Iberia Airlines of Spain, afgekort als Iberia, is de nationale luchtvaartmaatschappij van Spanje, met de thuisbasis in Madrid. Iberia Airlines heeft een uitgebreid internationaal netwerk met als belangrijkste luchthavens Madrid en Barcelona. Veel regionale vluchten worden uitgevoerd door Air Nostrum onder Iberia-vluchtnummer.


Iberia Video


Iberia Reviews

    Voucher Iberia

    Since October they promise to come back to me for my voucher and they don�t. My voucher will expire next month! I keep calling and posting on social media so I hope this helps

    Sterke punten
    None

    Zwakke punten
    - no customerservice

    Kansloze Airline, schandalig

    Personeel op de luchthaven is bijzonder onvriendelijk, als ze uberhaupt al aanwezig zijn. Niemand weet iets of kan helpen. Van het kastje naar de muur gestuurd. Digitale boarding pass werkt niet, en vervolgens is er niemand die weet hoe je het op moet lossen. Als je de klantenservice belt weet ook niemand iets. Wat is dit voor boevenbende. Nooit maar dan ook nooit meer Iberia. Hoe dit soort organisaties kunnen bestaan is mij een raadsel.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    zeer slechte klantenservice.
    onvriendelijk personeel
    onbehulpzaam

    Zeer slechte service

    Vlucht niet doorgegaan vanwege Corona. Geen recht op geld terug. Ze houden je lang aan het lijntje voor 0,35 per minuut. Zeer onvriendelijk behandeld. NOOIT (meer) Iberia voor ons!

    Sterke punten
    Niets

    Zwakke punten
    De medewerkster vertelde heel triomfantelijk dat we nergens recht op hebben, precies zoals in de voorwaarden

    iberia es una de las peores aerolíneas del mundo

    Iberia is een van de weinige luchtvaartmaatschappijen die consequent alle verzoeken tot uitbetalen van vouchers, waarom wij niet gevraagd hebben, afwijst. Iberia maakt het de consument vrijwel onmogelijk een claim in te dienen via de website. Is niet via mail bereikbaar en telefonisch verdween ze er ook nog aan aangezien dit € 0,35 per gesprek kost. Nederlands taligen krijgg je niet aan de lijn want die zijn zogenaamd in gesprek, Engelstalige agenten zijn zogenaamd niet bevoegd om een refund-actie te autoriseren. Het is duidelijk dat het management er alles aan gelegen is om de rechten van de consument te ondermijnen. Voor ons nooooooit meer Iberia!

    Sterke punten
    1 ster is nog teveel

    Zwakke punten
    communicatie

    NOOIT MEER IBERIA

    Zakelijke vluchten geboekt via Iberia.
    Door COVID '19 zijn de vluchten geannuleerd. Nu krijgen wij een voucher die t/m juni 2021 geldig is, maar wij willen ons geld terug, omdat wij niet kunnen garanderen dat wij volgend jaar deze vluchten kunnen gebruiken.
    Contact gehad met klantenservice waarbij je in het keuze menu kunt kiezen voor NL. Na te hebben gewacht krijg je een agent aan de telefoon die geen NL spreekt. Agent adviseert een claim in te dienen, waarbij je eerst 2x een pop-up krijgt dat het niet mogelijk is, maar zodra je deze doorklikt kan je de claim evengoed indienen. Als je dit niet weet, is dit zeer ontmoedigend.
    Nadat ik de claim ingediend heb krijgen wij een standaard mail met daarin dat wij ons geld niet terug krijgen en dat we het met de voucher moeten doen.
    Hierop terug gemaild en vervolgens krijgen wij weer precies dezelfde mail terug.
    KOPIE/PASTE is het enige wat zij kunnen.
    Voor ons dus NOOIT meer Iberia, als zij dan nog bestaan, zo'n slechte service!!!!!
    Iberia is de enige vliegtuigmaatschappij die ons geld niet terug geven. Ook al heb je recht op geld terug door deze omstandigheden!

