Iberia Airlines of Spain, afgekort als Iberia, is de nationale luchtvaartmaatschappij van Spanje, met de thuisbasis in Madrid. Iberia Airlines heeft een uitgebreid internationaal netwerk met als belangrijkste luchthavens Madrid en Barcelona. Veel regionale vluchten worden uitgevoerd door Air Nostrum onder Iberia-vluchtnummer.


Iberia Video


Iberia Reviews

    Iberia - worst customer service ever!

    More than 160 people killed in Nicaragua since end of April, all European contries issues negative travel advices to Nicaragua, yet Iberia not willing to even consider working out a solution for my flight end of June (change dates, reimburse, exchange for voucher, ...).
    So don't believe Iberia when they state "Customer service is our commitment": it's not true, the only thing that counts is their short term benefit.
    So we will be travelling to Managua, and for anything occurring to myself, my wife, or any of my two small children, I hold Iberia responsible.
    Thanks a lot, Iberia - for nothing.
    And yes, I know my ticket (like 95% of the tickets) is not refundable.
    This is the worst service ever. I've had some issues with KLM last year (2017), which were properly investigated, and which resulted into an apology from KLM and voucher indemnisation, i.e. very proper and clean customer experience.
    If you have the option to chose another airline, I recommend you not to fly with Iberia.
    Yves Wijnants.

    Sterke punten
    None

    Zwakke punten
    Customer relations, call center, claims through website, empathy

    lost my money!

    Worst flight company and service ever!
    I was booking a flights and got an error. I had already filled in my banc account information and the passanger information but after the error i got rederected to do that again.
    I checked my banc account and the 280 euro was gone but i never got any confirmation or booking. I called 3times the service number (which costed me a lot of money) and the first women couldn't help me she said, the second sproke german to me which i don't understand and when i asked for english or dutch they putted down the phone. The tird one asked my card information and when she had to wait 30seconds for me to get my card, she said 'call me back when you have the information' I told her that i had it already and she said ok and hung up the phone aswell. After calling another time I spoke with a women who said 'i don't see your booking, which makes sense since we never got our tickets or confirmation and she said it wasn't her problem that our money was gone to Iberia.com for flihgts we never got. She told us to book new flighttickets and pay again.

    I lost my money, got no flighttickets, payed a lot to call them trying to solve the problem and got super bad costumer service! Most rude people ever! I WILL NEVER FLY WITH THEM!

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    oplichters + slechtste klantenservice ooit

    Idiote klantenservice

    Voor mij is het de allerlaatste keer geweest dat ik met Iberia gevlogen heb. Wat een idiote klantenservice heeft dit bedrijf.

    Ik vlieg regelmatig naar Madrid en doe dit over het algemeen tot grote tevredenheid met KLM. Vorig jaar ben ik met Iberia Express heen en weer gevlogen naar Madrid. Toen ik de avond van te voren de online check-in wilde doen, kreeg ik bij het inchecken continu een foutmelding. Hierdoor kon ik niet mijn stoel reserveren of mijn bagage inchecken.

    Daarna gaan bellen met de klantenservice waarbij ik iemand aan de telefoon kreeg die het probleem voor mij niet kon oplossen zei ze. Ik moest eerder naar de luchthaven komen en daar de check in doen, want ze kon mij niet vinden in het systeem. Er werd nog wel even bij vermeld dat bij het inchecken van mijn bagage op de luchthaven er nog extra kosten bij zouden komen. M.a.w., door een fout van het systeem van Iberia kan de klant doodleuk eerder naar het vliegveld komen + extra kosten betalen.

    Uiteindelijk een verhitte discussie aan de telefoon gekregen waarbij de telefoniste de hoorn er op smeet. Daarna minstens een uur in de wachtlijn gezeten met een flamenco deuntje op de achtergrond voordat ik door iemand anders geholpen werd. Ook hier ging het niet van een leien dakje en moest er gedreigd worden met supervisors voordat het probleem opgelost werd.

    In de tussentijd voor aankomende juni wederom een ticket geboekt met Iberia Express. Ik wilde ze nog 1 keer een herkansing geven. Nooit maar dan ook nooit meer. Ik heb nooit een boekingscode noch een ticket ontvangen. Dus uit voorzorg maar alvast gebeld, ondanks dat mijn vlucht pas over 2 weken is. In het keuzemenu kon ik kiezen uit Nederlands of Spaans. Hoewel ik beide talen spreek, gekozen voor mijn moederstaal: Nederlands. Het keuze menu wordt vervolgens uitgelegd in gebroken Nederlands wat vol met fouten zit (hoe moeilijk is het om een Nederlandse student in te huren die het bandje inspreekt?) waarna ik een Oost-Europese vrouw aan de lijn kreeg die geen Nederlands, noch Spaans maar louter gebroken Engels kon.

