Tailwind Airlines

Tailwind Airlines is een Turkse luchtvaartmaatschappij, die zijn thuisbasis heeft in Istanboel, Turkije. De maatschappij werd in 2006 opgericht. De eerste vlucht werd succesvol uitgevoerd in Mei 2009.

Tailwind Airlines Reviews

    Vlieg nooit met deze maatschappij bijen 6 uur vertraging

    Vlucht nummer TWI464 van Brussel naar antalya.
    Zou 18.05 vliegen en later werd gezegt. 22.10 en nu is het 23.50 geworden en nog steeds geen vliegtuig en niemand die informatie geeft. Het is nu 21.35 en we staan nog stads te wachten en vooral gezienen met kleine kinderen. Hebben het heel moeilijk. Wij hadden maar een week vakantie en door deze maatschappij is het verzikt. Heb ook foto’s van de vertraging en kon op deze site niet plaatsen en ga zeker mijn geld terug claimen.

    Sterke punten
    Nog niets gemerkt

    Zwakke punten
    Tot nu toe alleen maar

    Tailwind onrustig cabine personeel

    Vorig jaar gevlogen met ons gezin van Turkije naar Düsseldorf met Tailwind !
    Bij het inchecken al vertraging en een half uur moeten staan .
    Geen uitleg over hoe en wat Wel grond stewardessen die met walkie talkies communiceren .
    Eindelijk aan board wordt er met spoed de start en landingsbaan opgedraaid waar 10 seconden eerder een andere jet is geland !
    De verdere vlucht naar Düsseldorf niets anders dan onrustige stewardessen die de cockpit in en uitlopen of met zijn allen staan te overleggen in de staart van het toestel !
    Gordijn voor de cockpit open de dicht etc etc .
    Normaal slaap ik altijd in een toestel maar deze schommelde continu heen en weer dus geen oog dicht gedaan !
    Had meer het idee dat de piloot handmatig aan het vliegen was !
    Bij de landing ging het uiteindelijk goed want dat was de beste en rustigste ooit !
    En ik heb veel gevlogen !
    Maar voor mij en ons gezin geen Tailwind meer !
    Wel de piloot alleen al vanwege de soepele landing !

    Sterke punten
    Zeer goede piloot op zo'n oude vliegtuig !
    Toch een broodje en drinken !

    Zwakke punten
    behalve de piloot ,Co piloot en voedsel !
    Alles !

    Doe het niet

    Ik heb altijd het vertrouwen dat elk vliegtuig dat vliegt en elke piloot dat ermee vliegt genoeg training heeft en dat het vliegtuig gekeurd is, hoe oud ook. Maar hier had ik voor de eerste keer toch écht schrik in. Wij vlogen van Brussel naar Antalya en terug. In het heengaan vlogen we al een klein uurtje toen de piloot plots de fasten seat-belt teken aanzetten, nog geen 5 seconden later kwamen we een halve minuut in enorm zware turbulentie terecht. Zo erg dat iedereen echt heel veel schrik kreeg. Als je dan weet dat die vliegtuigen gemiddeld 18 jaar oud zijn heb je best wel schrik. Van dat moment was het turbulentie tot aan de landing. Minder erg wel. En dan de landing was echt héél hard en dan zijn er nog mensen die daar voor applaudisseren, ik heb al veel gevlogen maar dit vond ik echt eng. In het terugkomen heel veel schrik, stond de piloot daar aan de inkom, Die kerel zag er eind de 60 uit, was precies ook heel moe,... Nee, als je je 3,5 uur op vlucht moet zorgen maken en schrik hebben, doe ik dit liever nooit meer. Beenruimte is ook heel slecht, voor iedereen die het tegendeel beweert moet je echt eens met een normale vliegtuigmaatschappij gaan vliegen.

    Sterke punten
    Het persooneel vond ik op zich wel vriendelijk en een deel kon goed Nederlands. Wij kregen gratis water/koffie..

