Ryanair onder strenger toezicht
De Europese luchtverkeersleiding Eurocontrol gaat de toestellen van Ryanair voortaan het maximale gewicht toekennen. De luchtvaartmaatschappij ligt onder vuur, omdat het een te laag gewicht zou doorgeven aan de luchtvaartautoriteiten, meldt BNR. De nieuwszender heeft het statement van Eurocontrol in handen waarin de organisatie zegt het door Ryanair opgegeven gewicht niet langer als uitgangspun ... [...]
rode zone, Belgisch verbod om naar Spanje te reizen, geen voucher en geen refund
Er is een reisverbod gegeven (Rode zone) voor Belgen,die willen reizen naar Spanje. Ik heb een voucher gevraagd aan Ryanair, geen refund. Dit hebben ze niet toegestaan. Mijn 4 tickets zijn verloren, geen voucher en geen refund. Ryanair beweert dat zij de Belgische wetgeving niet hoeven te volgen. Klantvriendelijkheid bij Ryanair is gewoon onbestaand. Ik ben altijd heel tevreden geweest over Ryaniar maar dit is onaanvaardbaar.
Belachelijke policy over handbagage
Ik zou ze eigenlijk een dikke vette nul geven of zelfs -1. Het is zo'n slechte policy over de handbagage. Vanaf april 2019 moet je extra betalen voor je handbagage. Oh jawel, je handbagage... Normaal is dat inbegrepen, maar eigenlijk is dat puur geldklopperij. Ik wou dan 'priority' bij boeken via de app, omdat je handbagage wel inbegrepen is. Jammer genoeg stond het niet meer bij de opties bij de app, dus ik kon niks aanduiden. Dus ik heb 25 euro moeten betalen bij het inchecken, OH JAWEL 25 BALLEN. We waren met twee dus we moesten 50 EURO afgeven!! Vroeger kon ik ryanair appreciëren, maar nu.... jammer voor de mensen die werken bij Ryanair want tegen die mensen kan ik ook niet meer vriendelijk doen.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Heel veel
Goed en efficient
We vliegen al jaren en vaak meerdere keren per jaar met Ryanair. De tarieven zijn laag. Het personeel is vriendelijk en efficiënt. We hebben eigenlijk nooit vertraging gehad. Tot nu toe ook geen problemen gehad. Ik ben tevreden.
Sterke punten
lage vliegprijzen
vertrekt op tijd
vriendelijk personeel
Waardeloos!
Zouden vliegen om 17 uur van Weeze naar Alicante. Vliegtuig een uur te laat, waardoor we moesten wachten met opstijgen. Na een uur de melding dat we moesten wachten ivm slecht weer en nog een uur later de melding dat vlucht gecanceld was. We moesten wel nog ruim twee uur in het vliegtuig blijven zitten zonder eten of drinken. Konden we ook niet kopen. Daarna nog een uur aan de balie staan wachten om te horen dat we op vrijdag konden vliegen, de dag dat we weer thuis zouden komen. Dat was dus geen optie. Mogelijkheden vanaf 6 vliegvelden laten checken, maar geen enkele optie om een dag later te vliegen. Wel daar toegezegd dat we een claim in konden dienen en ons geld terug zouden vijgen. Thuis aangekomen dit gedaan, deze is afgewezen ivm overmacht: slecht weer. Ja lekker makkelijk! Als het vliegtuig op tijd geweest was waren we zonder problemen vertrokken. Er is zelfs nog een vliegtuig om 17:25 opgestegen naar middellands zee gebied. Dus het lag niet aan het weer, maar aan Ryanair die ons nu met 800 euro kosten laat zitten!
Sterke punten
niet gevonden
Zwakke punten
geen service
liegen over reden annulering
niet te bereiken met klachten
klant laten zitten met kosten