    Sterke punten
    GEEN

    Zwakke punten
    Klantenserivce elke keer een Engelstalig persoon terwijl je in het keuzemenu kiest voor NL.
    Geen geld terug ondanks dat de vlucht ivm COVID '19 is geannuleerd.

    Miskleum

    Boekte een reis van Tanger naar Amsterdam. Moet in Madrid overstappen. Krijg bericht dat de reis van Tanger naar Madrid twee uur later is, maar het vliegtuig Madrid naar Amsterdam vertrekt als ik aankom in Madrid. En dan is het opeens mijn eigen zaak dat ik niet op die vlucht ben.... Ik vind het opl***ters.

    Sterke punten
    Bla Bla

    Zwakke punten
    Geen e-mail adres. Telefoonnummer onbereikbaar of slecht sprekende lieden die de hoorn op de haak gooien.

    Iberia - worst customer service ever!

    More than 160 people killed in Nicaragua since end of April, all European contries issues negative travel advices to Nicaragua, yet Iberia not willing to even consider working out a solution for my flight end of June (change dates, reimburse, exchange for voucher, ...).
    So don't believe Iberia when they state "Customer service is our commitment": it's not true, the only thing that counts is their short term benefit.
    So we will be travelling to Managua, and for anything occurring to myself, my wife, or any of my two small children, I hold Iberia responsible.
    Thanks a lot, Iberia - for nothing.
    And yes, I know my ticket (like 95% of the tickets) is not refundable.
    This is the worst service ever. I've had some issues with KLM last year (2017), which were properly investigated, and which resulted into an apology from KLM and voucher indemnisation, i.e. very proper and clean customer experience.
    If you have the option to chose another airline, I recommend you not to fly with Iberia.
    Yves Wijnants.

    Sterke punten
    None

    Zwakke punten
    Customer relations, call center, claims through website, empathy

    lost my money!

    Worst flight company and service ever!
    I was booking a flights and got an error. I had already filled in my banc account information and the passanger information but after the error i got rederected to do that again.
    I checked my banc account and the 280 euro was gone but i never got any confirmation or booking. I called 3times the service number (which costed me a lot of money) and the first women couldn't help me she said, the second sproke german to me which i don't understand and when i asked for english or dutch they putted down the phone. The tird one asked my card information and when she had to wait 30seconds for me to get my card, she said 'call me back when you have the information' I told her that i had it already and she said ok and hung up the phone aswell. After calling another time I spoke with a women who said 'i don't see your booking, which makes sense since we never got our tickets or confirmation and she said it wasn't her problem that our money was gone to Iberia.com for flihgts we never got. She told us to book new flighttickets and pay again.

    I lost my money, got no flighttickets, payed a lot to call them trying to solve the problem and got super bad costumer service! Most rude people ever! I WILL NEVER FLY WITH THEM!

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    oplichters + slechtste klantenservice ooit

    Idiote klantenservice

    Voor mij is het de allerlaatste keer geweest dat ik met Iberia gevlogen heb. Wat een idiote klantenservice heeft dit bedrijf.

    Ik vlieg regelmatig naar Madrid en doe dit over het algemeen tot grote tevredenheid met KLM. Vorig jaar ben ik met Iberia Express heen en weer gevlogen naar Madrid. Toen ik de avond van te voren de online check-in wilde doen, kreeg ik bij het inchecken continu een foutmelding. Hierdoor kon ik niet mijn stoel reserveren of mijn bagage inchecken.

    Daarna gaan bellen met de klantenservice waarbij ik iemand aan de telefoon kreeg die het probleem voor mij niet kon oplossen zei ze. Ik moest eerder naar de luchthaven komen en daar de check in doen, want ze kon mij niet vinden in het systeem. Er werd nog wel even bij vermeld dat bij het inchecken van mijn bagage op de luchthaven er nog extra kosten bij zouden komen. M.a.w., door een fout van het systeem van Iberia kan de klant doodleuk eerder naar het vliegveld komen + extra kosten betalen.