    Zwakke punten
    Bijna GEEN beenruimte.
    Oude vliegtuigen --> slechte of geen airco
    zware landing
    enge vlucht (plotse zware turbulentie)

    verschrikkelijk

    11 oktober zouden wij om 10 uur vanaf Dusseldorf naar Antalya vertrekken. Echter, werd een half uur voor boarding gemeld dat het 11 uur zou worden, daarna 15 uur. Gevraagd, weet u het zeker, of kan het nog later worden? Nee, het is zeker. Daarna werd het 18 uur. 2x werden wel te goed bonnen uitgedeeld, om wat te eten. Alleen moest je dan toevallig in de buurt zijn, anders had je pech. Als je de tijd vulde met op het vliegveld te snuffelen, moest je per toeval van mede-passagiers dit horen. Bonnen waren €10 pp. Maar een flesje water kost al € 3,50, dus dat is snel op. Het ergste is nog de slechte, of eerder, gebrek aan terug koppeling. Buiten de bonnen bijna €100 kwijt aan eten en drinken voor ons viertjes. En lekker je kleine kinderen rustig proberen te houden. Vliegtuig is wat ouder en erg krap. Hollandse mannen komen met hun benen niet weg. Op de terugreis een uur vertraging. Zaten al in het vliegtuig, met de melding dat de plaats van bestemming slecht weer had en dus niet vertrokken kon worden. Een kwartiertje later kwam een tankwagen. Er moest gewoon nog getankt worden! Veilig hoor, met de passagiers al aan boord. Ja, voor de veiligheid, gordels weer los maken. Maar of dat je zal redden....In ieder geval noooooiiiiit meer met deze maatschappij!

    Sterke punten
    Het vliegt uiteindelijk wel.

    Zwakke punten
    Alles!

    NOOIT MEER

    :( Net terug met de tailwind antalya, dresden, dusseldorf in 1 woord een drama dat vliegtuig,
    Toen ik het vliegtuig zag dacht ik komt dit wel goed,Alles zag er erg
    veroudert en vies uit,personeel onverstaanbaar ,tijdens het opstijgen begonnen mensen te gillen alles rammelde schokte ,van hoog naar laag een ramp ,Geen enkele informatie tijdens de vlucht,alleen wat onverstaanbaar turks,en wat engels en duits gebrabbel, foute informatie dat de druk was weggevallen , Tijdens een tussenstop om bij te tanken,moet er iets gerepareerd worden bij een vleugel,en kwam de brandweer binnen,nou lekker daar zit je dan ,Dus ik vroeg aan een stewardes waarom dat was in het duits kreeg ik een antwoord kan het in het engels ik spreek geen duits haha leuk,ze negeerde me gewoon kortom veel turbulentie slecht slecht, nooit meer

    Sterke punten
    geen

    Drama

    Aftans vliegtuig, temperatuur zeker 30 graden aan boord, stewardess hier op aangesproken, er was geen airco, ze vonden het beter vergelijkbaar met turkse tempraturen? lijkt wel een grap... Eten werd neergegooid als of de passagiers vee waren. Een drama.

    Sterke punten
    Geen

    Geen vliegtuig

    Vlucht TWI 385 op 11 mei 2013 van Antalya naar Bremen bestond helemaal niet of niet meer toen wij midden in de nacht op het vliegveld stonden.
    Geen vlucht of vluchttijdverandering ontvangen van onze Duitse touroperator AMA Reisen. Uiteindelijk omgeboekt naar een vlucht met Germania ...13 uren later.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    alles

    Nooit meer!

    Wanneer je je bagage afgeeft, geef je ook best je benen mee af want beenruimte in dit aftands vliegtuig is 0,0!
    Vriendelijkheid, daar hebben ze nog nooit van gehoord. Heel de vlucht, buiten de maaltijden die bijna naar je hoofd geworpen worden zitten ze samen in hun "hokje" achter het gordijn.
    Op de terugweg lag de "chef de cabine" gewoon te slapen op 3 passagiersstoelen.
    brussel- gazipasa in 4u maar Gazipasa-brussel in 5u want eerst langs Izmir om te tanken want dit kan niet in Gazipasa.
    Nochtans is dit geweten maar weigeren ze hiervan de mensen op voorhand te verwittigen. wij zaten met een 2jarig kindje op deze vlucht en het gevolg was een oververmoeid kind want vertrokken om 18u in het hotel en pas om 3u(!!) in zaventem waar normaal 00.20u voorzien was!!!!

    Sterke punten
    niks, echt niks!!!!!!!!

