr�g, het (niet-offici�le) nationale symbool van Ierland. De naam Aer Lingus is Iers-Gaelisch en betekent "luchtvloot". Eigenlijk had het Aerloingeas moeten zijn, maar kennelijk heeft men de gecompliceerde Ierse spelling voor de duidelijkheid aangepast. Let op de spelling 'Aer', niet 'Air'. opvakantie


Aer Lingus Video


Aer Lingus Reviews

    reservering bij Air Lingus niets waard

    Voorafgaand aan onze reis had ik zowel op de heen als terugvlucht plaatsen met beenruimte betaald op stoelnummer 2E en 2D. Op de heenreis (05-03) verliep de reis perfect. Op de terugreis (09-03) werden mijn vrouw en ik van onze stoelplaatsen weggestuurd ten overstaan van alle passagiers. De hoofdstewardess had ik mijn bevestigingspapieren gegeven maar als een betrapte verstekeling mocht ik op rij 13 (daar was nog beenruimte) haar besluit afwachten, mijn vrouw mocht op rij 3 zitten. Haar redenatie was dat sinds 6 maanden er bij Air Lingus nieuw beleid was en dat de door ons betaalde stoelplaatsen vielen onder de regeling van 'air space' en zouden vallen onder businessclass en dat dit een speciale behandeling zou betreffen. Wij hebben hier op de heenreis echter niets van gemerkt want voor elk drankje en hapje hebben we de gewone prijs dienen te betalen dus deze uitleg van haar was niet correct. Ik heb mijn boosheid kunnen inhouden maar vond de behandeling van het personeel incorrect en onbehouwen wat ik ook bij verlaten van vliegtuig nogmaals heb benadrukt. Wat het geheel nog wranger maakt is dat tijdens de gehele vlucht onze gereserveerde plaatsen onbezet zijn gebleven. Dus wees gewaarschuwd: zelfs bij van te voren gereserveerde plaatsen kun je bij Air Lingus zo van jouw plaats worden weggestuurd. Ik heb me nog niet eerder zo slecht behandeld en vernederd behandeld gevoeld. Voor mij geen Air Lingus meer!

    Zwakke punten
    incorrecte behandeling, niet honoreren gereserveerde stoelplaatsen, willekeurig beleid

    Bagage kwijt en slechte klantenservice

    April 2018 vlogen wij voor het eerst met Aer Lingus en we hebben daar een zeer slechte ervaring mee opgedaan. Onze 2 ingecheckte tassen kwamen niet aan op de bestemming. Na 48 uur werd een van onze tassen terug gevonden, waar frequent telefonisch contact voor nodig was. Opvallend was dat ze onze 2e tas niet tegelijk gevonden hadden. Na ongeveer een week kregen we bericht dat onze tas San Fransisco was gevonden. Ondanks wederom veel telefonisch overleg lukte het niet om de tas binnen onze 2e en laatste vakantieweek in Chicago te krijgen. Bij terugkomst In Nederland hebben we nog vaak (kostbare klantenservice) telefonisch contact gehad met Aer Lingus met elke keer wisselende berichten: onze tas was nog niet terecht, onze tas was in Chicago, er is helemaal geen dossier op jullie naam. Nu 2 maanden later hebben we nog altijd onze tas niet terug. Bij een poging tot het claim formulier invullen blijkt het digitale formulier een terugkerende foutmelding te geven, is er geen alternatief emailadres op de website en is de telefonische helpdesk na 45 minuten nog steeds in gesprek... Een ervaring om nooit te vergeten, maar dan in negatieve zin.

    Zwakke punten
    Slechte klantenservice Veiligheid bagage

    AER LINGUS SUCKS! Terrible customer service

    Wat een slechte customer service. Ik hoor niks van Aer Lingus over mijn koffer die nu al 14 dagen kwijt is. Ik raad iedereen af om hier nooit te boeken. Lakse honden zijn het!!! Hi, I gues you are very busy because I already sent 2 emails to this mail address besides of that the KLM arrival services (in Amsterdam) tried to reach you several times about my missing baggage. They advised me to send an email to this mail address of Aer Lingus so you will search for my missing baggage. I don't know what kind of customer service this is but please know that it frustrates me a lot I didn't hear anything from you and that I want to know where my baggage is? Or at least that I know you are trying to search for it. Below my mail which I already sent: I was joining Aer Lingus on Friday 31/07/15, my flight was at: 5:55 (flghtnmbr: EL602) from Dublin to Amsterdam. I only had a cabin proof baggage with me which I took into the airplane. Unfortunately there was no space left to drop my baggage above the seats so the Stuart told me to drop it by the cockpit and she told me she will take care of it and I could pick it up in Amsterdam at the baggage belt. They didn't told me to pick my passport out of the suitcase, so it is still in the baggage. When i arrived at Amsterdam my baggage was not at the baggage belt, I went to the KLM Arrival Services and the created a report. REFnr: AMSEI22177. They tried to contact Aer Lingus but without success so far. Could you please search for my baggage and bring it to Amsterdam? Please contact me and the KLM arrival services if you found the baggage. Attached the Baggage Tracing Questionaire Looking forward hearing from you. Regards, `------------------------------------------------- Mail naar Aerlingus vanuit Amsterdam.. Hier kreeg ik mijn eerste respons, en weer leuk doorverbonden worden naar de baggage tracing mail address waar ik nog steeds geen reactie heb gehad!!! ​Hoi Joost, Je bent de eerste die vanuit Aer Lingus reageert, bedankt hiervoor! Ik heb twee keer een mail verstuurd naar [email protected], echter ik krijg hier geen reactie op. Daarnaast heeft de KLM arival service (waar ik mijn rapport op heb gesteld omdat ik mijn baggage mis) ook 4 keer contact proberen te leggen met Aer Lingus. Ik heb zelf vier keer gebeld naar KLM arrival service om te vragen of ze al meer weten over mijn koffer. Gisteren voor het laasts gebeld en ze adviseerden mij om mijn verhaal bij jullie neer te leggen, dus bij Aer Lingus. En nu word ik doorverwezen naar hetzelfde emailadress. Verplaats u is in mijn schoenen. Ik ben door onoplettendheid/ een fout van Aer Lingus mijn koffer kwijtgeraakt en nu wordt er met mij omgegaan alsof het mijn probleem en verantwoordelijkheid is?! Aangezien jullie het Nederlandse hoofdkantoor zijn van Aer Lingus verwacht ik op zijn minst dat jullie contact opnemen en achter mijn verloren/vertraagde koffer gaan. Het is makkelijker om bestaande klanten te onderhouden dan nieuwe klanten te winnen. In afwachting op uw bericht. ----------------------------------------------------- Ander mailtje:

    Sterke punten
    NONE!

    AER LINGUS profiteert van haperende website

    Afgelopen vrijdag een boeking gemaakt voor 6 personen naar Dublin.Alles netjes ingevuld en met creditkaart betaald. Althans, dat dacht ik. Ik werd na betalen doorverwezen naar het begin van de site en diende alles weer opnieuw in te boeken. Ditmaal veranderde de datum van de vlucht vanzelf en diende ik dit te corrigeren: Kosten: 240 euro extra! Bellen en mailen met de maatschappij leverde niets op. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ze kijken niet eens of de klacht gegrond was (haperend systeem). Met andere woorden: de poen is binnen en klant verrek maar!

Bezoek Aer Lingus

Schrijf je eigen review