    Uiteindelijk een verhitte discussie aan de telefoon gekregen waarbij de telefoniste de hoorn er op smeet. Daarna minstens een uur in de wachtlijn gezeten met een flamenco deuntje op de achtergrond voordat ik door iemand anders geholpen werd. Ook hier ging het niet van een leien dakje en moest er gedreigd worden met supervisors voordat het probleem opgelost werd.

    In de tussentijd voor aankomende juni wederom een ticket geboekt met Iberia Express. Ik wilde ze nog 1 keer een herkansing geven. Nooit maar dan ook nooit meer. Ik heb nooit een boekingscode noch een ticket ontvangen. Dus uit voorzorg maar alvast gebeld, ondanks dat mijn vlucht pas over 2 weken is. In het keuzemenu kon ik kiezen uit Nederlands of Spaans. Hoewel ik beide talen spreek, gekozen voor mijn moederstaal: Nederlands. Het keuze menu wordt vervolgens uitgelegd in gebroken Nederlands wat vol met fouten zit (hoe moeilijk is het om een Nederlandse student in te huren die het bandje inspreekt?) waarna ik een Oost-Europese vrouw aan de lijn kreeg die geen Nederlands, noch Spaans maar louter gebroken Engels kon.

    Deze vrouw grossierde in het stellen van domme vragen, zoals: wat is uw boekingscode en uw boekingsreferentie, wat is uw vluchtnummer, enzovoorts. Terwijl ik haar aan het begin uitlegde dat ik 0 informatie van Iberia heb ontvangen. Daarna zou ze gaan zoeken in het systeem op mijn achternaam. Nadat ik dit 5 keer mijn achternaam had uitgespeld en ze het nog niet begreep, heb ik haar gevraagd waarom ik in geen Nederlands sprekend persoon aan de lijn kreeg zoals het bandje beloofd had. Resultaat: hoorn er op! Is dat serieus hoe Iberia zijn klanten wil behandelen?

    Het is gewoon een groffe schande dat bedrijven met dit soort gedrag denken weg te komen.

    Sterke punten
    Geen.

    Zwakke punten
    Klantenservice
    Oude vliegtuigen
    Weinig beenruimte

    SCHANDALIG weinig beenruimte in Iberia Express!

    Voor het eerst met Iberia Express gevlogen, en dit is zeker ook voor het laatst!
    Ik heb in januari geboekt, met stoelreserveringen 07A en 07B. Er zijn tussendoor wat wijzigingen geweest van vluchttijden (minutenkwesties) maar alle gegevens en dus ook stoelreserveringen waren genoemd. Laatste mail met traveldocumenten: stoel 07A en 07B. Totdat ik 3 dagen voordat we zouden vliegen de informatie op de website opzocht..... stoelreserveringen waren verdwenen! Dus geprobeerd te bellen (stuk of 5 keer door keuzemenu's gelopen en aan eind werd steeds verbinding verbroken) dus online inchecken afgewacht. Bij online inchecken dus geen stoelreservering en was dus gedwongen een andere stoelreservering te maken achterin het vliegtuig.
    Toen de vlucht. Wat een minimale beenruimte in het vliegtuig zeg! Schandalig!! Ik heb nogal lange benen en (omdat ik bij het raam zat) moest me in een soort spagaat in mijn stoel laten zakken. Zeer zeer ongemakkelijke zit, waarbij ik ook nog deel van beenruimte van stoel ernaast (waar mijn vrouw zat) in moest nemen. Een zeer ongemakkelijke zit en wat de vlucht van 2 uur toch wel zeer zeer onaangenaam maakte! Klem zitten, enige malen kramp door ongewone houding.......

    Daarom: nooit nooit nooit meer Iberia Express!! Ik dacht dat Transavia en Ryanair al weinig beenruimte hadden maar vergeleken met Iberia Express............
    Dus mensen met lange benen: je bent gewaarschuwd! Ben je wat kleiner, dan heb je geluk.

    Om toch positief af te sluiten: de vlucht was goed, vertrokken op tijd en kwamen ruim voor genoemde tijd in Madrid aan.