    Zwakke punten
    Alles!!

    onmenselijk!

    vlucht 11juni 2013 van gazipasa naar brussel.bleken 18 passagiers uit verschillende gezinnen niet op passagierslijst te staan.uiteindelijk na 45 min opgelost. daarna nog eens 1.45u vertraging.ondertussen reeds 22u.begonnen ze aan de maaltijden.bleek dat wij eveneensniet op die lijst stonden.hier de nederlands sprekende steward over aangesproken die ons uiterst onvriendelijk antwoorde dat dit de schuld was van de touroperator.dus geen eten voor een 10tal personen.(zonder problemen maaltijd op heenvlucht!)bij ons zaten de maaltijden nogthansstandaard inbegrepen.dat ons zoontje van 5 en nog een ander kindje van die leeftijd al sedert 16u niets meer hadden gegeten trokken ze zich helemaal niet aan! enkele andere passagiers besloten dan maar hun maaltijd te delen. na 3 uur kwam een andere stewardess met een maaltijdlijst.wat bleek?mijn vrouw stond wel degelijk als enige toch vermeld!maar toch geen maaltijd ontvangen!
    eerst werd nog gezegd dat er een tussenlanding zou zijn op ismir,plots werd omgeroepen dat die toch niet doorging. beenruimte... is er wel beenruimte???
    uiteindelijk geland om 00.20u in brussel met een uitgehongerd kindje van 5!!!

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    zeer onvriendelijk personneel
    zeer kindonvriendelijk
    geen beenruimte

    onvriendelijk en mijn bedenking over thomas cook...

    oud vliegtuig en teveel gevraagd om naast elkaar te zitten...
    mijn zoon studeert bijna af als lijnpiloot en vroeg heel beleefd
    om gewoon eens even in de cockpit te mogen kijken, waarop
    hij op een bitsige en heel onvriendelijke manier door een stewardess
    werd toegebeten dat dat niet kon wegens te druk...komaan zeg!!!!
    mijn zoon wordt op school bijgebracht om de passagiers op een
    brede glimlach te verwelkomen,ook als het er druk aan toegaat
    want uiteindelijk zorgen de passagiers er toch voor dat iedereen
    zijn centjes verdient...tja hopelijk een veilige vlucht en zo'n service:
    eerste en laatste keer tailwind voor ons

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    ongemanierde stewardessen en aftandse vliegtuigen

    Onmogelijk

    Alle bevenstaande comentaren kan ik beamen ... Maar door de staking verloren wij onze bagage. Swissport handeld dat normaal af , maar bij urenlange navraag op zaventem , blijkt er niemand oets te maken te hebben met TAILWIND ... Ik werd bijna behandeld als een misdadiger.
    Bij NECKERMAN weten ze het ook niet goed ...
    Wat nu ...'
    Reis zeer veel , ook voor het werk ...maar dit tart alle verbeelding .

    Graag reactie van mensen die ook zoekende zijn naar de bagage

    Sterke punten
    Geen

    Geen topper

    Vlucht van Munster-Osnabruck naar Antalya en vice versa.
    Geen vertraging enigste pluspunt, voor de rest geen aanrader.
    Geen beenruimte, broodje kaas wordt je toegeworpen, geen video of audio, personeel spreekt slecht of geen engels of duits, stoelen zijn smerig, onboard magazine te ranzig om in te bladeren, check-in chaotisch met indelen stoelen.
    op de heenreis sowiezo 3 gezinnen die verspreid over het vliegtuig geplaatst werden met kleine kinderen. Al met al de slechtste maatschappij waar ik ooit mee gevlogen heb. Ik snap ook wel dat reisorganisaties zo goedkoop mogelijk vluchten willen hebben richting vakantiebestemming maar dit lijkt me niet de bedoeling.

