Scandinavian Airlines is een deel van de SAS Groep, vroeger Scandinavian Airlines System geheten. Scandinavian Airlines is de gemeenschappelijke luchtvaartmaatschappij voor de Scandinavische landen Denemarken, Noorwegen en Zweden. Het bedrijf is voor de helft in handen van de regeringen van de drie landen, en de andere helft is in particuliere handen. Het werd gevormd door samenvoeging van luchtvaartmaatschappijen uit de drie landen.
Het belangrijkste internationale knooppunt (hub) voor Scandinavian Airlines is Luchthaven Kopenhagen. Arlanda Airport bij Stockholm en Luchthaven Oslo Gardermoen bij Oslo vormen de knooppunten voor binnenlandse vluchten binnen Zweden en Noorwegen. Zij bieden een aantal directe verbindingen naar internationale bestemmingen.
Door overboeking of andere niet genoemde redenen werden passagiers niet toegelaten op de vlucht naar Stockholm. Er blijkt geen enkel contact met SAS mogelijk. Er zijn telefoonnummers die je kunt bellen, maar aan de andere kant niemand die de telefoon opneemt. SAS staat op omvallen lees ik op internet (15-07-'22). Passagiers met overstap in Stockholm naar verre bestemming worden gedropt in een hotel nabij Schiphol en zoek het verder maar zelf uit. Geen enkele instantie weet raad. Zelfs een bewijs dat passagiers niet mee mochten met de vlucht werd niet geleverd. Dit bewijs heb je nodig om compensatie te kunnen krijgen.
Sterke punten Geen
Zwakke punten Geen enkel contact met SAS mogelijk.
Vlucht wordt gewoon 'veranderd' in 'overstaptijd met 21 uur verlengd.' Contact over omboeken onmogelijk. De 'change booking'- knop werkt niet. WAARDELOZE maatschappij.
Sterke punten Geen
Zwakke punten Omboekenknop werkt niet. Telefoon, helpdesk mail en chat onbereikbaar. WAARDELOOS. Helaas kon ik geen nul sterren geven.
Heb bij de boeking per ongeluk een fout e-mail adres ingetypt.
Daardoor geen bevestiging van de boeking gekregen en geen boekingsnummer en tickets.
Chat niet mogelijk door ontbreken van het boekingsnummer.
Customer service onbereikbaar. Heb al met al een uur in de wacht gestaan.
E-mail adres van SAS is er niet, behalve informatieve waarop je niet kunt reageren.
Duur foutje!
Mijn tickets zweven in de cloud.
Ik kom daar denk ik niet!
Vlucht geboekt met een foutieve voornaam. Twee dagen geprobeerd maar op geen enkele manier de costumer service te pakken gekregen, alle nummers geprobeerd, ook nummer van Schiphol en Eurobonus, geen gehoor.
Wel de Chat gehad maar die verwees naar het onbereikbare costumer service. Sachandalig!
Sterke punten Tot op heden geen.
Zwakke punten Onbereikbaar voor vragen of wijzigingen.
Schandalige manier van doen
Door overboeking of andere niet genoemde redenen werden passagiers niet toegelaten op de vlucht naar Stockholm. Er blijkt geen enkel contact met SAS mogelijk. Er zijn telefoonnummers die je kunt bellen, maar aan de andere kant niemand die de telefoon opneemt. SAS staat op omvallen lees ik op internet (15-07-'22). Passagiers met overstap in Stockholm naar verre bestemming worden gedropt in een hotel nabij Schiphol en zoek het verder maar zelf uit. Geen enkele instantie weet raad. Zelfs een bewijs dat passagiers niet mee mochten met de vlucht werd niet geleverd. Dit bewijs heb je nodig om compensatie te kunnen krijgen.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Geen enkel contact met SAS mogelijk.
Waardeloze service en onbereikbaar
Vlucht wordt gewoon 'veranderd' in 'overstaptijd met 21 uur verlengd.' Contact over omboeken onmogelijk. De 'change booking'- knop werkt niet. WAARDELOZE maatschappij.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Omboekenknop werkt niet. Telefoon, helpdesk mail en chat onbereikbaar. WAARDELOOS. Helaas kon ik geen nul sterren geven.
Onbereikbare customer service
Heb bij de boeking per ongeluk een fout e-mail adres ingetypt.
Daardoor geen bevestiging van de boeking gekregen en geen boekingsnummer en tickets.
Chat niet mogelijk door ontbreken van het boekingsnummer.
Customer service onbereikbaar. Heb al met al een uur in de wacht gestaan.
E-mail adres van SAS is er niet, behalve informatieve waarop je niet kunt reageren.
Duur foutje!
Mijn tickets zweven in de cloud.
Ik kom daar denk ik niet!
Costumer Service
Vlucht geboekt met een foutieve voornaam. Twee dagen geprobeerd maar op geen enkele manier de costumer service te pakken gekregen, alle nummers geprobeerd, ook nummer van Schiphol en Eurobonus, geen gehoor.
Wel de Chat gehad maar die verwees naar het onbereikbare costumer service. Sachandalig!
Sterke punten
Tot op heden geen.
Zwakke punten
Onbereikbaar voor vragen of wijzigingen.