    Sterke punten
    App voor inchecken en boardingcards. App geeft ook gegevens als gate etc. weer.
    Vertrekt op tijd, aankomst ruim op tijd.

    Zwakke punten
    Stoelruimte!

    Aangenaam verrast

    Na het lezen van wat negatieve reiservaringen op het internet was ik bang dat wij ook een slechte ervaring zullen krijgen.
    Gevlogen met Iberia op de routes AMS > MAD > MIA en MIA > MAD > AMS
    Je merkt dat ze bij Iberia er alles aan doen om op tijd te vertrekken en ook moeite doen om je op tijd bij je vlucht te geraken.
    Op de heenreis naar Madrid hebben we op Schiphol met Iberia Express vertraging opgelopen door de drukte. In Madrid aangekomen hadden we nog maar 40 minuten voor onze vlucht naar Miami. Wij gaven dit aan bij het vriendelijke cabinepersoneel en toen we uitstapten stond er een wagentje voor ons en 1 andere passagier klaar.
    Hierdoor hebben we veel tijd gewonnen en konden we met iemand van het grondpersoneel snel in de automatic people mover naar de andere Terminal waar ons toestel naar Miami klaarstond voor vertrek. Het boarden was al begonnen, dus gelukkig we waren op tijd.
    Het toestel zag er gloednieuw uit en tot onze verrassing hadden we een eigen tv scherm in de economy class. Het toestel was denk ik voor de helft gevuld. en hadden de hele middenrij van 4 stoelen voor ons 2-en. De vlucht was fijn. Bediening was top. Maaltijd (pasta met kip en pesto) en het toetje was ok en de snack voor aankomst een beetje karig maar prima te doen. Tussendoor kwamen ze nog langs voor drankjes. Ik heb mij geen moment verveeld met de ruime keuze aan films en spelletjes. Ook de beenruimte op de lange vlucht was stukken beter dan bij Iberia Express.

    Op de terugreis eigenlijk alleen maar goed. Iemand van het personeel sprak een beetje Nederlands. Het toestel zat wel goed vol dit keer, gelukkig zaten we met z'n 2-en aan de raamkant. Maaltijd was heel lekker eigenlijk. Iets van rundvlees in een smaakvol sausje met rijst en wat roerbakgroente. Toetje was een crema catalana, was niet lekker. Op Madrid met de overstap dit keer wel wat meer tijd en daardoor konden we rustig naar de gate gaan en wat shoppen op Madrid Barajas vliegeveld.

    Sterke punten
    * stiptheid
    * zorg voor de passagier
    * vriendelijkheid personeel
    * eigen tv scherm op lange vlucht
    * comfort stoel Iberia (lange vlucht)

    Zwakke punten
    * betalen voor drankjes op de vlucht van Iberia Express AMS-MAD en MAD-AMS, na een lange reis is het wel fijn om ook daar iets te drinken te krijgen.
    * beenruimte (enkel bij Iberia Express)

    Oplichters!!!

    Via Ebookers een pakketreis geboekt, met vlucht van IBERIA van Amsterdam - Londen - Las Vegas. Na drie vluchtschemawijzigingen wordt op 28 augustus 2013 de vlucht geschrapt. Bij gebrek aan alternatieven kon ik alleen om volledige restitutie vragen. Nu bijna 3 maanden later nog steeds geen geld teruggestort op mijn rekening. Daarnaast geeft IBERIA totaal niet thuis op communicatie van ondergetekende en Ebookers. Resultaat is een advocaat op deze zaak en een betwistingsprocedure bij Mastercard. Ik netjes betalen voor ik vertrek, meteen bij boeking en zij annuleren zonder uitleg, ik wachten op mijn eigen geld, waardoor ik niet kan herboeken en zij rente trekken van mijn centen. BELACHELIJK dat dit kan in Nederland!

    Sterke punten
    Mensen aan het lijntje houden!

    Zwakke punten
    Weinig gevoel voor klantvriendelijk werken. Daarnaast een onbereikbare helpdesk!

Bezoek Iberia

Schrijf een review