China Airlines

Al sinds haar oprichting in 1959 is China Airlines de grootste luchtvaartmaatschappij van Taiwan en inmiddels ook een van de toonaangevende luchtvaartmaatschappijen van Azië. China Airlines vliegt vanaf Taoyuan International Airport (TPE) in Taiwan. In juni 2011 bestaat de vloot van China Airlines uit 68 toestellen, waaronder 49 passagiersvliegtuigen en 19 vrachtvliegtuigen. De CAL-vloot bestaat uit de modernste toestellen in de wereld die gemiddeld slechts 8,3 jaar oud zijn. China Airlines biedt een uitmuntende, comfortabele en veilige dienstverlening aan boord van haar vluchten naar 98 bestemmingen in 29 landen en regio?s, waarmee ze Azië, Europa, Noord-Amerika en Oceanië verbindt. China Airlines is onderdeel van SkyTeam.

China Airlines Video


China Airlines Reviews

    Service met een glimlach en aandacht voor details

    Het is rustig als ik mij om 12.00 uur meld aan de business class balie. Binnen enkele minuten heb ik mijn ticket. De reis gaat beginnen. Als verstokt roker loop ik eerst nog even naar buiten voor een sigaretje in de Nederlandse buitenlucht. Gelukkig zijn er achter de douane nog voldoende mogelijkheden voor het nuttigen van een rokertje. Met een opgewekte tred (oud Nederlands voor loopje) begeef ik mij naar lounge 52. Een prettig voordeel van het reizen in business class. De lounge is erg groot en redelijk druk. Drank is volop verkrijgbaar en ook een lichte maaltijd kan hier worden gebruikt. Ik besluit voor het laatste, want drinken kan ik aan boord ook. En op 10 kilometer hoogte in een zeer luxe stoel smaakt het toch beter. De klok verteld mij dat het tijd is om te gaan. Nog snel even een sigaret in de rokersruimte nabij gate F en dan op naar de gate. Ook hier weer een scheiding tussen economie en business class. Al na een minuut of 10 is het tijd om te boarden. Ik was al van te voren ingelicht dat we met een nieuw ingerichte 747-400 zouden vliegen. De plaatjes die ik had gezien op internet zagen er goed uit en het filmpje maakte me nieuwsgierig. Met een toenemende spanning loop ik de trap op naar het bovendek. En ja, het ziet er precies zo uit als op de foto's en op het filmpje. Wat een luxe! Wat een geweldige stoelen! In alle standen elektrisch verstelbaar en een geweldig zitcomfort. Gelukkig heb ik bijna 11 uur de tijd om de stoelen te testen. Zelfs mijn eigen stoel thuis zit half niet zo lekker als deze. Kost een paar centen, maar dan zit je ook lekker! Erg fijn is ook de usb poort in de stoel. Ideaal voor de meeste telefoons en tablets. Al snel komt de stewardess met een drankje en een zakje nootjes. Krantje erbij, voetjes omhoog en deze jongen is ready for take-off. Op 10.000 feet worden de stewardessen weer vrij gelaten en beginnen met de verzorging van de passagiers. Het zijn er trouwens niet veel, ik tel er slechts 11. Ach, hebben de stewardessen het ook eens makkelijk. Ik bestel nog een drankje en geniet van de luxe. Na een tijdje wordt de maaltijd geserveerd. Niet zoals in economie class als kant en klaar pakket, maar netjes uit geserveerd op echte borden met echt bestek (van ijzer of staal). De kwaliteit is goed en ruim voldoende en de wijnen smaken uitstekend bij de maaltijd. Ik sluit af met heerlijk kopje koffie (alles smaakt nu eenmaal beter in business class) en besluit om een poging te doen om te gaan slapen. Gelukkig heb ik hiervoor de nodige farmasutische middelen mee gebracht. De stoel glijd zachtjes in de laagste stand. Helemaal plat gaat de stoel niet, ik schat zo'n 80%. Maar het is ruim voldoende om lekker te liggen. En ja hoor, ik slaap ruim 6 uur en wordt uitgerust wakker. Niet lang daarna wordt het ontbijt geserveerd. Wederom een bijzonder smakelijke samenstelling. Koffie, thee, melk of een sapje, you name it, they got it. Service met een glimlach en aandacht voor details. Heb ik dan helemaal niets negatiefs te melden? Om eerlijk te zijn, nee. Ik vlieg normaal gesproken gewoon economie class, vandaar...

    Sterke punten
    Zie review

    Zwakke punten
    Geen

Bezoek China Airlines

Schrijf een review