    Deze vrouw grossierde in het stellen van domme vragen, zoals: wat is uw boekingscode en uw boekingsreferentie, wat is uw vluchtnummer, enzovoorts. Terwijl ik haar aan het begin uitlegde dat ik 0 informatie van Iberia heb ontvangen. Daarna zou ze gaan zoeken in het systeem op mijn achternaam. Nadat ik dit 5 keer mijn achternaam had uitgespeld en ze het nog niet begreep, heb ik haar gevraagd waarom ik in geen Nederlands sprekend persoon aan de lijn kreeg zoals het bandje beloofd had. Resultaat: hoorn er op! Is dat serieus hoe Iberia zijn klanten wil behandelen?

    Het is gewoon een groffe schande dat bedrijven met dit soort gedrag denken weg te komen.

    Sterke punten
    Geen.

    Zwakke punten
    Klantenservice
    Oude vliegtuigen
    Weinig beenruimte

    SCHANDALIG weinig beenruimte in Iberia Express!

    Voor het eerst met Iberia Express gevlogen, en dit is zeker ook voor het laatst!
    Ik heb in januari geboekt, met stoelreserveringen 07A en 07B. Er zijn tussendoor wat wijzigingen geweest van vluchttijden (minutenkwesties) maar alle gegevens en dus ook stoelreserveringen waren genoemd. Laatste mail met traveldocumenten: stoel 07A en 07B. Totdat ik 3 dagen voordat we zouden vliegen de informatie op de website opzocht..... stoelreserveringen waren verdwenen! Dus geprobeerd te bellen (stuk of 5 keer door keuzemenu's gelopen en aan eind werd steeds verbinding verbroken) dus online inchecken afgewacht. Bij online inchecken dus geen stoelreservering en was dus gedwongen een andere stoelreservering te maken achterin het vliegtuig.
    Toen de vlucht. Wat een minimale beenruimte in het vliegtuig zeg! Schandalig!! Ik heb nogal lange benen en (omdat ik bij het raam zat) moest me in een soort spagaat in mijn stoel laten zakken. Zeer zeer ongemakkelijke zit, waarbij ik ook nog deel van beenruimte van stoel ernaast (waar mijn vrouw zat) in moest nemen. Een zeer ongemakkelijke zit en wat de vlucht van 2 uur toch wel zeer zeer onaangenaam maakte! Klem zitten, enige malen kramp door ongewone houding.......

    Daarom: nooit nooit nooit meer Iberia Express!! Ik dacht dat Transavia en Ryanair al weinig beenruimte hadden maar vergeleken met Iberia Express............
    Dus mensen met lange benen: je bent gewaarschuwd! Ben je wat kleiner, dan heb je geluk.

    Om toch positief af te sluiten: de vlucht was goed, vertrokken op tijd en kwamen ruim voor genoemde tijd in Madrid aan.

    Sterke punten
    App voor inchecken en boardingcards. App geeft ook gegevens als gate etc. weer.
    Vertrekt op tijd, aankomst ruim op tijd.

    Zwakke punten
    Stoelruimte!

    Oplichters!!!

    Via Ebookers een pakketreis geboekt, met vlucht van IBERIA van Amsterdam - Londen - Las Vegas. Na drie vluchtschemawijzigingen wordt op 28 augustus 2013 de vlucht geschrapt. Bij gebrek aan alternatieven kon ik alleen om volledige restitutie vragen. Nu bijna 3 maanden later nog steeds geen geld teruggestort op mijn rekening. Daarnaast geeft IBERIA totaal niet thuis op communicatie van ondergetekende en Ebookers. Resultaat is een advocaat op deze zaak en een betwistingsprocedure bij Mastercard. Ik netjes betalen voor ik vertrek, meteen bij boeking en zij annuleren zonder uitleg, ik wachten op mijn eigen geld, waardoor ik niet kan herboeken en zij rente trekken van mijn centen. BELACHELIJK dat dit kan in Nederland!

    Sterke punten
    Mensen aan het lijntje houden!

    Zwakke punten
    Weinig gevoel voor klantvriendelijk werken. Daarnaast een onbereikbare helpdesk!

Bezoek Iberia

Schrijf een review