    Sterke punten
    op onze zowel heen als terugreis geen vertraging

    Zwakke punten
    zie bovenstaand

    Incompetente maatschappij

    Nooit meer dat ik in een vliegtuig stap van deze maatschappij. Onze terug vlucht vertrok van Antalya naar Brussel. Tijdens het taxiën met het vliegtuig naar de startbaan bleek de linker motor olie te lekken, dus werd het toestel weer terug geplaatst op de boarding plaats. Na een half uur in het toestel gewacht te hebben werd zonder aanvullende informatie werd bekend gemaakt dat we het vliegtuig inclusief handbagage moest verlaten en dat een ander toestel geregeld zou worden. Dus weer terug naar de wachtruimtes, na 45 min. mocht er weer geboard worden en bleek het verouderde toestel gerepareerd te zijn. Bij vertrek steeg het toestel naar grote hoogte en zette vervolgens weer een sterke daling in. Ongeveer 1,5 uur werd er op geringe hoogte terug gevlogen langs diverse vliegvelden. Ook tijdens de vlucht ongeveer 2 uur last gehad van flinke turbulentie, zonder dat het toestel van hoogte veranderde. Tijdens de vlucht is er geen enkele informatie verstrekt, en het personeel was ook zeer onvriendelijk en hadden het achter het gordijn iets te druk met elkaar en een zak pinda’s. Al met al één helse vlucht met incompetente bemanning waarbij ik nooit meer in het toestel zal stappen.

    Sterke punten
    - Prijs

    Zwakke punten
    - Incompetent
    - Onvriendelijk
    - geen informatie verstrekken
    - geen service
    - Verouderd materieel

    onbegrijpelijk van Thomas Coock

    Ik ben een reiziger dat de helft van de wereld heefd afgereist maar wat ik hier op een vlucht vanuit Antalya heb meegemaakt grenst aan het ongelooflijke.
    Eten één grote nul.
    Vuil vliegtuig.
    Oude en ongemakkelijke zetels.
    Mijn vriendin is ongesteld geworden, normaal bevind er zich een zakje voor deze behoefte, die ontbraken in alle zetels, ik heb alles zelf mogen regelen geen enkele hulp van een hosstes, zelf kwam men nog niet vragen of men U kon helpen of U het beter stelde, men bracht noch zelfs geen glas water.
    Bij welke beestengroep die hun opleiding hebben gekregen is onbegrijpelijk.
    Een echte blaam voor Thomes Coock.
    Een afrader voor wie hiermee een reis maakt.

    Sterke punten
    Geen enkel

    Zwakke punten
    Vuil en ondermaats.
    Onbegrijpelijk waar het boordpersoneel zijn opgeleid.

    Vies ding

    Nooit meer vies vliegtuig, weinig beenruimte je kon je maar amper bewegen, eten was vreselijk. Personeel was erg onvriendelijk en praatte bijna geen engels, je verstond ze zelf ook niet want hun engels was bagger. NIET AAN TE RADEN

    Sterke punten
    GEEN STERKE PUNTEN

    Zwakke punten
    - eten vreselijk
    - onvriendelijk personeel
    - zitplaatsen te klein en smerig oude leren stoelen
    -doorgezakte stoelen
    -piloot niet verstaanbaar slecht engels
    -oud vies vliegtuig

    Nooit meer!

    Zeker niet aan te bevelen! Ook zeer ontgoochelend dat Thomas Cook met een dergelijke goedkope/ondermaatse luchtvaartmaatschappij coöpereert (en dan toch een vrij dure prijs voor de reis vraagt).

    Zowel de heen- als ook de terugvlucht had bijna 'n uur vertraging; bijzonders leuk als de vlucht sowieso al laat is, men met kleine kinderen reist en dan ook nog geen informatie/uitleg krijgt. Zeer oude toestel, extreem weinig plek om te zitten en ook alles behalve proper. Geen entertainment (nog TV nog radio) en ook geen informatie over de vlucht/route. Op de heenvlucht gewoon niet te verstaande communicatie; zowel qua taal als ook qua volume.

    Bovendien was een van onze koffers niet mee. Dat alhoewel ons het personeel expliciet had verzekert (nadat ze ons naar de gate hadden geroepen om te laten bevestigen dat we inderdaad 3 koffers hadden afgegeven) dat alles in orde was. Onze koffer was natuurlijk niet mee. Na lange wachttijd aan de band (was dan al bijna 1 uur 's ochtends) naar de lost bagage claim waar men ons vertelde dat deze luchtvaartmaatschappij de koffers niet naar huis levert; ofwel zelf afhalen ofwel zelf betalen voor de levering naar huis. Onaanvaardbaar gebrek aan service!

Bezoek Tailwind Airlines

Schrijf een review